Anachy Odesláno 14. Červen 2011 Sdílet Odesláno 14. Červen 2011 Jak říkáš, když loď "kačkuje" - tak bych to typoval na špatné vytrimování nohy čemuž by ovšem mohl pomoci hydrostabilizátor. Klapky vypadají zajímavě, jsem zvědav na ohlasy :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luky Odesláno 14. Červen 2011 Sdílet Odesláno 14. Červen 2011 (upraveno) Loď zakačkuje i při motoru úplně stáhlém trimem až k lodi. Musím hodně zpomalit a někdy i zastavit a znovu se rozjet, celkem mě to dost štve protože máme jet za 23 dní na měsíční dovču do HR a loď je tímto na moři nepoužitelná :-(Tady je k těm Volvům i video http://www.volvopenta.com/volvopenta/france/fr-fr/marine_leisure_engines/The_green_commitment/smart_accessories/movie/Pages/film_smart_accessories.aspx Upraveno 14. Červen 2011 uživatelem Luky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skodavrs Odesláno 16. Červen 2011 Sdílet Odesláno 16. Červen 2011 jo vypadá to dobře, ale jak to bude fungovat těžko říct. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 7. Listopad 2011 Sdílet Odesláno 7. Listopad 2011 Kuci, tady jedno videjko spravne vytrimovaneho motoru :) :)http://www.wimp.com/boatwheelies/ Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 7. Listopad 2011 Sdílet Odesláno 7. Listopad 2011 Jezis a ja sem si myslel, ze ten 5HP Parsun takhle kravi jenom mne! :-D Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 8. Listopad 2011 Sdílet Odesláno 8. Listopad 2011 Nojo, to se mu to frajeří s takovým přebytkem výkonu na prd..i :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jahoďák Odesláno 8. Listopad 2011 Sdílet Odesláno 8. Listopad 2011 ... tyjo slušný, to by se mi ale asi rozbilo veškerý nádobí :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jahoďák Odesláno 8. Listopad 2011 Sdílet Odesláno 8. Listopad 2011 ... bo píva :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 20. Květen 2012 Sdílet Odesláno 20. Květen 2012 Ahoj, mam dotaz na ty kteri pouzivaji aktivni trimovaci klapky, kdyz chcete ryhle do skluzu nastavujete klapky do jake polohy? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
aleš Odesláno 20. Květen 2012 Sdílet Odesláno 20. Květen 2012 Ahoj , klapky dolu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 21. Květen 2012 Sdílet Odesláno 21. Květen 2012 Díky za rychlou odpověď :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skodavrs Odesláno 22. Květen 2012 Sdílet Odesláno 22. Květen 2012 samozřejmě dolů Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Seaman Odesláno 6. Listopad 2012 Sdílet Odesláno 6. Listopad 2012 Ahoj kluci, trim klapky Lenko jsem na jedné lodi měl a vím jak pomáhají. Mám ovšem dotaz, zkoušel už někdo tyhle klapky http://www.marinesport.cz/store/goods-PR_TR0005-285-elektricke-trimmklapky-volvo-penta-system-bts.html ?Mám loď 5,4m délky a 2,4m šířky s váhou 1100kg a motor Honda 150VTEC, jelikož je tento motor dost těžký a zároveň mám v zadu lodi 35kg baterii a 40L zálohu paliva, loď mi trošku kačkuje a tak jsem se rozhodl dát baterii do kajuty a namontovat klapky+hydrostabilizátor na motor(hliníkové jednodeskové křídlo) podotýkám že nemám problém se skluzem a ani přechodem do skluzu jak s motorem 115efi Yamaha tak s motorem Honda 150 VTEC . Nerad bych řešil klapky typu lenko jelikož by mi zavazely pod žebříkem, ty klapky volvo jsou jen 5cm na tl. a tudíž ideál. Jen jim trošku nevěřím jelikož se na nich vysunuje planžeta pod loď a tudíž oproti klasickým klapkám nemají opěrnou plochu která se zapře o hladinu. Další možností a to už bych byl nerad je výměna motoru za 115 Mercury který je o cca 50kg lehčí, a nemá takový výkon takže by to kačkování trošku omezilo ale ne úplně. To křídlo zatím nemám na motoru namontované z důvodu právě možnosti výměny motoru a tak do něj zatím nechci vrtat. Má někdo s těmi klapkami zkušenost? Nebo kačkuje někomu loď a popřípadě jak to odstranil? Teorijí je spousta ale praxe je k nezaplacení :-)Ahoj, mám loďku 4,6m a 70 Hp 4t, a taky se mi staví na zadek po výměně motoru. Dal jsem obyč smart tabs, do skluzu jde okamžitě, ve skluzu jsou možná malinko na obtíž poněvadž dle mě trochu brzdí a loď se jaksi"kymácí", zřejmě se nevyrovnají se dnem lodi. Ale pomalá jízda je bída i s nimi. Ze skluzu do výtlaku musím také téměř zastavit a znovu se rozjet a jen velmi volně. Trimování motorem je samozřejmé, ale při jízdě ve výtlaku skoro bezpředmětné. Snažím se dovažovat špic ale není to ideální. Jak jsi to nakonec vyřešil? Mělo by smysl přejít na stavitelný klapky nebo třeba přidat ploutev na nohu? Za rady a doporučení předem díky. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sunrider Odesláno 6. Listopad 2012 Sdílet Odesláno 6. Listopad 2012 mně se taky u 5 m elanu po výměně motoru 70 za čtyřtakt, který je asi o 60 kg těžší se zvedala příď, pomohla ploutev na noze - rychleji se zvedá z vody a hlavně do přídě 50 l nádrž na vodu pro sprchu, ted je v pohodě a když najede na vlnu tak nevyskočí a řeže ji.. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Seaman Odesláno 7. Listopad 2012 Sdílet Odesláno 7. Listopad 2012 mně se taky u 5 m elanu po výměně motoru 70 za čtyřtakt, který je asi o 60 kg těžší se zvedala příď, pomohla ploutev na noze - rychleji se zvedá z vody a hlavně do přídě 50 l nádrž na vodu pro sprchu, ted je v pohodě a když najede na vlnu tak nevyskočí a řeže ji..Ahoj. a jak se chová loď ve výtlaku, dá se lépe vytrimovat motorem po instalaci té ploutve i pro pomalou jízdu, boří se méně zadek do vody? Díky za info. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sunrider Odesláno 7. Listopad 2012 Sdílet Odesláno 7. Listopad 2012 při pomalé plavbě mám pocit, že líp drží směr - nevlní se a není potřeba pořád korigovat směr. při skluzu nemá příď tendenci skákat, dá se líp vytrimovat, nemusím nohu "podsekávat.." Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sunrider Odesláno 7. Listopad 2012 Sdílet Odesláno 7. Listopad 2012 při pomalé plavbě ale se zadek míň nebude bořit do vody, další přínos ploutve je při prudkých zatáčkách ve velké rychlosti - lod zatočí doslova na pětníku :-))) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dragon333399 Odesláno 11. Listopad 2012 Sdílet Odesláno 11. Listopad 2012 Zdravim, nemá někdo zkušenosti s automatickým systémem klapek? např:http://www.lodniprislusenstvi.cz/shop/rizeni-a-kormidlovani/vyvazovaci-klapky/bennett-atc-auto-tab-control.htmlBudu muset osadit klapky na svou kocábku kvůli náklonům na strany při nevyvážené lodi a tak uvažuji i o této variantě abych nemusel vyvažovat sám. Ještě se zaptám, normální hydr. klapky se při nastartování motoru resp. při zapnutí klíčku nastaví sami do nulové polohy?Díky za info. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
aleš Odesláno 11. Listopad 2012 Sdílet Odesláno 11. Listopad 2012 Ahoj normální hydr.klapky ,které mám na lodi tak nemají s motorem nic společného.Kde ty klapky necháš tak tam zustanou až do další změny.Do těch automatu bych já nešel. Nato co píšeš ,že to potřebuješ,tak stačí manuální . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dragon333399 Odesláno 11. Listopad 2012 Sdílet Odesláno 11. Listopad 2012 To jsem si myslel, ale mě se právě nelíbí. že by se mohlo stát, že např. levá bude 40% vyklopená a pravá 80% vyklopená, ale stačilo by levá - 0, pravá 40%.Připadá mi to nepraktický, ale zkušenost s tim teda nemam žádnou. Možná by bylo řešení i ovládání klapek s indikací vyklopení, ale to bude u hydr. asi problém... Proč jsi proti automatu? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
aleš Odesláno 11. Listopad 2012 Sdílet Odesláno 11. Listopad 2012 Je to o citu , Indikace vyklápění hydraulických si chci dodatečně instalovat tyhle www.insta-trim.com . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
aleš Odesláno 12. Listopad 2012 Sdílet Odesláno 12. Listopad 2012 A nebo tyhle:http://www.svb.de/index.php?sid=5c3233033fadd64c7d60dad510163805&cl=alist&cnid=13540ještě musím porovnat ceny jestli dodatečně senzory na hydrauliku nebo nové elektrické. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 12. Listopad 2012 Sdílet Odesláno 12. Listopad 2012 pro "Dragon"Mohu ti nabídnout dodatečnou sadu pro každé klasické trim.hydraulické klapky "Benett" s idealním ručním ovládáním,sada obsahuje mimo jiné i 2 budíky pr.52mm, které ti přesně zobrazují polohu každé klapky. Cena sady 8750,-Bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skodavrs Odesláno 12. Listopad 2012 Sdílet Odesláno 12. Listopad 2012 hydraulické klapky mohou samozřejmě mít ovládání s indikací. Jinak Lenco, tedy elektrické klapky mají tebou zmiňovanou funkci již v řídící jednotce, když vypneš zapalování klapky zajedou do nulové pozice. U hydraulických Bennett musíš přikoupit modul, který toto udělá. http://www.lodniprislusenstvi.cz/shop/rizeni-a-kormidlovani/vyvazovaci-klapky/bennett-atr-automaticky-prepinac-vyvazovacich-klapek.htmlJinak automatické ovládání klapek je ještě trochu něco jiného, můžeš si přikoupit modul který mapuje polohu lodě a sám ovládá klapky tak, aby vždy byla loď v odeální poloze. Otázkou je jak to funguje v reálu - což je tvůj odkaz. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dragon333399 Odesláno 12. Listopad 2012 Sdílet Odesláno 12. Listopad 2012 No mne právě zajímá jak se to chová na vodě...teorie je hezká věc, ale praxe často pokulhává. Prý to může být problém v prudkých zatáčkách - systém se snaží loď vyrovnávat a proto se poloměr zvětšuje, ale zase není problém automat vypnout když se často zatáčí. Když se jede rovně, lze prý ho "zamknout" v určitém náklonu nebo srovnání lodě a on se pak snaží tento nastavený režim udržovat. Rád bych aby se ozval někdo kdo ho provozuje. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se