Přejít na obsah
Plavidla.cz

Neregistrovaná loď.


pepeleben

Doporučené příspěvky

Dobrý den námořníci.V loni v létě jsme koupili a zrenovovali kajutovou loď dlouhou 535 cm jedná se zřejmě o loď Gobbi dovoz

z Itálie.Loď nemá žádný štítek ani doklady.Máme pouze kupní smlouvu s prodejcem lodi.Jelikož nemáme žádné technické parametry tak jme loď zvážily a se vším všudy váží 600 kg.V případě osazení malým motorem si myslím že ji nemusíme registrovat.Jde mi o to jak v případě kontroly na vodě prokážu že loď neváží víc než je největší povolené zatížení 1000kg.Loď je podle počtu sedadel pro čtyři osoby.Jde mi o to jestli to může přinášet problémy a nebo jestli jeto v pohodě.

 

Dík za názor.

IMG-20200117-141940.jpg

IMG-20191010-182251.jpg

Upraveno uživatelem pepeleben
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z vlastní zkušenosti vím, že to SPS a Policie bere tak od oka, už ví kolik co váží. Pokud se jim něco nezdá pošlou to na váhu, ale u takhle malý lodě bych se toho vůbec nebál. Nicméně kamarád vozil pro podobné případy váženku s sebou.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týká toho výtlaku Davide tak nevím.Zákon říka:Evidenci podléhají (ve smyslu § 14 zákona č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákona)), plavidla:


o celkové hmotnosti přesahující 1000 kg včetně povoleného zatížení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výtlak lodě = celková hmotnost lodě = okamžitá hmotnost lodě + hmotnost posádky a nákladu či bagáže.

Už jsem to dávno zapomněl, ale bere se nějaká tabulková hmotnost na jednoho člena posádky. Tuším kolem 200 kg.


Takže záleží na koho natrefíš, nebo co provedeš. :)

Pro klid duše bych asi šel cestou registrace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no a to je výtlak. Nejde tedy jen o váhu lodě a tak vážní lístek neni zrovna moc vypovídající.

Pokud se tu bavíme o skutečných hodnotách a ne o papírových, pak nelze říci, že celková hmotnost = výtlak. to platí u "papírových" hodnot.

Pokud, mám lodičku o neznámém maximálním výtlaku, což je tento případ, naložím jí tak, že půjde ke dnu, pak byla celková hmotnost vyšší, nežli výtlak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den námořníci.V loni v létě jsme koupili a zrenovovali kajutovou loď dlouhou 535 cm jedná se zřejmě o loď Gobbi dovoz

z Itálie.Loď nemá žádný štítek ani doklady.Máme pouze kupní smlouvu s prodejcem lodi.Jelikož nemáme žádné technické parametry tak jme loď zvážily a se vším všudy váží 600 kg.V případě osazení malým motorem si myslím že ji nemusíme registrovat.Jde mi o to jak v případě kontroly na vodě prokážu že loď neváží víc než je největší povolené zatížení 1000kg.Loď je podle počtu sedadel pro čtyři osoby.Jde mi o to jestli to může přinášet problémy a nebo jestli jeto v pohodě.

 

Dík za názor.

IMG-20200117-141940.jpg

IMG-20191010-182251.jpg

 

Krásná lodička a plno viditelné práce na ní. Ta nadělá hodně radosti.

Není na Tobě, abys dokazoval, že loď má takové parametry, že nepodléhá registraci. Pokud popluješ s plavidlem o kterém si jsi jistý, že registraci nepodléhá (celková hmotnost, výkon motoru), tak se nenech nikým znejistět či buzerovat. Je na kontrolním orgánu, aby případně dokázal, že se jedná o plavidlo registraci podléhající.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naložit jí může v daném případě v souladu s platnou legislativou bez povinné registrace pouze na maximální výtlak 1 tuny,a to ke dnu zcela jistě tento typ plavidla nepůjde a nejedná se v žádném případě o neznámý výtlak.


Těch zbývajících 400kg do 1 tuny by ti mělo stačit a přehánět to s doložností by nebylo moudré i vzhledem k maximálnímu výkonu motoru 5hp (bez registrace),kdy na 1hp připadne váha 200kg,což je hraniční hodnota bez rezervy na silný vítr případně na protiproud, přehrady za bezvětří však budou v pohodě,jen ten jednoválec 5hp budeš muset točit na rychlost cca 8km/hod skoro naplno a plavba bude trochu hlučnější...


Na mém výtlaku mám koeficient 1hp/70kg a je to na silný protiproud s průměrem 6,5-7km/hod tak tak,proto kdysi Finové s koeficientem 1hp/170kg na soutoku Dunaje s Moravou v protiproudu už skoro stáli a museli se vrátit do Bratislavy pro další závěsný motor,kdy jeho namontováním změnili poměr na 1hp/90kg a mohli jakž takž pokračovat proti proudu rychlostním průměrem do 4-5km/hod...


Snad ti uvedené informace budou k užitku.Délkou vodorysky,rychlostí proudu a režimy výtlačné plavby tě zatěžovat nebudu,to by bylo trochu obsáhlejší a s motorem 5hp zbytečné.

