Přejít na obsah
Plavidla.cz

koupě kajutové lodě


Kaštan

Doporučené příspěvky

Ahoj vespolek, chtěl bych pořídit kajutovou loď o délce kolem 6m s vestavěným motorem. Ježdění klasika po výletech a za zábavou české vody + jednou dvakrát do roka moře.

Obsazení 2 dospělí + 2 děti a občas 2 důchodci k tomu :) . Doposud jsme měli jen 4,5m loďku se závěsným 40hp motorem. Typy lodí po kterých koukám bayliner 2052, regal 202, stingray 1900 atd... rok výroby od 1992 (do2004), motor ideálně asi 4,3 L což?


Chtěl bych se vás zkušenějších optat jaké by jste dali rady při výběru lodi, je mi jasné co jsem pročetl, že si dávat pozor na to v jakém je loď stavu po stránce údržby trupu, motoru at. Spíše by mne ale zajímaly zkušenosti s využitím paluby jak je na různých typech lodí řešena, jestli ta či ona loď má nešťastně vymyšlené sezení, že kajutka je naprd atd... A kdo měl takovou podobnou loď jestli by si jí znovu koupil? A nebo na co při výběru dále koukat?

Velice děkuji za reakce

Upraveno uživatelem Kaštan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na lodi o 6 m délky je každá kajuta nic moc. Mám 6,5 m a v kajutě spaní pohodlně pro 2 osoby, ledničku, umyvadlo a oddělené WC. Pro dva lidi to je tak akorát, možná s dětmi. Ale jinak by to chtělo větší. V kokpitu lze také spát. Ale myslím, že to říká Aleš dobře. I dle mne je optimální něco mezi 7,5-8 m.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem 6m kajutovku a taky jsme na ní ve dvou zvládli několikadenní pobyt, ale je to vše takové omezené. Teď mám 7m a kajutu v které se postavím a věřím, že bychom na ní zvládli i měsíc. Ten metr je hodně velký rozdíl.Je ale pravda, že to už se do normální garáže nevejde. U nás byla jediná podmínka a tou bylo použitelné wc. Ostatní manželka zvládala v pohodě, nicméně s větší lodí se dost řozšířily možnosti využití pro delší pobyt na vodě
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak, sprcha tam není. Máme ji vytaženou na zadní plato i s teplou vodou a stačí to. Sice by tam asi šla doplnit, ale necítíme potřebu. Kamarád ne Baylineru 2655 sprchu vevnitř má a nevím, že by ji použil. Vždy to bylo na platě - stejně jako my na večerní opláchnutí a pak se vždy naplánovala zastávka v maríně. Ženy si potřebují umýt a vyfénovat vlasy:) =)

Sice by měnič fén utáhl, ale chudáci baterky.

Upraveno uživatelem romanva
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je mi jasné, že na 6m bude kajutka jen jako nouzovka, jde mi o to abych tam dal vyspat děcko a případně tam mit malé zázemí. Neplánuji být týden čistě na vode ve dvou dospělých a čekat že to bude nějak pohodlné. Ještě se optam za 7 m a větší lodí na tahání hraček ( ty budou v pohodě) , ale co lyže? A jste schopni zajet s tou 7m lodí sami do vody na sjezdu někde na Labi třeba, nebo už vždy raději jeřábem? Diky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto by asi nebyl problém mám Mitsubishi L200, říkal jsem si jestli je právě reálný to dát v klidu do vody, překvapil jsi mě že to jde a hlavně že to zvládáš sám. Toje pro mne taky zásadní, abych to zvládal sám. Díky za info ;)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s L200 by jsi měl být zcela v pohodě,tahám 23"(7,1m) laminát,jinak dle LO celkových 8,75m za Pajerem Sport 2,5TD,73kW a jak ti píše i Aleš ,s redukovanou 4x4 není jediný problém,jen bych si u té L200 pohlídal povolenou váhu na TZ,starší modely mívaly tuším jen 2,2 tuny,nové už mají přes 3 tuny,ale na ráchání ve vodě je vhodnější stará mechanická konstrukce...

 

kratší loď se ti bude trochu lépe nakládat,s naváděcími tyčemi na vleku je však manipulace i naší lodě jednomužná,ale lepší je samozřejmě pomocná ruka,která ti ukáže při couvání,podá lano a hák popruhu navijáku na loď při vplutí do vleku,atd.

