zdenek2013 Zveřejněno 12. Únor 2019 Sdílet Zveřejněno 12. Únor 2019 Prosba o radu - jak máte vyřešené uzemnění nerezové palivové nádrže či nerezového nalévacího hrdla paliva na lodi? V autě toto uzemnění půjde na kostru,v lodi je kostra minusový terminál akumulátoru,táhnout minusový fous z baterky k nádrži a hrdlu mi také nepřijde moc ideální,proto prosím o radu jak máte vyřešené uzemnění proti statické elektrice při dolévání paliva.Díky. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 13. Únor 2019 Sdílet Odesláno 13. Únor 2019 ...táhnout minusový fous z baterky k nádrži a hrdlu mi také nepřijde moc ideální.....Tak je to ale správně. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 13. Únor 2019 Autor Sdílet Odesláno 13. Únor 2019 díky za radu,dnes mi bylo po telefonu vysvětleno,že o uzemnění se stará měděný oplet drahé normované hadice a raději ještě minusovým fousem pojistím nalévací hrdlo a snad bude klid... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 14. Únor 2019 Sdílet Odesláno 14. Únor 2019 Ten oplet ale musí být elektricky propojený jak s hrdlem, tak nádrží. Troufám si tvrdit, že pouhým nasazením na ústí nádrže a hrdla k el. propojení nedojde. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 14. Únor 2019 Autor Sdílet Odesláno 14. Únor 2019 (upraveno) propojené to samozřejmě bude,ale pořád nějak nechci minusovým fousem dráždit cokoliv kolem paliva,stačí pak kdykoliv jakékoliv zatoulané plus a mohla by být zbytečná legrace...raději hrdlo,nerezový domeček hrdla,hadici i nádrž spojím na zrcadle s motorem a uzemním to přes nohu hlavního motoru do vody... Upraveno 14. Únor 2019 uživatelem zdenek2013 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 14. Únor 2019 Sdílet Odesláno 14. Únor 2019 (upraveno) Jestli se nepletu- a myslím že ne, tak motor i noha jsou spojený se záporným pólem baterky, takže to je to samé - jen delší cestou Upraveno 14. Únor 2019 uživatelem romanva Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 14. Únor 2019 Autor Sdílet Odesláno 14. Únor 2019 (upraveno) máš pravdu a díky,elektrika u paliva mi nedělá nějak dobře na žaludek a vypadá to bohužel,že jiné cesty není než to ukostřit minusovým fousem... Upraveno 14. Únor 2019 uživatelem zdenek2013 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 14. Únor 2019 Sdílet Odesláno 14. Únor 2019 Elektrina má mnoho podob. Pospojovanim zajistís, aby mezi jednotlivými částmi nemohl vzniknout rozdíl potenciálu, ktery by se pak vyrovnal preskocenim jiskry. Spojením s minus polem a tím přes nohu motoru s vodou zajistís, že loď bude mít stejný potenciál jako územněna tankovaci koncovka a tak nemůže jiskra přeskočit při jejím přiblížení k hrdlu nádrže.A na to, aby nějaký prodreny drát pod napětím nezpůsobil malér jsou v el. okruhu pojistky, které ho při zkratu hned odpojí. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 14. Únor 2019 Autor Sdílet Odesláno 14. Únor 2019 (upraveno) nestačila by pro uzemnění malá nerezová destička propojená s palivovým systémem nalepená na zrcadle případně přimontovaná na držáku sondy zadního echa pod vodou? nechci za sebou tahat ve vodě žádný hromosvod,ale to spojení minus-benzin také není ideální... Upraveno 14. Únor 2019 uživatelem zdenek2013 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 15. Únor 2019 Sdílet Odesláno 15. Únor 2019 Tvůj pocit Tě zbytečně znejisťuje. Pospojování přes kostru je to jediné správné řešení. Jedině tak máš zaručeno, že všechny kovové části budou na stejném potenciálu a nebude možné, aby se nabily statickou elektřinou a následně mezi nimi přeskočila jiskra.Destička je velký a nebezpečný nesmysl. Mimo jiné bys při vytažení lodě na sucho ztratil to propojení mezi nádrží a ostatními částmi lodě a při jízdě by destička mohla fungovat zcela opačně, tedy aktivně měnit potenciál nádrže vůči ostatním částem lodě..... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 15. Únor 2019 Sdílet Odesláno 15. Únor 2019 Na tvym místě bych to udělal tak jak se má a jak je to léty ověřené. Zbytečně vymýšlíš něco, co ti ve finále přidělá jenom problémy.Jak ti píše Lubor, jediná bezpečná cesta jak zajistit, že nevznikne nebezpečný potenciál mezi jednotlivými částmi lodě a zemí, břehem, vodou apod. je jejich pospojování a uzemnění. Zabýval bych se spíš trvalou funkčností jednotlivých spojů a průřezem vodiče.Mimochodem pro tvůj klid, úplně stejně to máš třeba doma v koupelně. :D Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 15. Únor 2019 Autor Sdílet Odesláno 15. Únor 2019 napojení na minus mě tedy nemine,moc děkuji za rady,použiju k propojení izolovaný vodič o průřezu cca 1 mm (to by mělo stačit ,nepotečou tudy žádné proudy),propojím s minusem nerezový domeček pro hrdlo,kovové pochromované hrdlo,drátěný oplet hadice, nerezovou nádrž a mělo by to být