Přejít na obsah
Plavidla.cz

Oprava stareho laminatoveho clunu


viky_cz

Doporučené příspěvky

Zdravim vsechny po delsi dobe....

 

Dneska jsem zcela nahodou narazil na jeden vzorek lodi stejneho typu jako mam doma, ale je v ni nejak podivne vestaveny motor Wartburg.. nema to Z-nahon, ale sroub v nejaky trubce co trci ze zadniho cela. Je v soucasnosti na prodej a majitel ma na youtube toto video:

 

 

Docela mne to sokovalo, jak se to priserne chova. Nemylim se, kdyz si myslim ze to neni ani trochu vytrimovany? To musi zrat jak tank! Co vy na to?

Zda se mi ze tenhle typ lodi si porizujou jenom kreteni. :(

 

(omlouvam se za ten vyraz, ale to video je velmi sugestivni)

 

Edit: Mimochodem ale docela se mi zamlouva jak ji maji omalovanou.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 222
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

No ono není asi jak trimovat, hlavně je špatně rozložená váha v člunu, pokud si při pokusu o trochu rychlejší jízdu v tomto typu lodi sednout dva lidé dozadu, kde je ještě zřejmě i vestavěný "Wartas" chová se to tak jak je vidět na videu, kdyby si jeden z nich vlezl na špičku asi by to vypadalo trochu jinak.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Zrovna jste mi to vytrh z pusy, take jsem chtel napsat, ze to bude nejakej samodom :).

Jedine co, tak bych to kladne hodnotil z duvodu ukazky lidske zrucnosti. Jedine, kde by se to urcite uplatnilo je v mistech s opravdu melkou vodou, ale jinak v tom smysl nevydim.

Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobra.

 

Ciste akademicky, kdyby se nejak lod prodlouzila smerem dozadu, tak to nebude zrejme tak stat na zadnich ze?

 

Mam namysli bud na tu "metaci trubku" namontovat "kridylka" podobny tem na antikavitacni desku, nebo eventuelne neco jako tohle (dalsi ukazka tvorivosti nasich severnich sousedu)....

 

http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/430extended.jpg

 

To by bylo lepsi?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Urcite by bylo zajimavejsi prodlouzeni lode.Jako vedlejsi efekt tim ale take ziskas citelnej narust hmotnosti. Coz je treba si uvedomit pri nevelkem prebytku vykonu motoru.

Pomohlo by to ale naklonu lode, protoze se motor, respektive pohon dostane vic ke stredu.

Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...

Zdravim vsechny.

 

Lod jsem ulozil k zimnimu spanku do garaze, zacal jsem se zabyvat myslenkou na budouci upravy (az nebude v garazi takova zima) a nabiram inspiraci a nazory na reseni, hlavne z hlediska rozlozeni vahy.

 

Potrebuju vhodne rozmistit zejmena: nadrz na benzin, chemicke WC, mista k sedeni a ulozne prostory. Nadrz mi prinese jezisek (AvarYacht) a ma 22 litru.

 

V soucasne dobe je trup po zasahu flexou cisty jak slovo bozi, neobsahuje ani vzduch na nepotopitelnost. Jak se domnivam, je ted vic zavisly na vyvazeni nez kdyby byl tezsi (coz urcite bude).

 

Zde foto pri zatizeni - motor cca 50kg, ja cca 110kg a nevhodne na pridi asi 90kg (deti):

 

http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/HPIM7189M.jpg

 

Jsa inspirovan studii neexistujiciho genia Jary Cimrmana o rozlozeni pomucek na pracovnim stole, vygeneroval jsem nasledujici schema:

 

http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/lod_rozlozeni.gif

Jeden sektor ma cca 50x50cm.

 

Nejsem si jisty, jestli ma byt nadrz na benzin po sedadlem ridice (sektor 3C, ovsem nevazim malo, takze bych tim jeste zhorsoval vyvazeni pri obsazeni jednou osobou) nebo v sektoru 3A (4A).

 

Sektor 4A jsem puvodne planoval obsadit suchym WC, ovsem nevim jestli je to dobry napad. Vnitrek kajuty chci mi polouzavreny, teda zakryty jenom v sektoru 4/5C.

 

Je tu taky moznost dat nadrz na benzin do sektoru 8B, ale to asi nebude tak snadny s tankovanim, protoze bych musel na pridi zvenku udelat (vodotesnou) krytku hrdla nadrze. Jinak je sektor 8B zamyslen pro praktickou skrinku na pozivatiny a pripadny dalsi uzitecny obsah.

 

Puvodni plan byl dat nadrz na benzin do sektoru 1A, ale tim bych si zmensoval objem vzduchu na nepotopitelnost.

 

Taky jsem videl nad motorem odklopny stolecek (vlastne je to kapota motoroveho prostoru - u mne sektor 1B a mozna i 2B), coz se mi zda byt velmi prakticke reseni i z hlediska hluku na palube.

