Přejít na obsah
Plavidla.cz

Mercruiser 4,3 přehřívání


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 91
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Ještě jsem dnes zkusil jednu věc než jsem odjel. Oddelal jsem hadici přívodu vody k motoru a zkusil do ní zafunět pusou. Ono to šlo profouknout a manželka co to pozorovala mi říkala, že jdou bubliny zespoda z nohy. To by znamenalo, že jsem profouknul impeller a je chyba tam. Asi by to takto hubou jít nemělo ne? Víc času nebylo, tak zase až příští víkend. Připravím si něco na zkoušku množství vody a vyzkouším kolik toho teče. Když jsem Impeller letos měnil, dával jsem pozor abych ho nenasadil proti směru a květen a červen to chodilo bez problémů, až po spuštění na Orlíku to začalo blbnout. měřil jsem teploty na různých místech motoru a motor je na všech místech +- stejně teplý, ale hadice od domečku termostatu k jednomu výfuku je chladnější než ta siná od oběhového čerpadla,druhá je studená, výfukový manifold asi o10st. a Riser asi o 15st. teplejší než motor Druhý výfuk je studenější než motor. Chladič oleje serva je průchozí trubka s druhým pláštěm - tam se nemá co ucpat . Už mi dává logiku opravdu asi jen málo chladící vody. Holt bude muset loď z vody a noha dolu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Impeller jsi dával letos nový?Dával jsi originál nebo "čínu" za 300,-?Máš 2 generaci Znohy?Jedna z příčin může být i poškozený-nižší,domeček s guferama pod pumpou,spodní nerez plech pod impellerem je pak propadlý a impeller řádně netěsní a saje vzduch a tím to vše lehce "profoukneš"jako v tvém případě.


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, měnil jsem to komplet - celou pumpu , domeček, impeller, těsnění, nerezová podložka a bylo to pdle fotek RECMAR. Měnil jsem preventivně i domeček s guferem pod pumpou. Je to ALPHA 1 Gen 2. Takže loď na souši, noha dolu a na sobotu je o zábavu postaráno. Paráda. No pokud je to tohle, tak to bude dobrý. Já měl obavy o motor nebo hlavu. Dám vědět jak to dopadlo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsi to udělal pečlivě a nestartoval "na sucho" tak bude problém jinde.Odpoj přívodní hadici vody na domečku termostatu,samozřejmně s lodí na vodě a spuštěnou nohou dolú,nastartuj ,začni natáčet video a potom přidej na 2000 ot a to musí z té hadice o pr.32mm jít dost velký proud vody,pak dej volnoběh 5 vteřin a vypni motor a pošli mi video na email.


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
Dostal jsem se k tomu až dnes. Dodělal jsem přírodní hadici a nestačil video natočit. Na volnobéh to naplnilo kýbl za pár vteřin a při druhém pokusu na 2000 ot to bylo tak 3x víc vody, takže vody jde hodně. Valí to z té hadice hodně slušným proudem a rukou to ucpat nejde- má to i tlak. Takže musím přivézt nějaké přípravky a otlakovat výfuku a motor. Ještě možná zkusím nahradit hadice k výfuku za průhledné a budu sledovat co se děje.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ještě jinak. Ňa olejovem víčku je voda - bílý povlak, po dnešní plavbě cca 20km. To mám teda radost. Zkusím tu jednodušší cestu- sundám celý výfuk a doma otlakuju. Pak už je na řadě asi jen hlava. Nebo nedej bože blok.

Sundej celou stranu najednou,manifold s riserem-výfukové kanály v manifoldu i hlavě musí být pouze zakouřené od splodin -nesmí nést žádnpou spopu rzi natož vody -pak jsou vpořádku-jen otestovat průchodnost vody.Potom hledat dál-sundat karbes i se sáním a podívat se zda není popraskaný blok pod karb.sacím potr.-je to snadné poznat-prskliny jsou rezavé!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak výfuk je doma. Sundal jsem to asi po třech hodinách od zastavení motoru. Hlavní kanál suchý, vývody z hlavy suché, bez koroze, na ventilech jsem taky žádnou korozi nezaregistroval. Doma to ještě zkusím nafouknout a všechno řádně pročistit, ale okem jak jsem na to koukal, tak to vypadá všechno průchozí a jen rezaté kanály vody, sem tam se něco málo loupe. Stěny nejsou slabé, aspoň teda na přírubách a těsnění pod kolenem sedělo perfektně - nikde známka podfukování nebo podtečení. Budu hledat dál. Nejde mi ale stále do hlavy, proč mám jednu stranu teplejší než druhou a divné dunění za lodí. Vezmu tlakoměry a zkusím nejdřív natlakovat vodní okruh a změřím tlaky válců. Nemohlo by to být, že jeden válec nějak divně pálí a proto se ta strana víc hřeje? A tím i celý motor? Já vím - svíčky napoví.

Ještě jsem vytáhl trochu oleje a nevypadá nějak špatně - rozhodně to není emulze, takže pokud tam je únik, tak bude malý a říkám si, jestli ten povlak na víčku oleje není kondenzát, protože jezdím s "vytuněným" termostatem a motor běží na cca 50 stupňů a akorát když jedu chvilku na vyšší otáčky, tak to jde někde k 70ti stupňům a po zpomalení to zase klesne. Cirkulační čerpadlo jsem kontroloval ( točil jsem s ním vrtačkou) a běhá bez problémů - je dva roky staré.