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vůbec nejde o to, kolik do lodě naloží, ale o to, na jaký výtlak byla navržena a schválená. Vraťte papíry.

S motorem 5hp naopak jde velmi o maximální povolený výtlak 1 tuny a nedělal bych z úředníků pitomce,uvedené výkonové a váhové hodnoty umožňující plavbu bez registrace nejsou uvedené pro nic za nic...

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Píšu snad něco jiného??????

ano,píšeš mu pravdivou informaci,ale pro registrovaný výtlak opírající se o výrobcem uvedené váhové hodnoty,kolega však registrovat nechce a bude muset vrčet jen s 5hp/1000kg a v tom případě je maximální váhový limit výrobce přesahující 1 tunu lhostejný a jeho plavidlo tu povolenou 1 tunu výtlaku v pohodě zvládne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak nového kolegu pepelebena vítám mezi námi,přeji hodně radosti z pobytu na vodě a blahopřeji k vlastnoručně splněnému snu,což je vždy nejlepší řešení a výsledek bývá lepší než z lodního servisu, trochu šikovný majitel si vše dělá poctivě a hlavně pro sebe...


Jaká bude tvá plavební oblast? S uvedenou konfigurací můžeš i na vody s omezeným výkonem motoru (např.Lipno,Nové mlýny 1+3).


P.S.: ty dvě pomocné zadní sedačky kokpitu budou pro děti,dospělé pasažéry bude potřeba usadit do přídě tak,aby jsi měl co nejoptimálněji rozložené váhy,jinak ti s přeloženou zádí loď vynoří trochu příď a bude se špatně řídit,začne tancovat,ztratí směrovou stabilitu i rychlost a bude mít podstatně horší manévrovací schopnosti.

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Našel jsem si starou korespondenci s plavebkou. Na jednoho člena posádky počítají 150 kg. Takže pokud poplujete ve 4 lidech (jedno jestli s dětma), tak by ti museli uvěřit, že ta loď i s motorem váží 400 kg.

Ta loď vypadá hodně podobně jako shetland 535. Tam výrobce uvádí hmotnost kolem 400 kg, tak by to i mohlo klapnout.


Celý je to o tom na koho natrefíš, jak se vyspal, co se stalo apod.


Nedíval jsi se už jaký výtlak udává výrobce lodě?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výrobce je asi Gobbi ,ale nemůžu nikde zjistit jaký to je model.Na internetu jsem nic stejného nenašel.Loď nemá štítek ani doklady.Jediný štítek jsem našel na nerezové nádrži na benzín.Tam je ale uveden výrobce nádrží a rok výroby nádrže 1981.

img-20190430-105749-resized-20190512-013928355-70e87288-large.jpg

IMG-20191006-125713.jpg

Upraveno uživatelem pepeleben
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ať si plavebka odhaduje cokoli, rozhodující je skutečnost. Pokud máš zváženo, že má loď 600 a dáš si pozor na hmotnost osob a nákladu, tak Tě jejich odhady, dohady a domněnky vůbec nemusí zajímat. Pokud by kontrola byla neoblomná a tvrdila, že se jim zdá, že je to těžší, tak bych jim ukázal lístek z vážení, sečetl váhu posádky a nákladu a řekl, že je na nich, ať Ti dokážou, že to tak není. Upozornil bych je, že to ale musí udělat podle nějakého platného předpisu a pokud Ti s jejich požadavkem na zjištění skutečné váhy lodě vzniknou jakékoli náklady či jen ztráta času, vše půjde za nimi, pokud by si vyžádali nějaké např. kontrolní vážení vyžadující Tvou součinnost. Do toho žádný úřední nepůjde.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už jsem psal, není to pravda. Je rozhodující to, co je udané výrobcem. Není zajímavé, kolik lidí nebo nákladu zrovna vezeš. To myslíš, že třeba loď o váze 800 kg s jedním je bez papírů a s dvěma jo, nebo jak?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už ani nevím kolik mi tenkrát vypočítali na moji loď Shettland 535 ,ale bylo to určitě něco přes 1200kg.A ty peripetie s přihlášením dovezené lodi z Holandie no coment....:-) nejvíc je ale zajímalo při dělání technické jestli mám u sebe peníze....:-) /3500,-Kč/
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už jsem psal, není to pravda. Je rozhodující to, co je udané výrobcem. Není zajímavé, kolik lidí nebo nákladu zrovna vezeš. To myslíš, že třeba loď o váze 800 kg s jedním je bez papírů a s dvěma jo, nebo jak?

Vis jak to je, kdyz lod nema stitek, za vyrobce se muze v EU prohlasit skoro kdokoliv a nechat si vyrobit stitek taky. A kdyz bude na stitku maximalni vytlak 0.98m3, tak je to na stitku a hotovo. Ostatne i u aut nebo vleku je mozny si nechat legalne snizit celkovou hmotnost.

 

Ze takova lod nejde prihlasit je jina vec, ale vis jak to je, bez registrace je obcas videt i lod dlouha pres 6m a vahove to "skoro vychazi".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...