Přejít na obsah
Plavidla.cz

Oprava stareho laminatoveho clunu


viky_cz

Doporučené příspěvky

Jasny.

 

Teda at se dostanu k veci. Hodim nejaky obrazky (bohuzel nemam lepsi, tyhle jsou z vytazeny videa).

 

Takhle plave kdyz jsem tam jenom ja a motor. Neni tam ani nadrz ani zachod ani nic. Sedim asitak v sektoru 2C a myslim, ze to je moc zatizeny na zadek, jede to tak nejak divne.

 

http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/lod_vyvazeni1.jpg

 

Dalsi dva jsou z lode "dovyvazeny" detma. Sektor 5A a 6A po cca 25kg, sektor 5C 35kg. Takhle se mi to docela libi jak to jede, je to v poradku? Myslim ze to neni daleko od spravnyho vyvazeni.

 

http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/lod_vyvazeni2.jpg

 

http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/lod_vyvazeni3.jpg

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 222
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

  • 3 weeks later...

Po delsi se objevilo zase neco noveho ohledne opravy lodicky.

 

Nekde na foru jsem se docetl, ze v zahranici i na lod, ktera nepotrebuje registraci, musim mit nejaky papir. Soucasny vyrobce tohoto typu provedl update stranek a dal na web i certifikat k lodi. Chtel bych se optat, jestli mi na pohyb po zahranicnich vodach k lodi staci tohleto:

 

http://www.polmir.com.pl/certyfikaty/Romana%20430_small.jpg

 

Nechci zahranicni organy moc podvadet - bylo mi sdeleno, ze moje lod je vyrobena v 80. letech tehdy jeste v ramci koncernu Polsport, nicmene podobnost se soucasnou lodi (na obrazku vyroba cca 2008) je vice nez nahodna....

 

http://skoda.panda.cz/upload/R-430/430cabrio_new.jpg

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No s tim papirem, to sem zvedavej jak to budu resit ja az to dostavim. Tam uz na zadnej papir neni zadna sance.


Viki, jeste takovej deail - neslo by ty fotky sem davat v nahledu s moznosti otevrit v nejakym rozumnym rozliseni? Ta tvoje lod se mi moc libi a rad bych si pro inspiraci prohlid i nejaky detaily...

Upraveno uživatelem bahno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k soucasnymu stavu nejaky detaily nema cenu zverejnovat, jelikoz se chystam ze brzo zaniknou. Ale jestli mas nejakej konkretni dotaz, rad obrazky dodam. Mam i celkem dobrou knihovnu obrazku tohodle typu z ruznych inzeratu a webovych stranek.

 

Mimo jiny taky velmi pekny prezentacni videa najdes na strankach nemeckyho prodejce www.mystraly-boote.de

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...

Tak panove, abych se taky pochlubil, ze nezahalim.... ackoliv k cisteni tepichu to ma daleko - Dnesni den stal se do jiste miry zlomovym.


Vzal jsem flexu a rizl do podlahy, abych zacal vzadu delat bednu na motorovou vanu. Dychl na mne svezi vanek destneho pralesa a vylezla uplne shnila preklizka. Nezbylo mi teda nez prikrocit k radikalnimu rezu a jal jsem se vybouravat vsechno preklizkovy.


Az to dokoncim, coz bude asi zitra, tak dodam fotky prazdnyho trupu zevnitr, jen tak pro vase info.


Ted k problemu. Vzhledem k tomu, ze budu v kajute snizovat podlahu, tak mam sanci ze bude podlaha vetrat jeste trochu hur nez tedka.

Mam koupenou 5mm obalovou preklizku (mirne odolna vode), chci ji podkladat hlinikovym L profilem kde bude potreba a zvrchu prelaminovat. Jestli to bude potreba na nosny vodorovny plochy, dokoupim jeste 8mm preklizku.


Mam ovsem dilema a to takovy: Puvodni preklizka pravdepodobne nebyla nijak osetrena zespodu a presto vydrzela tipuju aspon 15 let, z toho zrejme ne zrovna kratkou dobu pod vodou. Mam tu novou preklizku necim napustit nebo nalakovat na ty spodni strane? Pokud ano, tak cim?


Diky, V.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo nejlepší by bylo voděvzdorku, ale já dělal nějaký doplňky který jsou i na dešti a jelikož mi zvrtali objednávku a zaměnili voděvzdorku s normální, tak jsem ji přetřel komplet epoxydovou pryskyřicí a už dvě sezony je to naprosto v pořádku.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta automobilni vodevzdorna je na mne trochu silna, nemuzu si dovolit takovou vahu. Puvodne byla v lodi zrejme nejaka podobna ty obalovy, takze se toho zas tak nebojim. Ostatne.... kdyz se mi nasakne 5mm preklizka, tak bude vazit min nez nasakla 8mm, ze jo.... :)


Lak mi prijde jako rozumnej kompromis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dekuju za info, bohuzel se jakz tak orientuju v motorovych olejich, v barvach vubec.

 

Horka fermez je neco jako olej ne? Neprovede to neco s laminatem pod tim?

 

Foliovanou nechci davat, ta pokud tusim ma minimalne 9mm, coz je na mne moc. Nedelam to na 20 let, jsem si skoro jistej ze to za par let budu predelavat nebo budu kupovat jinou lod, takze to chci udelat rychle a snadno.

