Přejít na obsah
Plavidla.cz

Oprava stareho laminatoveho clunu


viky_cz

Doporučené příspěvky

ahoj , uz jsi se pustil do stavby vleku?


Ja jsem chtel ten muj prestavet na dvounapravu ale kdyz jsem zjistil co vsechno me to bude stat rozhodl jsem se radsi koupit hotovy jety a ten muj jednonapravovy brzdeny ti muzu prodat kdyz budes chtit, oz si na info@onlinenet.cz kdyz bude zajem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 222
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

  • 2 months later...

Dneska jsem zacal konecne neco delat s lodickou.

 

Jednak jsem zacal pracovat na dalsich upravach "nabytku":

 

http://www.volny.cz/valentvi/foto/Fotografie0567C.jpg

 

Taky jsem se trochu venoval motoru.

Ventily jsem nastavil asi na 0.25mm na studenym motoru, kolik to ma bejt nevim, ale je to urcite vic nez bylo puvodne. Do motoru jsem nalil 500ml 10W40 (Starline, co mi zbyl v garazi od lonska).

 

Do prevodovky jsem nacpal 200ml Castrol Marine Gear Oil. Vylil jsem z toho starej olej a ten vypadal takhle:

 

http://www.volny.cz/valentvi/foto/Fotografie0565C.jpg

 

Na slunicku se lehce trpytil, takze jsou v nem castecky kovu. Od posledni vymeny (ktera byla prvni) to ma najeto cca 25mth. Kdyz se zamichal, tak v tom byl takovej slem, coz je predpokladam voda. Mam se desit, nebo to takhle vypada normalne?

 

Druha vec... kdyz jsem to poprvy natocil, tak mi kolem ulozeni nohy motoru prskala voda a vyfukove plyny. Po vymene oleju uz to neudelalo, asi si to sedlo. Predpokladam, ze vzhledem ke konstrukci motoru je v otocnym kloubu pruchod z nohy do vyfuku na odlehceni volnobehu, ale driv jsem si nevsim, ze by to foukalo jakoby nad prevodovku. Zrejme mi odchazi nejaky futra v noze, mam se desit?

Dodavam, ze motor je otocny o 360st, noha teda cela prochazi skrz ulozeni.

 

Komentare ocenim. Dekuji. :-)

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz jsem to poprvy menil, tak to melo najeto celkem malo, majitel rikal 10mth, ale ja myslim ze jeste min, takze zabeh prevodovky jeste asi pripada v uvahu. Taky jsem mel trochu vysokej volnobeh, takze jsem ji pri razeni daval slusnej kotel.


Ve skole nas ucili, ze poskozeni produkuje vetsi castecky kovu nez zabeh, tak snad dobry.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 months later...

Zase jsem malinko postoupil s praci na lodicce. Povedlo se mi ziskat zajimavy naohybany hlinikovy trubicky, tak jsem se jal vyrabet.

1) koupaci zebrik

2) ram na bimini


Cislo 1 uz je namontovany, az to bude dodelany, dodam foto.

Cislo 2 je ve fazi vyvoje.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 11 months later...

Mensi update po nejaky dobe. (Edit: Po roce?! No nazdar.)

 

Dnes jsem vykonal dalsi etapu nabytku, skoro bych rekl, ze jsem se dostal ke konci puvodnich planu na vybaveni.

 

Zacinam mit jakoze kajutu, jelikoz jsem ji vyrobil "polostenu". Bedna nalevo je univerzalni - da se pouzit jako stolek, sedak, skrinka a nebo taky se do ni da strcit chemickej hajzlik.

 

Krome toho teda pribyl vetrny stit a az budu mit cim, tak vsechno prelakuju. Stolek se mi rozpada, tak mu musim vyrobit novou desku. Vono tech uprav stolku bude s montazi dalkovyho rizeni asi vic.

 

http://www.volny.cz/valentvi/foto/Fotografie1128M.jpg

http://www.volny.cz/valentvi/foto/Fotografie1129M.jpg

 

Po vrtani, rezani a brouseni jsem marne premejslel, jak ten mrdnik dostat ven. Nakonec jsem to zaprahnul za Edu a dojel na benzinku si to vyluxovat. :D Meli ze mne radost. Dalsi vyhoda lodicky na vleku.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...

Zpravy z posledni doby.

 

Cesta na Hrcaky s Packou a Fishmastrem byla do jiste miry prelomova.

 

1) Konecne se mi povedlo otestovat bydleni v kocabce. Celkem uspesne - prezil jsem i v desti.

 

2) Nejak divne to nabiralo vodu. Pozdeji jsem zjistil 4 nepekne vyhlizejici dirky, z toho 3 na pridi (spis byla ta prid tak nejak prorazena). Zalepenim se stalo dosud nevidane - po zkusebni plavbe nebylo co vylejvat!

 

3) Silne mne drazdil Fishmastruv motor, 4-taktni dvouvalec Volvo Penta 7,5HP. Zajimalo mne, jestli by melo cenu takhle docela malo pridat na vykonu. Nasledny test prinesl velmi povzbudive vysledky (Timto Fishmastrovi vyslovuji verejne podekovani za zapujceni motoru k testu). I pres propeler zrejme s dost velkym stoupanim a nemoznost rozlozit vahu podle mych prestav (kratka pina) jsem se v jednom cloveku (vytlak kolem 330kg) dostal na 16.9km/h a ve dvou (~400kg) na 14km/h.

