Přejít na obsah
Plavidla.cz

vůle v řízení alpha one


skodavrs

Doporučené příspěvky

Ahoj. Vuli v rizeni kterou popisujes tam mam zhruba taky, dokonce jsem dneska koukal ze mozna jeste vetsi. Nevim zda je to normalni a zda to jde nejak seridit. Jestli nekdo znalej vi tak se rad priucim. Kazdopadne v realnym provozu mi to vcelku nevadi. Na lodi nepotrebujes tak presne rizeni jako treba v aute a pokud nemas uplne perfektne vytrimovanou nohu tak ti to tahne na nejakou stranu a ta vule se "strati". Kdyz uz tedy je tu toto tema tak by me docela zajimalo zda je nejaka moznost regulace ucinnosti posilovace u alpha one z-nahonu. Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 year later...
Vůle na obvodu volantu-kormidelního kola,uvedených cca 5 cm je celkem běžná,ale podstatně horší je vůle v řídícím svislém čepu na transomu.Poslední dobou se objevuje stále častěji zejména u starších lodí.K jejímu zjištění jsou třeba 2 osoby,jeden hlídá a drží řídící páku v zadu za motorem,na ní končí bovden řízení a druhý z citem hýbe do stran Z-nohou - zde nesmí být žádná vůle.Viděl jsem i vůli cca 30 stupnů,což může být i životu nebezpečné,né jenom uživateli ale ostatním uživatelům na vodě v blízkosti,nebot může dojít k náhlému a nečekanému protočení onoho čepu a lod je rázem neřiditelná,může při jízdě v kluzu okamžitě změnit směr a co se může stat,raději ani nepředvídat!! Oprava tohoto čepu a páky řízení je u MCM Alpha i Bravo velmi náročná,neboť se musí vyndat motor,sundat Z-ko a komplet Transom a pak lze teprve opravovat poškozené díly,lépe řečeno vyměnit,oprava "vyčvachtaného"uložení je dosti obtížná bez strojního vybavení. Ale jezdit dál bez opravy je velké riziko nejen pro vůdce m.pl.,ale i pro ostatní účastníky vody!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, přesně jak popisuje Bootcentrum, vůle v řízení je od volantu k noze vždy nějaká ale je to běžné , jen se podívej jak je to provedeno a stačí trochu vychozené uložení od bovdenu k čepu páky která vede k noze a hned se to projeví při pomalé jízdě, lze si s tím pohrát a např. osadit futra ale stejně to není nikdy dokonalé. Jak bylo výše napsáno ale nesmí to být problém na čepu uložení nohy. :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám podobný problém, ale podle mě není způsobený řízením. Celé řízení jsem vyměnil za hydraulické a když chytnu za nohu, tak s ní téměř nejde hnout, nebo jen malinko. Přesto mi loď při pomalé jízdě kličkuje a stále potřebuje korigovat směr. Není to spíš vlastnost lodí určených pro jízdu ve skluzu? Nebo je ještě něco špatně?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem jezdil na servis k Imramovskýmu a ptal jsem se na tuhle vůli, tak mi tvrdil, že by se toho šlo zbavit výměnou za jiné řízení, tuším planetové?


Romanva: pokud nemáš dvě vrtule - duopropeler tak ti při pomalé jízdě bude loď kličkovat vždy, je to způsobeno točivým momentem vrtule. Trochu se to dá vyladit tou plaoutvičkou-anodou co je za vrtulí. Mimo jiné, tys měnil klasické řízení za servo řízení?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám podobný problém, ale podle mě není způsobený řízením. Celé řízení jsem vyměnil za hydraulické a když chytnu za nohu, tak s ní téměř nejde hnout, nebo jen malinko. Přesto mi loď při pomalé jízdě kličkuje a stále potřebuje korigovat směr. Není to spíš vlastnost lodí určených pro jízdu ve skluzu? Nebo je ještě něco špatně?

Jo to máš pravdu, s lodí se pomalu jede občas klikatě, je to jako s motorkou, když to dostane určitou rychlost lépe se to ovládá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mám tento problém, v kluzu to není poznat, ale při "courání" na Slapech mi loď jakoby kýve zadkem ze strany na stranu a musím to pořád dorovnávat ručně. Neřešil jste to ještě někdo? Dík za radu.

