Přejít na obsah
Plavidla.cz

Uchycení motoru Wartburg ve člunu.


Franta

Doporučené příspěvky

Nevěděl by někdo jak byly uchyceny motory ve východoněmeckých člunech nebo v jiných lodích , jinak než v Galaxii od pana ing štěpána, kterou mám? Tam zadní pár silentbloků směrem k zádi člunu neplní svou funkci .Jsou tam použity silentbloky které málo pruží.Stačilo by nějaké foto. Email -videodigi@centrum.cz. Díky!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky,já vím,to jsou ty dva druhé silentbloky které opravdu pruží.Právě ty první dva jsou údajně źe staré octávie -jsou to trubičky průměr asi 10mm, dlouhé asi 6 cm,obalené gumou asi 10mm a na ni je opět kovová trubka o průměru asi 30mm.podobný bejvaly taky v motorkách.A to pruží asi tak jako když tam je jenom kov a žádný silentblok.

Zdravím a díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,díky za tak rychlou odpověď.Nádhernej motor,krásnej chladič výfukových plynů.Miluji Wartburgy ve člunech,když je to seřízený a používá se dobrej olej,nemá to chybu.Ještě k těm silentblokům-moc tomu nerozumím.Z těch fotek nevidím uchycení motoru.

Zdravím,dík!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Gumy přijdou navlíknout na ty modrý kolíky,a potom kovová objímka k loži na člunu, zkusím najít ještě fotku!

http://www.jachting.info/modules.php?name=coppermine&file=displayimagepopup&pid=6791&fullsize=1

http://www.jachting.info/data/fotogalerie/userpics/14307/2_von_vorn.JPG

Lepší jsem nenašel,ale trochu to vidět je!

Upraveno uživatelem maxik1958
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

díky jsi nepřekonatelnej,já jsem ten modrý rám považoval jenom jako montážní a ne že by to mělo prijít do lodě.Stvořil bych to myšlenka je to dobrá ale mě se to tam nevejde.Hřídel má úhel 12stupňů a motor sedí téměř na vaně.Já jsem kdysi na internetu našel fotku kde ten člověk myslím že to byla Galaxie na Plavidlech a bylo to z Příbrami měl i vepředu ty silentbloky z 1000MB -ty špalky ze dvouma šroubama.Jenom nevím jestli tam nebylo ještě něco jiného protože když jsem kdysi chodil za ing štěpánem a mluvili jsme na toto tema tak říkal že ten motor při plným výkonu a šroubem na lyžování tlačí 800kg.Tak nevím jestli by to takhle vydrželo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No,tohle boční uchycení má právě výhodu v tom,že motor dostaneš co nejníž,a nejlíp se přenáší axiální tlak! Tím,že je motor jen na dvou siletblokách, a třetí bob dělí kozlík vrtule,eliminuješ všechny nežádoucí vibrace. Žídné jiné uložení motoru není tak pružné,a nezabírá méně místa..............
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a je mi to jasný.tam fakt záleží na dobrém určení těžiště a masívním uložení ve člunu.Nevíš kde by se daly sehnat ty dva silentbloky nebo z čeho to je.Mám doma stažené ze satelitu ze stanice sailing reportáž ze srazu nebo spíš slavnosti firmy RIVA.Samej mahagon,je to nádhera.Spousty lodí ,detaily adt.Udělal jsem z toho DVD a jsou tam přidané ještě jiné lodě,závody a dokonce surfy protože jsem to taky provozoval.Kdyby jsi to chtěl můžu Ti to poslat,nejdřív bych Ti dal mail adresu na kterou by jsi mi napsal svoji.Nebo jestli se nemýlím tak jezdíš do Veletova,před týdnem jsem tam byl na kole tak by jme si tam mohli dát sraz.

