Přejít na obsah
Plavidla.cz

Oprava stareho laminatoveho clunu


viky_cz

Doporučené příspěvky

Ty nemluvíš do vaření knedlíků (snad), nechť se manželka zdrží komentářů nad vařením překližek :). Ale vážně - já tehdy tu obalovou s červeným lepidlem vařil asi tři dny (bylo to na kamnech, kde se stejně topilo), pak jsem ji nechal u krbu vyschnout a opět vařil. Ve finále jsem jí vyhodil na zahradu a po asi dvou letech byla sice černá a zelená, ale jinak úplně OK. Ovšem pozor, bylo to v časech, kdy zimy byly studenější a lepidla lepidlovštější.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 222
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Tak pravda, odolnost moji manzelky je vseobecne znama, ale nutno podotkout ze preklizka pri vareni nesmrdi a ani nijak neposkozuje nadobi k vareni pouzity. V tom hrnci co sem varil svoji brezovou preklizku i nadale varim normalni jidla a ani od manzelky jsem zadny nelichotivy komentare neslysel. Akorat ji teda nesmis pripalit...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dotaz cislo 8316:

Kdyz se mi pod podlahou drzi vlhkost, a to vpodstate trvale, nemel bych nekam do lodi ve vhodnem miste strcit nejakej vetracek, kterej mi bude v garazi ty prostory provetravat? Mate nekdo neco takoveho?

Taky jsem řešil tenhle "problém", a vyřešil jsem to tak že ve špičce mám jednu vodotěsnou ucpávku (zátku) a vzadu dvě. Když loď stojí v garáži, otevřu je a nechám větrat. A je to vše OK. Ještě přidám jeden postřeh, protože jsem měl taky úplně vykuchanou podlahu, do žeber jsem udělal vybrání, aby případná voda mohla protékat. Překližku na podlahu jsem olaminoval z obou stran a i když jsem jí lepil na žebra, ještě jsem jí k žebrům prošrouboval nerezovými vruty. Pak jsem celou podlahu přelaminoval až na trup lodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mokry zaklady nevim teda... to ty husi krky maji dirky a fouka se do nich nebo co?


Jediny co sem vykoumal je, ze udelam vsechny vzduchovy kapsy jenom polouzavreny, at z nich odchazi kondenzat do kylu a vycpu je PET flaskama, to nepude ani prorazit a muzu to vetrat. PET flasky na nepotopitelnost vyjdou asi na 7kg, to obetuju.


Premejslej jsem o nejakym vetracku z PC, to ma 1.5W na 12V a kdyz je lod v garazi, tak to muzu mit klidne trvale napojeny na adapter a bude. Klidne bych ho tam prsknul napevno a vyvedl ven nejakou zasuvku.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja sem mel v tom prostoru taky diry, ale po pul roce to bylo stale vlhky, tak premejslim jestli to nemam nejak nucene provetravat.

A zamyslel jsi se nad tím čím to mohlo být , to že to bylo stále vlhké?? Přece když je lod v suchu tak voda vyschne, má-li kudy vyvvětrat. Já tam mám od Té doby co jsem vyměnil podlahu sucho, akdyž se tam něco dostane, vyschne to samo i bez větráku. Myslím že nad tím moc špekuluješ, " v každé správné lodi má být trochu vody" to říkal můj děda :lol:

Upraveno uživatelem mirzik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lod je v suchu, ale jenom relativne, protoze v garazi mam vlhkou zed. Domnivam se, ze se tam voda prubezne doplnuje kondenzaci.

Otvory kteryma to mohlo vetrat tam byly jenom 3. Zaclo to schnout jakmile jsem do toho rizl, takze to bylo nedostatkem vetrani. Jenze v kajute budu jeste podlahu malinko snizovat, takze prostor na vetrani se tam zuzi.


Evidentne to bude pokus-omyl, ale to je asi vzdycky ze jo.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co tam dát zátky většího průměru, a když loď bude stát, tak odšroubovat a jen nějaký ventilátor (třeba z PC) vložit do otvoru? Vyhnul by jsi se zabudování a případným problémům při poruše ventilátoru. Co v lodi není s tím později nemáš problémy. Takhle bych to asi řešil já.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tam vlastne zadny zatky nejsou, bylo to udelany tak ze kdyz jsem si nabral vodu, tekla dirama dolu do kylu, takze jsem to mel vlastne otevreny furt. Ani to nepomohlo. Ale mozna to fakt bude tim ze ta preklizka byla nacucana jak houba. Kdyz ji zespoda taky olaminuju, mohlo by to bejt OK i tak, ale clovek nikdy nevi.


