Přejít na obsah
Plavidla.cz

Oprava stareho laminatoveho clunu


viky_cz

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 222
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Moje zkušenost se stříkáním je jak s polyuretanovou, tak s akrylátovou a na loď doporučuji tu polyuretanku. Měl jsem s ní stříknutý člun, skvěle se stříkala, pěkně kryla, držela vrstvu, oprava zrcadla po cca 3 letech novým stříknutím byla nepoznatelná, výborná na údržbu a bezvadně lesklé i po 9 letech.

Rozhodně bych na loď na novou barvu nedával bezbarvý lak.

Toť moje zkušenost

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...

Konecne neco novyho:


Dneska zacala velka akce. Pripravuju lod na zazimovani a zaroven se chystam na stavbu novyho prepravniku, tentokrat uz s SPZ.


Dnes probehly soucasne dve operace:

1) vazeni lodi a urceni teziste

2) demontaz motoru.


Demontaz motoru sem zaroven vyuzil pro overeni moji matematicky metody urceni vahy. Docela dlouho jsem se tim zabejval a dospel jsem k zaveru, ze kdyz lod posunu tezistem na napravu a potom ji posunu u urcitou delku dopredu, tak merenim zateze na kouli zjistim kolik lod vazi.

Nakonec mi ale doslo, ze metoda je jeste silenejsi, nez se puvodne zdalo. Sklon zavislosti zateze koule na posunu lode je linearni a na urceni vahy staci urcit gradient tyhle zavislosti, aniz bych musel urcit teziste lodi, nebo vleku. Je to cely dost divny, ale vychazi to. Staci ten gradient vynasobit vzdalenosti napravy od koule.

Proved jsem mereni s motorem a bez motoru a vaha motoru mi vysla skoro presne podle jeho specifikace. Az mne to prekvapilo.


Konecne mam teda nejaky vysledky:

Vaha lode (bez motoru, se soucasnym vybavenim) = 190kg

Poloha tezite od pride = 265cm


Vahu novyho vleku odhaduju cca 110 az 120kg, takze na dalsi vybaveni a motor mam velmi slusnou rezervu kolem 100kg, nez se dostanu na 400kg celkovy hmotnosti. Mam radost, pujde to!


Dalsi operace bude uklizeni lodicky do garaze a rozrezani staryho "privesu" do srotu.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Charlie: Neni, na silnici si netroufnu a musel bych tam lodicku slozit a zvazit znova. Anachymu zvazili v JZD vlek na 135kg, pritom tam ma asi 150kg jeklu a brzdenou napravu. No takovy zvazeni za ten risk na silnici asi fakt nestoji.


Tomas80: Jadernej fyzik nejsem a nikdy jsem nebyl. Je to matematika zakladni skoly a prinejlepsim mechanika prvaku z prumky. Jeste chvili mi trvalo, nez z toho vylezl jasny duvod proc se to pocita tak snadno, a celkem uz mi to docvaklo:


1) Musim mit moznost lod na vleku posunout aspon o kousek - cim vic ji posunu, tim mam presnejsi vypocet. Zjistim o kolik se zatez koule zmeni na centimetr posunu lode v kg/cm (me to vychazi kolem 0.6kg/cm), polohu teziste a dalsi veci muzu klidne zanedbat.

2) Predpokladam, ze kdyz je teziste lode nad napravou, tak na kouli je 0, zatimco na naprave 100%. Kdyz virtualne posunu lod tezistem nad kouli, tak je na ni 100% vahy. Coz je ta moje zjistena zmena kg/cm vynasobeny vzdalenosti napravy od koule.


Mohl bych tu jeste prepocitavat na klopny momenty a kdejaky hovadiny, ale v principu je to jednoduchy.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jo, to mi nemusis psat, jak to spocitat, neni to slozity. Jenom by me to proste nenapadlo na to jit takhle od lesa :), respektive pro mne je jednodussi s tim sjet na vahu nez sibovat s lodi na podvalu :).

