Fury Zveřejněno 16. Srpen 2020 Sdílet Zveřejněno 16. Srpen 2020 Tak se stáří podepsalo i na mém Mercruiseru (r.v.1991) a membrána podávacího čerpadla styřela.Nesehnal jsem náhradní membránu a dočetl se, že řešení je jen koupě celého nového čerpadla. :-(Pak se dočetl, že je vhodné raději vyměnit čerpadlo mechanické za elektrické. Viz:https://lodninoviny.cz/Cruising/podavaci-cerpadlo-kontrola-a-vymena-a Máte někdo zkušenosti s podobným upgrade?Jak elektricky zapojit elektrické čerpadlo?Máte někdo schéma zapojení? Díky předem za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 16. Srpen 2020 Sdílet Odesláno 16. Srpen 2020 Elektrické čerpadlo místo mechanického již používám několik let. Místo mechanického jsem dal záslepku a elektrické vřadil do potrubí , zapojení jednoduché prostě po zapnutí klíčku začne dávat a dává dle tlaku v potrubí, takže když naplní komory v karburátoru tak vypne, při odběru začne pumpovat. např. cca https://www.ebay.de/itm/Hardi-Universalpumpe-12V-Benzin-Diesel-ab-100PS-spritzwassergeschutzt/124268272058?hash=item1ceef759ba:g:cJIAAOSwgwhfFxIj dnes se jich vyrábí i více typů , jen to chce vědět jaké kapacity musí dosahovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 16. Srpen 2020 Sdílet Odesláno 16. Srpen 2020 (upraveno) Po zapnutí klíčku začne dávat až potom, co ho nejdřív připojíš jedním drátem na kostru a druhým třeba na plus drát zapalovací cívky. Upraveno 16. Srpen 2020 uživatelem david Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 16. Srpen 2020 Sdílet Odesláno 16. Srpen 2020 Po zapnutí klíčku začne dávat až potom, co ho nejdřív připojíš jedním drátem na kostru a druhým třeba na plus drát zapalovací cívky. Děkuji za doplnění, ale přišlo mi celkem logické, že si ho nejdřív připojí :), i když dnes jeden nikdy neví. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 16. Srpen 2020 Sdílet Odesláno 16. Srpen 2020 (upraveno) Anachy, když chce schéma elektrického zapojení, tak asi jo. Upraveno 16. Srpen 2020 uživatelem david Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 16. Srpen 2020 Sdílet Odesláno 16. Srpen 2020 Tak se stáří podepsalo i na mém Mercruiseru (r.v.1991) a membrána podávacího čerpadla styřela.Nesehnal jsem náhradní membránu a dočetl se, že řešení je jen koupě celého nového čerpadla. :-(Pak se dočetl, že je vhodné raději vyměnit čerpadlo mechanické za elektrické. Viz:https://lodninoviny.cz/Cruising/podavaci-cerpadlo-kontrola-a-vymena-a Máte někdo zkušenosti s podobným upgrade?Jak elektricky zapojit elektrické čerpadlo?Máte někdo schéma zapojení? Díky předem za radyMám pro tebe zánovní membránu-změř rozteč mezi šroubky a jejich počet. bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 16. Srpen 2020 Sdílet Odesláno 16. Srpen 2020 zapojení dle Anachy je sice funkční,ale nebezpečné při provozu.EL.čerpadlo se uvádí do chodu teprve při otáčení startéru a dále po roztočení motoru k tomu určenému vývodu na altíku.bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 16. Srpen 2020 Sdílet Odesláno 16. Srpen 2020 (upraveno) Proč to je nebezpečné? Teda pokud nenechám zapnutý zapalování při stojícím motoru. Naopak to dřív doplní vyschlej karbec.Na 603, 613 a 1203 to takhle bylo, bez problému. Já na Warťáku a Vichru a taky dobrý. Upraveno 16. Srpen 2020 uživatelem david Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 17. Srpen 2020 Sdílet Odesláno 17. Srpen 2020 Proč to je nebezpečné? Teda pokud nenechám zapnutý zapalování při stojícím motoru. Naopak to dřív doplní vyschlej karbec.Na 603, 613 a 1203 to takhle bylo, bez problému. Já na Warťáku a Vichru a taky dobrý.Právě tady se jedná o zapomenutí vypnout klíček u stojícího motoru.Může třeba dojít k přeplavování karbesu nebo k nějaké netěsnosti a vytékání benzínu,třeba na motor a představ si co se stane třeba po hodině,když začneš startovat - BUM.......... bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 17. Srpen 2020 Sdílet Odesláno 17. Srpen 2020 Tak sem to uhodl. Fakt je, že v autě zapnuté zapalování delší dobu nenecháš a když, tak to teče na silnici. