Přejít na obsah
Plavidla.cz

Kde nechat udělat antifouling


Sullaco

Doporučené příspěvky

Zdravím ve spolek,


máte někdo nějaké doporučení kde nechat na další sezonu (tzn. duben, květen 2020) udělat antifoulig? Myslím ale opravdu kvalitně odvedenou práci, počínaje důkladným odstraněním starého nátěru a nanešním nového konče, s dodržením všech postupů, zkrátka tak, jak to má být? Po všech mých dosavadních neblahých zkušenostech se dvěmi firmami (Litoměřice a Hodkovice) jsem zoufalý, kam to vůbec dát. Mám velmi dobré reference na p. Horáčka z České Lípy ale tam je beznadějně plno již od letošního jara. Nechci žádné slevy atp. Chci kvalitní práci za kterou rád zaplatím co si kdo řekne.


Předem díky.

Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, nebudu to dělat já. Jakkoliv to zní asi povrchně a neuctivě (ve vší úctě Aleši), já nemám halu s lodí pěkně vedle obýváku, já ji mám 15 km od baráku, bez jakéhokoliv pracovního zázemí a dostanu se tam někdy jen na hodinu či dvě týdně. Už obyčejná výměna olejů, přetěsnění nohy, výměna gufer, hraní si s elektronikou atp. je v těhle podmínkách kde není ani pořádné světlo a teplá voda docela masakr. Navíc broušení a že ho tady bude a natírání bytostně nenávidím. Takže já raději vydělám ty peníze ju? :)


Předem díky za doporučení firem či jednotlivců co to dokážou kvalitně udělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 6 months later...

Se trošku obávám, že na opravu "různých poškození a škrábanců" jen tak nikoho nenajdeš.

Mám to teď z jara v plánu taky a budu si všechno dělat sám, protože bych asi ani nenašel nikoho kdo vidí to co vidím já a ani nevěřím, že by to někdo udělal, tak já si já představuju, tzn. pořádně :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takto to robím ja.

Napílim

20180411-164234.jpg

Pozváram

20180413-163207.jpg

Natriem

20180518-162527.jpg

Podlozím, nadvihnem, vytiahnem vozík

20180418-131549.jpg

Ryhy vytmelím gelcoatom, obrúsim, natriem 3 vrstvy antifoulingu

20180418-161017.jpg

Hotovo

20180419-183857.jpg

Spustenie na vozík, prípravky požičané kamarátom, preleštenie lode a čakanie na sezónu.

20180422-180208.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dodam snad zítra fotku, podobny clun mam vzadu na dvou zvedakach a za pridovy oko je spice zvedla kladkostrojem ke stropu garaze, potom vlek vyjede ven a je volno pod lodi, okolo uz ale moc mista neni

Takhle jsem zvedal Draco 1800 a v poho, jenom že teď má člun na výšku na přívěsu od země po vrch spoileru 3,7 m a to už pod přístřešek nevleze, tak proto se mi líbí ten způsob čtyř zvedáku. Akorát že by to chtělo založit jiné téma něco jako "jak zvedat" :) protože trochu odbočujeme od původního tematu, ale to foto pošli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Bobor:

po opravě rýh pod čarou ponoru (tmelení,broušení) je následně nutné opravované místo ošetřit příslušným základem a teprve pak naválet nový AF,ale to jsi pravděpodobně udělal,jen jsi to ve své fotodokumentaci postupu asi zapomněl napsat...jinak tvé stavitelné podpěry jsou perfektní,klidně bych si jejich výrobu u tebe objednal,pokud by to šlo.


Nový AF (VC Offshore) jsme na lodi dělali po 4 sezonách na jaře 2019 přímo na vleku ,stačilo přes trámek na kýlu heverem přizvednout záď o cca 10-12cm nad rolny a pak dtto na přídi,ale tam se zvedala loď i s vlekem a bylo potřeba vlek zapřáhnout k autu,ale s trochou šikovnosti to šlo udělat bez nutnosti sundávání lodě z vleku...


