Přejít na obsah
Plavidla.cz

Výlet Vltava - Labe a bohužel už né zpět.


Doporučené příspěvky

Ahoj,

pokud to bude někoho zajímat popíši zde svoji plavbu ze Slapské přehrady (km 124,5) na Labe.

Vyrazily jsme s manželkou v neděli (01.08.) okolo jedenácté hodiny směrem Slapská přehrada v poklidném tempu dle platné legislativy. Cesta proběhla při krásném slunečném počasí s občasným koupáním bez problému, za živohošťským mostem jsme dokonce potkali zdvojenou hlídku Policie a SPS každá na svém člunu. Po příjezdu na Slapskou přehradu jsme byli bez problému po cca 15 minutovém čekání přetažení na spodní vodu. Na štěchovice jsme bohužel přijeli ve špatnou hodinu (zde se proplavuje střídavě v liché a sudé hodiny) ale jelikož za námi dorazil parník měli jsem štěstí a protáhli nás společně. První plánovaná zastávky byla v Měchenicích u mola restaurace Fregata. Zde je v dosahu cca 150 bm benzinka tak jsem dotankoval a šli jsem na výbornou večeři do Fregaty - mohu jen doporučit. Noc jsme strávily na kotvě nad komorou ve Vraném (ujeto cca 53 km). Ráno jsme hned v osm projeli a vyrazily na Prahu, v Modřanech komorování opět bez problémů. Opět v poklidném tempu jsme dopluli ke komoře Smíchov kde bývá nával ale naštěstí vzhledem k dopolednímu času i zde vše proběhlo OK a po krátkém čekání jsme byli na spodní vodě - výborná komunikace s obsluhou přes VHF. Komory štvanice, Podbaba. Roztoky, Klecany, Dolánky jsem projeli bez čekání a směřovali k naší další zastávce - přístaviště Nelahozeves. Spousty vyvazovacích prvků, dobrá kuchyně, možnost doplnění vody a při odjezdu jsem si všiml u břehu i nádrží s palivem (nafta+benzín) ale nevím jak to funguje zda to mají pro vlastní potřebu plavidel mariny nebo i k prodeji. Dále na Vltavě nás čekali komory Miřejovice a Hořín a již jsme byli na Labi. Vzhledem k tomu, že bylo ještě celkem dost času vyrazily jsme proti proudu Labe s cílem štěrkovna "Borek" před sebou jsme měli pět komor (jedna jako druhá) zde si nás předávali celkem bez problémů a my všech pět projeli do 18 hodiny kdy končí a na noc zakotvily na štěrkovně (ujeto cca 98 km). Perfektní koupání a klídek jen pár rybářů jinak nikdo. V úterý jsme měli plánovanou zastávku v Nymburku na oběd a doplnění PHM. Opět jsme absolvovali komory bez problémů - předávali si nás telefonicky, takže na další na nás již většinou čekali. V Nymburku je dle mapy přístav ale nedá se zde nikde vyvázat, kousek níže po proudu vedle "hnízda" říční policie je molo ale jen pro lodě do čtyř metrů, stejně jsem jej použil. Pro benzín to zde bylo kapku z ruky (cca 2x600bm) ale zato jsme se výborně najedli vedle lávky pro pěší v balkánské restauraci. Cíl naší cesty pro tento den byla štěrkovna San-berk za Kolínem kam jsem ještě ten den dorazily (ujeto cca 62 km). Vybrali si místo mimo dohled jak místních, tak rybářů (bohužel ale v prostoru dolování jak nám bylo slušně druhý den ráno sděleno - není zde žádné značení -kapitánem říčního člunu který tahal plné a prázdné čluny od bagru do úpravny ) přesunuly jsem se tedy kousek jinam opět perfektní místo, super koupání čistá a teplá voda. Odpoledne jsme navštívili místní marínu - doplnily vodu, chvilku poseděli s místními a opět se vrátily kotvit na volný prostor. Původně jsme měli v plánu dojet až do Chvaletic ale vzhledem k tomu, že je Labe tak trochu „nezáživné“ končily jsme na San-berku a odtud vyrazily ve čtvrtek zpět k Vltavě. Dobře jsem se nejedli na zpáteční cestě v restauraci Cidlina na soutoku Labe a Cidliny, na krátkou chvíli zakotvily v Poděbradech pro doplnění potravin a k večeru dorazily opět na pískovnu Borek k přespání (ujeto cca 60 km). V pátek jsme procitly do deště a vyrazily na zpáteční cestu. Plánoval jsem natankovat někde okolo Neratovic, nakonec velmi příhodné místo je za komorou u Kostelce nad Labem - hned za komorou před mostem, stání najetím na břeh (píseček) , benzinka cca 200 bm. Za stálého poprchávání jsem se okolo jedné hodiny doplácali k první komoře na Vltavě - Hořín a dozvěděli se, že vzhledem k průtoku Prahou jsem veškeré komory uzavřeny. Trochu nečekaný konec výletu. Přijel pro nás syn s vlekem kousek pod Mělník a domů jsme mazali za autem - škoda. Celkem ujeto 305 km.