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Robert Odesláno 17. Srpen 2020 Sdílet Odesláno 17. Srpen 2020 Tak jak je to original zapojený je asi max bezpečný protože přestane dávat při malým tlaku oleje,přehřátí,málo oleje v noze atd. ale musí taky bejt uzavřenej budící okruh altíku a to už možná trochu přehnali protože bez dobíjení jde dojet. A jak píše David napumpovat vyschlej karbec až když startuju taky nic moc. Mám v lodi zachovanej ten bezpečnostní okruh ale napájím to rovnou z 15ky a přidaný tlačítko kterym můžu napumpovat když dýl stojí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fury Odesláno 18. Srpen 2020 Autor Sdílet Odesláno 18. Srpen 2020 Tak si to shrňme: 1.Vypínání čerpadla je tedy na základě přetlaku v potrubí. Není potřeba nějakého tkalového spínače. Vypínání je integrováno v čerpadle. Jo?... po zapnutí klíčku začne dávat a dává dle tlaku v potrubí, takže když naplní komory v karburátoru tak vypne, při odběru začne pumpovat... 2.Vygooglil jsem, že příkon je malý, takže čerpadlo nepotřebuje spešl pojistku, a spínání přes relé. 3.Ikdyž je vypínání přetlakem integrované v čerpadle, hrozí že při netěsnosti udržování hladiny v karburátoru se nadávkuje víc benzínu. ...EL.čerpadlo se uvádí do chodu teprve při otáčení startéru a dále po roztočení motoru k tomu určenému vývodu na altíku....Řešením je najít konektor z alternátoru a pak přes relé přepínat přívod ze spínací skříňky z polohy start do polohy zapalování. Viz náčrt? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 18. Srpen 2020 Sdílet Odesláno 18. Srpen 2020 Řešením omylem zapnutého zapalování je dát si pod přístrojovku sirénku zapojenou na kontrolku tlaku oleje. Jako je třeba v autech na zapomenutá rozsvícená světla. Ostatně dost motorů ji má. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 18. Srpen 2020 Sdílet Odesláno 18. Srpen 2020 ad 1-3 ANO. A pokud provozuješ karburator určený pro loď tak má přepad z komor dovnitř karburátoru a hrozí jen přeplavení do válců, né do motorového prostoru. Asi jde o zvyk, používám jej již roky a ještě se mi nestalo, že bych nechal zapnuté zapalování když neběží motor :) a těsnost kontroluji vždy když po delší době přijdu k lodi - po otočení klíčku slyším že čerpadlo natlakuje a vypne, pokud by byl únik tak bude "cvakat" dál a cpát benzín někam kam nemá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fury Odesláno 19. Srpen 2020 Autor Sdílet Odesláno 19. Srpen 2020 (upraveno) Řešením omylem zapnutého zapalování je dát si pod přístrojovku sirénku zapojenou na kontrolku tlaku oleje. Jako je třeba v autech na zapomenutá rozsvícená světla. Ostatně dost motorů ji má.Super nápad. Jednoduché na zapojení. Udělám to tak s pípákem. Dík za tip. Upraveno 19. Srpen 2020 uživatelem Fury Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 19. Srpen 2020 Sdílet Odesláno 19. Srpen 2020 ad 1-3 ANO. A pokud provozuješ karburator určený pro loď tak má přepad z komor dovnitř karburátoru a hrozí jen přeplavení do válců, né do motorového prostoru. Asi jde o zvyk, používám jej již roky a ještě se mi nestalo, že bych nechal zapnuté zapalování když neběží motor :) a těsnost kontroluji vždy když po delší době přijdu k lodi - po otočení klíčku slyším že čerpadlo natlakuje a vypne, pokud by byl únik tak bude "cvakat" dál a cpát benzín někam kam nemá.Představuješ si to jednoduše,když se přeplavuje karbes,teče velké množství benzínu přes hřídelku klapek a vzhledem k vyběhaným vůlím teče ven na motor - né jenom do válců, tak je to u cca 90% případů,a pokud je to motor V6 nebo V8 tak přímo teče na rozpálený výfukový kanál v sacím potrubím! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 20. Srpen 2020 Sdílet Odesláno 20. Srpen 2020 No nevím co na tom vidět složitého, karburátor Edelbrock je udělán tak, že mám přepady z komor u auto karburátorů ven a u lodních dovnitř karbece. Popisoval jsem svůj případ - asi jsem to měl lépe popsat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.