Přejít na obsah
Plavidla.cz

Motorový člun - praktické zkušenosti


marcusov

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny vůdce a kapitány. Jelikož již jsem taky vůdcem malého plavidla s velkým nadšením, přišel jsem si pro pár rad.

 

chtěl bych si pořídit motorový člun a zajímají mě vaše praktické zkušenosti.

Základní Indicie:

-jsem z Ostravy

-člun chci na rodinné výlety + vodní sporty jako wake, lyže a nějaké ty hračky na tahání

-plavba u nás, Polsko, Slovensko, Chorvatsko

-obsazení 3-4 osoby

-možnost nouzového přespání na lodi

 

mi z toho vychází motorový člun okolo 7m, s ležením vzadu i ve předu, s malou kajutou, něco jako

https://www.plavidla.cz/inzerat/?id=772 nebo https://www.plavidla.cz/inzerat/?id=1266

 

A teď na co se ptám?

-kde se dá kolem severní Moravy u nás jezdit, kde v Polsku, Slovensku ? Chorvatsko je jasné

-kolik tak stojí roční údržba takového člunu

-jaká bývá spotřeba takového motoru (maximální/cestovní rychlost)

-jak často za sezónu se dostanete na vodu

-a nakonec, má to cenu vůbec kupovat? Díval jsem se na půjčovny a ceny se pohybují od 1000-1700eur za týden

 

Děkuji za každý názor a zkušenost z praxe.

20160903-161925-73e12ef1-large.jpg

 

img-1537-762x456-e09225d5-large.jpg

Upraveno uživatelem marcusov
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

myslím, že nejprve by jsi si měl odpovědět sám co od toho očekáváš, kolik času tomu můžeš věnovat a kolik peněz do toho můžeš ročně investovat.

Spotřeba paliva je dle typu lodi a výkonu motoru už se tady o tom toho napovídalo spousty, většinou počítej u rychlé kluzové lodi na 1l 0,5-1,5 km dle zatížení, rychlosti a stylu jízdy. Náklady na roční údržbu - tedy pokud to chceš mít v dobrém stavu také nejsou žádnou zanedbatelnou položkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) kde se může jezdit okolo Ostravy to nevím. Já jezdím 90% Chorvatsko a pár cest po Vltavě a Labi, vždy jedna cesta před Chorvatskem a určitě jedna po na vypláchnutí motoru od soli.


2)Celkové náklady mám tak 20 tisíc ročně na údržbu a 12 pojistka, ale to mám novou loď. Dále si musíš připočítat případné kotvení nebo parkování. Já parkuji ve své garáži a na vodu ji dávám pouze když jedu na výlet. Pokud koupíš starší loď počítej s vyššími náklady na údržbu. Spotřebu mám 60l na 100km, ale to je vždy jiné podle motoru a způsobu jízdy a váhy lodi.


3) jak často se dostaneš na vodu záleží jenom na tobě, já moc ne, ale i tak se mi vlastní loď vyplatí. Jezdím do Chorvatska na 17 dnů a potom ještě jednou na týden. Hlavně vím co si sebou vezu a vím že mě loď nikde nenechá, benzín musíš platit i lodi z půjčovny. U vlastní lodě máš i pořádnou kotvu, což v půjčovně většinou není a pak máš problém někde zakotvit. U svojí lodě máš i různé biminy i boční ne jen tu vrchní......


4) vlastní loď je koníček, tak záleží na tobě kolik se tomuto koníčku chceš věnovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-kde se dá kolem severní Moravy u nás jezdit, kde v Polsku, Slovensku ? Chorvatsko je jasné

RIEKY: Slovensko

Dunaj – celý tok SK, tiež starý Dunaj, prívodný kanál Gabčíkovo – lode nad 7m Bratislava, Gabčíkovo, Komárno cca 300 km, od Ostravy

Váh – skoro po Šaľu, len medzi Kolárovom a Komárnom je často len metrová voda, ďalej je to ešte menej Nutne poznat miestne pomery. 260- 300 km

Bodrog – celý tok SR

Tisza – na SK je len 3km, možné splavovať motorovým člnom, ak sa tam dostanete je tam plytko

Malý Dunaj – malo by to byť od ústia Váhu až po Jahodnu

Baťov kanál – od Skalice smer do ČZ, pre motorové lode, ale povolená je len obmedzená rýchlosť a tiež parametre lode Skalica 170 km

VODNÉ DIELA A NÁDRŽE: Slovensko

Zemplínska Šírava

Liptovská Mara 200 km

Oravská Priehrada 160 km

Kráľová nad Váhom 260 km

Ružin – Margecany – r. km 82,5 – 83,5 a Kozinec – Bujanov r. km 77,0 – 78,0. Niektoré malé úseky sú vhodné na vodné lyžovanie.

