david Odesláno 12. Říjen 2020 Sdílet Odesláno 12. Říjen 2020 Když to zahodíš celý, tak ještě vyděláš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 13. Říjen 2020 Sdílet Odesláno 13. Říjen 2020 Ahoj,zřejmně ten motor dlouho stál s vodou v oleji a dalším provozem došlo k výraznému poškození vačky a hydroštelů,Broušení nedoporučuji,stejně nikdo nezná přesně časování a dělají to "od oka" a hydroštely stejně musíš vyměnit.Hydroštely mám jak nové,předpokládám,že máš rolnové,na vačkovou hřídel se musím podívat.bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
aleš Odesláno 13. Říjen 2020 Sdílet Odesláno 13. Říjen 2020 Ahoj , dej na tu tvoji velikost lodě 23 silnější motor, taky jsem mněl 4,3 , ted mám 5,0 mpi , ale až dozraje čas tak příště 5,7 MAG. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 13. Říjen 2020 Autor Sdílet Odesláno 13. Říjen 2020 (upraveno) Tak je jasno. Hřídel se vymění, hydroštely - s těma jsem počítal hned, tak jsem se ani neptal a jsou rolnové. U té hřídele - koukal jsem, že jich je asi víc - na té mé je středící nátrubek pro ozubené kolo. Moc jsem jich nenašel - o jedné údajně originál vím ve Španělsku a pak USA. Pokud by byla tady, bylo by to lepší. Ten motor určitě stál dlouho když jsem to kupoval a byla na něm prasklá hlava, takže to bude ono. Naštěstí na klice je to v pořádku.Silnější motor by byl asi fajn, ale na mou loď tenhle stačí. Ve dvou to umí jet i 60 a já toho moc nenazávodím a spotřeba vychází taky dobře, tak mě to nějak extra nenutí Upraveno 13. Říjen 2020 uživatelem romanva Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 14. Říjen 2020 Sdílet Odesláno 14. Říjen 2020 Má ten tvůj motor vyvažovací hřídel,která je umístěná nahoře pod sacím potrubím karbesu?bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 14. Říjen 2020 Autor Sdílet Odesláno 14. Říjen 2020 Jasně. Vyvažovací hřídel, hliníková vana, rolnové hydroštely. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 10. Květen 2021 Autor Sdílet Odesláno 10. Květen 2021 Tak ve finále jsem stejně skončil u jiného motoru - ten můj měl prasklý blok. Nicméně po spuštění na vodu mám stejný problém. Motor byl před montáží natlakovaný bez úniku. Motor se ohřeje podle budíku na 100st. a drží. Nejdřív jsme to sváděl na impeller, který jsem nechal loňský, ale po výměně celé pumpy je to stejné. Takže měření čidla, teploty na bloku a podobných blbin jsem z toho hotovej. Měřím infra teploměrem na bloku, vodní pumpě, hlavě, všude ukazuje max. 73st. budík už 100. Podle odporu čidla teploty to taky odpovídá na cca 70st. a na domečku termostatu je cítit, že začíná otvírat termostat. Alarm neřve - ten mi spíná při 95 st. Termostat odzkoušený a je nový. Na čidle teploty měřím cca 95 ohm při této teplotě, což taky odpovídá. Dal jsem teda budík přímo k motoru abych vyrušil dráty a stále ukazuje 100st. Přivezl jsem budík domů, místo čidla napojím odpor 95 ohm a ejhle, budík ukazuje necelých 80st. Docela se ale 5w odpor zahřívá. Blbec jsem si nevzal i čidlo abych to zkoušel spolu. Já už objednal nový budík i s čidlem, ale co to je? Je možný, že ten budík je v háji a velkým proudem zahřívá termistor v čidle a pak to fixluje? Už mě z toho začíná hrabat. Takovou spoustu hodin laborování a loňského strachu z přehřívání a že by to bylo tak jednoduché? Oběhové čerpadlo jsem kontroloval, a do boileru to normálně cirkuluje, výfuky jsou čisté a krásně se chladí - jsou skoro studené, impeller nový, už fakt nevím. Jestli je to ten budík, tak teda poletí hooodně velkým obloukem. Co ještě se dá zkontrolovat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 10. Květen 2021 Sdílet Odesláno 10. Květen 2021 Já bych uvařil čidlo připojené na drátech v lodi. Jestli je měřák krížovej a ne bimetalovej, tak stačí někde přechoďák a kecá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 10. Květen 2021 Autor Sdílet Odesláno 10. Květen 2021 Vida, taková zásadní blbina a mě to nenapadlo. Měřák je křížovej. O víkendu tam jedu tak budu laborovat dál. Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