Jinak ten vozejk je opravdu asi skoda do srotu, neco by se z toho jeste dalo postavit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nebud trouba za cenu srotu to od tebe vemu- na tahami pramicky od nasich k labi to staci

Aby ses nedivil, loziska hrkaji jak drtic na drevo, plaste se sypou a jekly jsou shnily. Krom toho je to tezky jak svine (asi naprava). Potrebuju prachy na prepis novyho vleku pristi tejden, takze ten kovosrot vicemene dost specha. Opravdu bych ti takovej srac nedoporucil, jestli to ale i pres to vsechno myslis vazne, tak kdyztak zavolej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomas80: Ten postup je fakt jednoduchej. Pisu to proto, ze sem si puvodne myslel ze budu muset nejdriv urcit teziste a odpocitat zatez koule zpusobenou vlekem a kdesi cosi.... a vono to nakonec vubec nema vliv, muzu to zanedbat a ani neprijdu o presnost.

Kdyz uvazim, ze treba chci vyrazit na cestu v nedeli odpoledne, zabalil jsem do lode zasoby a nevim kolik vazi, tak to muze bejt celkem zajimava metoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nesmíš tam jen přijet a šup na váhu a hurá pryč. Já všechno vážil rozdílem - nejdřív celou soupravu (auto, vlek, lo, pak jen auto s vlekem a potom jen auto. A váhy jsou jasný až na váhu auta, která mi nezajímá.


Jinak všechna čest, že jsi se toho dopočítal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viky - domnívám se,že tvoje metoda vážení lodě bude velmi nepřesná.Tímto způsobem můžeš velmi přesně vážit například nějaký trámec,či něco podobného,co má na každý centimetr.nebo 10 cm a nebo např 1m své celkové délky stejnou hmotnost.Představ si,že např.část lodě /se zabudovaným motorem vzadu u zrcadla/ v délce 1 m od zrcadle váží 500kg a naopak část lodě v délce 1 m od špičky lodě váží třeba 100kg.A vážíš vlastně pomocí páky,nemůže ti to nikdy vyjít,nebot nevíš jak je třeba každých 10 cm lodě těžkých. A pak je ještě možné,že mám značné mezery ve fyzice a že máš pravdu,hlouběji jsem o tom nepřemýšlel - přesvěč mne o tvé pravdě!!


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bootcentrum:

Clovece nevim jak konkretne te presvedcit. Cela ta teorie kolem toho je reseni jednoduchyho nosniku, akorat se to vsechno kolem nakonec vyrusi a vyjde trivialni vypocet.


Teziste je teziste, teda vyslednice vsech dilcich hmostnosti v ramci tuhyho telesa.

Pokud by mela mit vliv ruzna hmotnost casti lode, tak jedine v pripade, ze neni zcela jasny, ve kterym miste jaka sila pusobi (protoze teleso neni dost tuhy), ale jejich soucet musi stejne sedet.


Lod na vleku je ale podeprena jenom ve dvou bodech (napravu povazuju za jeden bod - samozrejme dvounapravovej vlek se na tohle vazeni nehodi, tam je jasne dost velika nepresnost) a i kdyz se treba ohyba, tak na tech bodech se jednoznacne udrzi, takze je uplne jedno, jak je vaha rozlozena, protoze nakonec pusobi na dva zcela jasne definovany body.


Potencialni nepresnost tyhle metody je v nepresnym mereni polohy a vahy, to se ale da celkem obejit vhodou volbou mericich mist a vyuzitim pokud mozno velky casti rozsahu vahy.


Reknu priklad: Posunul jsem si lodicku na vleku a meril jsem delku lanka od navijaku. Pokud jsem ale lanko napnul, tak ze se mi oj prohnula, tak jsem si mereni pokazil asi o 1,5cm. Kdybych ale misto toho meril vodorovnou vzdalenost spodku zrcadla od kylovy rolny, tak jsem presnejsi.


Charlie:

Tohle bych absolvoval jedine kdybych mel JZD za barakem. Jinak by me z toho jezdeni tam a zpatky asi jeblo. Mimochodem.... kdyz uz sundavas lod z vleku, abys to zvazil bez ni, muzes pri tom rovnou udelat par vazeni zateze na kouli a nemusis nikam jezdit! ;)


Kdo mi neveri, zkuste si to, sami uvidite jestli to vyjde.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

viky - zkus mi napsat nějaký příklad,např: lod má 6,0m, těžiště včetně vleku bude 2,0m od konce lodě,místo vážení bude v místě osy čuby vleku,pro jednoduchost je to i začátek lodě,lod s vlekem bude vyvážená,tj.v místě měření bude 0,0 kg svislé síly.Lod posunu na vleku o 30cm do předu a na stejném místě navážím 100kg - jaká tedy bude celková hmotnost soupravy??? vymysli klidně jiný svůj příklad!!


