Přejít na obsah
Plavidla.cz

Palivo E10 od roku 2019 - aneb kdo se má bát?


Doporučené příspěvky

Jak jsem psal v jiném příspěvku - dvoutaktní motory E10 rozhodně používat nemohou, pokud nemají oddělené nádrže na benzín a olej. Olej se totiž s takovým palivem nepromísí a tím pochopitelně není zaručeno mazání motoru.

Už teď je problém u N95 s tím, že olej po cca 14 dnech rozpuštěný v tomto benzínu degraduje, tvoří cucky. Sice se z výfuku kouří, ale mazání již je omezené.

Pro dvoutakty to znamená v budoucnu kupovat prémiová paliva bez biopřísad.

4T motory jak který, viz odkazy na články.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby to bylo jak píšeš, tak by bylo 99% dvoutaktů už zadřených. Nebudou ty cucky spíše sražené biopřísady?

V této fázi nejde o zadření, jen se ty mazací schopnosti zhoršují. Nehrozí okamžité zadření, ale postupně se loučí ložiska na klikovce (valivá). Takže třeba u wartburga v případě "uleželého" benzínu se snižuje nájezd zhruba o třetinu. Pak ta klika hučí a to je povel k repasi, neb pak skutečně zadření hrozí.

Ony to nejsou úplně cucky, co by dokonce něco ucpávaly, je to vyloučený sražený olej z benzínové směsi.

Mně jako uctívači dvoutaktů nesmyslné nařízení dělá starosti, v podstatě vyjma auta, které používám k běžnému jezdění, mám vše ve 2T. Historický člun s motorem wartburg, kajutku s 2T Yamahou 80k, no a wartburga a babetu. Jo a ještě mám zmíněnou motorovou pilu. Takže mě EU zase udělá mnoho vrásek na čele a vytáhne hromadu peněz z kapsy a o to asi jde. Kdyby šlo o ekologii, jsou jiné a účinnější cesty. Ale jedno nařízení ohledně paliva je v podstatě pro ně velmi jednoduché.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě pár citací z článku "Smrt motoru v přímém přenosu ! Biodebilové v akci." od Mgr. Jaromír Poláška, předseda Old Fiat Clubu:


" ...Na E 10 nemohou dlouhodobě jezdit, nebo se provoz nedoporučuje těmto typům vozidel:

škoda Felicia (typ 791, 795, 797), modelové ročníky 1995 - 2002

škoda Favorit, Forman, Pick Up (typ 781, 785, 787) a všechny další modely, vyrobené před rokem 1989


Fiat – všechny modely včetně EURO 2 do roku výroby 2000 s výjimkou Barchetta 1.8 16V, Bravo (typ 182)/ Brava (typ 182)/ Marea/ Multipla/ Palio 1.6 16V, 2.0 16V, Punto (typ 188) 1.8 16V, Sitlo 1.6 16V, 1.8 16V, 2.0 20V. Platí to i pro Fiat 126 BIS a 126p až do ukončení výroby.


Všechny automobily zn. Tatra.


Všechny motocykly Piaggio vyrobené do 1. 1. 2000, včetně dvoutaktních.

Všechny motocykly JAWA, čZ, Manet, Stadion, Pionýr, Ogar..., všechny Velorexy –nemají palivový systém dlouhodobě odolný účinkům bioložky (leptání a bobtnání hadic, narušování pryžových těsnění a tekutých těsnění na bázi šelaku.)


Když budete jezdit na benzín E 10 – nesmíte jej nechat v nádrži přes zimu, pokud nejezdíte autem, nesekáte sekačkou trávu. Jeho skladovatelnost je max. 3 měsíce, k oddělování bioložky a vázané vody dochází už v průběhu jednoho měsíce a dělá pak velké problémy při startování. Kovové nádrže silně rezivějí, díky lihu v nádrži vznikají bludné proudy a poškozují palivová čerpadla, když jsou elektrická, líh vyplavuje změkčovadla z plastů (lámou se palivová vedení, plastové díly vstřikování). Spotřeba benzínu vzroste průměrně o 4,5%.

Pokud budete jezdit na E 10, je potřeba u starších aut provést změnu nastavení poměru vzduch – benzín (pokud to vůbec jde), zkrátit interval výměny motorového oleje na 2/3, pokaždé se musí měnit filtr, častěji se musí měnit svíčky v motoru (pokud je to benziňák).

Ani dvoutakty na E 10 nejedou dobře – musí se přidávat více oleje do benzínu a pravidelně se musí vyjíždět nádrž. Pokud máte doma sud bolševického benzínu radujte se, jeho životnost byla prakticky neomezená (na benzín od Wehrmachtu také dodnes nastartujete).

