mirzik Zveřejněno 7. Červenec 2010 Sdílet Zveřejněno 7. Červenec 2010 Zdravím všechny vodákyA protože jsem začátečník, chci se zeptat a požádat Vás zkušenější o radu.Mám možnost koupit loď po celkové rekonstrukci a s doklady „ Sport 50 Pluto“ s motorem „Crescent drive 45“, je to sice starý motor, ale po GO, jednoduchý a v dokladech je zapsán jako zabudovaný, což je výhoda proti závěsným starým motorům které se již používat nesmějí, a i s vlekem je cena hodně nízká.A teď k věci a problému, při vyzkoušení lodi na vodě jsem zjistil, že loď pokud je obsazena jen jednou osobou, jede ve skluzu trochu nakřivo vůči hladině (jako když je více zatížena jen na jednom boku). A zároveň trochu táhne řízení k té stejné straně. Nevíte někdo čím by to mohlo být?? Nebo co s tím udělat aby se to odstranilo??Děkuji za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 7. Červenec 2010 Sdílet Odesláno 7. Červenec 2010 No to bude asi tím, že je zatížena k jedné straně :) , zkoušel jsi skluz ve dvou při stejnoměrném zatížení? U takhle malého člunu má vyváženost velký vliv na celkový jízdní projev včetně tahu ke straně - na to může ještě mít vliv vytrimování nohy motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 7. Červenec 2010 Sdílet Odesláno 7. Červenec 2010 Ahoj. Mam obavy, ze tento clun jeste o trimovani motoru moc vedet nebude. Predpokladam ze je to jeste stara dobra klasika, hridel sikmo pres dno do vody a za ni kridelko kormidla?Ten naklon je uplne normalni. Jak pise Anachy, pokud jedes na lodi sam a nesedis uprostred, je lod zatizena tvoji vahou na tu stranu a proste je clun naklonen. K tomu slouzi trimovaci klapky. Urcite jsi to jiz na nejake lodi zahledl, vzadu na cele takova dve kridelka. Ktere maji dve funkce. Zaprve ti pomuzou dostat lod drive do skluzu a za druhe kdyz mas prave nevyvazenou lod na jednu stranu, tak si jednu klapku sklopis vic a tim padem si jakoby tu stranu prizvednes. Tim docilis toho, ze kdyz pojedes na lodi sam, bude i tak ve skluzu krasne rovne. Toliko zjednodusene receno :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fishmaster Odesláno 7. Červenec 2010 Sdílet Odesláno 7. Červenec 2010 Jak píší ostatní .Sedni si doprostřed a je po problému. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirzik Odesláno 23. Červenec 2010 Autor Sdílet Odesláno 23. Červenec 2010 Zdravím všechny zkušené motorářeNemáte někdo jakoukoliv zkušenost se starým motorem a pohonem Crescent 45° Drive? Za komunistů se dávaly do člunů policie, teda tehdy VB. Jde mi o to že tento pohon mám v člunu Sport 50 Pluto, a nemůžu přijít na to, co s tím mám dělat aby člun jel po vodě rovně a ne nakloněn na jednu stranu a to pravou (řízení je na levé straně) a netáhlo řízení doprava. řízení musím pořád korigovat volantem a člun jede rovně, pouze pokud je pořádná zátěž na levé straně (vůdce + 1 dospělá osoba). Pro Ty kdo nezná konstrukci tohoto pohonu bych chtěl podotknout že vrtule je před nohou (opačně než závěsný motor, na něm je vrtule za nohou). Za každou radu, která bude mít smysl předem děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zlobr Odesláno 23. Červenec 2010 Sdílet Odesláno 23. Červenec 2010 Jediné, co mě napadá, je působení vrtule. V policejních Sportech 100 byly Crescenty dva a točily zřejmě proti sobě. Pluto je o něco užší a boční složka reakce vrtule může způsobovat určitou změnu náklonu. Vrtule je posazena až pod kýl a působí o to větším klopným momentem. Když začne působit dynamický vztak, zúží se omočená plocha dna. Tím se zmenší i odpor proti naklánění. Větší zatížení znamená větší a širší zanořenou plochu dna při plavbě v kluzu a zatížení k jedné straně působí proti kopnému momentu od vrtule. Dává to smysl ale divím se, že by vliv vrtule byl tak velký. Nestabilní řízení má řada Z náhonů s lankovým ovládáním směru u S-drive to může být ještě horší s ohledem na to, že vrtule je vpředu. Možná je to i jeden z důvodů, proč už se tento systém nevyrábí. V tomto případě mě nenapadá nic jiného, než vyrovnávací klapky. Možná by stálo za pokus, zkusit plné otáčky s lodí přivázanou na laně. Pak by se dalo zjistit, jestlito dělá trup nebo vrtule. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fishmaster Odesláno 23. Červenec 2010 Sdílet Odesláno 23. Červenec 2010 Zkusil bych se podívat na uložení pohonu.Vyvážení na střed .Dále na uložení propelleru,Myslím,že vliv směru otáčení propelleru nebude tak silný.Co spodek lodi?Není napravo omlácený?Když loď stojí na vodě není nakřivo?Mám Sport 50 se závěsem,a nemám problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirzik Odesláno 24. Červen 2011 Autor Sdílet Odesláno 24. Červen 2011 (upraveno) Jediné, co mě napadá, je působení vrtule. V policejních Sportech 100 byly Crescenty dva a točily zřejmě proti sobě. Pluto je o něco užší a boční složka reakce vrtule může způsobovat určitou změnu náklonu. Vrtule je posazena až pod kýl a působí o to větším klopným momentem. Když začne působit dynamický vztak, zúží se omočená plocha dna. Tím se zmenší i odpor proti naklánění. Větší zatížení znamená větší a širší zanořenou plochu dna při plavbě v kluzu a zatížení k jedné straně působí proti kopnému momentu od vrtule. Dává to smysl ale divím se, že by vliv vrtule byl tak velký. Nestabilní řízení má řada Z náhonů s lankovým ovládáním směru u S-drive to může být ještě horší s ohledem na to, že vrtule je vpředu. Možná je to i jeden z důvodů, proč už se tento systém nevyrábí. V tomto případě mě nenapadá nic jiného, než vyrovnávací klapky. Možná by stálo za pokus, zkusit plné otáčky s lodí přivázanou na laně. Pak by se dalo zjistit, jestlito dělá trup nebo vrtule.Ahoj, tak jsem se asi po roce vrátil k problému který jsem popisoval výše, takže k věci, pootočil jsem nohu pohonu cca o 3° po směru otáčení hodinových ručiček a při plném plynu se naklánění o hodně zlepšilo. Vrtule se otáčí proti směru hodinových ručiček - pohled zezadu (levotočivá). Když jedu sám jede rovně, když si vedle mě někdo sedne nakloní se. Ale už minimálně. nic méně se zhoršilo řízení, pořádně to táhne doprava a má to tendenci samo doprava zatáčet, takže to musíš pořád volantem dost držet doleva. Když jsem člun uvázal a dal plný plyn, jak popisoval "zlobr" opět se naklonil. Myslíte že to je nevhodnou vrtulí??? Mám tam 3 listou, stoupání neznám, ale mám originál 2 listou, která má sklon a velikost lopatek stejný a když to vyzkouším s ní, je to to samé. ..... Spodek lodě je Ok, loď stojí na vodě naprosto rovně, uložení propeleru je taky bez vůle, a pohon je ve středu zrcadla. .......tak a teď mi někdo poraďte... Upraveno 24. Červen 2011 uživatelem mirzik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 24. Červen 2011 Sdílet Odesláno 24. Červen 2011 Ve sportech 100, byli dva Crescent Drive a točili se stejně, protože měli identické vrtule !! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirzik Odesláno 24. Červen 2011 Autor Sdílet Odesláno 24. Červen 2011 Ve sportech 100, byli dva Crescent Drive a točili se stejně, protože měli identické vrtule !!No to jsem taky zjistil..... dokonce jsem se byl na jeden podívat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel Odesláno 9. Červenec 2018 Sdílet Odesláno 9. Červenec 2018 Ahoj, kamarad ma Crowlina 250 a po privezeni z jednoho nejmenovaneho servisu (kde se zrovna nerozesli v dobrem)mu lod plave naklonena lehce na pravou stranu a to i kdyz kotvi. V motoru zadna voda neni a take tam nema nic tezkeho co by ho mohlo normalne naklonit. Netusite cim to mohlo byt. Dekuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 10. Červenec 2018 Sdílet Odesláno 10. Červenec 2018 No při plavbě bych to přisuzoval na klapky pokud tam jsou, ale když to stojí - tak jedině vyvážení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 10. Červenec 2018 Sdílet Odesláno 10. Červenec 2018 Voda v nějaké dutině? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 10. Červenec 2018 Sdílet Odesláno 10. Červenec 2018 (upraveno) Ahoj, kamarad ma Crowlina 250 a po privezeni z jednoho nejmenovaneho servisu (kde se zrovna nerozesli v dobrem)mu lod plave naklonena lehce na pravou stranu a to i kdyz kotvi. V motoru zadna voda neni a take tam nema nic tezkeho co by ho mohlo normalne naklonit. Netusite cim to mohlo byt. DekujiTyhle lodě (veškeré tyto typy) jsou náchylné na rozložení váhy. Konkrétně typ co popisuješ má na levé straně 100l nádrž na vodu plus bojler, na pravé je 100l nádrž na hovna a baterie. Pokud nemá naplněnou nádrž na vodu, je zcela normální že loď je nakloněná trochu napravo. Ať naplní nádrž na vodu na takových 80-90% a loď bude stát zcela rovně (za předpokladu že má práznej fekál) Ono u těhle lodí je třeba trošinku přemejšlet s tím rozložením váhy. PS: popiš nám zkušenosti se servisem :) Upraveno 10. Červenec 2018 uživatelem Sullaco Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel Odesláno 10. Červenec 2018 Sdílet Odesláno 10. Červenec 2018 Tady jde o to, ze lod byla v pohode do te doby nez to privezl z toho servisu. Byli se na lod divat uz dva opravari a nikdo na nic neprisel. Kamos tam zatim dak 200kg zavazi ale zas ma problem dostat lod do skluzu. To uz mi fakt pripada, ze mu nekdo napustil vodu do nejake komory, pokud je to vubec mozne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 10. Červenec 2018 Sdílet Odesláno 10. Červenec 2018 To nějaká volovina. Komora bývá u kýlu a ta by náklon nedělala. Pokud tam je boční, tak ji předsi musí najít. Nepřestěhoval něco? Třeba baterky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tove Odesláno 10. Červenec 2018 Sdílet Odesláno 10. Červenec 2018 Pluto zadny komory nemelo, jedine ze nekdo dolaminoval komoru jednu nebo dve pro vyrovnani podlahy, delal jsem to taky, tahle moznost potom je, jak to vypada když to stoji na vode bez pohybu a bez lidi ? tady by se to projevilo hned, jinak jedine ze není v ose pohon Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel Odesláno 10. Červenec 2018 Sdílet Odesláno 10. Červenec 2018 Kluci je to nahle i kdyz jen kotvi, fekal a nadrz na vodu ma vyprazden. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 10. Červenec 2018 Sdílet Odesláno 10. Červenec 2018 Co mu opravovali nebo montovali v tom servisu?bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 10. Červenec 2018 Sdílet Odesláno 10. Červenec 2018 (upraveno) Píšeš že má oba tanky prázdné. Pokud má vypuštěnou vodu, tak loď bude vždy nakloněná napravo páč tam má tak 60kg nebo i více v bateriích (úplně na straně) a nalevo není nic. Vždy když dám loď na vodu s prázdnou nádrží na vodu tak než dopluji k molu natankovat, jsem nakloněn. Je si opravdu jist že loď stála rovně i když měl suchou nádrž na vodu a suchý fekál? Pokud ano, tak je to první Crownline 250/270 na světě. Co to udělá když napustí teď nádrž na vodu a fekál má práznej? Neměla náhodou loď před servisem vodu v nádrži a v servisu jí vyprázdnili? Upraveno 11. Červenec 2018 uživatelem Sullaco Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 18. Červenec 2018 Sdílet Odesláno 18. Červenec 2018 Nechci bejt rejpavej ale neskodilo by napsat/uzavrit tema tim, zda se problem podarilo vyresit, pokud ano cim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel Odesláno 19. Červenec 2018 Sdílet Odesláno 19. Červenec 2018 Ahoj, omlouvam se, byl jsem mimo. Zatim nic nevim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 19. Červenec 2018 Sdílet Odesláno 19. Červenec 2018 V pohodě Karle, jde o hovno, jen pro příští generace :) mj samotného mě to zajímá a nejen mne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel Odesláno 21. Červenec 2018 Sdílet Odesláno 21. Červenec 2018 Ahoj, S tim naklonenim je to jak rika Sulaco, chce to laborovat. Problem dostat lod do skluzu bude asi tim, ze loni pod Orlikem urazil nohu a koupil jinou jetou nekde na slovensku s trochu jinym prevodem. Ale je to jen domenka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 21. Červenec 2018 Sdílet Odesláno 21. Červenec 2018 To je ten s modrým pruhem co kotví na Loužku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.