jirkas Odesláno 9. Červen 2019 Sdílet Odesláno 9. Červen 2019 Tady ještě fotky stran sklopení v mělké vodě :) Koukám na ty fotky a zdí se mi, že je ten motor nějak přetřený, asi štětkou, tak nějak se kdysi dělala GO motoru u traktorů: Celé se to přestříkalo barvou včetně klínových řemenů, šroubů, víček a vůbec všeho. To ti nepřipadlo při koupi divné? Já bych se styděl to dát někomu zadarmo a raději bych to dal do šrotu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marx2000 Odesláno 9. Červen 2019 Sdílet Odesláno 9. Červen 2019 Tady ještě fotky stran sklopení v mělké vodě :) Koukám na ty fotky a zdí se mi, že je ten motor nějak přetřený, asi štětkou, tak nějak se kdysi dělala GO motoru u traktorů: Celé se to přestříkalo barvou včetně klínových řemenů, šroubů, víček a vůbec všeho. To ti nepřipadlo při koupi divné? Já bych se styděl to dát někomu zadarmo a raději bych to dal do šrotu. Je mi jasné, že má motor ledacos za sebou. Přeci jen 22 let. Já se v tom příliš neorientuji, a prodejce deklaroval, že je motor ok. On opravdu studenej naběhne na pár škubnutí a jede "jako ďas". Problém je, když snížím otáčky k hranici volnoběhu, zdechne a pak nejde nahodit (v podstatě za tepla).Zkusím pootočit nastavením volnoběžných otáček (aby nechcípal), pak taky vyměním černou hadičku, co vede od sytiče/pumpičky (při pumpování stříká rozprašek benzínu jen tak do prostoru). Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kosak Odesláno 10. Červen 2019 Sdílet Odesláno 10. Červen 2019 marx2000: kámoš má Mercury r.v. 1987 a zdaleka neni v tak šílenym stavu... vzhledem k tomu, že tomu moc nerozumíš, bych to odvezl někam do servisu, aby to dal dohromady někdo, kdo tomu rozumí ;) očividně ten motor bude chtít trochu důkladnější péči.Mimochodem, mně taky jela loď "jako ďas", než mi bootcentrum prodal jinou vrtuli a najednou jedu místo 45, 65 km/h :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marx2000 Odesláno 10. Červen 2019 Sdílet Odesláno 10. Červen 2019 marx2000: kámoš má Mercury r.v. 1987 a zdaleka neni v tak šílenym stavu... vzhledem k tomu, že tomu moc nerozumíš, bych to odvezl někam do servisu, aby to dal dohromady někdo, kdo tomu rozumí ;) očividně ten motor bude chtít trochu důkladnější péči. Mimochodem, mně taky jela loď "jako ďas", než mi bootcentrum prodal jinou vrtuli a najednou jedu místo 45, 65 km/h :) Určitě bych rád nechal servismana vydělat. Dvě věci mi v tom částečně brání. Jedna (asi zásadnější) z nich je jakákoliv manipulace s lodí nebo motorem. Prostě se loď hodila na vodu ( pan prodejce deklaroval, že je vše ok, že na tom se ženou jezdili ), nemám jak tahat loď z vody nebo jen odmontovat motor, hodit si jej na rameno a vyběhnout do prudkého svahu.Další je, že bych se rád učil opravovat si to sám, což souvisí s prvním důvodem :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
raschi Odesláno 10. Červen 2019 Sdílet Odesláno 10. Červen 2019 Tyhle problémy s chcípáním a startováním-nestartováním jsou v 90% v přísunu a přípravě paliva. Takže zkontrolovat, zda palivové čerpadlo dává dostatečný tlak (zkusit připumpovat balónkem, zda se situace změní), pak je celkem snadné zkusit vypustit plovákovou komoru karburátoru a dopumpovat nové palivo (nejlépe vyčerpat i nádrž a dát nový benzín, zvlášť jestli je tam ještě bůhví jak starý po předchozím majiteli). Pokud nic z toho nepomůže, pak rozebrat a vyčistit karburátor - zkontrolovat a profoukat trysky, zjistit, zda nezůstává viset plovák a napouštěcí ventil se volně hýbe. Zkontrolovat, jestli nejsou potrhaná těsnění (a podle rozkresu zkontrovat, zda jsou tam opravdu všechna). Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marx2000 Odesláno 10. Červen 2019 Sdílet Odesláno 10. Červen 2019 Tyhle problémy s chcípáním a startováním-nestartováním jsou v 90% v přísunu a přípravě paliva. Takže zkontrolovat, zda palivové čerpadlo dává dostatečný tlak (zkusit připumpovat balónkem, zda se situace změní), pak je celkem snadné zkusit vypustit plovákovou komoru karburátoru a dopumpovat nové palivo (nejlépe vyčerpat i nádrž a dát nový benzín, zvlášť jestli je tam ještě bůhví jak starý po předchozím majiteli). Pokud nic z toho nepomůže, pak rozebrat a vyčistit karburátor - zkontrolovat a profoukat trysky, zjistit, zda nezůstává viset plovák a napouštěcí ventil se volně hýbe. Zkontrolovat, jestli nejsou potrhaná těsnění (a podle rozkresu zkontrovat, zda jsou tam opravdu všechna). Děkuji moc za vydatný příspěvek. Také mě napadl zalepený karbec, resp. trysky.Asi se do toho pustím. Problém setrvává ve vytažení lodě :)Hadici z nádrže jsem vyměnil, protože mi ta původní přišla taková gelovitá / řídká. To na chvíli pomohlo, a teď jak jsem již popisoval, sprejuje benzín z hadičky od sytiče, jakmile začnu pumpovat sytičem. V motoru je, podle mého, takový mini bazének z paliva, a celý prostor je zasratý. Nejspíš od paliva. Nějak to zkusím dostat z vody. Každopádně, studený motor nastartuje a odveze nás. Po prohřátí motoru, když jsme nějakých pár km urazili, nechce za boha chytit. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 10. Červen 2019 Sdílet Odesláno 10. Červen 2019 Za dob Skody 120 to bylo tim, ze se motor za tepla uchlastaval, resilo se to startem bez sytice a s plnym plynem.Jesli mas motorovej prostor nasaklej benzinem, daval bych si na teply starty extremni pozor, zejména poradne vyvetrat. Mne bouchly pary pod motordeklem zavesaku a uz jsem hasil. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 10. Červen 2019 Sdílet Odesláno 10. Červen 2019 (upraveno) Tady ještě fotky stran sklopení v mělké vodě :) Chtěl sem fotku závěsu proti noze, z boku to je nanic.Tak koukni sem: https://www.boats.net/catalog/evinrude/outboard-by-year/1997/be25eleub/midsection Měl bys tam mít posici 78 a 103. Musí se pohybovat na osičce, zvedá ji pružina 103 Upraveno 10. Červen 2019 uživatelem david Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marx2000 Odesláno 10. Červen 2019 Sdílet Odesláno 10. Červen 2019 (upraveno) Dnes jsme to s mechanikem "projeli" a jako značně vážný důvod chcípání motoru se ukázal nasazený kryt. Jakmile se odejme, motor se má celkem k životu :) Čím to je, čím to je? :D Upraveno 10. Červen 2019 uživatelem marx2000 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marx2000 Odesláno 10. Červen 2019 Sdílet Odesláno 10. Červen 2019 Zítra budu "testovat", tak budu moudřejší. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marx2000 Odesláno 10. Červen 2019 Sdílet Odesláno 10. Červen 2019 Chtěl sem fotku závěsu proti noze, z boku to je nanic.Tak koukni sem: https://www.boats.net/catalog/evinrude/outboard-by-year/1997/be25eleub/midsection Měl bys tam mít posici 78 a 103. Musí se pohybovat na osičce, zvedá ji pružina 103 Ok, se polepším s focením, omluva. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 10. Červen 2019 Sdílet Odesláno 10. Červen 2019 V klidu. Koukni na ten odkaz a bude ti jasno. Teda aspoň doufám. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