Příští rok bych rád zkusil Labe od Mělníka po proudu tak to snad dopadne lépe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 80
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

  • 2 months later...
To Anachy : Hezký stručný popis cesty ! Jen škoda, že jsi nepokračoval. úsek mezi Týncem a Chvaleticemi není sice nijak záživný, jak sám píšeš, ale o to víc to vynahradí přírodní část nad Chvaleticemi. Navíc jsou tam zajímavá místa k navštívení jako třeba Kladrubský hřebčín nebo dřevěná kaple v Semíně. K vyvázání tam jsou dřevěné dalby a lodní provoz prakticky nulový. A taková obrátka v přeloučských Hrčácích také stojí za to :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 months later...

Zdravím všechny milovníky vody a vodních sportů! Vítáme toto forum a pokusíme se přispět do diskuse! Jsem z nové Mariny Týnce n/Labem,je pod jezem na 95 ř.km! Budujeme ji třetí rok, pomalu se rozjíždíme! Jsme ale rádi, že je o ni zájem a vzniká dobrá parta! Naší vizí je vybudovat na krásné řece rekreační areál s přístavem pro sportovní lodě a využit rekreační potenciál Labe pro rodiny s dětmi,kamarády a plavce našich řek.

Jsme zapojeni do projektu Zlatý pruh Polabí o.p.s. jehož prioritou je právě podporovat turistiku v krásném Polabí - www.polabi.com.Naše Marina má vlastní stranky www.marinatynec.cz a jsme i na facebooku pod jmenem marina tynec.Zde najdete aktualni informace, prosim přihlaste se! Majitelům motorových lodí nabízíme pohodlný skluz do vody, přístaviště pro kotvení sportovních lodí,rekreační areál pro stany, karavany,stání pro auta, přívěsy a lodě. Protože v areálu jsou pěkné haly, nabízíme zimní uložení lodí a možnost oprav lodí.

V diskusi na foru je poptávka kam plout na středním Labi? Z naší Mariny je možné podnikat řadu výletů po okolí, rybaření, houbaření a plavby lodí do Poděbrad, Kolína, Chvaletic a dále až k peřejím pod Přelouč zvané Hrčály. Po proudu je Labe splavné po celém toku.Příroda u řeky Labe vám nabízí ojedinělé zážitky z pozorování přírody lužních lesů i bohaté fauny Polabí, zejména slepých ramen Labe. V Marině si můžete bezpečně uložit auto i vlek od lodě a plout Polabím, nebo umístit karavan na celé léto či přes zimu s možností jejich opravy v hale.

Plán akcí Marina Týnec n/L pro 1.pol. 2011

1-2.4.Pa-So Zahájení sezóny v Marině Týnec

9.4.So Želviáda 2011 – vodácká plavba kánoi po Cidlině http://zelviada.webnode.cz/- doporučuji!!!!!

23-25.4.So-Po Velikonoce v Marině Týnec-sraz karavanů a lodí, malá zabíjačka,společné výlety a akce

30.4.-1.5.So-Ne čarodejnice a sraz lodí v Marině Týnec, plavba na Sandberk, společné výlety a akce

4.6.So Dětský den v Marině Týnec, plavby lodí, výlet do ZOO Habrkovice

Tak se mějte, přeji šťastnou plavbu a připlujte se podívat!! Ahoooj, Vlaďa Žák

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 years later...

