Přejít na obsah
Plavidla.cz

US přívěs


kosak

Doporučené příspěvky

Zdravím pánové,

mám možnost koupit za dobrý peníze US lodní přívěs na 3,5 tuny s CZ techničákem, momentálně jen bez STK. Nicméně přívěs má US nápravy a hydraulickou nájezdovou brzdu, vlek už je tu delší dobu a nějak se to přes pár lety podařilo někomu takto přihlásit.


Viděl jsem u nás jezdit víc těchto US přívěsů s US nápravami a nájezdovkou, máte s tim někdo větší zkušenosti? Jak se na to dívají na STK, PČR apod? Má to techničák, tak je to každýmu asi jedno nebo?


Díky za reakce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před davnymi lety se i u nas smely delat vleky s hydraulikou.


Jestli je funkcni, tak bych před podpisem smlouvy zajel na STK, evidencku stejne potrebujes a když udelas TK, mela by platit i za evidencku. Když to nevyjde, při nejhorsim te to bude stat neúspěšnou TK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim jiste, jestli se to fakt nesmi (kdysi jsem neco takovyho cetl, ale uz nevim kde), ale nedela se to proto, ze na to nejsou k dostani napravy s evropskou homologaci. Tzn. Pokud neco takovyho chces, musis si to nechat schvalit individualne. Coz sice asi jde, ale pravdepodobne to nepude prodavat a kupovat pres hranice.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli má vlek CZ techničák, tak je tu provozovanej legálně a technickou projdeš bez problémů. Hydraulické brzdy jsou výrazně lepší, než lanovody. Až na drahé a nedostupné náhradní díly už to má jen samá pozitiva a jistoty. :)


Co vím, tak byla nějaká silní lobby, která prosadila EU homologaci pouze pro naše známé nápravy.

Nicméně indivindi dovoz zkušebna a přihlášení možné je. Jen je to drahá záležitost, tak se to moc nedělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...
Předběžně, možná budu dávat pryč můj US vlek (Prestige trailer 3,5t, 2 osy, chromovaná kola + 1 náhradní, hydraulické brzdy, netřeba žádné ručky, výsuvné zadní čelo včetně reflexních desek (nový požadavek dle EU), listová pera, lakovaný a velmi pevný oproti EU vlekům, na zakázku udělané boční naváděcí tyče, všechny výjimky zapsané v TP, nyní čerstvě po STK, vlek je ve velmi krásném stavu tzn. kdyby měl někdo zájem tak mi napište SZ. Cenu bych viděl někde kolem 65.000,- Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechna přípojná vozidla nad 8 m délky musí mít dle EHK výstražné desky, buďto dvě menší po stranách nebo jednu velkou uprostřed. Jsou to takové ty co vidíme na kamionových návěsech. Pár jsem kupoval asi za 400,- žádné drama. Jen mě kvůli tomu vyhodili z STK, taky jsem to nevěděl. Odkaz dole je na přesný předpis, další přímo pak na ty desky. Bacha, prodejce mi prodal nejprve šrafované a ty nejsou na vlek ale na tažné vozidlo.

 

https://www.vezeko.cz/cs/ke-stazeni/212-predpis-ehk-oznaceni-dlouhych-vozidel

https://www.provleky.cz/katalog/de/beleuchtung-und-elektrik-fur-anhanger--agro--truck/ruckstrahler--reflektierende-klebebander/produkt/cedule-reflexni-pro-navesy-a-privesy-hlinikova-par

Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechna přípojná vozidla nad 8 m délky musí mít dle EHK výstražné desky, buďto dvě menší po stranách nebo jednu velkou uprostřed. Jsou to takové ty co vidíme na kamionových návěsech. Pár jsem kupoval asi za 400,- žádné drama. Jen mě kvůli tomu vyhodili z STK, taky jsem to nevěděl. Odkaz dole je na přesný předpis, další přímo pak na ty desky. Bacha, prodejce mi prodal nejprve šrafované a ty nejsou na vlek ale na tažné vozidlo.

 

https://www.vezeko.cz/cs/ke-stazeni/212-predpis-ehk-oznaceni-dlouhych-vozidel

https://www.provleky.cz/katalog/de/beleuchtung-und-elektrik-fur-anhanger--agro--truck/ruckstrahler--reflektierende-klebebander/produkt/cedule-reflexni-pro-navesy-a-privesy-hlinikova-par

 

To je zajímavé, já byl teď v září s vlekem na STK a technik se děsně divil, že tam mám desky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A máš vlek nad 8m? Já mám dlouhej vlek a má psanejch 8,6 m :)

 

Dobrá poznámka :) dle TP 7,6 m a nikdo už neřeší, že zadní rampa se dá ještě o metr vysunout.

 

Hele prodávám jak jsem koupil viz i to nařízení EHK. Můj vlek bez rampy má 8,5 ale i tak mi technik povídal, že i kdyby měl pod 8 a někdo to do mě narval s rampou, tak nejen že mi pojišťovna dá hovno a bude se kroutit jak žížala, protože za a) vlek byl delší než je v TP b) v době nehody byl vlek konstrukčně delší než je v TP a navíc náklad přečníval délku která je v TP a nebyl označen. Vůbec tady nechci rozdmýchavat diskusi, jestli je technik debil, co by kdyby, jestli by pojišťovna atp. Nejsem svatej, úplně vše cajk taky nemám, jen jsem napsal s čím jsem se setkal a na druhou stranu si nedělám vůbec iluze, že v dnešní pokurvené době, kdyby došlo k nehodě typu, že debil za tebou nedobrzdil (teď se mi opět stalo u mého 3 měsíce nového auta) bude pojišťovna hledat milion argumentů jak ti škodu neuhradit, kor když na vleku budeš mít Zetko vražené do trupu. Proto si chci udělat můj stávající US vlek tak, aby mohl být legálně bez té rampy, která mě sere odjakživa (sundavat, nadavat, zapojovat, odpojovat) což pro mne není jednoduché to dozadu vše vtěsnat (reflexní desky, RZ, světla) a nebo si pohrávám s myšlenkou ho prodat a koupit si vlek udělaný přesně mě na míru, bez výsuvné rampy. Uvidím k čemu se přikloním.

Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

která mě sere odjakživa (sundavat, nadavat, zapojovat, odpojovat)

 

pochopil bych, kdybys to dělaL každej víkend :) trochu si neumim představit jak by to vypadalo, bez rampy jsem viděl akorát US vleky, kde ale můžou mít světla pod lodí a nikdo to neřeší

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

která mě sere odjakživa (sundavat, nadavat, zapojovat, odpojovat)

 

pochopil bych, kdybys to dělaL každej víkend :) trochu si neumim představit jak by to vypadalo, bez rampy jsem viděl akorát US vleky, kde ale můžou mít světla pod lodí a nikdo to neřeší

 

Vypadalo by to normálně. Loď je zároveň s koncem vleku a světla jsou vedle, takže nic pod lodí. Jediný co vyčuhuje je Zetko. Uvidim jak se mi bude chtít ale problém by to nebyl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...

Nevíte někdo jestli na ty US ráfky pasujou naše EU pneumatiky? V pneusevisu nevědi nic :)

Dle mýho, jestli nemaj v US nějaký jiný průměry ráfku (např 15,5 apod.), tak to musí sedět v pohodě ne.

Mám tam teď pneu s označením ST225/75D15 . V TP je zapsán normálně průměr R15

Upraveno uživatelem kosak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...