Mič Zveřejněno 24. Březen 2022 Sdílet Zveřejněno 24. Březen 2022 Prosim o radu jake tlaky by mel mit 2T 3,5 PK motor. A lze tlaky vůbec spolehlivě měřit? Nekde jsem cetl ze se u 2T motoru tlaky v podstate nedají verohodně měřit. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 25. Březen 2022 Sdílet Odesláno 25. Březen 2022 Zase hledáš problémy kde nejsou? :) Měření tlaku ve válcích má smysl u víceválcových motorů, kde se takto orientačně zjistí tlaky a pokud u některého válce je tlak výrazně jiný, ukazuje to na nějakou závadu ve válci.U jednoválce tím nic nezjistíš. Jen nějaké číslo o kterém se pak budeš jen dohadovat, jestli je to OK, nebo ne. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dědek1684956734 Odesláno 26. Březen 2022 Sdílet Odesláno 26. Březen 2022 Není to pravda. Když naměří třeba 4 bary, tak má nejmíň zapečené kroužky. Když naměří 8, tak ok. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mič Odesláno 28. Březen 2022 Autor Sdílet Odesláno 28. Březen 2022 Diky, no urcite ma smysl merit i u jednovalce. Ale nevim jak u tech dvoutaktů. Kazdopadně ja namerim max 5. Vymenil jsem tesneni pod hlavou, valec byl orezlý ale takova spiše rezata emulze po vycistění bez znamek poskození. Vycistil karbec, zitra jeste vycistim nadrz a zkusim nastartovat. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dědek1684956734 Odesláno 29. Březen 2022 Sdílet Odesláno 29. Březen 2022 co kroužky? Dá se na ně kouknout sacími nebo přefukovacími kanály, jestli se hejbou a pruží nebo ne. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 29. Březen 2022 Sdílet Odesláno 29. Březen 2022 A už jsme přesně tam, na co jsem narážel. Dědek píše, že 4 jsou blbě, 8 je OK. Míč naměřil 5. Bylo to na motoru po očištění rzi z válce, měřeno bez zkušeností, měřidlem neznámé přesnosti.....Prostě příliš mnoho neznámých a nepřesností, aby se z toho dalo cokoli usuzovat. :cool: ;) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mič Odesláno 29. Březen 2022 Autor Sdílet Odesláno 29. Březen 2022 Me spíše jde o teoretickou uvahu. Tlaky pod 7 jsou dle mě malo na čemkoliv. Ale otazka je jestli na 2T motoru jdou takto tlaky vubec merit. Ptam se proto, ze kdysi jsem o tom neco cetl ze na 2T se to merit neda kvuli prepoustení paliva s olejem pod píst ke klice. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 29. Březen 2022 Sdílet Odesláno 29. Březen 2022 Tak např. vezmi si jak malý je u takového motoru spalovací prostor. Při měření ho zvětšuješ objemem cesty připojovacího nástavce a vlnovce manometru. Takže při připojeném manometru neměříš skutečný tlak který je v hlavě normálně, ale naměříš tlak, který vznikne ve výrazně jiném, větším prostoru a ten bude zákonitě menší. Chyba měření tak může být překvapivě veliká. Naměříš 5, ale motor normálně bude fungovat.Pak jsou tady otáčky při měření. Měříš ve startovacích otáčkách, ale motor pracuje v úplně jiných, kde ty netěsnosti už takový vliv nemají.Pokud chceš získávat životní zkušenosti a zjišťovat jaké tlaky naměříš u různých motorů tak OK, ale neměl bys z toho vyvozovat předčasné hypotézy o stavu motoru.To je stejné jako s tím měřením elektrických obvodů když Ti nešla ta Suzuki. Pouhým připojením měřáku dochází ke zkreslení a naměřená hodnota tak vůbec nemusí odpovídat hodnotě která tam je když měřák není připojený. ;) Kup renovační kit karburátoru, všechno vyčisti, seřiď, nalej nový benzín s olejem ve správném poměru a motor poběží jak má. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dědek1684956734 Odesláno 29. Březen 2022 Sdílet Odesláno 29. Březen 2022 Na šroubení připojení manometru má být zpětný ventil. Tím mrtvý prostor eliminuješ. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 4. Duben 2022 Sdílet Odesláno 4. Duben 2022 Když mi vloni mechanik kontroloval motor, tak říkal, že lepší, než měření tlaků je měření netěsností.Připojil se kompresor a ten měřák měřil množství vzduchu, které utíká z válce pryč. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dědek1684956734 Odesláno 4. Duben 2022 Sdílet Odesláno 4. Duben 2022 Ono to je celý blbost. Jestli má nebo nemá kompresi poznám zařazením za startovadlo. A když se mi nezdá, tak kouknu na kruhy. Vyběhaný to na 99% nemůže být. A kdyby těsnění pod hlavou, tak v první řadě začne peckovat svíčka. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mič Odesláno 14. Duben 2022 Autor Sdílet Odesláno 14. Duben 2022 Tak jste meli pravdu, rozebral, vycistil a motor zatim šlape. Nevyzkouseno jeste se zátěží, ale na suchu slušně chytá a vrčí pěkně. Zatim tedy bez zkoušky na vodě, ale zda se ze na 2T motoru skutečne mereni tlaku neni tak vypovidajici. Namereno do 5 baru a motor funguje. Uvidime na vodě. Diky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 16. Duben 2022 Sdílet Odesláno 16. Duben 2022 Pokud budeš motor používat jako záložní, osvědčilo se mi po každé zkoušce vypustit zbylý benzín z plovákové komory. Tím nedojde k zalepení karburátoru zbylým olejem po vypaření benzínu. Zespoda na plovákové komoře na to je zpravidla šroubek.Motor tak spolehlivě vždy třeba i po půl roce nastartuju. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mič Odesláno 12. Červen 2022 Autor Sdílet Odesláno 12. Červen 2022 Doplnim novinky. Dnes na vode jsem se bavil s clovekem, ktery mi jasně rekl ze mereni tlaků na dvoutaktu je blbost. Tak to jen doplneni. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se