Přejít na obsah
Plavidla.cz

Trimovací klapky


mirzik

Doporučené příspěvky

Ahoj,

taky jsem si je dal na loď a byli to vyhozený peníze.Loď sice při pomalé jízdě nekličkovala a zbrzdilo jí to o 10%.Nakonec jsem zmenšil o hodně úhel,takže je mám spíš na ozdobu.Jak je namontovat je v návodu a přiloženém DVD.Jak píše bootcentrum-jedině elek.nebo hydrauliku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 213
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

  • 3 weeks later...
Má někdo zkušenost s tímto automatickým vyrovnáváním lodi od finské firmy Mente Marine? http://www.mente-marine.com/ Docela dost němců si to začlo montovat a vesměs všichni dobré ohlasy. Pokud jsem to dobře pochopil, připojuje se to na stávající trimm klapky a celý systém je integrován do palubního ovladače, tudíž montáž je velice jednoduchá - odpojit starý ovladač a připojit nový.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaký je úhel klapek při maximálním sklonění dolů? Mám na zádi řebříček a když je spuštěný do vody, nevejde se tam klapka, leda by měla max 12cm, nebo byla v tu chvíli hodně sklopená dolu. Když je žebříček vytažený, pak se tam klapky vejdou. Jedna možnost je použít úzké klapky "limited space", nebo vždy před sklopením žebříčku sklopit klapku dolů.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

úhel je minimální, konec klapky tak do 2 - 3 cm pod úroveň dna. tedy ne, jako když letadlo brzdí :D

Aha, tak já myslel že to půjde tak 30 stupňů dolu. Tak to se mi tam běžné opravdu nevejdou. Má smysl dávat tam klapky 4x12 palců?

http://www.lencomarine.com/index.php/products/trim-tabs/limited-space

Lod má 5m, potřebuju je hlavně pro vyrovnání bočního náklonu. Tyhle 4x12 jsou určené pro podmínky jako mám já (žebříček na zrcadle), ale nějak jim nevěřím. Na druhou stranu pořád lepší než ty brzdící štíty vysouvací dolu :-) Co myslíš Davide?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubor má pravdu! Trim.klapky Benett jdou sklopit doopravdy o těch cca 30st. oproti dnu lodě při standartní šířce klapek cca 25 cm to dělá na jejich konci min.6 cm.

 

bootcentrum

já tím nemyslel maximální polohu, ale běžnou provozní.

nepřipadá mi extra dobrý si při každým koupání rozestavět klapky a znovu štelovat, byť to jde s trochou praxe celkem rychle.

 

 

literatura praví, že klapky by měly být krátký a co nejširší

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedaří se mi zjistit, jestli se písty pro extra úzké klapky liší od pístů pro ostatní řadu klapek. Jde mi o to, že bych mohl koupit nějaké širší a teprve podle prostoru mezi sklopeným žebříčkem a sklopenými klapkami bych je zkrátil. Jenže pak by tam byla trochu jiná páka a jiná potřebná dráha pístu (kratší). Abych pak na indikátoru nevyužíval třeba jen polovinu dráhy...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, budu o tom dále přemýšlet. Jedná se mi hlavně o plavbu na moři. Mám na motoru křídlo, které úžasně pomáhá natrimovat loď jak potřebuju. Ale když jsou horší podmínky, ty moje ženský ztuhnou a nenechají se po lodi přesouvat podle potřeby, když třeba jedem šikmo na vlny. To by se klapky hodily na vyrovnání bočního náklonu nebo naopak na naklonění kvůli větru.!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

ty LENCO ovladače jsou takhle v kompletní sadě - elektromechanická zdvihátka, řídící jednotka, kabeláž, ovladač spolu se stavoznakem.

Když vypneš klíček, samy se zasunou, když opět zapneš tak nic.

 

IMG - ovladač se stavoznaky.

 

Celá tahle sada byla cca za 12.000,-

 

http://www.jpeg.cz/images/2015/10/20/A9rcf.jpg

 

 

http://www.jpeg.cz/images/2015/10/20/sCeIH.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě se v myšlenkách ubírám jedním směrem a to sběrnice NMEA200, kterou má motor co kupuju. Zjišťuju možnosti ukazatele Lowrance LMF 400. Ten mimo jiné zřejmě umí zobrazovat polohu klapek, ale nikde jsem nenašel klapky s napojením na tuhle sběrnici. Obávám se, že snímač polohy klapek s napojením na NMEA bude stejně dražší nežli samostatný ovladač s ukazatelem polohy. A pak taky nějak citem si říkám, že je lepší mít spíš samostatně funkční celky, nežli vše na jednom drátu...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jedna věc mi není jasná. Proč je v sadách krátký a neprodloužitelný kabel mezi ovladačem a řídící jednotkou a ožnost prodloužit jen silové vedení? Nebylo by lepší mít delší ovládací kabel a řídící jednotku někde vzadu u klapek, aby silový proud netek po lodi sem a tam? Já mám aku vzadu. Podle nich bych musel tahat tlusté dráty až k palubce a zase zpátky ke každému "pístu".....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...