Zelené šílenství pokračuje dál ( „řepné chrásty“ v benzínu nemají s ekologií nic společného, je to obrovský byznys). Evropský parlament na začátku července 2016 schválil emisní limity pro stroje poháněné spalovacími motory, které nejsou určené k dopravě po silnicích, jako jsou například sekačky na trávu, lodě, buldozery či dieselové lokomotivy. Podle europoslanců

zplodiny z těchto strojů zatěžují životní prostředí, a proto by se jich měla týkat podobná omezení, jaká už platí například u automobilů. Pro nová pravidla zvedlo ruku 623 evropských poslanců, včetně českých, proti jich bylo pouhých 57. ..."

Upraveno uživatelem banjoales
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 5 years later...

V sezoně 2019 jsem benzín E10 natankoval do lodě někde v německém Miltenbergu a doplul jsem na tuto E10 až domů cca 750km na rakouský Donau,na lodi jsem na každodenní cestě nic nepozoroval,ale po připlutí a týdnu kotvení v marině mi oba dvouválcové motory chytily pouze na 1 válec a bylo jasné,že toto palivo není nic moc a musí před zimou z nádrže pryč.

Nezbylo než toto palivo před odvozem lodě domů "vyjet" , pluli jsme tedy mnohokrát od komory po proudu pod most a pak zpět těch cca 5-7km proti proudu na komoru,a to až do téměř prázdné nádrže,ve které bylo asi 20-25 litrů E10.

Na dolití nádrže jsem měl v kanystrech cca 25l benzínu bez biosložky.Pluli jsme proti proudu,oba motory točily 3.100otáček a rychlost plavby proti proudu byla 8km/hod.

Seděl jsem za kormidlem a žena dolévala nové bezbiosložkové palivo do téměř prázdné nádrže během plavby proti proudu a bez jakéhokoliv zásahu do plynových přípustí se během chvilky oba motory zvedly o 200 otáček a rychlost plavby se zrychlila o 1km na 9km/hod. Proto nařízení o E10 od 1.1.2024 mě celkem zamrzelo,tankovat budu pravděpodobně  jen v Rakousku,kde byl a snad i bude benzín E5,a to jak do auta tak i do lodě.

Sračku E10 tady tankovat nebudu.

Hezký nový rok.

 

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je dobrý nápad, nevěděl jsem že v Rakousku se ještě dá koupit E5. Mám to tam kousek tak děkuji z typ. 

Jinak, dnes jsem četl na netu že pumpy EuroOil ještě někdy dodávají benzín i bez biosložky.

Když jsem si stáhl jejich aplikaci Srdcovka tak jsem našel že v Chotěboři na EuroOilu aktuálně mají

Natural BA 95    s 3,6% biolihu 

BA 98 SUPER+  s 0,4% biolihu. 

 

O víkendu si tam zajedu natankovat tu 98, nevím jak dlouho bude v nádrži , tak ať mi to nesežere gumové těsnění.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na ten eurooil pozor, hodnoty biosložek se mění podle toho, co zrovna přijede v cisterně. Občas jsem tam chytil  95 třeba s 0% a pak několik týdnu klasicky 5%. Nicméně se to vždy objeví v jejich aplikaci, řidič cisterny když doplní tanky na pumpě, tak následně odevzdá protokol, kolik a čeho nalil a podle toho se to zaktualizuje.

Diesel maj stabilně bez biosložek a aditiv, takže diesel nejlépe tankovat jenom tam a aditiva si dolít do nádrže sám.

Teď koukám do appky na mojí nejbližší EO a mají zrovna 95 s 0% biosložky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro Popeye: v Německu v roce 2019 měli na pumpách stojany s levnější E10 a o trošku dražší E5,tak předpokládám,že to bude podobné i v Rakousku,ale ověřím to až pojedu tankovat na levnější benzínku mimo hlavní trasu,což mám cca 12km...dám pak vědět,ale nebude to hned,mám v Priusovi skoro plnou ,tedy 36litrů,což je na cca 800-850km.

Pokud je ve Vojkovicích u Židlochovic pumpa EuroOil,tak mi tam obsluha sdělila,že ten jejich lepší benzín bude i nadále E5,i když na stojanu už měli nalepenou cedulku E10,tak nevím...jinak do Židlochovic to mám dál než na pumpu do Rakouska,brával jsem tam palivo občas na cestě z Brna.

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

poptával jsem u Mercury a motory stříkačky od roku 2006 by neměly mít problém ani těsnění ani hadice, problém je doba skladování benzínu E10, tam je doba skladování 2 měsíce od výroby, takže benzín vypustit. Já na zimu tankuji 100 a ta používá jiné biosložky. Jinak padlo i doporučení používat aditiva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj starej Mercury EFI 60hp  s tím problémy nemá. Bo  líh sem tam občas přidával, kvůli  vodě v palivu. (když jsem blbec  zapomněl zavřít nádrž . A to až v poměru 50% . Jinak fyzika je neúprosná  .. voda a benzín se nesmíchá  ALE voda a líh  se smíchá a benzín a vodnatej líh se taky smíchá a spálí . Tohle  funguje v pohodě . 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...