Žilina – len v obmedzenom úseku


-kolik tak stojí roční údržba takového člunu

Zazimovanie 75 eur. Priprava na sesónu – výmena olejov,filtrov,sviečky ( 36+44+10+10+20)=110 1x 2roky antifouling 150 – 200 eur, 1x5rokov výmena manziet, ložisko, propeler v nohe 300eur, zákonne poistenie lod 150 eur, vozík 25 eur, parkovanie v zime hangár, 400-500 eur, parkovanie na vode 500-700 eur, podla dlžky lode, nepredvidané naklady 100 eur, zloženie na vodu 25 eur, vytiahnutie 25 eur, +práca 25eur/hod, kontrola manžiet, dobijania, baterie,kontrola el. inštalácie,nastartovanie 100eur atd. Kým sa odvezieš zaplaíš cca 1400 eur/rok, ak si vieš prácu poriešiť sám. Náklady sa znižuju vyriešenim parkovania a práce. Naopak ak sa vyskytnú poruchy, origo ND sú dosť drahé a náhrady sú obmedzené. Náklady Chorvátsko – vinieta 6m loď 280kuna, poistenie SEA HELP 90 eur, parkovanie lode od 30 kuna/meter lode/deň, vozík od 20 kuna/ deň, zloženie, naloženie žeriavom na vodu od 35 (270 kuna) + zvýšená spotreba auta.


-jaká bývá spotřeba takového motoru (maximální/cestovní rychlost)

Cca 20l/hod, 50-60l/100km podla štýlu jazdy


-jak často za sezónu se dostanete na vodu

Chorvátsko 14 dní, Slovensko – Dunaj, Váh po Kolárovo 6-7 víkendov cca 80 motohodín – 1000l benznu. Parkujem na Váhu v Komárne, v stráženej maríne. Dochádzam 130 km.


-a nakonec, má to cenu vůbec kupovat? Díval jsem se na půjčovny a ceny se pohybují od 1000-1700eur za týden

Pri tvojej vzdialenosti od plavebných možností, a ak to nemaš ako koníček, relax, neoplatí. Nakoniec. Lod je pre mňa koníček nie zárobková činnosť.

Prajem veľa šťastných kilometrov na vode.

Upraveno uživatelem Bobor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud budeš na lodi trávit za sezonu 2-3 týdny,určitě se nevyplatí její vlastnictví,pokud 2-4 měsíce tak ano,loď je celkem drahý koníček (pořízení lodě,servis,údržba,kotvení,pojištění,palivo,doprava+ legislativa lodě,tahače,vleku i řidiče),ale to už ti tu někdo psal,nejdůležitějším předpokladem pro vlastnictví lodě je i dostatek volného času ideálně s úspěšně "marinizovanou" rodinou...


být na úplném začátku,zkusil bych první sezonu nejdříve nějaké lodě z půjčovny a rozkoukal se,už ta první sezona ti dá odpovědi na tvé otázky od plavebních oblastí až po typy lodí ,navíc je lepší se učit na lodích z půjčovny než si otloukat vlastní...

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...
Děkuji všem za názory, dost mi to pomohlo. Přesně jako koníček jsem taky člun chtěl, jsem kutil a vždy jsem se snažil si všechno dělat sám, Takže chci nějaký člun na práci abych se mohl realizovat. Moje představa je že budu na člunu trávit minimálně čtyři týdny za rok což při půjčovném minimálně 1000 eur za týden mi vychází 100000 ušetřeno za půjčovnu a když je vydám za servis tak je to šul nul, ale pořád mám vlastní loď, kterou si vymazlim. A pokud si většinu věcí budu dělat sám tak mě to snad vyjde ještě levněji.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporučuju koupit loď, o které si teď myslíš, že je trochu nad Tvoje finanční možnosti. Já začínal se starou vybydlenou lodičkou za relativně málo peněz, ale za 10 let neustálého vylepšování a průběžné renovace jsem do ni nastrkal takovou částku a tolik času, že kdybych si na počátku koupil novou stejné velikosti na půjčku, tak bych utratil stejně a ušetřil stovky hodin strávené renovací rozpadajících se dílů.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to udelal opacne, koupil jsem si lodicku ... relativne hluboko pod moje moznosti, ale taky mensi nez mi vsichni radili, jako konicek dobry a penez to ve finale nestalo az tak moc, samozrejme stravil jsem na tom nejakej cas. Na vodu jsem se dostal pomerne rychle bez velkych investic.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...