Přejít na obsah
Plavidla.cz

Mariner 40HP (4 válec, 2T) studený start problém


Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

mám dotaz k Mariner 40 HP/30 kW označení Magnum 4 a je to 4 válec 2T, el. startér (bez ručního startování) a dva karbece.

 

Motor jsem nedávno koupil i s lodí, takže neznám jeho minulost ale původní majitel tvrdil, že běhá normálně. Jen mě se prostě nedaří studený starty, bez použití start spreje. Teda zatím jsem ho startoval v sudu a jednou jsem ho měl na odzkoušení na vodě, jak jede.

 

Nechci se zatím pouštět do hlubší rozborky, třeba to bude jen nějaká drobnost.

 

Motor totiž za tepla běží, když ho nastartuji (pomocí éteru) a ohřeje se, jde nastartovat na cuknutí. Teda když jsem zrovna končil u vody, z ničeho nic zhas, jel jsem ve skluzu a najednou zdech. Pak už nechtěl nastartovat, ikdyz snaha tam byla ale stmívalo se a nechtěl jsem to tam řešit ve tmě.

Nicmene když ho nechám v sudu ohřát, jde na cuknutí. Bez páky plynu, pár otočení starteru a blafne.

 

Vyčistil jsem karbece, bylo tam trošku bordelu, zatím počítám, že se přicpala tryska. Už se mi ho podařilo zas nastartovat v sudu.

 

Jinak prošel jsem celé palivové vedení, vše vypadá OK. Tekla miska karburátoru, udělal jsem prozatím kožené těsnění, čekám na origo. Nicméně tam už momentálně nic neteče a vše těsní jak má, benzín nespadává, balónek tvrdý ještě půl hodky po napunpování.

El.sytič propouští, je to prostupné až do ústí sání.

Každopádně benzín vypadá že tam jde, když po chvíli startování kouknu na svíčky, jsou mokré.

 

Volnoběh vypadá že je nastaven dobře, jak na vodě běžel bezproblemu, tak i když jsem kontroloval nastavení na karbeci 1-1/4 otáčky tam je (doporučeno výrobcem).

 

Napadá mě jen předstih ale když běží za tepla, jde pak i krásné nastartovat. Nechci se v tomhle zatím vrtat.

 

Nemáte někdo řadu, případně zkušenost, co by to mohlo dělat.

 

NOTE: Jinak ohledně lodních motorů jsem amatér, mám sice ještě 2,5 suzu a dělám si na ní servis pravidelně sám, jde ale piš jen o manuální věci

Upraveno uživatelem Drake
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každej starej motor potřebuje jinej postup při startu. Jeden třeba bez sytiče nenatočím, další musím se sytičem nechat jednou blafnout, sytič zavřít, jinak se uchlastá a pak natočit na čtvrt plynu. Chce to vychytat i kolik plynu při startu. Některý motory chytaj bez plynu, některým musíš trochu přidat.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každej starej motor potřebuje jinej postup při startu. Jeden třeba bez sytiče nenatočím, další musím se sytičem nechat jednou blafnout, sytič zavřít, jinak se uchlastá a pak natočit na čtvrt plynu. Chce to vychytat i kolik plynu při startu. Některý motory chytaj bez plynu, některým musíš trochu přidat. U některých se zas musí opatrně se sytičem, aby se neuchlastaly.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, to se snažím najít nějakou pozici na páce plynu kdy chytne ale je to zatím marný. Každopádně bych raději, když by chytal o něco lépe.


Přeci jen, sázet někde v tramtárii na to, že musím úplně přesně nastavit plyn tak a tak. Je trošku o průser zůstat někde vyset a už třeba neodjet.

Podle mě by měl chytat trošku líp nebo mít aspoň větší snahu chytit. Bude tam ještě něco špatně. Teď je ta snaha dá se říci nulová, zatím si za studena blafne jen tak náhodně, spíš vůbec. Že sta pokusů si popoblafne jen jednou. Snaha tam ale asi je, když mám páku plynu dole, můžu ho starterem točit třeba minutu, jak přidám na ruční páce plynu, startér má pak tendenci odskočit. Což je zlo, chtělo by ho to ještě trošku přidržet na starteru, pak věřím že by se roztočil.

Připomíná mi to jak u Jawky, CZtky, Fíka, špatný předstih, trošku sním cukneš a už startuje nádherně, jde na první našlápnutí.


No budu ještě zkoušet, ale myslím že to bude zatím marný.


Otazka je, zda je to v předstihu anebo zda je tam špatná směs, zda by to nechtělo přidat trošku víc/míň vzduchu na klapce v karbeci. Případně, zda startér moc brzo nedopadne, neodskočí.


Každopádně dík za radu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam doma starej dvoutakt Johnson 25, nastartovat ho bylo vždycky peklo, ale potom uz nejak celkem rozumne fungoval. Duvod bylo spatny tesneni kolem kliky - motor si prisaval falesnej vzduch. Nejvetsi problém to byl prave při hodne nizkych otáčkách.


(Asi nechces slyset, ze se nakonec ukazalo, ze to zpusobovaly vybehany hlavni loziska.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to nerad slyším :/ nicméně, motor nevypadá že má moc naježděno. No nestraš :mad: prozatím :D ale jednou to taky přijde.


Doufám, že to bude (byla) jen nějaká drobnost, dva roky teď stál v garáži. Půjčil jsem si strobáč, tak se zítra podívám, jak je nastavený.


Dneska se mi ho totiž podařilo dvakrát nahodit na studený start, tak doufam že ráno chytne taky.


No mám toho dnes už plný kecky, jdu se na to vyspat.


Ale chtěl bych se optat, jaký olej by jste mi doporučili. Psaný v manuálu je TC-W nebo TC-WII ale známý používá raději Castrol, že min hulí. Každopádně, teď je tam nějaký červený ale jaký nevím.

Upraveno uživatelem Drake
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, až na to, že problém je opačný. Nestartuje studený.

 

Jasně, můj omyl. Jak jsem četl o éteru, dál jsem neměl odvahu. Sledoval jsem až následnou diskuzi. Pak bych se zaměřil na vzdušníky, bývají zaneseny babišovým zlatem, někdy nepomůže ani ultrazvuk, protože i když se to svinstvo uvolní, musí se následně ještě tlakovým vzduchem vyfoukat.

 

Ještě bych se pokusi nastatovat motor se zakrytým sáním (tak z 90%) aby se obohatila směs (klidně rukou nebo izolepou). Takhle od klávesnice se ty problémy řeší blbě.

l

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...