správně,ale...ještě jednou díky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 15. Únor 2019 Sdílet Odesláno 15. Únor 2019 Pro pospojování a uzemnění se používají výrazně silnější vodiče. Za normálních okolností tam žádné proudy netečou, ale v okamžiku, kdy má uzemnění zafungovat, třeba při zkratu, musí ten vodič dokázat svést proud na kostru aniž by se roztavil dříve, nežli pojistka drátu co zkrat způsobil. Pokud se Ti někde o nádrž prodře silný vodič napájející třeba el. klapky, jištěný 30A pojistkou, tak Ti klidně 1mm uzemnění vzplane se všemi možnými důsledky. Potřebuješ tam předimenzovanou jistotu a ne žhavící vlákénko.... :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 15. Únor 2019 Sdílet Odesláno 15. Únor 2019 Pak jde taky o mechanickou pevnost a životnost. Proto to nemůže být dráteček, který se urve když si děti strčí do dutiny nafukovací matračku. Musí to být pevný, silný drát kvalitně umístěný a stejně bytelně pospojovaný s tím, co má chránit. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 15. Únor 2019 Sdílet Odesláno 15. Únor 2019 Nás kdysi učili, že průřez vodiče se dimenzuje podle jeho délky. Nejde tam o proudy, ale jde o odpor vodiče. Čím větší, tím vyšší rozdíl potenciálu ne něm může být. U statického náboje to rozhodně nejsou napětí jen o jednotkách, ani stovkách voltů.Mam dojem, že máš docela velkou loď. Dal bych 2,5 až 3 mm vodič. Taky vol co nejkratší cesty mezi jednotlivými spojenými částmi. Ale to už se blížíš k naprostý dokonalosti. :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 15. Únor 2019 Sdílet Odesláno 15. Únor 2019 Nás kdysi učili, že průřez vodiče se dimenzuje podle jeho délky. Nejde tam o proudy, ale jde o odpor vodiče. Čím větší, tím vyšší rozdíl potenciálu ne něm může být. U statického náboje to rozhodně nejsou napětí jen o jednotkách, ani stovkách voltů. Zdendo, to je hrozně zavádějící co jsi napsal. Asi bych doporučil to smazat dřív, nežli na tom někdo začne stavět další hypotézy. :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 15. Únor 2019 Autor Sdílet Odesláno 15. Únor 2019 rád provedu zástavbu do lodě co nejzodpovědněji včetně silnějšího vodiče a pevných spojů...děkuji všem mnohokrát Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 15. Únor 2019 Autor Sdílet Odesláno 15. Únor 2019 (upraveno) pořád však mám ten divný pocit kolem žaludku z přivedení plného minusu na palivový systém,další možností je uzemnit drát o držák motoru na zrcadle,na něm asi těžko bude plných 12V ,což by snad až tak nevadilo, palivový systém není spotřebič,ale kus zástavby,spotřebič je palivoměr... Upraveno 15. Únor 2019 uživatelem zdenek2013 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 15. Únor 2019 Sdílet Odesláno 15. Únor 2019 (upraveno) Jako vtip dobrý. :-)))) Upraveno 15. Únor 2019 uživatelem Lubor Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tove Odesláno 15. Únor 2019 Sdílet Odesláno 15. Únor 2019 Nás kdysi učili, že průřez vodiče se dimenzuje podle jeho délky. Nejde tam o proudy, ale jde o odpor vodiče. Čím větší, tím vyšší rozdíl potenciálu ne něm může být. U statického náboje to rozhodně nejsou napětí jen o jednotkách, ani stovkách voltů. Mam dojem, že máš docela velkou loď. Dal bych 2,5 až 3 mm vodič. Taky vol co nejkratší cesty mezi jednotlivými spojenými částmi. Ale to už se blížíš k naprostý dokonalosti. :) kabel CYA 4 nebo Silikon pokud možno zž / 3mm je nesmysl, který se nevyrabi / a do lodi na pospojovaní radeji letovaci oka Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 15. Únor 2019 Autor Sdílet Odesláno 15. Únor 2019 (upraveno) jako vtip jsem to nemyslel,i když o kousek výš se o tom už psalo,zkusím ještě proměřit držák nohy motoru,napětí by na něm být podle mě nemělo, v motoru ano,ale proč by bylo na držáku? Upraveno 15. Únor 2019 uživatelem zdenek2013 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 15. Únor 2019 Sdílet Odesláno 15. Únor 2019 Zapud svoje pocity založené na neznalosti, pospojuj to tou zelenozlutou ctyrkou a napoj to na minus svorku baterky. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 15. Únor 2019 Sdílet Odesláno 15. Únor 2019 jako vtip jsem to nemyslel,i když o kousek výš se o tom už psalo,zkusím ještě proměřit držák nohy motoru,napětí by na něm být podle mě nemělo, v motoru ano,ale proč by bylo na držáku?Jezismarja nic nemer! Vždyť nemáš tušení co meris. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 15. Únor 2019 Sdílet Odesláno 15. Únor 2019 nektery plovaky palivomeru maji minus natazeny pod upevnovaci sroub. cimz to je vyreseno. nemas to taky tak?? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 15. Únor 2019 Sdílet Odesláno 15. Únor 2019 Nějaký slabý dratek napojeny na svorkovnici v palubě nelze považovat za uzemneni. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se