Tak jsem se letos opět odhodlal vyrazit směr Labe, tentokrát na Žernoseky. V plánu jsem měl celou cestu absolvovat plavbou ve výtlaku. Vypluli jsme v sobotu okolo 9,00 hodiny z kotviště na 124,5 km Vltava a první den dorazili do Prahy - kotvení díky Tomasovi80 domluveno na Císařské louce v ochranném přístavu. (pokud někdo bude potřebovat přespat v Praze tak doporučuji p. Fiala 603272413). Druhý den plavba do Nelahozevsi a zde přenocování. Třetí den jsme dopluli až na Žernoseky. V úterý jsem vyplul podívat se pod Střekov se zastávkou v Dolních Zálezlech - príma kotviště, odpoledne opět návrat na Žernoseky. Kotvení na vodě u ostrovů. Před plavbou proti proudu - zpět na Vltavu jsem osadil propeller pro výtlačnou plavbu a dosáhl jsem za stejných otáček motoru obdobnou rychlost jako při plavbě po proudu. Ve středu jsme se vydali zpět a dopluly do Mělníka kde jsme nocovali pod Hořínem, čtvrtek Praha opět ochranný přístav. No a vzhledem ke kazícímu se počasí, tak během pátku jsem doplul až do kotviště na Slapy.

Nová kotvení na Labi jsou prima jen mi u nich chyběla možnost doplnění vody. Dost mě překvapil malý provoz na Labi, čekal jsem trochu něco jiného. proplavování komorami po proudu úplně v pohodě (loď jsem vždy jen držel na žebříku na středu lodě. Proti proudu trochu větší šrumec ale také jen držení na žebříku - jen ve štěchovicích jsem se vyvázal na plovací vazák a dobře jsem udělal :). Napuštění komory trvalo jen pět minut a to je tam rozdíl hladin 20m - byl to fofr.

Celkem cca 414 km, spotřebováno cca 200l benzínu, max rychlost do 11 km - většinou mezi 8-9, otáčky motoru do max. 1400 ot/min.


TAKŽE TENTOKRÁT TO VYšLO TAM I ZPěT :) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak psal Anachy, tak týden před jeho výpravou jsme se třema loděma podnikli expedici opačným směrem. Tedy z Žernosek na Slapy a zpět, toť vše po vodě. Konkrétně jsme skončili pod hrází přehrady Kamík, jelikož již nebyl čas jet dál. Respektive čas by ještě nějakej byl, ale od Slapské hráze až po Orlík proplavujou pouze od pátku do pondělí, takže nebyla jistota, že nás proplavěj zpátky. Mno i když na slapech byli docela vstřícní, jelikož nyní převáželi traktorem i ve středu, čehož jsme při zpáteční cestě využili.

Celá cesta se obešla bez sebebenších technických potíží. Jelikož jedna loď byla kanálovka, tak cestovní rychlost byla celou cestu kolem 11 km/h. U mne to znamenalo otáčky kolem 2000-2500 /min podle toho jestli jsem jel po, nebo proti proudu. Celkově jsem najel 394 kilaků a za celou cestu to spapalo "lidových" 470 litrů benzínu :) :).

Nicméně musím uznat, že na naších tocích je krásně a po dlouhé době to byla zase pěkná dovolená. Pouze na Vltavě bohužel trochu pokulhává jakákoliv infrastruktura pro rekreační plavbu, takže bohužel když chce člověk někde zastavit, tak moc možností není. Ani před plavebníma komorama není pro malá plavidla jakákoliv možnost vyvázání, takže když musíte čekat na proplavení, tak buď vyvázat k larsenům pro nákladní lodě, nebo holt držet na motoru.

Jelikož máme na lodích VHF stanice, tak jsme s komorama komunikovali skrze ně. Na Labi se komory hlásej na 14 kanálu, jak mají uvedeno na cedulích před komorama a nikde nebyl problém se dovolat. Na Vltavě mají před komorama všude uveden 11. kanál, ale na tom to nebrali, takže kdo chce na Vltavě komunikovat s komorama přes VHF, tak potom musí použít kanál č. 9 !!. Na ten fungujou do Prahy všude. Respektive ještě za Prahu, konkrétně do Modřan, to byla poslední komora na kterou se dalo vysílačkou dovolat, dál směrem na Slapy už bohužel pouze na telefon. Ale ať cestou tam, tak cestou zpátky byli komorníci a komornice úslužní a v proplavování, respektive čekání na komoru nebyl žádný problém.

