Přejít na obsah
Plavidla.cz

Tlumič výfuku


nach32

Doporučené příspěvky

Za cca 2000,- vyrábíme nerezové!Podle potřeby,nevím,jestli máš odvod vody výfukem,to podstatně tlumí hluk motoru!vývod pod hladinu,myslím nesmí podle vyhlášky u zabudovaného motoru být.

To je divný, mám klasickej sifon pod hladinu (voda,spaliny v jednom) jako spousta starších lodí.. Problém vzniká při kavitaci, výfuk leze díky bublinám občas ven...

Vyrábíte tedy výfuk, který umí propouštět spaliny s vodou? Nebo musí jít každé zvlášť?

 

díky

 

Ondra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za cca 2000,- vyrábíme nerezové!Podle potřeby,nevím,jestli máš odvod vody výfukem,to podstatně tlumí hluk motoru!vývod pod hladinu,myslím nesmí podle vyhlášky u zabudovaného motoru být.

To je trochu divné vždyť každý zabudovaný motor mám odvod spalin v případě jednookruhového chlazení (u dvouokruhové to je zřejmě stejné) společně s vodou přes nohu a vrtuly pod vodu, při malých otáčkách jen nohou těsně pod hladinu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U lodí plujících ve výtlačném režimu se stabiláky se většinou výfuk dává tak 10 až 15 cm nad hladinu. Pod hladinou, jak píšeš, to nepříjemně bublá a je i riziko utopení lodi kdyř třeba praskne hadice, když bude výš tak zas dělá kravál voda ve spalinách, která prská ze zbytečné výšky. Je-li výfuk blíže hladině a ve vyšší rychlosti ho zaplavuje zanoření lodi, tak už to tak nevadí - hluk vln bublání eliminuje. Chladící voda jde do spalin a to i u dvouokruhového chlazení. U přívěsných motorů a rychlých člunů je řešení výfuku jiné, ale to asi není Tvůj případ.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro maxik1958 proplachovaný výfuk jsem měl na lodi s motorem zetor.Tlumilo to perfektně.Byla to obyčejná roura do které šla na začátku voda.nelíbí se mi ale že při tomto vyplachování výfuku šla do vody i mastnota.No a právě že jsem viděl plachetnici

s dvouválcem zetor a ta byla tichounká z výfuku šla voda a mastnota žádná.No a Avie jak víme se spalováním nafty a kouřivostí natom moc dobře není.Je rozdíl v kterých místech se ta voda do výfuku pouští jestli hned na začátku nebo konci?

Můžeš mi nějak popsat jak Vámi vyráběné tlumiče fungují.nejraděj bych asi suchý tlumič ale aby tlumil lépe než na autě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chladicí voda má jít do potrubí hned za motorem,ideální je, když máš chlazený i parohy,aby bylo potrubí chlazené po celé délce, s tlumičem to nemá až tak moc společného. O Avii mluvíš pravdu,tu poznáš poslepu,jen podle čuchu! Ale do určité míry to jde omezit dobrým seřízeném vstřikovacího čerpadla( do lodi jde udělat menší dávka paliva).Hlavně musíš mít v pořádku vzduchový filtr,abys zaručil co nejlepší spalování! Co se týká tlumiče,nejenom zaručuje ztišení motoru,ale udržuje i tlak v motoru,rozhodné si myslím,že,mastnota nevytéká ani z Aviáckého motoru, pokud je OK.Ten tlumič je jen doplněk výfukového systému,takhle se to těžko popisuje,když nevím jak to máš na lodi konstruované,dej sem nějakou fotku!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...