Přejít na obsah
Plavidla.cz

Tlaky a jejich měření u 2T motoru


Mič

Doporučené příspěvky

Zase hledáš problémy kde nejsou? :)

Měření tlaku ve válcích má smysl u víceválcových motorů, kde se takto orientačně zjistí tlaky a pokud u některého válce je tlak výrazně jiný, ukazuje to na nějakou závadu ve válci.

U jednoválce tím nic nezjistíš. Jen nějaké číslo o kterém se pak budeš jen dohadovat, jestli je to OK, nebo ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky, no urcite ma smysl merit i u jednovalce. Ale nevim jak u tech dvoutaktů. Kazdopadně ja namerim max 5. Vymenil jsem tesneni pod hlavou, valec byl orezlý ale takova spiše rezata emulze po vycistění bez znamek poskození. Vycistil karbec, zitra jeste vycistim nadrz a zkusim nastartovat.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A už jsme přesně tam, na co jsem narážel. Dědek píše, že 4 jsou blbě, 8 je OK. Míč naměřil 5. Bylo to na motoru po očištění rzi z válce, měřeno bez zkušeností, měřidlem neznámé přesnosti.....

Prostě příliš mnoho neznámých a nepřesností, aby se z toho dalo cokoli usuzovat. :cool: ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me spíše jde o teoretickou uvahu. Tlaky pod 7 jsou dle mě malo na čemkoliv. Ale otazka je jestli na 2T motoru jdou takto tlaky vubec merit. Ptam se proto, ze kdysi jsem o tom neco cetl ze na 2T se to merit neda kvuli prepoustení paliva s olejem pod píst ke klice.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak např. vezmi si jak malý je u takového motoru spalovací prostor. Při měření ho zvětšuješ objemem cesty připojovacího nástavce a vlnovce manometru. Takže při připojeném manometru neměříš skutečný tlak který je v hlavě normálně, ale naměříš tlak, který vznikne ve výrazně jiném, větším prostoru a ten bude zákonitě menší. Chyba měření tak může být překvapivě veliká. Naměříš 5, ale motor normálně bude fungovat.

Pak jsou tady otáčky při měření. Měříš ve startovacích otáčkách, ale motor pracuje v úplně jiných, kde ty netěsnosti už takový vliv nemají.

Pokud chceš získávat životní zkušenosti a zjišťovat jaké tlaky naměříš u různých motorů tak OK, ale neměl bys z toho vyvozovat předčasné hypotézy o stavu motoru.

To je stejné jako s tím měřením elektrických obvodů když Ti nešla ta Suzuki. Pouhým připojením měřáku dochází ke zkreslení a naměřená hodnota tak vůbec nemusí odpovídat hodnotě která tam je když měřák není připojený. ;)

Kup renovační kit karburátoru, všechno vyčisti, seřiď, nalej nový benzín s olejem ve správném poměru a motor poběží jak má.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
Tak jste meli pravdu, rozebral, vycistil a motor zatim šlape. Nevyzkouseno jeste se zátěží, ale na suchu slušně chytá a vrčí pěkně. Zatim tedy bez zkoušky na vodě, ale zda se ze na 2T motoru skutečne mereni tlaku neni tak vypovidajici. Namereno do 5 baru a motor funguje. Uvidime na vodě. Diky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud budeš motor používat jako záložní, osvědčilo se mi po každé zkoušce vypustit zbylý benzín z plovákové komory. Tím nedojde k zalepení karburátoru zbylým olejem po vypaření benzínu. Zespoda na plovákové komoře na to je zpravidla šroubek.

Motor tak spolehlivě vždy třeba i po půl roce nastartuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...