easi Odesláno 11. Červen 2019 Sdílet Odesláno 11. Červen 2019 Dnes jsme to s mechanikem "projeli" a jako značně vážný důvod chcípání motoru se ukázal nasazený kryt. Jakmile se odejme, motor se má celkem k životu :) Čím to je, čím to je? :D Hehe, to mi pripomina, ze se mi jednou uvolnila priruba od vyfuku a motor se dusil vlastnima splodinama. Bez krytu to jelo dobre. Ale podle kravalu bys to asi poznal. I kdyz 2 takt... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marx2000 Odesláno 11. Červen 2019 Sdílet Odesláno 11. Červen 2019 (upraveno) Ano to on říkal, že se to dusí vlastními zplodinami, protože bez krytu to jelo a nechcípalo.Když se jede na volnoběžné otáčky, tak si motor čoudí pod nos :) Upraveno 11. Červen 2019 uživatelem marx2000 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 11. Červen 2019 Sdílet Odesláno 11. Červen 2019 nesmysl. to si jako coudi odkud?????? to spis si prisava z ty deravy hadice, nebo hladina/netesni v karbecu nebo zacpany diry v deklu. kazdej motor po nandani deklu trochu zmeni chod, ale nema co chcipat. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 11. Červen 2019 Sdílet Odesláno 11. Červen 2019 Jo a zapomněl sem ještě jednu možnost, docela pravděpodobná, netěsní ventil na plunžru sytiče. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marx2000 Odesláno 11. Červen 2019 Sdílet Odesláno 11. Červen 2019 nesmysl. to si jako coudi odkud?????? to spis si prisava z ty deravy hadice, nebo hladina/netesni v karbecu nebo zacpany diry v deklu. kazdej motor po nandani deklu trochu zmeni chod, ale nema co chcipat. No nejspíš z horního výfuku na noze, odkud se line čoud. Po přidání to prdí do vody, asi přes vrtuli. Jo a zapomněl sem ještě jednu možnost, docela pravděpodobná, netěsní ventil na plunžru sytiče. Omlouvám se, ale já nerozumět što takóje "plunžru" :) Jsem hold nekňubák. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marx2000 Odesláno 11. Červen 2019 Sdílet Odesláno 11. Červen 2019 Bych řekl, že bude ideální koukat po jiném motoru a zároveň blízkém servise, kde by mi motory přehodili a před vyplutím zkontrolovali, případně dali do cajku :)Takže, nabídky s bezvadně funkčními dvou-takty, kolem 30 koní s elektro-startem, trimem a dobíjením a stářím do 20 let (SPS registrace samozřejmostí) prosím zasílat ke mě do počty :) :D Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 11. Červen 2019 Sdílet Odesláno 11. Červen 2019 (upraveno) nesmysl. to si jako coudi odkud?????? to spis si prisava z ty deravy hadice, nebo hladina/netesni v karbecu nebo zacpany diry v deklu. kazdej motor po nandani deklu trochu zmeni chod, ale nema co chcipat. No nejspíš z horního výfuku na noze, odkud se line čoud. Po přidání to prdí do vody, asi přes vrtuli. Jo a zapomněl sem ještě jednu možnost, docela pravděpodobná, netěsní ventil na plunžru sytiče. Omlouvám se, ale já nerozumět što takóje "plunžru" :) Jsem hold nekňubák. Táhlo sytiče má na konci nějakej vehement s ventilkem a pístem. To nasávání čoudu zvenku to nebude. Všechno bys našel v to mém odkazů, případně si dej rok výroby 1999, tam to na některých modelech je.Plunžr je druh pístu používanej většinou jako čerpadlo. Tento případ. Upraveno 11. Červen 2019 uživatelem david Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
