Přejít na obsah
Plavidla.cz

Nerezová palivová nádrž a hrdlo - uzemnění v lodi


Doporučené příspěvky

Prosba o radu - jak máte vyřešené uzemnění nerezové palivové nádrže či nerezového nalévacího hrdla paliva na lodi? V autě toto uzemnění půjde na kostru,v lodi je kostra minusový terminál akumulátoru,táhnout minusový fous z baterky k nádrži a hrdlu mi také nepřijde moc ideální,proto prosím o radu jak máte vyřešené uzemnění proti statické elektrice při dolévání paliva.Díky.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

propojené to samozřejmě bude,ale pořád nějak nechci minusovým fousem dráždit cokoliv kolem paliva,stačí pak kdykoliv jakékoliv zatoulané plus a mohla by být zbytečná legrace...raději hrdlo,nerezový domeček hrdla,hadici i nádrž spojím na zrcadle s motorem a uzemním to přes nohu hlavního motoru do vody... Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektrina má mnoho podob. Pospojovanim zajistís, aby mezi jednotlivými částmi nemohl vzniknout rozdíl potenciálu, ktery by se pak vyrovnal preskocenim jiskry. Spojením s minus polem a tím přes nohu motoru s vodou zajistís, že loď bude mít stejný potenciál jako územněna tankovaci koncovka a tak nemůže jiskra přeskočit při jejím přiblížení k hrdlu nádrže.

A na to, aby nějaký prodreny drát pod napětím nezpůsobil malér jsou v el. okruhu pojistky, které ho při zkratu hned odpojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nestačila by pro uzemnění malá nerezová destička propojená s palivovým systémem nalepená na zrcadle případně přimontovaná na držáku sondy zadního echa pod vodou? nechci za sebou tahat ve vodě žádný hromosvod,ale to spojení minus-benzin také není ideální... Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvůj pocit Tě zbytečně znejisťuje. Pospojování přes kostru je to jediné správné řešení. Jedině tak máš zaručeno, že všechny kovové části budou na stejném potenciálu a nebude možné, aby se nabily statickou elektřinou a následně mezi nimi přeskočila jiskra.

Destička je velký a nebezpečný nesmysl. Mimo jiné bys při vytažení lodě na sucho ztratil to propojení mezi nádrží a ostatními částmi lodě a při jízdě by destička mohla fungovat zcela opačně, tedy aktivně měnit potenciál nádrže vůči ostatním částem lodě.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na tvym místě bych to udělal tak jak se má a jak je to léty ověřené. Zbytečně vymýšlíš něco, co ti ve finále přidělá jenom problémy.


Jak ti píše Lubor, jediná bezpečná cesta jak zajistit, že nevznikne nebezpečný potenciál mezi jednotlivými částmi lodě a zemí, břehem, vodou apod. je jejich pospojování a uzemnění.

Zabýval bych se spíš trvalou funkčností jednotlivých spojů a průřezem vodiče.


Mimochodem pro tvůj klid, úplně stejně to máš třeba doma v koupelně. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

napojení na minus mě tedy nemine,moc děkuji za rady,použiju k propojení izolovaný vodič o průřezu cca 1 mm (to by mělo stačit ,nepotečou tudy žádné proudy),propojím s minusem nerezový domeček pro hrdlo,kovové pochromované hrdlo,drátěný oplet hadice, nerezovou nádrž a mělo by to být správně,ale...


ještě jednou díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro pospojování a uzemnění se používají výrazně silnější vodiče. Za normálních okolností tam žádné proudy netečou, ale v okamžiku, kdy má uzemnění zafungovat, třeba při zkratu, musí ten vodič dokázat svést proud na kostru aniž by se roztavil dříve, nežli pojistka drátu co zkrat způsobil. Pokud se Ti někde o nádrž prodře silný vodič napájející třeba el. klapky, jištěný 30A pojistkou, tak Ti klidně 1mm uzemnění vzplane se všemi možnými důsledky. Potřebuješ tam předimenzovanou jistotu a ne žhavící vlákénko.... :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pak jde taky o mechanickou pevnost a životnost. Proto to nemůže být dráteček, který se urve když si děti strčí do dutiny nafukovací matračku. Musí to být pevný, silný drát kvalitně umístěný a stejně bytelně pospojovaný s tím, co má chránit.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nás kdysi učili, že průřez vodiče se dimenzuje podle jeho délky. Nejde tam o proudy, ale jde o odpor vodiče. Čím větší, tím vyšší rozdíl potenciálu ne něm může být. U statického náboje to rozhodně nejsou napětí jen o jednotkách, ani stovkách voltů.


Mam dojem, že máš docela velkou loď. Dal bych 2,5 až 3 mm vodič.

Taky vol co nejkratší cesty mezi jednotlivými spojenými částmi. Ale to už se blížíš k naprostý dokonalosti. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nás kdysi učili, že průřez vodiče se dimenzuje podle jeho délky. Nejde tam o proudy, ale jde o odpor vodiče. Čím větší, tím vyšší rozdíl potenciálu ne něm může být. U statického náboje to rozhodně nejsou napětí jen o jednotkách, ani stovkách voltů.

Zdendo, to je hrozně zavádějící co jsi napsal. Asi bych doporučil to smazat dřív, nežli na tom někdo začne stavět další hypotézy. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pořád však mám ten divný pocit kolem žaludku z přivedení plného minusu na palivový systém,další možností je uzemnit drát o držák motoru na zrcadle,na něm asi těžko bude plných 12V ,což by snad až tak nevadilo, palivový systém není spotřebič,ale kus zástavby,spotřebič je palivoměr... Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nás kdysi učili, že průřez vodiče se dimenzuje podle jeho délky. Nejde tam o proudy, ale jde o odpor vodiče. Čím větší, tím vyšší rozdíl potenciálu ne něm může být. U statického náboje to rozhodně nejsou napětí jen o jednotkách, ani stovkách voltů.

 

Mam dojem, že máš docela velkou loď. Dal bych 2,5 až 3 mm vodič.

Taky vol co nejkratší cesty mezi jednotlivými spojenými částmi. Ale to už se blížíš k naprostý dokonalosti. :)

 

 

kabel CYA 4 nebo Silikon pokud možno zž / 3mm je nesmysl, který se nevyrabi / a do lodi na pospojovaní radeji letovaci oka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jako vtip jsem to nemyslel,i když o kousek výš se o tom už psalo,zkusím ještě proměřit držák nohy motoru,napětí by na něm být podle mě nemělo, v motoru ano,ale proč by bylo na držáku?

Jezismarja nic nemer! Vždyť nemáš tušení co meris.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...