 

Podařilo se mi naházet na net nějaký fotky z cesty, tak můžete hodit oko:

http://vucka.rajce.idnes.cz/Plavba_Lovosice_-_Slapy_2014/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S ohledem na to, ze jsem si myslel, ze se aspon trochu do skluzu dostanu tak jsem tam dal klasiku, trilist stoupani 19 palcu. Nicmene do plneho sklzu jsem se nedostal a tak mne potom sralo, ze sem tam nedal tu 23 co mam doma a s ni bych pak jel mozna ve stejnejch otackach jako ty.

Fotky samozrejme nahod taky, ja sem dal takovej komplet z cele cesty, ale treba v praze toho bylo na foceni hodne tak se muzes pridat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkný fotky.

Bohužel mě pořád víc a víc ujišťujete, že motorák vážně neuživim. V podstatě to co jste tu projeli v benzínu, mě stála 3 týdení dovolená s plachetnicí v chorvasku. Samozřejmě i s cestou, poplatky a zmrzlinama. :( Jsem si myslel, že při pomalý plavbě ta spotřeba neni tak ukrutná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkný fotky.

Bohužel mě pořád víc a víc ujišťujete, že motorák vážně neuživim. V podstatě to co jste tu projeli v benzínu, mě stála 3 týdení dovolená s plachetnicí v chorvasku. Samozřejmě i s cestou, poplatky a zmrzlinama. :( Jsem si myslel, že při pomalý plavbě ta spotřeba neni tak ukrutná.

Záleží na tom jakou si pořídíš na cestování loď. Třeba kanálovka, co jsme měli pronajatou v Holandsku plula za 1,1 l nafty na hodinu, při rychlosti cca 9km/hod Je jasný, že lodě co mají kluci jsou stavěný na skluz, takže ani plavba ve výtlaku s nimi nemůže být ekonomická. Nákladní lodní doprava je stále nejkonomičtější, třeba šíf sežere stejně jako kamion, ale uveze třeba 50x tolik. Takže když chci po vodě cestovat dálky, pořídím si k tomu vhodnou loď, když chci bejt rychlej, pořídím si loď rychlou, podle vkusu, nabídka možností je nepřeberná. Problém je, když chci bejt rychlej za 2 l/ hod, je to všechno o fyzice. A za sebe musím říct, že bych nevyměnil plavbu po řekách a jezerech za moře, ale to je právě o svobodě, že si každý můžeme vybrat to své, z čeho máme radost! Jinak já jsem teď za týdenní dovolenou projel 4,5 litru benzínu, ale moc jsem toho nenaplul, cca 30 km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem si myslel, že při pomalý plavbě ta spotřeba neni tak ukrutná.

Na efektivni pomalou plavbu potrebujes tech nutnejch 10HP dostat z motoru co ma malo valcu a pojede v idealnich otáčkách (1/2 az 2/3 maxima), bude ti zrat 3 litry na hodinu a ty budes OK. Jenze tadyhle panove tohle nevyuzivaji a jedou s motorem co sezere i travu kolem vody uz při zvysenym volnobehu. ;)

 

Pritom by stacilo trochu pokoumat dalkovy ovladani záložního motoru, ze jo?

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, nechtěl jsem tu rozpoutat diskuzi o spotřebě. Na to jsou tu jiný vlákna.

Já mám právě rád jak moře (pod plachtama), tak naše i řeky. Jen uvažuju nad tim jakou loď pořídit na ty řeky. Najivně jsem žil v tom, že když s tim glastronem popluju tim mym vyhlídkovym tempem (zvýšený volnoběh), tak to tolik žrát nebude..... no evidentně bude. :(


Budu muset sehnat něco, co je snadno transportovatelný za autem a přitom to má kajutu pro 4 lidi a oddělenej záchod s koupelkou. Ideálně něco bez motoru. Dal bych do toho nějakej diesel. Nejvíc se mi líbí 2.0 BMW nafta. Už jsem si i vyhlídnul trup. Přemýšlel jsem, že pro něj zajedu. Jen teď vidim, že by to asi bylo z bláta do louže. Taky je to trup do skluzu.... Bral jsem to tak, že ten motor bere na volnoběh cca 0,4l/h. Pod zatížením by to mohlo brát tak 1l a plout tak 8-9km/h.... ale to asi jen s výtlačnym trupem... no nic no. Ještě se musim hodně učit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkné počtení,ale ta spotřeba je teda brutál.Na to bych musel hledat sponzora.