 

Zde dokumentace aspon k tomu bydleni:

 

http://www.volny.cz/valentvi/foto/Fotografie1146B.jpg

http://www.volny.cz/valentvi/foto/Fotografie1150B.jpg

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 months later...
Konecne neco novyho:

 

Dneska zacala velka akce. Pripravuju lod na zazimovani a zaroven se chystam na stavbu novyho prepravniku, tentokrat uz s SPZ.

 

Dnes probehly soucasne dve operace:

1) vazeni lodi a urceni teziste

2) demontaz motoru.

 

Demontaz motoru sem zaroven vyuzil pro overeni moji matematicky metody urceni vahy. Docela dlouho jsem se tim zabejval a dospel jsem k zaveru, ze kdyz lod posunu tezistem na napravu a potom ji posunu u urcitou delku dopredu, tak merenim zateze na kouli zjistim kolik lod vazi.

Nakonec mi ale doslo, ze metoda je jeste silenejsi, nez se puvodne zdalo. Sklon zavislosti zateze koule na posunu lode je linearni a na urceni vahy staci urcit gradient tyhle zavislosti, aniz bych musel urcit teziste lodi, nebo vleku. Je to cely dost divny, ale vychazi to. Staci ten gradient vynasobit vzdalenosti napravy od koule.

Proved jsem mereni s motorem a bez motoru a vaha motoru mi vysla skoro presne podle jeho specifikace. Az mne to prekvapilo.

 

Konecne mam teda nejaky vysledky:

Vaha lode (bez motoru, se soucasnym vybavenim) = 190kg

Poloha tezite od pride = 265cm

 

Vahu novyho vleku odhaduju cca 110 az 120kg, takze na dalsi vybaveni a motor mam velmi slusnou rezervu kolem 100kg, nez se dostanu na 400kg celkovy hmotnosti. Mam radost, pujde to!

 

Dalsi operace bude uklizeni lodicky do garaze a rozrezani staryho "privesu" do srotu.

Ahoj Viky, znova tu pročítám jak jsi vážil loď, viz citovanej příspěvek. Potřebuji převážit loď, protože si nejsem jistej, jestli nedošlo k omylu při odečítání hmotností, když jsme jí vážili na váze (nejdřív auto s vlekem a pak komplet i s lodí), ale bohužel u druhýho vážení jsem nebyl přítomnej. A jelikož loď nemám jak dopravit na váhu, ale při spouštění lodi na vodu mám možnost manipulace s ní jeřábem. Papírově má loď mít 1950kg a a po vážení dopočteno 2860kg a to se mi zdá moc velkej rozdíl a tak nějak mi to pořád vrtá hlavou kde by se ta váha vzala.

 

Jestli to dobře chápu, tak stačí označit kde loď na vleku je (u mě ideálně konec kýlu na vleku) zvážit kolik tlačí na žehličce, a pak loď posunout, znovu označit a zvážit a pak vzít rozdíl hmotností, který navážím, změřit délku posunutí, délku od středu nápravy po žehličku (mám tuhou nápravu bez odpružení, střed kol = střed nápravy) a jednoduše to dopočítat podle výpočtu co jsi psal??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukam, ze jsem tu nezdokumentoval jeden z nejvic dementnich napadu ohledne lodicky..... tak to napravim (je to teda uz starsiho data, ale chybi mi tu, tak pro uplnost):

 

Porad jsem si lamal hlavu, jak udelat na lodicce osvetleni, kdyz solarni panely jsou pro muj korab moc velky. Pak mi doslo, ze 12V panely jsou velky, ale ja 12V na nic nepotrebuju.

 

No.... nakonec jsem do lodicky namontoval "palubni sit" s napetim 3.6V.

 

Koupil jsem 2 panely 2V/0.5W (ve skutecnosti davaji tak 0.3W maximalne), kazdy o rozmeru 9x6cm. Jako akumulator mam 3 clanky 2100mAh velikosti AA.

 

Zajimavy je, ze LEDky pod 3V v podstate prestanou odebirat proud, takze hluboky vybiti akumulatoru nehrozi. Proti prebijeni jsem udelal jednoduchej omezovac napeti asi na 3.9-4V.

 

Vybral jsem si LEDky na osvetleni, sirokouhly na pozicky a vnitrni osvetleni, na osvetleni pred lodi uzkej kuzel 15st/35000mcd. Je mi jasny, ze z hlediska svitivosti to ani nahodou nevyhovi predpisum, ale rikam si, lepsi neco nez nic.

 

LEDky jsem primo vlepil do trupu lepidlem, solarni panely dal na hlinikovej podklad 21x6cm a namontoval na strechu kajuty, akumulator a ovladani je primo pod nim ve strope. Nic moc slozityho, ale funguje to.

 

Zde par obrazku:

http://www.volny.cz/valentvi/foto/21082013004B.jpg

http://www.volny.cz/valentvi/foto/21082013003B.jpg

http://www.volny.cz/valentvi/foto/21082013001B.jpg

http://www.volny.cz/valentvi/foto/21082013006B.jpg

 

 

Celkovy odber vsech LED je momentalne pod 100mA, ale predni LEDka by jeste chtela pridat proud, sviti min nez by mohla, i tak by se dalo ocekavat, ze i pri rozsviceni uplne vseho by mela kapacita baterek vystacit tak na 15 hodin svitu. Podle proudu ze solaru odhaduju, ze behem slunecnyho dne se dobije kolem 1Ah.

 

Edit: Ještě bych doplnil, ze ještě na Silvestra to normalne fungovalo, akorát v lete na Dunaji mi to navlhlo a ten muj "genialni" regulator se celej vyzkratoval a totalne vybil baterky, druhej den po ocisteni se to ale srovnalo. Pro pristi sezonu tomu zalakuju spoje, aby mely izolaci proti vode.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...