Ještě jsem taky zkoušel přiškrtit hadici k druhému výfuku ( zmáčkl jsem ji rukou) a začal chladit i ten druhý, takže průchozí to je. Začínám to vidět, že ukončím předčasně sezonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Termostat po vyzkoušení a měření teploty kdy otvírá,namontovat zpět.

Cirkulační čerpadlo vody na prsou motoru,koupil jsi origo,nebo levnou "čínu"? Totiž ty levné od neznámých výrobců,co jsou určeny do automobilových motorů,mají vnitřní impeler pouze z obyč plechu,který bez výměníku s antifreezem dokáže shnít i za 1 rok-při slané vodě.Doporučuji pumpu sundat odšroubovat zadní plech /musí být z nerezu/ a podívat sa na impeler-idealně je z bronzu,popř.z litiny.


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Termostaty jsem zkoušel oba a oba otvírají stejně, jen jsem neměl vhodný teploměr do vody, tak jsem měřil hrnec a bylo to kolem 70 stupňů. Pumpu jsem kupoval docela drahou a čína to určitě nebyla. Zadní plech je nerez, dovnitř můžu zkusit nakouknout. Sběrné potrubí jsem dnes natlakoval a žádný únik. Vše je průchozí, Koleno taky, ale to jsem neměl jak tlakovat. Dosedací plochy jsou rovné, Tudy asi cesta nevede. Ještě sundám domeček termostatu jestli tam třeba něco neupadlo, ale průchozí to je. Výfukovou manžetu mám normální gumovou harmoniku a když jsem to měl z vody, tak jsem ji prohlížel a ze spoda jsem žádnou díru nenašel.

Na moři nikdy zatím loď nebyla.

 

20200817-193518.jpg

 

20200817-193637.jpg

 

20200817-193644.jpg

 

20200817-193653.jpg

 

20200817-194140.jpg

 

20200817-195610.jpg

Upraveno uživatelem romanva
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď mě ještě napadlo - když jsme v sobotu zkoušeli profouknout vedení od motoru k noze, tak to nešlo. Bohužel mě nenapadlo otočit motorem aby se otočil impeller. Co kdyby byla zmrvená jedna lopatka impelleru - průtok bez tlaku by byl velký, ale při protitlaku výfuku by mohl být malý. Sice se mi hadici při zkoušce průtoku rukou nepovedlo ucpat, ale nechtěl jsem mít všechno zastříkané vodou, tak jsem to moc dlouho nezkoušel. Asi přeci jen rozdělám tu nohu. Ještě mě napadá, že bych mohl zkusit vzít zahradní čerpadlo a napojit ho na motor místo původního přívodu a pokud by to chladilo oba výfuky, tak by bylo jasné, že tam jde málo vody. Je to blbost? Čerpadlo mám docela výkonné, tak minimálně na volnoběh by to mělo stačit. Pak bych teprve sundal nohu. Upraveno uživatelem romanva
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám asi ten jednodušší domeček termostatu kde jsou 4 vývody- přívod, vývod k oběhovému čerpadlu a dva vývody k výfukům a do výfuku to jde zespoda sběrného potrubí. Žádné ventilky tam nejsou.

Anachy - nic tam ucpané není. Jestli myslíš ty oválné díry, tak to je vidět rez uvnitř sběrného potrubí.

Tahle zkouška by asi mohla říct nejvíc:

Posháním hadice a zkusím. nejdřív s čerpadlem v noze a pak s náhradním čerpadlem a uvidíme.

Tady je můj systém chlazení: https://www.mercruiserparts.com/bam/subassembly/31515/1937/130

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda že se vám do toho vměšuju, ale připadá mě že máš rozdílné odpory (průtoky) výfukem a jestli by nebylo možné po změření průtoku výfuky, že je nestejný průtok už v hlavách. Z domku termostatu odchází jenom jedna voda která se pak dělí.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl teplot hlav jsem měřil infra a jsou stejně teplé. Rozdíl teplot začíná na hadicích za domečkem termostatu. Nějaký rozdílný odpor tam určitě bude, jen nevím proč. Mám spoustu teorií co to může způsobovat a taky dost rad tady na fóru a už mi z toho hrabe. Musím tam jet a už to rozlousknout. Tento víkend jsem si vyhradil jen na práci na lodi tak se snad podaří. Když na to mám normálně čas třeba jen půl hodiny, tak to se pak těžko hledá. V hloubi duše jen tiše doufám, že to není hlava nebo podobná lahůdka, a trochu se tím uklidňuju. Je ale možné, že mi v neděli bude hodně smutno.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl teplot při volnoběhu je asi 15 stupňů. Normálně bych to asi neřešil, kdyby motor normálně chladil a tak divně to nedunělo. Před tím to takový zvuk nemělo. Já jsem na tohle trochu magor a furt to poslouchám. Dělám to i u aut. Vybavuju si ale,že před dovolenou byly stejně teplé když jsem tam byl vlezlý.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...