díky za vyřešení problému .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Silentbloky jsem si dělal sám,není to složité,kdyžtak je v Běchovicích firma,která opraví či vyrobí jakýkoli, na Veletov se letos z rodinných důvodů nedostanu,takže,pošta? Riva se mi moc líbí, mám někde na kazetě pořad z TV.poprosím ženu,ať mi to hodí na DVD,a pošlu na oplátku. Mojí adresu posílám mailem.Ahoj
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vibruje. I motor nebude správně vyvážený, páč z výroby se vyvažovaly klikovky spolu se setrvačníkem, takže jakmile se dával setrvačník na kliku jiný, nebo se tam namontoval zpět sice origo ale do jiné polohy, což jde, tak je to špatný. Já bych tam nějaké silentbloky dal, ale co to udělá s hřídelí k vrtuli? Maxíku?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Hermannovi je všechno v originále,jak to bylo z výroby! Setrvák na motoru je daný stejně jak byl(značilo se!) siletbloky bych v tomto případě nedoporučoval,kvúli Lewu,a kvůli stevenu,který je u Hermanna řešený stahovacím bronzovým pouzdrem,možná ty vibrace přenáší právě steven,ale musím říct,že já jsem žádné velké vybrace nepociťoval. Vrtule je v pořádku?Nehnul se motor v loži?Nehází hřídel? Většina člunů má steven řešený do gumy,což umožňuje silentbloky,na kterých se motor může pohybovat,ale Hermann je prostě moc starý,a tudíž má starou konstrukci stevenu! Na Vagabundu to mám stejné,a předělávat to nebudu. Upraveno uživatelem maxik1958
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já jsem nechtěl rejpat, jen jsem se chtěl zeptat, co by to udělalo, kdybych je tam dal. Mám trochu problém při těch vybracích s povolováním šroubů a při rychlosti cca 15km/h, což je má nejoblíbenější, je to pěkná masáž zad. I při vyšších rychlostech se rozvibruje zpětné zrcátko tak, že v něm není nic vidět. Třeba byl setrvák hejbnutý zdřívějška, má na sobě mít z výroby rysku proti ojnici 1. válce.

Teď jsem třeba sehnal novou hliníkovou řemenici místo té plastové, která házela jak bejk, ale to je, bohužel u těch z druhovýroby normální. Vrtule je OK, když nejsem u vody, vždy Hermana vytahuju, aby mi moc neporostl řasama a hlavně aby se neomlátil o molo, když kolem jezdí magoři a vše kontroluju.



Jinak jak jsem již psal, jsem velmi spokojen, na vodě vzbuzuju obdiv a úctu, což se mi líbí. Dojel jsem v kuse od nás až k hrázi a zpět, což je 70 km (vy s novejma loděma se nesmějte, ta moje/Maxíkovo je z r. 1961) a byl to nejhezčí den dovolené. Bohužel počasí a následně děti další podobné vyjížďky znemožnily, takže se mrcasím v nejbližším okolí. Dám dohromady všechny fotky a pošlu.


Až někdy budete dopo v Libni, rád bych se zastavil pro CD s fotkama a hlavně něco se přiučit na rekonstrukci lodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebral jsem to jako rejpání! Jen jsem podal zprávu,s tím setrvákem to může být,ale dělal to pán,který s warťasem závodí,a motory si dělá sám,pravde je,že se mněnil věnec,protože na tom starém byly,do půlky ojetý zuby,nevím jestli to může mít takový vliv na vyvážení?...............Samo taky někdo mohl se sertvákem laborovat už předtím.......Poprosím syna,aby fotky vypálil,já jsem na počítače trochu lama!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den, nesouvisí to s loděmi, ale přeci to zkouším.

Mám zařízení pro simulaci zatížení staveb větrem. Skládá se z rámové jacklové konstrukce s leteckou vrtulí poháněnou motorem Wartburg. Zařízení nyní má problémy dosáhnout otáček jako dříve, možná se jedná jen o drobné nastavení, ale nerozumím tomu. Nyní potřebuji ověřit funkčnost zařízení, uvést jej do provozu. Potřeboval bych odborníka na tyto motory a převody, který by se na zařízení podíval a rozhodl, jestli je schopen jej uvést do provozuschopného stavu.

Zařízení se nachází u Staré Boleslavi, na místo bych Vás dovezl. Najde se někdo, koho by to zajímalo a rozuměl tomu? Jsem schopen za to sehnat i nějakou odměnu.

Díky

S pozdravem

Jirka Tokar, email: buckfast@centrum.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...