Přejít na obsah
Plavidla.cz

Volvo Penta 3.0 GS


michal.lobl

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

Má někdo typ co by to mohlo dělat? Koukal jsem na vodní pumpu ta by měla být ok, nedokážu identifikovat odkud ten zvuk jde. Předpokládám, že to může být nějaké ložisko. Děje se to při startu, po pár vteřinách se zvuk již neozývá a šlape jak má. Nesetkal se s tím někdo?

https://photos.app.goo.gl/6VCSUPPqnRwkHNNL6

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhle kvílet umí i řemen. Ten spodní je nějaký volný. Ta frekvence toho vrzání je dost nízká. Podle mne nižší, nežli otáčky řemenic. Na řemenice se dá udělat bílá značka a pak koukat, se kterou je frekvence vrzání synchronní. Upraveno uživatelem Lubor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhle kvílet umí i řemen. Ten spodní je nějaký volný. Ta frekvence toho vrzání je dost nízká. Podle mne nižší, nežli otáčky řemenic. Na řemenice se dá udělat bílá značka a pak koukat, se kterou je frekvence vrzání synchronní.

 

Ahoj Lubore,

 

Díky za radu, o víkendu se pokusím pohrát s napnutím řemenů. S tou bílou značkou jsem to moc nepochopil, můžeš to prosím nějak detailněji popsat? - nechápu synchronizaci značky a zvuku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Typuji na nějaké ložisko hnané řemenem, alternátor, pumpa, servo... Schodil bych nejprve jeden a potom druhý řemen a uvidíš kdy to ztichne, rychlé a efektivní.


Podobně mi to dělal alternátor, musel jsem ho celý přeložiskovat.


K té značce, uděláš si bílou křídou značku na řemenu a na řemenici a uvidíš jestli se řemen pohybuje pořád stějně. pokud ne tak prokluzuje.... ale že je volný se pozná zmáčknutím a průvěsem řemene mezi řemenicemi.

Ta značka se dělá spíš na řemenici a značce nastavení předstihu když to na něm potřebuješ poštelovat.

Upraveno uživatelem mirzik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Typuji na nějaké ložisko hnané řemenem, alternátor, pumpa, servo... Schodil bych nejprve jeden a potom druhý řemen a uvidíš kdy to ztichne.

 

Podobně mi to dělal alternátor, musel jsem ho celý přeložiskovat.

 

Ok díky, vyzkouším. Předpokládám, že když shodím řemen k pumpě, tak tu chvilku motor bez chlazení vydrží - pro tento test. U Altu to nebude problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... S tou bílou značkou jsem to moc nepochopil, můžeš to prosím nějak detailněji popsat? - nechápu synchronizaci značky a zvuku :)....

Je to myšlené tak, že na řemenici podezřelé z vrzání uděláš bílou značku a pak koukáš na točící se řemenici se značkou a posloucháš vrzání. Pokud se vrzání projevuje synchronně s otáčením řemenice, tedy např. že nejsilnější vrz se ozve vždy když je značka nahoře, tak je to indície, že to vrzání způsobuje nějaké otočné uložení točící se v těchto otáčkách.

Na videu mi připadalo, že to vrzání se ozývá cyklicky v souladu s obíháním spodního řemene, ale těžko se to z videa posuzuje, když ten obraz je poznamenaný frekvencí snímání videa. Když jsem počítal vrzy, tak jsem napočítal cca 4 až 5 za vteřinu. To je 240 až 300 ot/min. Takhle pomalu se žádná řemenice netočí. Podle mne vrže nějaký řemen. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci, díky za poznatky. V sobotu na to mrknu a pošlu výsledek. ???????? Napnutí řemenu by byla asi nejlepší varianta ,, závady"

.... S tou bílou značkou jsem to moc nepochopil, můžeš to prosím nějak detailněji popsat? - nechápu synchronizaci značky a zvuku :)....

Je to myšlené tak, že na řemenici podezřelé z vrzání uděláš bílou značku a pak koukáš na točící se řemenici se značkou a posloucháš vrzání. Pokud se vrzání projevuje synchronně s otáčením řemenice, tedy např. že nejsilnější vrz se ozve vždy když je značka nahoře, tak je to indície, že to vrzání způsobuje nějaké otočné uložení točící se v těchto otáčkách.

Na videu mi připadalo, že to vrzání se ozývá cyklicky v souladu s obíháním spodního řemene, ale těžko se to z videa posuzuje, když ten obraz je poznamenaný frekvencí snímání videa. Když jsem počítal vrzy, tak jsem napočítal cca 4 až 5 za vteřinu. To je 240 až 300 ot/min. Takhle pomalu se žádná řemenice netočí. Podle mne vrže nějaký řemen. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...
Jak to dopadlo?