raschi Odesláno 12. Červen 2019 Sdílet Odesláno 12. Červen 2019 Tyhle motory jsou nesmrtelné, věřím, že tento po provedení zanedbané základní údržby pojede taky v pohodě. Jak psal david, je potřeba se zbavit toho benzínu tekoucího uvnitř (hladina v karburátoru, těsnění, zteřelé hadice, propouštějící sytič), zkontrolovat sací díru v krytu (je pod cedulkou s výkonem na zadní straně, klidně ji někdo mohl zevnitř přepepit nějakým odhlučněním). Část spalin jde z odlehčovacích otvorů výfuku nad hladinou vždy, jen za jízdy si toho člověk nevšímá. Tohle ale určitě nemůže způsobit dušení motoru. Pokud by byl děravý nebo uvolněný výfuk někde pod krytem, tak by to bez krytu bylo vidět. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marx2000 Odesláno 12. Červen 2019 Sdílet Odesláno 12. Červen 2019 nesmysl. to si jako coudi odkud?????? to spis si prisava z ty deravy hadice, nebo hladina/netesni v karbecu nebo zacpany diry v deklu. kazdej motor po nandani deklu trochu zmeni chod, ale nema co chcipat. No nejspíš z horního výfuku na noze, odkud se line čoud. Po přidání to prdí do vody, asi přes vrtuli. Jo a zapomněl sem ještě jednu možnost, docela pravděpodobná, netěsní ventil na plunžru sytiče. Omlouvám se, ale já nerozumět što takóje "plunžru" :) Jsem hold nekňubák. Táhlo sytiče má na konci nějakej vehement s ventilkem a pístem. To nasávání čoudu zvenku to nebude. Všechno bys našel v to mém odkazů, případně si dej rok výroby 1999, tam to na některých modelech je.Plunžr je druh pístu používanej většinou jako čerpadlo. Tento případ. Aha ok. Děkuji za vnesení světla :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marx2000 Odesláno 12. Červen 2019 Sdílet Odesláno 12. Červen 2019 (upraveno) Já nemám problém pustit chlup do servisu tohoto motoru, zvlášť pokud by se s tím vyřešila i ekektrika (dobíjení baterie + pohon palubních spotřebičů, světel apod.) a třeba s tím rovnou nechat zvednout výkon na 30HP.Ideálně servis, kam se dá dojet lodí (tedy v rámci Slapské přehrady - Kamýcké), nebo kdo si loď přijede vyzvednout. Upraveno 12. Červen 2019 uživatelem marx2000 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 12. Červen 2019 Sdílet Odesláno 12. Červen 2019 Pak ovšem nechápu na co a proč se tu furt na něco ptáš, když s tím stejně nic neděláš.Taky jsem upřímně zvědavej, kde takový, tebou popisovaný, servis seženeš. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Olin Odesláno 12. Červen 2019 Sdílet Odesláno 12. Červen 2019 Taky jsem upřímně zvědavej, kde takový, tebou popisovaný, servis seženeš.100km po proudu v Roudnici n/L Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marx2000 Odesláno 12. Červen 2019 Sdílet Odesláno 12. Červen 2019 Pak ovšem nechápu na co a proč se tu furt na něco ptáš, když s tím stejně nic neděláš.Taky jsem upřímně zvědavej, kde takový, tebou popisovaný, servis seženeš. Hadička která tekla, je spravená.Nová palivová hadice.Je fakt, že s krytem motor chcípá a špatně startuje za tepla. Bez něj je to o poznání lepší.Sání v krytu jsem kontroloval (vyzuálně by oko) a je skrz to vidět na druhou stranu. Mohu to zkusit rozebrat, avšak očividně cestě v proudění vzduchu nic nepřekáží. Ale třeba se mýlím. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se