Edit: Hlavne mi jde o provetravani od predu dozadu. Vzadu bude der celkem dost, ale ten predek bude podle myho dost kritickej na kondenzaci. Myslel jsem ze dam nekam do skrinky vetrak, samozrejme na nejak dostupny misto, voni ty vetraky ale jak jsou bezkartacovy, tak vydrzej celkem dost.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl podlahu taky shnilou a bylo tam mokro, po výměně už ani kapka......dal jsem tam do podlahy něco takového...... http://www.imramovsky-marine.cz/cs/katalog/lodni-prislusentvi/okna-lukny-inspekcni-vika-schranky/inspekcni-vika-schranky/inspekcni-vika-kulata-4/ ....... ve špičce 1ks a v zádi 2ks, ale dělěj jak uznáš za vhodné, nechci Ti radit , jen moje zkušenost.

Upřesňuji....tohle je ono.... http://www.imramovsky-marine.cz/cs/katalog/lodni-prislusentvi/okna-lukny-inspekcni-vika-schranky/inspekcni-vika-schranky/inspekcni-vika-kulata/

Upraveno uživatelem mirzik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro VIKY- nevěř tomu,že se ti podaří udělat komory pod podlahou 100% vodotěsné,voda se ti tam vždy dostane,ale už těžko ven a to je počátek budoucí hniloby! jestli ti můžu poradit,vykašli se na nepotopitelnost,překližku přilaminuj jen v okrajích kolem dokola,případně přilep i přišroubuj k žebrům a výztuhám v podlaze - cca 4cm pruh,ze spoda jí pouze nejdříve 1x natři-napust přiskyřicí a to stejné z vrchu,pokud budeš dávat koberec.pokus se ho nelepit,aby se dal sundavat.Překližka musí být samozřejmně vodovzdorná,po zkoušce varem,stačí stavební-obalová!! V žebrech a výztuhách udělej-těsně při dnu- otvory ve směru do zadu,bohatě stačí pr.2cm, a do zadu pod motor drenážní čerpadlo s plovákem,který připojiš před odpojovač AKU aby i při vypnutí baterek byla pumpa na 12V připojena.


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bootcentrum:

Muj soucasny plan sestava z olaminovani podlahove preklizky z obou stran. Zebrovani, aby se nemohlo nacunout, udelam hlinikovy a to takovy, aby pod tim voda protekla. Snad tim nic nepokazim.


Uz par prispevku vejs jsem psal, ze vzduchovy kapsy nechci delat vodotesny, ale naopak chci vsechny udelat odvetrany do kylu pod podlahu, aby odtejkal pripadny kondenzat. Nepotopitelnost chci dosahnout vycpanim prostoru PET lahvema. Puvodni polystyren se silne neosvedcil.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...

Konecne se mi povedlo zahajit uzitecnou cinnost. Soucasny cil - provozuschopnost na rucni ovladani motoru.

 

Exterier - kitem a barvama zakrejvam opravovany a oloupany mista (komplet lak az bude vse hotove, asi az na podzim).

Zacal jsem delat bednu na motorovou vanu, dodelavam zrcadlo, namontovany puvodni hlinikove vazaky.

 

http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/Fotografie0336B.jpg

 

Preklizku natiram pryskyrici, misto drevenych hranolku vetsinou pouzivam hlinikovy profil - nesaje vodu.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, este jsem si vzpomnel....

Na manipulacni vozejk jsem namontoval navijak a treti kolecko, je to prasecina, ale ucel to plni.

 

http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/Fotografie0333B.jpg

 

Bude to chtit hustou barvu. :)

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konecne se mi povedlo zahajit uzitecnou cinnost. Soucasny cil - provozuschopnost na rucni ovladani motoru.

 

Exterier - kitem a barvama zakrejvam opravovany a oloupany mista (komplet lak az bude vse hotove, asi az na podzim).

Zacal jsem delat bednu na motorovou vanu, dodelavam zrcadlo, namontovany puvodni hlinikove vazaky.

 

http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/Fotografie0336B.jpg

 

Preklizku natiram pryskyrici, misto drevenych hranolku vetsinou pouzivam hlinikovy profil - nesaje vodu.

Ahoj...hliníkový profil je ,,gut,,profil 40x40mm používala fa.Cranchi na podlahy ve svých lodích už před 25 roky...2 profily po délce na kterých byla přišroubovaná deska zhora olaminovaná..kraje podlahy zalaminované do boků...lehké a jednoduché řešení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...