Tohle je na tom smutné,že někteří chtějí rozumy,ale když se to vyřeší,tak už to nenapíšou,aby to věděli ostatní=nechám si to pro sebe,ať se ostatní potrápí.

 

Ahoj,

určitě si to nechci nechávat pro sebe. Omlouvám se za pozdní reakci. Důvod proč jsem dlouho neodepsal je, že jsem problém zatím nevyřešil. Měli jste asi pravdu, že by to mohl dělat nějaký řemen. Jelikož jsem neměl vhodné nářadí, tak se mi nepodařilo povolit ,,napínáky" řemenice.

Udělal jsem test, koupil jsem sprej na řemeny a aplikoval na řemeny. Ten vrzavý zvuk už netrval tak dlouho, ale přece jen se ozýval. asi po 2 dnech to je zas na stejno jak na začátku, někdy to trvá i déle než na začátku.

 

Pokusím se napnout řemeny, snad to bude ono.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...

Tak nejspíš pískal řemen od serva a kliky, který mi za jízdy prasknul. Poznal jsem to, že šel hůř volant a všiml jsem si na budíku i zvyšující se teploty vody. Naštěstí jsem byl kousek od kotviště, tak jsem to v pomalém tempu s přestávkami dojel.

Zjištění pískání jsem tak dlouho odkládal až to dopadlo takhle :) snad jsem se poučil do příště.

V lodi jsem měl náhradní řemen. Ten který rupnul se samozřejmě vyměňuje nejhůře - od altu a vodní pumpy úplně v pohodě.

Na motoru jsou šrouby palcových rozměrů, na které jsem samozřejmě neměl klíče - již jsem dokoupil. Nemohl jsem za boha povolit jeden šroub který je u serva a dovolil by nasazení řemenu,13kou nešlo 12ka malá.

S palcovými klíči to určitě půjde. A ten prasklý řemen byl oproti novému řemenu poloviční - né délkou, ale užší - no prostě už byl k.o.

Ještě jednou děkuji komentujícím za rady. Ahoj.


Nemáte někdo zkušenosti se zazimováním tohoto, nebo obdobného motoru + nohy? Pokoušel jsem se domluvit s nějakým servisem, ale zatím bezvýsledně, tak to zbyde asi na mě. Loď budu mít přes zimu v teplé garáži.

IMG_20210911_163152.thumb.jpg.15a43c0d4cac2da8b86a5a72c40e455d.jpg

IMG_20210911_154448.thumb.jpg.550429174f22d0d319ae0c220aee8a0f.jpg

IMG_20210911_163118.thumb.jpg.8618fcc6986ef9d8c5791e5e397a169c.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zazimování motoru se tady probíralo asi 100x, stačí prohledat fórum :)

A jestli k tomu budeš přistupovat jako k tomu řemenu, tak máš na jaře o zábavu postaráno :lol:

 

=D Budu k tomu přistupovat zodpovědněji. Snažil jsem se dohodnout na posezóní servis s Bootcentrem, který jsem si všiml, že tu funguje. Ale na email, telefon, ani SZ nereaguje. Tak třeba se časem poštěstí :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedělej z toho kdovíjakou vědu.Pokud to máš v teplé garáži tak o nic nejde,pokud na mrazuvypust veškerou vodu co je na lodi,tak vytoč vypouštěcí ucpávku a nohu dolů,když budeš ,,pedant"tak si udělej roztok fridexu s vodou a nech to nasát nohou a je to.Předtím dej zpět ucpávky.ty ostatní věci jako čalounění atd.snad nepotřebuje radu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci díky, trochu jsem doufal že to tak je, když bude loď v teple. Vyměním oleje, dělal jsem na závěsných tak, tady by taky neměl být problém.


Raději bych stříknul i nějaký konzervant. Někde tady jsem dohledal že se používá Konkor. Vyndat svíčky a nastříkat - bude to takto stačit? Musím následně protočit motor?

- jde mi o to jestli to neudělat ještě na vodě, protože v garáži to už na vodu nemohu připojit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Než to naposledy "chcípneš" tak stříkni do sání nějaký konzervační sprej, nemusí ven svíčky, ale kontrola svíček taky není od věci - odtrh, opotřebení elektrody, a podle zabarvení zjistíš jak to spaluje. Tím stříknutím se konzervuje i sání. Já olej měním jak v převodovce tak v motoru + filtr olej a palivo. Pokud bude ve vytápěné garáži, vodu z motoru nevypouštěj ale musíš mít 100% jistotu že tam nebude mrznout, já leji fridex. Voda nebo fridex zamezí zbytečné oxidaci motoru z prostoru chladícího okruhu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...