Přejít na obsah
Plavidla.cz

Demontaz zapalovani - Johnson 2takt


Doporučené příspěvky

Ahoj vsichni,


mate nekdo zkusenost s demontazi zapalovani na zavesnem motoru?


Jedna se o 2takt Johnson, pry nepali jedna svicka, chtelo by to asi vycistit, seridit, nebo buh vi co. Bylo mi receno ze je na to potreba jakysi stahovak (zrejme stahovak setrvacniku), vite nekdo jak to vypada nebo jak se to prakticky dela?


Doplkova informace: Zjistil jsem ze se jedna o motor z roku 1970 (je to motor urceny na ND puvodne, ale podle neceho zrcadlo a motorovou vanu udelat musim), a nasel jsem na netu i nejaky obrazky jak to vypada. Takze predpokladam ze skutecne potrebuju stahovak setrvacniku, zrejme se na to da pouzit normalni univerzalni stahovak. Mel jste nekdo z vas takovy motor?


Diky, V.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 54
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Diky za info, nakonec jsem setrvak ani nesundaval.


Vycistil jsem svicky, jedna hazi takovou prichciplou jiskru, takze uplne OK to asi nebude, ale jede to vetsinou na dva valce, takze asi OK. Zda se mi ze spodni svicka je zamazana od oleje, je mozny ze to tahne prevodovej olej pres gufero? Je to prvni dvoutakt co se mi dostal do ruky, tak trochu tapu, ale je fajn ze to aspon jede. :-)


Asi bych se mel na prevodovej olej podivat, precejen to je asi to jediny co se muze rozbit, vite nekdo jak se ten olej meni a jakej bych pripadne mel pouzit?

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Co se zanesene svicky tyce tak to je otazkou serizeni motoru. Prevodovej olej se ti do motoru a valcu dostat nemuze, tim to nebude. Kazdopadne na ten prevodovej olej se urcite podivej. Dole na ostruze je sroub a na boku nad vrtuli bude dalsi sroub. Odsroubuj ten vrchni sroub a pak ten spodni a olej vypustis. Plneni musis provest zespoda a kdyz ti vrchnim sroubem zacne olej vytekat tak mas naplnino:-). Co se prevodoveho oleje tyce tak tady doporucuju opravdu koupit tento olej do prevodovek lodnich motoru. Protoze ten ma specialni vlastnosti a i kdyz se do nej dostane voda, coz poznas tak ze vypoustenej olej by mel takovou sedivou barvu, tak ale porad neprestava mazat. Je jeste dobre se podivat na impeler. Coz je vrtulka vodniho cerpadla ktera kdyz odejde tak ti motor prestane chladit. Cerpadlo je umisteno v noze nad vrtuli. Kdyztak pohledej na netu urcite nekde najdes nejakej rozpadak toho motoru.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo dekuju, obrazek uz jsem nasel.


Az sezenu poradnej sud, tak to vechno vyzkousim.

Ten impeler je nejaka citliva soucastka? Nekde sem cetl ze se to nesmi nastartovat bez vody, je to kvuli cerpadlu nebo hlave valcu?

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo dekuju, obrazek uz jsem nasel.

 

Ten impeler je nejaka citliva soucastka? Nekde sem cetl ze se to nesmi nastartovat bez vody, je to kvuli cerpadlu nebo hlave valcu?

Kvuli impeleru, bez vody ho "upečeš" třením o tělo čerpadla se přehřeje ztvrdne a je k ničemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo ty usi sem nekde videl, ale ten muj motor ma ty saci otvory nejaky pripitomely, takze by to asi moc neslo, povedlo se mi to naplnit zahradni hadici ze to na vypusti teklo ven a pak sem to dal do velkyho kyble, tak snad to protoceni na volnobeh impeler prezil. Jestli ne, tak asi budu shanet jinej. Dneska mam mit sud, tak potom dam vedet jestli to cerpa. ;-) Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem vcera konecne sehnal vhodnej sud.

Po asi hodine a neco marneho badani a startovani jsem zjistil, ze ten sroubek, co se jim ladi smes je ve skutecnosti vzdusnik a ne jehla trysky (taky mi to mohlo dojit driv), takze jsem si to uspesne uchlastaval ve snaze ubrat bohatost smesi.


No... po nabytych zkusenostech muzu potvrdit, ze ten motor je pravdepodobne schopen alespon omezene jizdy. Impeler nebude asi nic moc, nicmene asi po 15s od nastartovani zacne z "kontrolniho otvoru" (nevim jak se mu rika) krome smradu z dvoutaktu prskat taky nejaka voda. Ani po delsi dobe na volnobeh ta voda neni tepla, takze ji je asi jakz takz dost.