 

Vubec nevim kam se tak bezne umistuje padlo-hak (taky uz mam), plovaci vesty a jiny bezpecnostni material.

 

Dale jsem ziskal plexi na predni sklo, ale nevim jeste jak nejvhodneji ho namontovat. Moje predstava byla udelat z laminatu ram, ktery by navazoval na soucasny prolis na strese a do nej vsadit plexi na gumove tesneni, ale to je docela narocny na vyrobu a taky to muze dost vazit, tak vaham.

 

Prosim pritomne pany o komentare a pripominky.

 

Diky, V.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych dal nádrž do špičky, z vlastní zkušenosti vím, že každý i malinký prostor který máš potom po ruce je dobrý, a vejde se tam spousta věcí které potřebuješ vícekrát za plavbu. Do nádrže jdeš jednou za čas, a udělat uzávěr není nic složitého, nebo se dá použít i ze starší lodě.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to s tou nádrží ve špičce trochu sporné, kam dáš potom kotvu a případně řetěz, nebo provaz, když jsem měl ELAN 17 c/c/což je loď s řídící konzolí, závěsný motor a podobné uspořádání jako máš ty ale bez kajuty, tak jsem měl nádrže dvě vedle motoru a také samozřejmě baterku. Ono se to dle toho nákresu (mimochodem moc pěkně jsi to znázornil) dost špatně umístuje. přidej k tomu ještě fotky a třeba něco někoho napadne.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za pripominky. Soucasny stav neni fotkam prilis nakloneny, ale pokusim se.

 

Abych dovysvetlil, lod je sice kajutova, ale nepredpokladam ze bych ji pouzil na delsi dobu pobytu nez jeden vikend, takze potrebneho vybaveni neni az tak moc. Treba s kotvou jsem dotedka vubec nepocital, maximalne kolik na breh.

 

Nadrz uz mam a vzhledem k tomu ze je obdelnikova, ve spici by zabrala vic mista nez kdyz tam nahnacam neco jinyho co tu spicku dokaze vyplnit. Do ty spice se treba cpou i plovaci vesty?

 

Edit: Pripojuju fotky ktery jsou momentalne k dispozici, zadni cast ma sice preklizku ted uz napevno pridelanou, ale vypada to dost podobne.

 

Zadni celo - detail z pripravy:

 

http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/F0072.jpg

 

Vnitrek - takhle to je i ted:

 

http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/DSCN0217B.jpg

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pripojuju dalsi fotky, co jsem posbiral na disku. Hlavne priklady vnitrniho vybaveni co jsem nasel na netu (hlavne na Allegru - Polsky Aukro) a moje poznamky k nim.

 

Mimochodem... sice mam v kupni smlouve napsano ze je lod vyrobena v roce 98, ale vzhledem k pouzitym technologiim o tom dost silne pochybuju. Bohuzel se mi dotedka nepovedlo vypatrat kdo tu lod vyrobil, kdybyste vedeli nekdo Polska znaly, budu vdecny za kazdy info, tato konstrukce byva oznacovana za "klasickou", ale bohuzel nevim kdo je ten klasik co ji stvoril.

 

Takhle to vypadalo vevnitr kdyz jsem to koupil, jsou videt stopy odstranene prepazky (tu jsem i mel, byly tam i dvere, ale vyhodil jsem to, bylo to shnily):

 

http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/kabina7.jpg

 

a takhle se to prodava novy:

 

http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/kabina6.jpg

 

 

Priklady provedeni prepazky - muj zamer je udelat prepazku jenom na jedny strane (abych mel jak namontovat konzoli rizeni, nejaky mensi ulozny prostory v ni pripadaji v uvahu:

 

http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/kabina5.jpg

 

http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/kabina4.jpg

 

Priklady provedeni predni casti - chtel bych prepazku jen castecnou, ovsem ve stejne poloze jako je vyfoceno - ostatni davam jenom pro predstavu jak je to ve spici s mistem:

 

http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/kabina1.jpg

 

http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/kabina2.jpg

 

http://skoda.panda.cz/upload/Viky_UPLOAD/kabina3.jpg

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebudeš třeba v místě sezení, tím myslím zadní čast lodi od kabiny vzad, dělat dvojitou podlahu? Potom by jsi nádrž mohl třeba dát pod ní (ale ty jsi vlastně již pořídíl plastáka) a pokud by jsi ji dával pod podlahu spíš by to vypadala na nějaký svařenec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nádrž na palivo bych spíš umístil do sektoru A4. Podle typu lodi (měl jsem něco dost podobného) počítej, že bude při plavbě většinou zatížená zadní část, tak ať se tomu trochu ulehčí, jinak budeš ve výtlaku vytvářet velkou vlnu. Otázkou je, jak moc bazíruješ na tom chemickém WC. Pokud ano, co ho umístit do kajuty mezi ta dvě lehátka ?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Anachy: dvojitou podlahu uz to ma tedka po cely dylce v prostredku. Kdybych ji daval pod podlahu tak spis dopredu nez dozadu.


