Přejít na obsah
Plavidla.cz

Mercruiser 4,3 přehřívání


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 91
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Jsi si jistý,že "parohy" do kterých jsou svedené výfuky s vodou jsou zcela průchozí?.Ted jsem řešil 2 podobné případy,v jednom případě byla až dole zapadlá rozpadlá zpětná klapka a v druhém kde se taky zdály výfuky průchozí,tomu tak nebylo zcela-výfuky se daly nové a bylo po problému.


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky už mě to napadlo jestli se nerozpadla klapka a nespadla dolu. V pátek kouknu jestli ta klapka je kde má být. Jinak by tam nemělo co spadnout. Dva měsíce to vše fungovalo normálně. Když jsem loď dával do hromady před třemi roky, byly naprosto v pořádku a čisté.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám nejspíš jasno. Po výměně termostatu za nový jsou už oba výfuky chladné ale motor se stále přehřívá. Ten děravý termostat dělal to rozdílné chlazení. Když jsem znovu napojil průhlednou hadici tak mi z motoru odcházejí bubliny i po 5ti minutách chodu motoru- voda do motoru jde bez bublin. Taky v oleji je asi víc vody než jsem si myslel - šedá pěna je i v hadicích odvětrání motoru. Podle toho soudím, že buď rupla hlava nebo těsnění. Zítra ještě zkusím náhradní zdroj vody abych ověřil impeller, ale asi to nic nezmèní na tom, že předčasně ukončím sezonu. Na svíčkách nic vidět nebylo, jsou všechny stejné cihlově červené. Až se dostanu k počítači, dám nějaké fotky a videa. Ach jo.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak s náhradním zdrojem vody je to úplně stejné, jen tím, že na volnoběh to je víc vody než z impelleru, tak výfuky byly stále studené, ale motor lezl na 85 a po přidání na 1200ot i teplota stoupala úplně stejně jako když to je napojené na čerpadlo v noze. Pak jsem ještě olejovým hrdlem strčil prst pod víko a vypadá to, že celé víko ventilů bude potažené tou emulzí.

Vzhledem k tomu, že ten motor má ještě další chyby, zvažuju jestli dělat generálku nebo jestli nesehnat jiný. No to už si musím rozhodnout sám.

Všem vám děkuju, že jste měli chuť tyhlé mé patálie číst a poradit.

První fotka -víčko s emulzí, druhá je to co jsem vytáhl prstem z krytu ventilů a třetí je hadice odvětrání motoru.

Video jaké mi to dělá krásné bublinky:

 

20200823-113720.jpg

 

20200823-113755.jpg

 

20200823-113821.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl jsem to udělat, ale byl jsem rád, že jsem na tom slunci zvládl to co jsem zvládl. Tlakoměr jsem sebou měl, ale nějak na to nezbyl čas a večer jsem s tím v maríně hrčet nechtěl. Až bude motor venku, bude se to dělat líp nebo až tam zase pojedu a nebude takové vedro.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
Prosím znalé o radu. Mám mercruisera V6 Vortec a motor se mi o dovolené začal přehřívat. Nejdřív se to hřálo jen při nízkých otáčkách, pak se stalo, že mi vylítla hadice na přívod vody v noze. Po opravě se to ale stále hřálo, až jsem musel vytunit termostat navrtáním abych dojel. Teď to běží cca na 50 stupňú a kolísá to, ale jeden výfuk se hřeje podstatně víc než druhý. Termostat jsem po dojetí porovnával ve vodě s novým a oba chodí stejně, takže tam chyba není. Zároveň to i za lodí víc duní než dřív. Mám teorii, že odešly výfukové svody a výfukové plyny nedovolí vodě aby správně proudila přes termostat a zároveň do toho prasklého potrubí nepustí potřebné množství vody a tím to špatně chladí výfuk a míň tlumí hluk. Voda v oleji není, na svíčky jsem nějak neměl čas kouknout. Jsou moje úvahy správné nebo to může být i hlava? Nebo ještě něco horšího?

Těsnění na výfuky mám, tak to sundám jak se dostanu znovu k lodi, ale rád bych znal názor někoho dalšího. Motor jede normálně, výkon stejný. Výfuk bych vyměnil normálně na vodě nebo prostě v maríně, s hlavou by to asi bylo trochu složitější.

 

Někam jsem založil na tebe tel.Chtěl jsem volat ohledně tvého požadavku na 4,3L Vortec./od pátku jsem pár dní mimo /

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...

Dnes jsme vyndali motor ven a přeměřili tlaky. Měřeno za studena - všechny válce 12,5, jen 1. a 3. válec má 11,5

Po nalití trochy oleje do válců - všechny stouply přesně o 1 Bar. Z toho soudím, že ten motor ještě není úplně v háji a že by to mohlo být těsnění hlavy u 1. a 3. válce, nebo ruplá hlava. Nebo něco jiného. Tlak mazání je taky slušný, přes 3 Bar na volnoběh a skoro 4 při zvýšení otáček, tak si myslím, že i na klice to bude ok. No, ještě ho úplně nezatracuju, sundáme hlavy a vanu a uvidíme co dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak motor je rozebraný. Zatím to vypadá pouze na fouklé těsnění pod hlavou. Žádnou prasklinu jsme nenašli, no uvidíme co ukáže tlaková zkouška, ale v jednom místě to vypadá že to tam mohlo téct. V jedné hlavě byly taky dost zacpaný kanály chlazení jakoby blátem.

20200926-172014.jpg

 

20200926-172123.jpg

 

Ještě by mě zajímal názor na rozvodový řetěz - prohnutí řetězu by mělo být max. 19mm, já naměřil 14, ale zdá se mi to dost volné. Vyměnit nebo ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

Mám tu zase jednu prosbu o pomoc s rozhodováním. Vytáhl jsem vačkovou hřídel, protože byly vidět na vačkách nějaké fleky, a skoro každá vačka je poškozená korozí a už jsou chycené i rolny na hydroštelech. Nechávali jste někdo brousit vačky? Mám tu nabídku a prý bez problémů, no já se toho trochu bojím. Mám obavy z toho, že odbrousí kalenou vrstvu a bude to měkké a půjde to rychle do kopru. Tak na 80% jsem rozhodlý, že ji vyměním, ale není to zrovna nejlevnější. Máte s tím někdo zkušenosti jestli to vydrží nebo ne?

20201011-160603.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...