Zkusil jsem zaradit kvalt a vzit trochu za plyn, ale v gejziru vody litajici ze sudu (asitak 20litru za prvni vterinu) neni kontrolni otvor vubec videt, takze jak to cerpa v tahu se dozvim az na lodi.


Predpokladam ze impeler si mam radsi asi koupit. Podle cisla ND se da zrejme koupit z USA na Ebay.com asi za 350kc vc. posty, tak to bych snad do dedecka mohl jeste investovat.


Mam shanet jeste nejaky dily? Ceka mne krom impeleru jeste nejaka zaludnost?

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...

Obnovim stare tema.

 

Vcera jsem se konecne dostal k tomu, abych vyzkousel cerstve zalepeny clun (dodam fotky jinde) a konecne jsem i zkusil co dela motor.

 

Dobra zprava je, ze zrejme chladi i ve vyssich otackach, ale nedosahne pres 2200ot. Chybi tomu filtrbox na sani, predpokladam ze je to teda chudou smesi.

 

Zde davam foto, kde je trochu videt jako lita voda z toho kontrolniho otvoru (na zadni hrane nohy tesne nad vodou). Doufam ze to ma takhle nejak vypadat. :-)

 

http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/DSCN0217B.jpg

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě by měla čůrat voda z vany motoru, při pohledu zezadu vpravo, na úrovni svíček. když se podíváš, vede tam hadička tak 8 - 10 mm v průměru, nasazená na průchodku která na konci malou dirku a ta se ucpává. má to tak a tam většina motorů - koukni u souseda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak probehl prvni mereny trening.

Myslim ze motor rozhodne nema chudou smes, za 3.5km cesty spapal 3 litry naturalu s M2T.

Chyba bude asi nekde jinde. Pokusim se zjistit jak vypadalo saci potrubi ktery nemam a asi bude dulezity taky mrknout do karburatoru.

Magicka hranice 2200 otacek se da presahnout na zpatecku a taky mi jednou na chvilku vylitly otacky nahoru pri nejakym otaceni. Zda se jako by na soucasne parametry motoru a lodi byl moc velky propeler, ale rekl bych ze to bude asi chtit spis seridit nez shanet mensi.

Myslite ze ma cenu ten popeler nejak povrchove obrousit? Ma na sobe takovy dost sileny zaseky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4takt ctyrvalec a 2takt dvouvalec maji oba dva zapaly na otacku, takze by to bylo jedno. Otacky "merime" zpetne ze zvukovy stopy.

 

Jinak zde video: http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/motor_boucha.wmv

 

Motor parkrat vydal takovou divnou ranu jako by trefil sutr (ale uprostred plavebni drahy je nemivame), z cehoz podeziram to, ze pali obe civky najednou, takze by to teoreticky mohlo nedohorelou smes zapalit pri vyfuku.

 

Motor nema pred karburatorem vubec zadny potrubi ani filtr, takze bud tohle chybi, nebo tam nekdo dal vrtuli z neceho vetsiho, pripadam si jako bych se snazil auto rozjet na petku.

 

No... ted mam do jara cas neco vymyslet :-)

 

Edit: Este tu je moznost, ze N95 ma moc oktanu na takovej motor. Priste mu zkusim vyrobit Special MIX :-) 91 oktanu se u nas este da koupit.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jedno by to nebylo, snímá se od kladívka, dneska od snímače, a ten ja na dvoutaktu pro KAŽDEJ VÁLEC JEDEN a dá za ot. 1 pulz, kdežto na 4 taktu 4 válci je jen jeden, tedy dá za ot. dva pulzy. Jinak se to taky bere z altíku nebo sondy na setrváku.

nicméně pokud rozebíráš zvukovou stopu, je to fuk. točí opravdu málo - podle zvuku videa.

na kořenu vrtule je odlito nebo vyraženo stoupání a průměr v palcích. porovnej to s katalogem.


na oktany tak háklivej není.

rok 70 je ještě kladívkovej, má dvě a vačka jeden hrb, a tedy nemůže pálit dole

když povytáhneš sytič, je to horší nebo lepší?

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O nikoliv, kladivko ma jedno, civka ma dva sekundary a pali opravdu obe svice najednou (omlouvam se, ne civky ale svice najednou - civka je jenom jedna). Zkousel jsem na svickach prohodit kabely a je to fakt jedno, takze i otackomer by fungoval.


Na vrtuli se podivam a dam vedet.


Este mne napadlo, ze nevim jestli to treba nemuze prechlastavat jenom spodni valec, kdyby byla spatna membrana v palivovy pumpe. Ale cerpa to velmi dobre, PET flasku s benzinem to uplne zezvejka.


Diky. :-)

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...