ondra Zveřejněno 5. Září 2018 Sdílet Zveřejněno 5. Září 2018 Ahoj, chtěl bych tady rozvířit odbornou debatu na téma nového paliva E10, nahrazující od r. 2019 Natural 95. Můj případ: Volvo Penta AQ 110 r.v.1966... https://auto.idnes.cz/benzin-natural-e10-0zk-/automoto.aspx?c=A160729_112558_automoto_fdvhttp://www.auto.cz/co-budeme-tankovat-po-roce-2018-co-udela-10-biolihu-97714https://www.autorevue.cz/do-techto-skodovek-byste-tankovat-novy-benzin-e10-nemeli-fotogaleriehttp://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/409819/znici-novy-benzin-motor-i-vaseho-vozu-kdo-vsechno-se-ma-bat-natankovat-e10.html Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jahoďák Odesláno 5. Září 2018 Sdílet Odesláno 5. Září 2018 Ahoj, to mám pocit, že budeme muset kupovat 98čku. Jiná cesta asi nebude.P.S.: v návodech na tyhle motory je stejně napsáno, že by se mělo užívat palivo s oktanovým číslem 97 nebo víc. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
banjoales Odesláno 6. Září 2018 Sdílet Odesláno 6. Září 2018 Jak jsem psal v jiném příspěvku - dvoutaktní motory E10 rozhodně používat nemohou, pokud nemají oddělené nádrže na benzín a olej. Olej se totiž s takovým palivem nepromísí a tím pochopitelně není zaručeno mazání motoru.Už teď je problém u N95 s tím, že olej po cca 14 dnech rozpuštěný v tomto benzínu degraduje, tvoří cucky. Sice se z výfuku kouří, ale mazání již je omezené.Pro dvoutakty to znamená v budoucnu kupovat prémiová paliva bez biopřísad.4T motory jak který, viz odkazy na články. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 6. Září 2018 Sdílet Odesláno 6. Září 2018 Kdyby to bylo jak píšeš, tak by bylo 99% dvoutaktů už zadřených. Nebudou ty cucky spíše sražené biopřísady? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
banjoales Odesláno 6. Září 2018 Sdílet Odesláno 6. Září 2018 Kdyby to bylo jak píšeš, tak by bylo 99% dvoutaktů už zadřených. Nebudou ty cucky spíše sražené biopřísady?V této fázi nejde o zadření, jen se ty mazací schopnosti zhoršují. Nehrozí okamžité zadření, ale postupně se loučí ložiska na klikovce (valivá). Takže třeba u wartburga v případě "uleželého" benzínu se snižuje nájezd zhruba o třetinu. Pak ta klika hučí a to je povel k repasi, neb pak skutečně zadření hrozí.Ony to nejsou úplně cucky, co by dokonce něco ucpávaly, je to vyloučený sražený olej z benzínové směsi. Mně jako uctívači dvoutaktů nesmyslné nařízení dělá starosti, v podstatě vyjma auta, které používám k běžnému jezdění, mám vše ve 2T. Historický člun s motorem wartburg, kajutku s 2T Yamahou 80k, no a wartburga a babetu. Jo a ještě mám zmíněnou motorovou pilu. Takže mě EU zase udělá mnoho vrásek na čele a vytáhne hromadu peněz z kapsy a o to asi jde. Kdyby šlo o ekologii, jsou jiné a účinnější cesty. Ale jedno nařízení ohledně paliva je v podstatě pro ně velmi jednoduché. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
banjoales Odesláno 6. Září 2018 Sdílet Odesláno 6. Září 2018 (upraveno) Ještě pár citací z článku "Smrt motoru v přímém přenosu ! Biodebilové v akci." od Mgr. Jaromír Poláška, předseda Old Fiat Clubu:" ...Na E 10 nemohou dlouhodobě jezdit, nebo se provoz nedoporučuje těmto typům vozidel:škoda Felicia (typ 791, 795, 797), modelové ročníky 1995 - 2002škoda Favorit, Forman, Pick Up (typ 781, 785, 787) a všechny další modely, vyrobené před rokem 1989Fiat – všechny modely včetně EURO 2 do roku výroby 2000 s výjimkou Barchetta 1.8 16V, Bravo (typ 182)/ Brava (typ 182)/ Marea/ Multipla/ Palio 1.6 16V, 2.0 16V, Punto (typ 188) 1.8 16V, Sitlo 1.6 16V, 1.8 16V, 2.0 20V. Platí to i pro Fiat 126 BIS a 126p až do ukončení výroby.Všechny automobily zn. Tatra.Všechny motocykly Piaggio vyrobené do 1. 