Pade: A4 asi bude dobra volba, muzu udelat delsi lavicku co jde zevnitr, nebo tak neco, nadrz je dost placata.

Na WC bych ani nebaziroval, ale mam dve dcery (10 a 2 roky), takze se bez nej asi neobejdu, nebudu kvuli nim furt nekde zastavovat. Do kabiny.... nevim, nesmrdi? Krome toho tam neni moc mista na vejsku. Na tyhle lodi jsem ho videl za sedackou ridice, ale to se mi nezda kvuli vyvazeni. Jestli nadrz bude A4, tak WC bych videl na A3 asi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Kdyz se podivas na vsecky kajutovky tveho typu, tak vetsinou mivaj ten zachod v kajute v tom ucku mezi sedackama. Asi taky trochu z hlediska relativniho soukromi :). Jinak samozrejme, ze to libe vonet nebude. Co znam lidi co to maj, tak si na to vetsina stezuje, ne snad ani na funkci, ala prave na ten zapach. Vychodiskem je pouziti kvalitni chemie, ktera to pry odboura, bohuzel neni nejlevnejsi. Ja mam na lodi septik, co jsem kupoval nejakou chemii u nas, tak to vetsinou nefungovalo, takze jsem si objednal z nemecka, co tam pouzival predchozi majitel, protoze kdyz jsme to kupovali, tak to bylo vcelku v pohode.

Nadrz je nejlepsi umistit nekam do stredu lode, tedy v tvem pripade linije sektoru B. Respektive zalezi na velikosti nadrze. Nevim jakou ty mas, jestli jsi to psal, do jake miry je schopna ovlivnit naklon. U prniho clunu, ktery jsme si take staveli jsme meli nadrz v sektoru B1 a baterku v sektoru A1. Tu nedoporucuju davat dopredu :). Jinak se prodavaji nalevky "hrdla" pro nadrze. Ty normalne pridelas skrz lod a z veku je vodotesne uzavrena vickem, takze neni problem. U predchoziho clunu jsme meli nadrz vepredu a hrdlo nahore na spici z boku.

Co se kotvy tyce, tak stejne nebudes mit nijak velkou. Nejlepsi je mit uplne na spici nejakou z vnitrku vodotesne oddelenou kapsu kam ji smotas i s lanem. U nas se vetsinou kotva vytahuje spinava od pisku a bahna, takze je nejlepsi, kdyz ji nemusis vubec tahat do lodi.

Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K baterce - mam motor bez alternatoru s rucnim startem a nepredpokladam ze bych do 5HP sehnal za rozumny peniz motor s elektrikou, takze jedina baterka pripada v uvahu cca 6Ah pod konzoli rizeni na nejnutnejsi elektroniku. Mam chcipak na primaru civky, takze by se teoreticky z toho obvodu dalo nejaky mensi dobijeni vytahnout, ale nevidim to na vic nez par miliamper, jinak budu dobijet z auta nebo solarnim clankem.

 

Toho smradu ze zachodu se trochu bojim, ale urcite ho nehodlam nemit, koneckoncu uz je doma, takze ho asi dam "ven", protoze spat na smradlavym zachode urcite nikdo nebude.

 

Co se tyka dalsiho vybaveni, docela jsem premejslel ze udelam na strese kajuty prodlouzeny zabradli jakoby ve tvaru hagusu na aute, takze myslim ze kotvu bych nechaval povesenou venku.

 

Nadrz mam 22litru (doufam ze spravnou, bylo u ni napsano ze je na naftu, ale snad ji benzin nesezere) - je to tahle: http://www.avaryacht.cz/nadrz-na-naftu-22-l-nebo-30-l.p.aspx

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mám nádrž v tom sektoru co máte záchody (chodím většinou někam do kempu, nebo hospody) a nálevku ve špičce v úložném prostoru . Kotvu mám vzadu za motorem a sedačkou, Házím jí ze zádě, tak doufám, že nedělám něco špatně.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi ano, takto ti bude úbytek hmotnosti v nádrži a přírůstek v chem. WC nejmíň ovlivňovat vyvážení lodi :-) Ale vážně, já mám taky 60 l nerez nádrž pod podlahou v těžišti, baterii před motorem v osi lodi, i když byla původně na straně, 50 l vody ve špičce vyvažuje motor.. vyvážení hlavně menší lodi je důležité, jak v podélném, tak příčném směru, vedle mně sedící první dústojnice je dovážená rezervním kanistrem s benzímem. V tomto obsazení lod sedí přesně na rysce a je to na plavbě ve vlnách a řízení, protože tam nemám posilovač, poznat.. Když je správně vytrimovaná a ploutvička na noze správně natočená, řízení ve skluzu jde úplně lehce a stejně na obě strany...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...