Pokud nemas Duoprop, tak to budes ve vytlaku honit porad a vcelku s tim nejde nic delat. Existuji sice doplnky, ktery jsou schopny tento jev eliminovat, ale prinos je vetsinou pouze castecnej.

Jedina vec, kterou jsem chtel udelat a podle mne by asi mohla fungovat je kolem vrtule udelat tubus jako to maj treba jednovrtulove ricni lode a neco podobneho se prodava i jako ochrana vrtule na zavesne motory. Pak by to asi mohlo uz jet vcelku rovne, protoze vrtule nebude hazet vodu do stran. Ale zase nevim, co by to pak delalo pri zaberu v kluzu. Asi by to bylo hodne nachylne na vytrimovani nohy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

řízení jsem měnil - měl jsem tak klasickej bovden, ale mělo to vůli tak 15stupňů a tak jsem tomu přisuzoval to kličkování. Dával jsem tam jednoduché hydraulické řízení bez posilovače. Pod volantem je pumpa a u "kormidla" je pístnice. Mám vestavěný Mercruiser 90. Vůle v řízení je teď prakticky 0 , kličkování se dost zlepšilo, ale stejně když pustím volant, tak to nedrží směr. Dá se to vychytat když pomaličku dolaďuju směr až když jede kam chci, ale za chvilku to stejně jede jinam. Kolikrát si říkám, že si o mě musej lidi myslet že jsem "pod parou". Nicméně je přiblížení třeba k molu teď podstatně přesnější. Možná zkusím ještě tu ploutvičku.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc za cenné informace, vidím, že ten problém nemám jen já a asi je to skutečně spíš běžná věc. říkali mi to i na podzim na servisu. Raději ještě prověřím ten řídící svislý čep. Před touto lodí jsem měl 5m gumáka se závěsným motorem a ten takhle nekličkoval.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to zdaleka jen vůlí v řízení, nebo momentem vrtule. Velkou roli hraje tvar trupu, poměr šířky k délce ve vodorysce v okamžiku plavby určitou rychlostí, momentální úhel outoru lodi vůči hladině a umístění váhového těžiště. Obvykle to je problém klouzavých lodí s V dnem a motorem vzadu při rychlostech 10 – 16km/h, kdy je záď hodně zanořená a příď začne nabíhat na vlastní vlnu. Stejně tak kličkují i některé výtlačné lodě a to jen při určité rychlosti. I když mají klasické kormidlo a stevenku.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...
Vůle na obvodu volantu-kormidelního kola,uvedených cca 5 cm je celkem běžná,ale podstatně horší je vůle v řídícím svislém čepu na transomu.Poslední dobou se objevuje stále častěji zejména u starších lodí.K jejímu zjištění jsou třeba 2 osoby,jeden hlídá a drží řídící páku v zadu za motorem,na ní končí bovden řízení a druhý z citem hýbe do stran Z-nohou - zde nesmí být žádná vůle.Viděl jsem i vůli cca 30 stupnů,což může být i životu nebezpečné,né jenom uživateli ale ostatním uživatelům na vodě v blízkosti,nebot může dojít k náhlému a nečekanému protočení onoho čepu a lod je rázem neřiditelná,může při jízdě v kluzu okamžitě změnit směr a co se může stat,raději ani nepředvídat!! Oprava tohoto čepu a páky řízení je u MCM Alpha i Bravo velmi náročná,neboť se musí vyndat motor,sundat Z-ko a komplet Transom a pak lze teprve opravovat poškozené díly,lépe řečeno vyměnit,oprava "vyčvachtaného"uložení je dosti obtížná bez strojního vybavení. Ale jezdit dál bez opravy je velké riziko nejen pro vůdce m.pl.,ale i pro ostatní účastníky vody!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 year later...
Tak dnes jsem vyzkoušel jak se odstraní kličkování. Při pomalé plavbě jsem posadil syna a jeho děvče na špičku lodi, cca 90 kg a loď jela absolutně rovně. Kam jsem nastavil směr, tam to plulo. Takže až pojedu na nějakou delší pomalou plavbu, prostě všechny krámy nahážu do kajuty a mělo by to být o hodně lepší.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...