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My mame v praci na L200 myslim 2.7t. Na vytazeni z vody asi OK, ale na tahani po silnici jsem to auto zkusil a nic moc, silnicni kvalty byly dost rychly a ne moc dobre odstupnovany.

zřejmě už to bude modernější auto,kdy se výrobci snaží z offroadů udělat použitelná auta i na dálnice,moje stará "zemědělská technika" je ještě zpřevodovaná do pomala,což je před těžký vlek s maximální povolenou rychlostí 80km/hod ideální...včera jsme jako každé jaro připravili Pajero na sezonu (filtr,olej,brzdovka,spínač zpátečkových světel,zadní ramínko stěrače) a bude potřeba ho ještě k použití tažení naleštěné lodě odbahnit, trochu přeleštit (co by na to jinak řekli lidi,že jo...), vyměnit 10 let starou Optimu za novější a mělo by být připravené,od posledního servisu v březnu 2019 "odpracovalo" za ten rok obvyklé necelé 3 tis km a zatím to vypadá,že letošní nájezd by mohl být ještě nižší kvůli trochu horší chřipce,která je však mistrně využívána k likvidaci ekonomiky a panice lidí.

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono asi zalezi na modelu, ja mel tenkrat model cca 2006 bez mezinapravovyho diferencialu, takze jsem nemohl na silnici pouzit redukci. V rezimu 2H to ovsem melo dost rychlou jednicku a priserne velkej odstup mezi dvojkou a trojkou. Tahnout s tim 3t po klikaty silnici bylo dost hrozny. Pak jsme dostali pozdejsi verzi stejnyho modelu (mozna 2012?) a ten mi subjektivne prijde ze ma prevody lip doladeny.


Edit: Co mi teda vadi, je dlouhej previs vzadu, vlek s tim dela hrozny veci. V tomhle je VW T3 uplne zlatej, sice nejede, ale vlek s nim nemava po silnici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s autem vlek cvičí,když je málo zatížená oj,zadní převis auta nemám jak posoudit,jen vím,že musím do auta naládovat veškerou doložnost,aby bylo těžší než vlek,pak se s tím dá jet celkem v pohodě. Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zadni previs ma hned dva negativni vlivy na tahani vleku:


1) Cim dal mas kouli za zadni napravou (cim vetsi je pomer mezi previsem a rozvorem), tim vetsi ucinek na stabilitu auta ma sila pusobici na kouli, nejenom zatez koule, ale hlavne dynamicky sily vcetne sily do stran. Tedy... vic ti vlek "keca do rizeni". S kratkym previsem ti vlek do rizeni nekeca.


2) Zadni previs ti "zkracuje oj". Pozna se to hlavne pri couvani, ale ucinky se neomezuji jenom na tohle. Kdyz nekam otocis volantem, koule za autem diky previsu reaguje opacne, to znamena, ze reakce vleku na otoceni volantem je tim prudsi, cim delsi mas previs, jako by mel vlek kratsi oj.


Tzn... to, co rikas o dolozeni a zatizeni oje je samozrejme pravda a jedinej rozumnej zpusob, ale u auta s mensim zadni previsem by to melo mnohem mensi vliv a mozna bys to nemusel skoro vubec resit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 6 months later...

Po nějaký době zas pokukuju po inzerátech a stále vybírám, prozatím jen něco kolem těch 6m. Ikdyž jsme se doma bavili už i o těch 7m jak jste mi radili. Měl bych dotaz a poprosil bych o Váš názor nebo zda někdo z daných lodí nějakou znáte : Stingray 19 merc 4.3 https://sport.bazos.cz/inzerat/123986886/motorova-lod-stingray-190-cs.php

bayliner 18... merc 4.3 https://www.sbazar.cz/spitalskym/detail/110134335-motorovy-clun-lod-bayliner

Sunbird 195 Volvo P 3.0 https://www.sbazar.cz/eda.letenky/detail/120794127-motorovy-clun-sunbird-195-cc-udrzovana-cista-lod

Aquatron 200 merc 3.0 https://sport.bazos.cz/inzerat/124220671/kajutova-lod.php

 

Děkuji předem za komenty

kaštan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

mě přijde nejzajímavější ta poslední.Dobrá cena,vysoká kajuta,vlek.Avšak ta lavice zabírá hodně místa,ale to už záleží kolik vás bude jezdit.Počítej,že 3,0l se na volnoběh klepe.Ty předešlý lodě mi přijdou předražený a nebo nepraktický,hlavně hodně lodí má nízkou kajutu a to je fakt lezení jak do tanku.Všimni si u toho bajloše,jak je prolisovaná nahoru.Tolik za mě.A ještě:ať má schod na výlez na kajutu,jinak se tam budeš protahovat oknem,a to je ,,vopruz".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...