kompletně nový AF včetně kompletního odbroušení starého AF i původního základu (práce pro trestance),odmaštění,nového základu i AF vše v řadě VC mi dělali v lodním servisu ve Zbýšově na jaře 2015 a udělali to dobře,nic se neodlupovalo,teď kvůli novému AF už není potřeba nic odbrušovat či odmašťovat a stačí jen tlakovou vodou a brusnou kostkou vše pořádně očistit,mokrou kostkou jemně zdrsnit a po vyschnutí rovnou naválet nový AF stejné řady ve 2 vrstvách a ani tento nový AF se po loňské sezoně nikde neodlupuje a drží,bohužel bylo potřeba na podzim opravit pár bouchanců na trupu po loňské dlouhé plavbě a letos před odjezdem na vodu mě čeká ještě tyto od podzimu nazákladovaná místa ještě 2x naválet novým AF...dělal jsem podobné opravy po každé sezoně a nikdy se nic neodlupovalo,jen bylo potřeba celkem opatrně odbrousit AF na opravovaných místech až na původní základ VC tak,aby bylo možné vrstvy na sebe napojit,poškozená místa vytmelit,vybrousit,odmastit,pak 3x nazákladovat VC TAR2 na opravované místo a naválet 2xAF Offshore


to Sullaco:

pokud nemáš odloupaný základ a na trupu nejsou takovým odloupáním vzniklé nerovnosti,není potřeba nic odbrušovat kvůli novému AF,stačí jen původní AF očistit tlakovou vodou a jemně ho za mokra zdrsnit kostkou,pak je možné rovnou naválet nový AF stejné řady,mě to takto loni na jaře dělala brigádou holčina,která to na naší lodi dělala před 4 lety i v lodním servisu,jen se tentokrát chudera musela proplétat mezi lodí a vlekem jako lasička,trvalo jí to 3 dny a odvedla perfektní práci...jinak kompletní odbroušení starého AF a základu u 23" trupu je hnusná práce cca na týden,odmaštění i základy už tak hrozné nejsou a naválení AF je po tom všem skoro za odměnu,bohužel v případě nutnosti kompletního odbroušení starých vrstev až na geolcat už bude nutné loď zvednout a odjet s vlekem

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Zdenek 2013

Samozrejme, že po obrúsení na gelcoat je nutné naniest základný nater. Vo svojom príspevku som sa zameral hlavne na to ako urobiť miesto pod loďou. Čo sa týka zdvihákov, neviem odkiaĺ si, ale ja som zo stredného Slovenska, asi veĺká vzdialenosť.

To Milan.

Suhlasím s Tebou aby napady, ktoré sa páčia, a pomáhajú iným, aby boli presunuté do temata napr. Nápady a návody bez možnosti komentovať, ale s odkazomm na pôvodné tema, kde sa diskutovať môže.


Mam aj iné napady a zlepšenia a ak narazím na tema kde to bude vhodné, a bude záujem, rád zverejním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Bobor:

klidně bych si od nás z JM (Nové mlýny) na Slovensko pro podpěry přijel,jen bych ti ještě před výrobou upřesnil jejich maximální výšku před výsuvem,ale jak na dálku zaslat potřebný tvar včetně rozměrů přední podpěry netuším,snad by to šlo pomocí fotek a výkresu, každopádně by mi takové podpěry moc pomohly na příští obnovu AF, zmanipulovat skoro ty 3 tuny nad vlek je pro mě bez zvedacích podpěr momentálně téměř neřešitelné


P.S.:

napadlo mě udělat šablonu kolem spodku trupu z vázacího drátu,překreslit ji,napsat všechny rozměry,oskenovat a mohlo by to stačit k výrobě na dálku

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Zdenek.

Zdvihaky a nosnik som navrhoval na svoju loď o hmotnosti 1tona s rezervou na 2 max 2.5 tony. Ty píšeš, že maš 3tonovú loď. A to sa jedná o iné rozmery ako šírky lode, výška boku, a hlavne výška lyžín nad ktoré sa musíš pri dvihaní dostať. Tak isto nosnik musí byť dimenzovaný tak, aby si sa dostal kolesami popri zdviháku, foto č.4. Trapezova tyč musí byť dimenzovaná na 1/4 hmotnosti lode t.j. max 5N na mm2 zavitu a pod.

Ale toto je už asi mimo téma, ak chceš viac info ohladom konštrukcie , posli mail na SS. Pošlem ti aj ine foto, algoritmus na výpocet zaťaženia závitu, rospis materiálu, cenu. Nechcem zbytočne zaplnovať toto téma o antifoulingu.

Upraveno uživatelem Bobor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...