Přejít na obsah
Plavidla.cz

záložní motor - elektormotor


Mič

Doporučené příspěvky

Podle mne je ideální 2T motor bez řazení, který je lehký a může ležet kdekoli v jakékoli poloze. Měl jsem na lodi podobné váhy Suzuki 2,2HP. Jelo to s ním 6km/h. Koupil jsem jetou, za pár korun pořídil těsnící sadu pro karburátor, palivovou hadičku a preventivně zrenovoval. Pak jsem vždy před sezónou nalil čerstvý benzín s olejem (na podzim starý vypustil). Další benzín bez oleje jsem měl v malém kanystru a příslušné množství oleje v malé lahvičce uvázané ke kanystru. Během sezóny jsem ho pak 2 x nastartoval a po zkoušce vždy vypustil benzín z plovákové komory, aby tam nezatuhnul olej po vypaření benzínu. Motor byl na držáku na zrcadle. Několik roků takhle byl připravený k použití a při všech zkouškách vždy chytil okamžitě. Do minuty jsem tak byl schopný nastartovat záložák a dojet na něj pár kilometrů. Po namixování benzínu v kanystru a dolití do motoru pak dalších 20 až 30km.

V elektromotor jako záložní nevěřím. To je tak sotva na nouzové vyjetí ze zdymadla, nebo to bude hrozně drahé a těžké.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám spalovací cca 3,5PK relativně malý. Ale starý a nespolehlivý. Chytne ale je to o nervy. Stojím před rozhodnutím koupit nový tj. cca 15000,- nebo elektro. Mám poměrně velký uložný prostor pod zadním sezením, kde chci mít motor uložen. Nechci ho mít stále na zrcadle. Překáží mi tam. Zatím jsem záložní motor nikdy nepotřeboval proto ho chci uklidit do "podpalubí". Píšeš Váha ale ta mi právě přijde podstatně lepší u elektromotoru. Když tedy nepočítám baterii se kterou ale manipulovat nemusím. 60 lbr motory váží kolem 10kg. Navíc vozím stále "záložní" baterii na kterou mám zapojenou ledničku. Proto mě láká elektromotor. Nepotřebuji na každodení provoz tak stačí levný tzn. investice bez baterie 5-7000,-?? Upraveno uživatelem Mič
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vycházím z podmínky, že záložní zařízení má být naprosto nezávislé na čemkoli dalším a jeho součástí nesmí být nic, co se běžně používá. Takže akumulátor, který je používaný na ledničku by podle toho neměl být nouzovým zdrojem energie.

Teď mám jako záložní motor docela starou Yamahu 4HP. Taky jsem jí koupil z druhé ruky a u prodávajícího dokonce ani nechytla, když mi jí chtěl předvést (.....sakra, včera normálně běžela!:-)))). Vyčistil jsem karburátor, vyměnil v něm těsnění, zkontroloval impeller a těsnost nohy. Startuje spolehlivě.

S tím záložním motorem je to na dlouhé diskuse zda a kde ho mít. Pokud vycházím z předpokladu, že když se něco posere, tak v ten nejméně vhodný okamžik (komora, silný proud, vítr, blížící se jez.....) tak pak mi to vychází na to umístění na zrcadle, kde jsem schopný do minuty motor aktivovat a loď začít znovu ovládat.

Záložní motor jsem použil jedinkrát asi před 15 lety na moři. Jeli jsme asi 300m od břehu a najednou zdechnul motor. Nedovedu si představit, jak bych na vlnách v tu chvíli tahal záložní motor někde z dutiny, připevňoval ho, mixoval olej do benzínu a naléval do motoru....

I jenom to sklopení držáku, puštění benzínu a nastartování když se to celé houpalo a přístup k motoru byl nic moc bylo dost komplikované.

Je fakt, že na lodi to vypadá divně. Nový motor 175HP a vedle něj stařičká Yamaha 4HP. :-)

Jenže já ty záložáky na držáku vozím už 15 let a tak je jasné, že kdybych ho sundal, tak druhý den urazím vrtuli 100m nad jezem a mám vážný problém. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve všem plně souhlasím s Luborem. V krizových podmínkách je nejlepší mít vše připraveno. Taky vozím předem vyzkoušený záložák na zrcadle i s nalitým benzínem. Někde tady na fóru je smutný příběh o potopení lodi v HR. Záložák měl taky v podpalubí...….

Co bylo Lubore příčinou nefunkčnosti velkého motoru? Nějak si to ani nedovedu představit.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co bylo Lubore příčinou nefunkčnosti velkého motoru? Nějak si to ani nedovedu představit.....

Byla to první sezóna s lodí po renovaci, při které jsem mimo jiné instaloval do nádrže snímač hladiny. Přírubu snímače jsem utěsnil silikonem a asi ho tam dal víc, nežli bylo vhodné. Uvnitř to vylezlo a uvolnila se taková malá housenka silikonu, která pak doputovala až k balonku u motoru. Tam se ve zúžení zasekla a zamezila přítoku paliva.

První úlek byl veliký. Motor z roku 1978, prvně na moři, počtvrté na vodě, začátek dovolené....

Pak jsem zapumpoval a balónek zůstal spasklý a neplnil se benzínem. Svitla mi naděje, že je jen ucpaný přívod a taky že jo. Na záložák jsem dojel ke břehu a tam po odpojení hadičky na vstupu balonku se ukázala krásná modrá housenka si 4cm dlouhá. Tu úlevu si pamatuju ještě dnes. :-))))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...