halis.nb Odesláno 10. Květen 2021 Sdílet Odesláno 10. Květen 2021 a co tam nainstalovat obyč.čidlo a budík třeba ze škodovky? bylo by jasno hned,že motor a chlazení je ok Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 11. Květen 2021 Autor Sdílet Odesláno 11. Květen 2021 (upraveno) Tak je jasno. Prohrabal jsem všechny bedny a našel stejné čidlo, takže jsem to zapojil a vařil a jednoznačně je budík KO. Co jsem dnes naměřil přesně odpovídá tomu co jsem naměřil na lodi, tzn. teplota 71st, odpor čidla 97ohm a budík ukazuje přes 100st. Navíc ten budík odebírá ze zdroje asi 150mA a mezi vývodem pro + a vývodem pro čidlo je odpor asi 50 ohm. Tolik trápení kvůli blbosti. Dám tam zatím jiný . neválí se náhodou někomu bílý teploměr? Koupil jsem zatím jenom nějaký obyč černý za pár šušňů pro tohle čidlo. Ale bude tam jak pěst na oko. Upraveno 11. Květen 2021 uživatelem romanva Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
halis.nb Odesláno 11. Květen 2021 Sdílet Odesláno 11. Květen 2021 tak hurááá,hlavně že se to vyřešilo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 14. Červen 2022 Sdílet Odesláno 14. Červen 2022 Ahoj,postupně zprovozňuju 4.3 Mercruiser V6. Jedná se o loď dovezenou ze Španělska. Podle stavu motoru se asi tak do půlky chvilku i koupal.Dneska poprvé běžel delší dobu, abych zjisti, jestli to chladí jak má. Připojil jsem uši a nechal to chvilku běžet. Levá strana motoru se zahřívá víc, než pravá. Dost se oproti zbytku hřejí kolena. Navíc nejde voda vrtulí, ale jen kdesi z boku transomu. Manžeta prasklá není. Výfuk z vrtule jde.Odpojoval jsem hadice ze svodů a voda jimi jde. Ne, že by stříkala, ale jde. Po odpojení levé strany jde ze svodů trochu výfuk.Nic dalšího jsem zatím nerozdělával. Čím byste začali? Může být někde něco zarostlé? Třeba jako tohle Mám rozdělat ty vršky svodů?Bohužel historii motoru neznám. Prodejce mi říkal, abych sundal vršky svodů a zkontroloval dosedací plochu a těsnění. Chtěl mi tím něco naznačit? :)Díky za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Robert Odesláno 14. Červen 2022 Sdílet Odesláno 14. Červen 2022 Jde ti z hadice do uší dost vody ? Běžná ½coulka z řádu musí bejt naplno jinak to neuchladí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
halis.nb Odesláno 14. Červen 2022 Sdílet Odesláno 14. Červen 2022 kdysi jsem mluvil s bootcentrem a motory z moře bývají zarostlé,prober to s ním Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 15. Červen 2022 Sdílet Odesláno 15. Červen 2022 Zkus si napojit vodu přímo do motoru mimo nohu aby jsi eliminoval možný již málo funkční impeller sání vody v noze, ale spodek nohy dej do nějaké nádoby aby jsi tu vrtulku uplně nezkurvil a samozřejmě to musíš propojit tak, aby Ti voda z nohy šla zpět do té nádoby a né do motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 16. Červen 2022 Sdílet Odesláno 16. Červen 2022 Sundal jsem levý riser. Spodní hadice do svodů byla plná písku, takže tam asi šlo málo vody.V tom riseru jsem ale našel takovýto otvor. Má tam být? nějak mi tam nedává smysl. Na to aby to bylo prorezlý je to moc pravidelný a kolem je silná stěna.Jinak jste nejspíš měli pravdu, že jsem taky málo pustil vodu. Holt co stačilo pro čtyřválec, už asi nestačí pro V6.Ještě se chystám podívat na termostat.Tak sorry, příloha nelze vložit. Prý je moc velká i když už to má jen 31 kb.https://drive.google.com/file/d/1hvfEIu94Mx010jbiV4UVavgCBaJHnh0q/view?usp=sharing Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.