Přejít na obsah
Plavidla.cz

Trimovací klapky


mirzik

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 213
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Loď zakačkuje i při motoru úplně stáhlém trimem až k lodi. Musím hodně zpomalit a někdy i zastavit a znovu se rozjet, celkem mě to dost štve protože máme jet za 23 dní na měsíční dovču do HR a loď je tímto na moři nepoužitelná :-(

Tady je k těm Volvům i video http://www.volvopenta.com/volvopenta/france/fr-fr/marine_leisure_engines/The_green_commitment/smart_accessories/movie/Pages/film_smart_accessories.aspx

Upraveno uživatelem Luky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 months later...
  • 6 months later...
  • 5 months later...
Ahoj kluci, trim klapky Lenko jsem na jedné lodi měl a vím jak pomáhají. Mám ovšem dotaz, zkoušel už někdo tyhle klapky http://www.marinesport.cz/store/goods-PR_TR0005-285-elektricke-trimmklapky-volvo-penta-system-bts.html ?

Mám loď 5,4m délky a 2,4m šířky s váhou 1100kg a motor Honda 150VTEC, jelikož je tento motor dost těžký a zároveň mám v zadu lodi 35kg baterii a 40L zálohu paliva, loď mi trošku kačkuje a tak jsem se rozhodl dát baterii do kajuty a namontovat klapky+hydrostabilizátor na motor(hliníkové jednodeskové křídlo) podotýkám že nemám problém se skluzem a ani přechodem do skluzu jak s motorem 115efi Yamaha tak s motorem Honda 150 VTEC . Nerad bych řešil klapky typu lenko jelikož by mi zavazely pod žebříkem, ty klapky volvo jsou jen 5cm na tl. a tudíž ideál. Jen jim trošku nevěřím jelikož se na nich vysunuje planžeta pod loď a tudíž oproti klasickým klapkám nemají opěrnou plochu která se zapře o hladinu. Další možností a to už bych byl nerad je výměna motoru za 115 Mercury který je o cca 50kg lehčí, a nemá takový výkon takže by to kačkování trošku omezilo ale ne úplně. To křídlo zatím nemám na motoru namontované z důvodu právě možnosti výměny motoru a tak do něj zatím nechci vrtat. Má někdo s těmi klapkami zkušenost? Nebo kačkuje někomu loď a popřípadě jak to odstranil? Teorijí je spousta ale praxe je k nezaplacení :-)

Ahoj, mám loďku 4,6m a 70 Hp 4t, a taky se mi staví na zadek po výměně motoru. Dal jsem obyč smart tabs, do skluzu jde okamžitě, ve skluzu jsou možná malinko na obtíž poněvadž dle mě trochu brzdí a loď se jaksi"kymácí", zřejmě se nevyrovnají se dnem lodi. Ale pomalá jízda je bída i s nimi. Ze skluzu do výtlaku musím také téměř zastavit a znovu se rozjet a jen velmi volně. Trimování motorem je samozřejmé, ale při jízdě ve výtlaku skoro bezpředmětné. Snažím se dovažovat špic ale není to ideální. Jak jsi to nakonec vyřešil? Mělo by smysl přejít na stavitelný klapky nebo třeba přidat ploutev na nohu? Za rady a doporučení předem díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mně se taky u 5 m elanu po výměně motoru 70 za čtyřtakt, který je asi o 60 kg těžší se zvedala příď, pomohla ploutev na noze - rychleji se zvedá z vody a hlavně do přídě 50 l nádrž na vodu pro sprchu, ted je v pohodě a když najede na vlnu tak nevyskočí a řeže ji..
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mně se taky u 5 m elanu po výměně motoru 70 za čtyřtakt, který je asi o 60 kg těžší se zvedala příď, pomohla ploutev na noze - rychleji se zvedá z vody a hlavně do přídě 50 l nádrž na vodu pro sprchu, ted je v pohodě a když najede na vlnu tak nevyskočí a řeže ji..

Ahoj. a jak se chová loď ve výtlaku, dá se lépe vytrimovat motorem po instalaci té ploutve i pro pomalou jízdu, boří se méně zadek do vody? Díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, nemá někdo zkušenosti s automatickým systémem klapek?

např:

http://www.lodniprislusenstvi.cz/shop/rizeni-a-kormidlovani/vyvazovaci-klapky/bennett-atc-auto-tab-control.html

Budu muset osadit klapky na svou kocábku kvůli náklonům na strany při nevyvážené lodi a tak uvažuji i o této variantě abych nemusel vyvažovat sám.

Ještě se zaptám, normální hydr. klapky se při nastartování motoru resp. při zapnutí klíčku nastaví sami do nulové polohy?

Díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem si myslel, ale mě se právě nelíbí. že by se mohlo stát, že např. levá bude 40% vyklopená a pravá 80% vyklopená, ale stačilo by levá - 0, pravá 40%.Připadá mi to nepraktický, ale zkušenost s tim teda nemam žádnou. Možná by bylo řešení i ovládání klapek s indikací vyklopení, ale to bude u hydr. asi problém... Proč jsi proti automatu?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hydraulické klapky mohou samozřejmě mít ovládání s indikací. Jinak Lenco, tedy elektrické klapky mají tebou zmiňovanou funkci již v řídící jednotce, když vypneš zapalování klapky zajedou do nulové pozice. U hydraulických Bennett musíš přikoupit modul, který toto udělá. http://www.lodniprislusenstvi.cz/shop/rizeni-a-kormidlovani/vyvazovaci-klapky/bennett-atr-automaticky-prepinac-vyvazovacich-klapek.html

Jinak automatické ovládání klapek je ještě trochu něco jiného, můžeš si přikoupit modul který mapuje polohu lodě a sám ovládá klapky tak, aby vždy byla loď v odeální poloze. Otázkou je jak to funguje v reálu - což je tvůj odkaz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mne právě zajímá jak se to chová na vodě...teorie je hezká věc, ale praxe často pokulhává. Prý to může být problém v prudkých zatáčkách - systém se snaží loď vyrovnávat a proto se poloměr zvětšuje, ale zase není problém automat vypnout když se často zatáčí. Když se jede rovně, lze prý ho "zamknout" v určitém náklonu nebo srovnání lodě a on se pak snaží tento nastavený režim udržovat. Rád bych aby se ozval někdo kdo ho provozuje.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...