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abysme teda byli presne v obraze:

Vzdalenost koule od napravy je 4m.


Zatez na kouli je 0kg. Posunem lode o 30cm navazim 100kg. To znamena, ze mam 3.33kg/cm nebo 333.33kg/m.


Vaha lode je teda 4m x 333.33kg/m = 1333kg.


Vahu vleku se nedozvim, to bys misto lode musel posouvat napravu.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

viky - zkus mi napsat nějaký příklad,např: lod má 6,0m, těžiště včetně vleku bude 2,0m od konce lodě,místo vážení bude v místě osy čuby vleku,pro jednoduchost je to i začátek lodě,lod s vlekem bude vyvážená,tj.v místě měření bude 0,0 kg svislé síly.Lod posunu na vleku o 30cm do předu a na stejném místě navážím 100kg - jaká tedy bude celková hmotnost soupravy??? vymysli klidně jiný svůj příklad!!

 

Bootcentrum

¨¨

 

je úplně jedno, kde má lodˇtěžiště a jak je dlouhá, protože těžiště má jen jedno, v jednom bodě. a od tohoto bodu se odvíjí měření + předchozí příspěvek

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naklon souhlas. S tim vyvazenim samotnyho vleku jsem si to puvodne myslel taky, ale samotnyho mne to prekvapilo, ac je to logicky, ze vyvazeni vleku na to nema vubec zadnej vliv. Naklon vliv ma zejmena u tezky lode, ktera se posouva jenom o malo a teziste ma vysoko.


Kdybych mel tak hodinu cas a chut, tak udelam odhadem dva listy rovnic klopnejch momentu, ktery na konci vsechny konstanty od sebe odectou. Ale jednoduse: Protoze pro zjisteni sklonu primky pouzivam pouze relativni rozdil mezi vztaznymi body, tak absolutni hodnota jak delky, tak sily pusobici na kouli nema zadnej vliv, zajimaji mne jenom rozdily.


Jedina absolutni hodnota je vzdalenost napravy a koule, na kterou prepocitavam presun teziste.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...

Musim se podelit o inspiraci. Dlouhou dobu jsem si myslel ze na laminatku drevo nepatri. Nedavno jsem ale narazil na inzerat na prodej R430 (polskej samozrejme) a docela mne to presvedcilo, ze bych to se drevem mohl precejen zkusit.

 

Zde obrazek:

 

http://www.volny.cz/valentvi/foto/Romana-drevo.jpg

 

Necham se inspirovat, trebo z toho nakonec neco vznikne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...
zdravim v novem roce a hned mam dotaz -je nejakej zpusob jak vyrovnat zdeformovany laminat-spatnym ulozenim doslo k zkrouceni a promacknuti skorepiny starsiho laminatoveho trupu-dlouhodoby tlak a(slunicko) udelali svoje-co s tim-zatim jedine co me napadlo to zkusit ohrat infrazaricem nebo horkym vzduchem a pomoci rozperek a sverek to dostat do puvodniho stavu-pevnost se asi urcite snizi tak potom nalaminovat nejakou vyztuhu-mate nekdo jiny napad mimo toho abych to vyhodil?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že tím teplem to nepůjde - laminát nepatří mezi termoplasty. Jediná cesta je asi jak píšeš to rozepřením porovnat a nalaminovat výztuhy. Záleží na rozsahu poškození a je vůbec otázka, zda to má nějaký smysl. Podle všeho je již laminát v dost nevalném stavu (to ale takhle od stolu je jen věštění z lógru) a poměr práce a financí proti výsledku může být značným zklamáním. Já jsem si takhle vyrobil "loď v lodi" (deset let práce a pár set tisíc) a dneska bych si nafackoval. Loď je sice bytelná až až, ale povrch trpí osmózou, popraskává, barva na tom žádná nedrží... No a co si budem povídat, u lodi na vnějším vzhledu docela záleží.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...