Přejít na obsah
Plavidla.cz

Mercruiser 4,3 přehřívání


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 91
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Ahoj,zřejmně ten motor dlouho stál s vodou v oleji a dalším provozem došlo k výraznému poškození vačky a hydroštelů,Broušení nedoporučuji,stejně nikdo nezná přesně časování a dělají to "od oka" a hydroštely stejně musíš vyměnit.Hydroštely mám jak nové,předpokládám,že máš rolnové,na vačkovou hřídel se musím podívat.


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je jasno. Hřídel se vymění, hydroštely - s těma jsem počítal hned, tak jsem se ani neptal a jsou rolnové. U té hřídele - koukal jsem, že jich je asi víc - na té mé je středící nátrubek pro ozubené kolo. Moc jsem jich nenašel - o jedné údajně originál vím ve Španělsku a pak USA. Pokud by byla tady, bylo by to lepší. Ten motor určitě stál dlouho když jsem to kupoval a byla na něm prasklá hlava, takže to bude ono. Naštěstí na klice je to v pořádku.

Silnější motor by byl asi fajn, ale na mou loď tenhle stačí. Ve dvou to umí jet i 60 a já toho moc nenazávodím a spotřeba vychází taky dobře, tak mě to nějak extra nenutí

20201012-165453.jpg

Upraveno uživatelem romanva
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 6 months later...
Tak ve finále jsem stejně skončil u jiného motoru - ten můj měl prasklý blok. Nicméně po spuštění na vodu mám stejný problém. Motor byl před montáží natlakovaný bez úniku. Motor se ohřeje podle budíku na 100st. a drží. Nejdřív jsme to sváděl na impeller, který jsem nechal loňský, ale po výměně celé pumpy je to stejné. Takže měření čidla, teploty na bloku a podobných blbin jsem z toho hotovej. Měřím infra teploměrem na bloku, vodní pumpě, hlavě, všude ukazuje max. 73st. budík už 100. Podle odporu čidla teploty to taky odpovídá na cca 70st. a na domečku termostatu je cítit, že začíná otvírat termostat. Alarm neřve - ten mi spíná při 95 st. Termostat odzkoušený a je nový. Na čidle teploty měřím cca 95 ohm při této teplotě, což taky odpovídá. Dal jsem teda budík přímo k motoru abych vyrušil dráty a stále ukazuje 100st. Přivezl jsem budík domů, místo čidla napojím odpor 95 ohm a ejhle, budík ukazuje necelých 80st. Docela se ale 5w odpor zahřívá. Blbec jsem si nevzal i čidlo abych to zkoušel spolu. Já už objednal nový budík i s čidlem, ale co to je? Je možný, že ten budík je v háji a velkým proudem zahřívá termistor v čidle a pak to fixluje? Už mě z toho začíná hrabat. Takovou spoustu hodin laborování a loňského strachu z přehřívání a že by to bylo tak jednoduché? Oběhové čerpadlo jsem kontroloval, a do boileru to normálně cirkuluje, výfuky jsou čisté a krásně se chladí - jsou skoro studené, impeller nový, už fakt nevím. Jestli je to ten budík, tak teda poletí hooodně velkým obloukem. Co ještě se dá zkontrolovat?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je jasno. Prohrabal jsem všechny bedny a našel stejné čidlo, takže jsem to zapojil a vařil a jednoznačně je budík KO. Co jsem dnes naměřil přesně odpovídá tomu co jsem naměřil na lodi, tzn. teplota 71st, odpor čidla 97ohm a budík ukazuje přes 100st. Navíc ten budík odebírá ze zdroje asi 150mA a mezi vývodem pro + a vývodem pro čidlo je odpor asi 50 ohm. Tolik trápení kvůli blbosti. Dám tam zatím jiný . neválí se náhodou někomu bílý teploměr? Koupil jsem zatím jenom nějaký obyč černý za pár šušňů pro tohle čidlo. Ale bude tam jak pěst na oko.

20210511-185511.jpg

 

20210511-185321.jpg

Upraveno uživatelem romanva
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 year later...

Ahoj,

postupně zprovozňuju 4.3 Mercruiser V6. Jedná se o loď dovezenou ze Španělska. Podle stavu motoru se asi tak do půlky chvilku i koupal.

Dneska poprvé běžel delší dobu, abych zjisti, jestli to chladí jak má.

Připojil jsem uši a nechal to chvilku běžet. Levá strana motoru se zahřívá víc, než pravá. Dost se oproti zbytku hřejí kolena.

Navíc nejde voda vrtulí, ale jen kdesi z boku transomu. Manžeta prasklá není. Výfuk z vrtule jde.


Odpojoval jsem hadice ze svodů a voda jimi jde. Ne, že by stříkala, ale jde. Po odpojení levé strany jde ze svodů trochu výfuk.


Nic dalšího jsem zatím nerozdělával. Čím byste začali? Může být někde něco zarostlé? Třeba jako tohle


Mám rozdělat ty vršky svodů?


Bohužel historii motoru neznám.

Prodejce mi říkal, abych sundal vršky svodů a zkontroloval dosedací plochu a těsnění. Chtěl mi tím něco naznačit? :)


Díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus si napojit vodu přímo do motoru mimo nohu aby jsi eliminoval možný již málo funkční impeller sání vody v noze, ale spodek nohy dej do nějaké nádoby aby jsi tu vrtulku uplně nezkurvil a samozřejmě to musíš propojit tak, aby Ti voda z nohy šla zpět do té nádoby a né do motoru.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sundal jsem levý riser. Spodní hadice do svodů byla plná písku, takže tam asi šlo málo vody.

V tom riseru jsem ale našel takovýto otvor. Má tam být? nějak mi tam nedává smysl. Na to aby to bylo prorezlý je to moc pravidelný a kolem je silná stěna.

Jinak jste nejspíš měli pravdu, že jsem taky málo pustil vodu. Holt co stačilo pro čtyřválec, už asi nestačí pro V6.

Ještě se chystám podívat na termostat.


Tak sorry, příloha nelze vložit. Prý je moc velká i když už to má jen 31 kb.


https://drive.google.com/file/d/1hvfEIu94Mx010jbiV4UVavgCBaJHnh0q/view?usp=sharing

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...