Anachy,ale koukal jsem,že ta loď Drago Fiesta 660 zase není tak těžká,kolik si myslíš,že by to jelo a byla spotřeba se závěsákem 60HP(plavba výtlak-skluz).Jako třeba tady u tohodle modelu http://www2.best-boats24.net/cs/koupit-lode/haendler/bh-dreier/boote/1/motorov-luny/drago/fiesta-660-neu-suzuki-df60/?oa-haendler=bh-dreier&oa-intnr=1&oa-mask=69

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to 8-9km na zvysenej volnobeh pojede a jestli ten motor umi skutecne 0,4l/h, tak spotřeba problém asi nebude, ale u kluzakovyho trupu je spis problém to pak ukočírovat.


Jakej trup sis nasel?


JPfish: Pocitej kolem 0.4 litru na kWh. 60HP na plnej vykon něco jako 20 litru na hodinu.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám rád tohle téma o cestování po vodách u nás.Spotřebu neřešte vždy je to něco za něco.Měl jsem letos v plánu jet ze Slap proti proudu kam až to pujde a stroskotal jsem na tom že v Kořensku je komora v provozu jinak než Slapy,Orlík atd.Jinak najeto 190km ,Spotřeba 130l.rychlost dle legislativy.Musím pochválit plavební itineář. Díky němu jsme na noc zakotvily v klidné Holešické zátoce kde bylo skvělé koupání a vinikající kuchyně( http://www.tvrzholesice.cz/ ).Jediné negativum cesty bylo absence pumpy v rozumném dosahu na Orlíku.. Upraveno uživatelem Jbenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to jak zde bylo psano, zalezi na tom co clovek od lodi pozaduje a samozrejme by bylo nejlepsi mit lodi vic a kazdou na ten danej zpusob uzivani, ale to bohuzel nelze, respektive na to u nas nema moc lidi finance a hlavne zazemi. Ano, spotreba toho benzinaku na sportovni lodi je velka, ale jak je videt co psal Anachy, tak by to slo jeste snizit vetsi vrtuli, jelikoz on tocil skoro o vic nez tisic otacek mene pri stejne rychlosti a to uz by bylo asi na spotrebe znat. Nicmene uprimne receno, tenhle pocet kilaku s tim nelitam kazdej tejden a proste jednou za rok to vcelku neresim.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, bohuzel jsem si overil, ze at jedu ve skluzu nebo ve vytlaku tak je spotreba skoro porad stejna a to u mne konkretne 1,3 l/km. Pak uz jedine koukat po nejakem naftakovi, kde to uz bude o jinych litrech.

Není ten tvůj "výtlak" náhodou rychlost 12-14 km/hod,kdy se ti za zádí dělá metrová vlna??

Není možné,aby jsi při opravdové plavbě výtlakem,u tebe tak max 7 km/hod ,mněl takovou spotřebu jak uvádíš 1,3L/km,v tom případě máš minimálně K.O.karbes!Při těch 7 km/hod.se musíš s tvojí 4,3 bohatě vejít do 5L/hod.!!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rychlost byla do 11 km/h a metrovou vlnu sem za sebou rozhodne nemel, coz bylo videt i na nejakych fotkach. Myslim si, ze ta spotreba odpovida, podle mne je pri teto rychlosti a otackach 2000-2500/min blbost tech 5 litru na hodinu. To bych potom musel jit opravdu jen na lehce zvyseny volnobeh a to uz samozrejme nepojedu tech 11 ale jak pises 7-8 a pri plavbe proti proudu, ktery sem vysledoval dela nejaky 2-3 kilometry bych jel realne 4-5 kilaku za hodinu a to uprimne receno pri plavbe na takovouhle vzdalenost nehodlam.

Proste je to kombinace prachsprosteho karbce, do nejz to proste tece a nevhodneho tvaru trupu na takovy zpusob plavby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...