Přejít na obsah
Plavidla.cz

Trimovací klapky


mirzik

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 213
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Jojo, vždy je něco za něco....

Umím si ale představit, že by se používaly hlavně při delší plavbě na moři, jinak je honit jako klasický manuální. Tu automatickou korigaci beru jako bonus a zpříjemnění plavby. Ono to není zase o moc dražší než vizuální signalizace polohy klapek. No ještě fakt nevím, naštěstí do jara času dost na laborování... :-)

Pokud by se to chtělo dovést k dokonalosti, byla by možná i varianta snímače polohy kormidla kde by se dalo nastavit při jaké výchylce se má automatika vypnout, tudíž by při zatočení byla vypnutá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přátelé, jednou už to tu bylo, ale bez oezvy,máte někdo namontované planžetové trimklapky od volvo penta syst. BTS?Zajímají mě praktické zkušenosti zejména v účinosti při pomoci nástupu do skluzu. ale i celkově,tady odkaz : http://www.marinesport.cz/store/goods-PR_TR0005-285-elektricke-trimmklapky-volvo-penta-system-bts.html

video na :

Obsahují totiž věškerou signalizaci ií automatiku stabilizace , bylo mi řečeno, že se někteří výrobci nových lodí již nemontují nic jiného.

Díky za každý poznatek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zrovna přemotorováno nemám, ale to není podstatné, když se podíváš pořádně, ten princip těchto klapek je docela geniální, tím že vysouváš planžetu vzniká sice minimální brzdná síla, ale jen do chvíle, než pod lodí vznikne vodní klín, který funguje jako klapka. Dle tvrzení Volva je hydrodynamický odpor nižší, než u klasických klapek, a i průběh momentových sil je lepší, tlak vzniká těsně před zrcadlem lodi a ne na klapce, jak je to u klasiky.O jednoduchosti zabudování nemluvě.A jre možno je provozovat v manuálním , nebo aut módu , ten je řízený gyroskopem.Studoval jsem US fóra, tam si to veskrze chválí , ale zajímal by mě i český praktický názor, pokud to někdo má.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, ale asi to není podstatné, mělo by to fungovat , jak jsme psal.Ona klasická klapka , pokud je vyklopená ti taky ubere nějaký to procento.Chtělo by to fakt někoho, kdo to má a dá praktické info z první ruky.Pokud by to fungovalo , tak jak popisuje Volvo, tak by to byla pecka za rozumný peníz.Tak pokud o někom víte, šup sem s příspěvkem :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No podstatne to je.Skus strčit pádlo do vody (v 60km/h) podél zrdcadla jen 4cm hluboko a hned uvidíš ze ho neudržíš a klín vody tím vzniklej nestvrdne aby ti vytvořil rádoby tvar jakysi klapky.Reklamní video je to pěkné.Montáž super jednoduchá.Cena bezchybná.Rád bych aby se ozval člověk kterému to funguje bez ztrát výkonu a spotřeby a hnet si to koupím.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A zkus si to pádlo ponořít pod úhlem řekněme 25-30st do vody, jeď a drž.Že by tam nebyl žádný odpor?Se vzrůstající rachlostí ho neudržíš pod vodou. Nehájím

tuhle věc , jen se snažím dopátrat někoho s praktickými poznatky.Průběhy sil jsou mi opravdu známy, s hydrodynamikou u lodí mám ca 20 let zkušeností.Věřím, že tohle může dost dobře fungovat, jak říkám , jen praktickou zkušenost bych ocenil, ale jak to vypadá, budu asi první, kdo to vyzkouší :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No taky si rikam, ze to spis musi chtit zatacet nez vyrovnavat lod. Ale zase je otazka, pokud to neni silnej plech, tak se pri vysouvani vlastne zacne ohybat a tim padem vytvori nabeznou hranu, ktera ti srovna lod. Coz by odpovidalo obrazku, protoze vysunuta klapka je vlastne jakoby narasena, takze to neni plech v celku.

Kazdopadne Draku je to vyzva, nechces preobjednat a vyzkouset :lol:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 months later...
  • 1 month later...
Tak mám na lodi nově naistalovány planžetové klapky QL od Volvo Penta- http://great-water.com/store/PDF/manuals/QL-BTS-ACU-User-Instructions-ENG.pdf

Někdo to holt musí vyzkoušet :-) Montáž velmi jednoduchá, na funkci jsem opravdu zvědav. Budu Vás informovat.

Takže planžetové klapky jsem dnes konečně vyzkoušel v praxi. Všem skeptikům mů.žu vzkázat, že fungují naprosto perfektně,loď vůbec nebrzdí, jsou velmi účinné, jak při nástupu do skluzu, tak při příčné nivelaci plavidla.Reakce velmi rychlá, díky dodávanému signálnímu panelu jednoduché a přehledné ovládání, samozasunutí po vypnutí klíčku atd. Cenu si zjistěte sami, ale není vysoká a tento systém můžu jen doporučit.(opravdu mě nadchly, nejsem od Volva placený za reklamu ) :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 years later...
  • 3 months later...
Ahoj, nemá někdo zkušenosti s trimovacími klapky na Quicksilver Activ 470 motor Mercury 50hp, případně doporučit jaké použít. Mém loď asi 2 měsíce takže nemám moc zkušeností. Pokud je trochu zatížená ta to trvá než se dostanu do skluzu, líbí se mi i ta možnost trochu dorovnat pokud je zatížená na jednu stranu a v neposlední řadě si myslím že na moři to bude asi vhodnější se zanořeným předkem. Za za každou radu předem děkuji.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmně doporučuji použít jen takové,které mají ovjádání za jízdy.Dělají se hydraulické nebo elektrické a s těmi bývá někdy problém nebot se dostane voda k el.motoru a je konec.Proto doporučuji klasiku - hydrauliku od zn. BENETT.V případě zájmu mám obé skladem.


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...