Přejít na obsah
Plavidla.cz

Palivové čerpadlo na vestavbě mechanika / elektrika


Doporučené příspěvky

Tak se stáří podepsalo i na mém Mercruiseru (r.v.1991) a membrána podávacího čerpadla styřela.

Nesehnal jsem náhradní membránu a dočetl se, že řešení je jen koupě celého nového čerpadla. :-(

Pak se dočetl, že je vhodné raději vyměnit čerpadlo mechanické za elektrické. Viz:

https://lodninoviny.cz/Cruising/podavaci-cerpadlo-kontrola-a-vymena-a

 

Máte někdo zkušenosti s podobným upgrade?

Jak elektricky zapojit elektrické čerpadlo?

Máte někdo schéma zapojení?

 

Díky předem za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektrické čerpadlo místo mechanického již používám několik let. Místo mechanického jsem dal záslepku a elektrické vřadil do potrubí , zapojení jednoduché prostě po zapnutí klíčku začne dávat a dává dle tlaku v potrubí, takže když naplní komory v karburátoru tak vypne, při odběru začne pumpovat.

např. cca https://www.ebay.de/itm/Hardi-Universalpumpe-12V-Benzin-Diesel-ab-100PS-spritzwassergeschutzt/124268272058?hash=item1ceef759ba:g:cJIAAOSwgwhfFxIj

 

dnes se jich vyrábí i více typů , jen to chce vědět jaké kapacity musí dosahovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po zapnutí klíčku začne dávat až potom, co ho nejdřív připojíš jedním drátem na kostru a druhým třeba na plus drát zapalovací cívky.

 

Děkuji za doplnění, ale přišlo mi celkem logické, že si ho nejdřív připojí :), i když dnes jeden nikdy neví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se stáří podepsalo i na mém Mercruiseru (r.v.1991) a membrána podávacího čerpadla styřela.

Nesehnal jsem náhradní membránu a dočetl se, že řešení je jen koupě celého nového čerpadla. :-(

Pak se dočetl, že je vhodné raději vyměnit čerpadlo mechanické za elektrické. Viz:

https://lodninoviny.cz/Cruising/podavaci-cerpadlo-kontrola-a-vymena-a

 

Máte někdo zkušenosti s podobným upgrade?

Jak elektricky zapojit elektrické čerpadlo?

Máte někdo schéma zapojení?

 

Díky předem za rady

Mám pro tebe zánovní membránu-změř rozteč mezi šroubky a jejich počet.

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč to je nebezpečné? Teda pokud nenechám zapnutý zapalování při stojícím motoru. Naopak to dřív doplní vyschlej karbec.

Na 603, 613 a 1203 to takhle bylo, bez problému. Já na Warťáku a Vichru a taky dobrý.

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč to je nebezpečné? Teda pokud nenechám zapnutý zapalování při stojícím motoru. Naopak to dřív doplní vyschlej karbec.

Na 603, 613 a 1203 to takhle bylo, bez problému. Já na Warťáku a Vichru a taky dobrý.

Právě tady se jedná o zapomenutí vypnout klíček u stojícího motoru.Může třeba dojít k přeplavování karbesu nebo k nějaké netěsnosti a vytékání benzínu,třeba na motor a představ si co se stane třeba po hodině,když začneš startovat - BUM..........

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jak je to original zapojený je asi max bezpečný protože přestane dávat při malým tlaku oleje,přehřátí,málo oleje v noze atd. ale musí taky bejt uzavřenej budící okruh altíku a to už možná trochu přehnali protože bez dobíjení jde dojet. A jak píše David napumpovat vyschlej karbec až když startuju taky nic moc. Mám v lodi zachovanej ten bezpečnostní okruh ale napájím to rovnou z 15ky a přidaný tlačítko kterym můžu napumpovat když dýl stojí
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak si to shrňme:

 

1.Vypínání čerpadla je tedy na základě přetlaku v potrubí. Není potřeba nějakého tkalového spínače. Vypínání je integrováno v čerpadle. Jo?

... po zapnutí klíčku začne dávat a dává dle tlaku v potrubí, takže když naplní komory v karburátoru tak vypne, při odběru začne pumpovat...

 

2.Vygooglil jsem, že příkon je malý, takže čerpadlo nepotřebuje spešl pojistku, a spínání přes relé.

 

 

3.Ikdyž je vypínání přetlakem integrované v čerpadle, hrozí že při netěsnosti udržování hladiny v karburátoru se nadávkuje víc benzínu.

...EL.čerpadlo se uvádí do chodu teprve při otáčení startéru a dále po roztočení motoru k tomu určenému vývodu na altíku....

Řešením je najít konektor z alternátoru a pak přes relé přepínat přívod ze spínací skříňky z polohy start do polohy zapalování. Viz náčrt?

 

IMG-20200818-085313-8.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ad 1-3 ANO. A pokud provozuješ karburator určený pro loď tak má přepad z komor dovnitř karburátoru a hrozí jen přeplavení do válců, né do motorového prostoru. Asi jde o zvyk, používám jej již roky a ještě se mi nestalo, že bych nechal zapnuté zapalování když neběží motor :) a těsnost kontroluji vždy když po delší době přijdu k lodi - po otočení klíčku slyším že čerpadlo natlakuje a vypne, pokud by byl únik tak bude "cvakat" dál a cpát benzín někam kam nemá.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešením omylem zapnutého zapalování je dát si pod přístrojovku sirénku zapojenou na kontrolku tlaku oleje. Jako je třeba v autech na zapomenutá rozsvícená světla. Ostatně dost motorů ji má.

Super nápad. Jednoduché na zapojení. Udělám to tak s pípákem. Dík za tip.

Upraveno uživatelem Fury
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ad 1-3 ANO. A pokud provozuješ karburator určený pro loď tak má přepad z komor dovnitř karburátoru a hrozí jen přeplavení do válců, né do motorového prostoru. Asi jde o zvyk, používám jej již roky a ještě se mi nestalo, že bych nechal zapnuté zapalování když neběží motor :) a těsnost kontroluji vždy když po delší době přijdu k lodi - po otočení klíčku slyším že čerpadlo natlakuje a vypne, pokud by byl únik tak bude "cvakat" dál a cpát benzín někam kam nemá.

Představuješ si to jednoduše,když se přeplavuje karbes,teče velké množství benzínu přes hřídelku klapek a vzhledem k vyběhaným vůlím teče ven na motor - né jenom do válců, tak je to u cca 90% případů,a pokud je to motor V6 nebo V8 tak přímo teče na rozpálený výfukový kanál v sacím potrubím!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...