 

Mam pouzit tohle?

http://www.bal.cz/zbozi/2132-unibal-fermez-napousteci/

 

nebo neco jinyho....

http://www.bal.cz/zbozi/2142-unibal-fermezova-barva/

http://www.bal.cz/zbozi/2139-lazurol-napousteci-olej/

http://www.bal.cz/zbozi/2120-lazurol-lodni-lak/

 

A jeste jeden dotaz k barvam.... paluba (pouze laminat) byla puvodne natrena nejakym sedivym svinstvem jako gumovym, je to latex nebo neco jinyho? Cim bych to mel natrit? Latex je asi bilej, nejak se da dobarvit?

 

Moc dekuju.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krasny fotky! :) Takovy starosti bych takty chtel mit, ale bohuzel zatim jenom vybouravam a vyrezavam.

K tomu, ze budu potrebovat gumovej zasklivaci profil, jsem se dostal jenom ve snu.


V noci mne napadla myslenka pliziva - co kdyz to omylem natru necim, na co pak nechyti laminat?


Pro mne, jako cloveka chemicky negramotneho z toho vyplyva jedina vec - kdyz laminuju polyesterem, mel bych to "lakovat" taky polyesterem.


Nebo: Byl byste nekdo schopnej rict, cim to muzu natrit/napustit, aby mi na to polyester dobre chytil?

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viky, možná dostanu od ostatních za uši, ale já bych se na fermež vykašlal. Když nic jiného, tak při větší vrstvě (nebo dobrém napuštění) má tendenci žluknout a ještě po 15ti letech to v lodi smrdělo jak v rasovně - osobní zkušenost. Když to pak zalaminuješ, tak by to snad cítil být nemělo. Budeš-li to laminovat, tak se překližka napustí přímo laminováním a spojí se dobře, vlhkost by se pak do ní přes laminát neměla dostat. Jde tam hlavně o kvalitu lepidla, kterým je překližka spojovaná a to žádnou barvou nevylepšíš. Dělá se na to zkouška varem.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak, fermež se používala (možná i používá) u překližkových lodí, kde krom zmíněné nelibé vůně byla docela OK. Laminát jí napustí dostatečně a dobře se s ním spojí. Pokud laminuješ jenom např. rohy, celé to natřeš potom. Rozvrstvování , jak jsem psal, tím moc neovlivníš - je to hlavně o lepidle. Jednu kajutovou laminátku jsem postavil před 25 ti lety, do lodi sice neteče, ale vlhkost srážením je v ní nemalá, překližky jsem použil nějaké nábytkářské natírané až po laminaci a je to do dnes netknuté.

edit - ty překližky jsem tehdy natíral ,myslím, bílým synťákem, u další lodi (před 15ti lety) jsem to v rámci lenosti natřel Balakrylem a je to taky bez problémů.

Upraveno uživatelem taurus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Viky, běžně a relativně levně koupíš voděodolnou OBALOVOU překližku,od obyčejných jí poznáš snadno-jednotlivé vrstvy jsou lepeny červenohnedým lepidlem.Obyčejné truhlářské,které mají ale podstatně kvalitnější povrh nepoužívej!! Poznáš je snadno-lepidlo je bezbarvé.Mášli přístup k různým překližkovým bednám právě z obalovky,klidně je použíj na všechny věci v interieru lodi- né ale na stavbu lodi na obšívku.Ty tě přežijí!!!

Já z nich již před více jak 10 lety vyráběl třeba i podlahy do lodí,jednotlivé konstrukce různých sedáků a křesel.nová zrcadla pro závěsné motory atd a vše je stále velmi dobré!!


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky moc za rady.

Obalovou/stavebni preklizku kupuju, truhlarskou vim ze nemam pouzivat. Sice ji na pohled nepoznam ale dodavateli verim, je levna a taky nevypada hezky, takze to bude ona. Koupil jsem zatim jenom 5mm, ale jeste jsem u nich koukal na 8mm a to mi prijde dobry i na nepodlozenou podlahu.


Co jsem koukal na puvodni podlahu, vypada to ze to byla 5/6mm, nepodlozena a se silnym laminovanim shora. Jak shnila tak se prohnula.


Jeste k ty podlaze, na laminat muzu dat bilej venkovni latex?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klidně latex - vnitřky veslic s ním natírají i výrobci (Sport). Jen když se zašpiní, tak se hůř čistí. K lepidlům - je to, jak píše bootcentrum. Nechtěl jsem to víc rozebírat, používal jsem to samé, když ve Věšíně dělali obalové bedny. Jinak i některá bezbarvá lepidla jsou vodě odolná, ale u dnešních obalových překližek bych si na kvalitu nevsadil. Chce to vyzkoušet - viz. zkouška varem.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  Citovat
hod do vody a dve tri hodky povar na mirnym plameni

My mame sklokeramickou desku. Jednak na ni nejde nijak vyrobit malej plamen a druhak vareni preklizky na sklokeramickych deskach je prisne zakazano kolektivni smlouvou s manzelkovskymi odbory. Proste ji tam namontuju a za par let vam reknu jestli to byla ona. :)

 

Ale kdybych nase vhodne varidlo, tak to zkusim.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...
TOPlist