1. 2000, včetně dvoutaktních. Všechny motocykly JAWA, čZ, Manet, Stadion, Pionýr, Ogar..., všechny Velorexy –nemají palivový systém dlouhodobě odolný účinkům bioložky (leptání a bobtnání hadic, narušování pryžových těsnění a tekutých těsnění na bázi šelaku.)Když budete jezdit na benzín E 10 – nesmíte jej nechat v nádrži přes zimu, pokud nejezdíte autem, nesekáte sekačkou trávu. Jeho skladovatelnost je max. 3 měsíce, k oddělování bioložky a vázané vody dochází už v průběhu jednoho měsíce a dělá pak velké problémy při startování. Kovové nádrže silně rezivějí, díky lihu v nádrži vznikají bludné proudy a poškozují palivová čerpadla, když jsou elektrická, líh vyplavuje změkčovadla z plastů (lámou se palivová vedení, plastové díly vstřikování). Spotřeba benzínu vzroste průměrně o 4,5%.Pokud budete jezdit na E 10, je potřeba u starších aut provést změnu nastavení poměru vzduch – benzín (pokud to vůbec jde), zkrátit interval výměny motorového oleje na 2/3, pokaždé se musí měnit filtr, častěji se musí měnit svíčky v motoru (pokud je to benziňák). Ani dvoutakty na E 10 nejedou dobře – musí se přidávat více oleje do benzínu a pravidelně se musí vyjíždět nádrž. Pokud máte doma sud bolševického benzínu radujte se, jeho životnost byla prakticky neomezená (na benzín od Wehrmachtu také dodnes nastartujete).Zelené šílenství pokračuje dál ( „řepné chrásty“ v benzínu nemají s ekologií nic společného, je to obrovský byznys). Evropský parlament na začátku července 2016 schválil emisní limity pro stroje poháněné spalovacími motory, které nejsou určené k dopravě po silnicích, jako jsou například sekačky na trávu, lodě, buldozery či dieselové lokomotivy. Podle europoslanců zplodiny z těchto strojů zatěžují životní prostředí, a proto by se jich měla týkat podobná omezení, jaká už platí například u automobilů. Pro nová pravidla zvedlo ruku 623 evropských poslanců, včetně českých, proti jich bylo pouhých 57. ..." Upraveno 6. Září 2018 uživatelem banjoales Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Olin Odesláno 6. Září 2018 Sdílet Odesláno 6. Září 2018 Že prej svoboda a demokracie...Vždyť tímto nás budodou nutit vyhodit staré, kvalitní, dobře fungující a kupovat si novodobej oplastovanej sráč, co vydrží chvilku. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Popeye Odesláno 17. Leden 2024 Sdílet Odesláno 17. Leden 2024 Tak už je to tady. Od 1.1.2024 mají dodavatelé paliva přecházet na E10. Díval jsem se že bych měl dávat aditiva - proti korozi - proti vodě - na čištění palivové soustavy Na jednu nádrž tak 500kč 🤔 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 17. Leden 2024 Sdílet Odesláno 17. Leden 2024 (upraveno) V sezoně 2019 jsem benzín E10 natankoval do lodě někde v německém Miltenbergu a doplul jsem na tuto E10 až domů cca 750km na rakouský Donau,na lodi jsem na každodenní cestě nic nepozoroval,ale po připlutí a týdnu kotvení v marině mi oba dvouválcové motory chytily pouze na 1 válec a bylo jasné,že toto palivo není nic moc a musí před zimou z nádrže pryč. Nezbylo než toto palivo před odvozem lodě domů "vyjet" , pluli jsme tedy mnohokrát od komory po proudu pod most a pak zpět těch cca 5-7km proti proudu na komoru,a to až do téměř prázdné nádrže,ve které bylo asi 20-25 litrů E10. Na dolití nádrže jsem měl v kanystrech cca 25l benzínu bez biosložky.Pluli jsme proti proudu,oba motory točily 3.100otáček a rychlost plavby proti proudu byla 8km/hod. Seděl jsem za kormidlem a žena dolévala nové bezbiosložkové palivo do téměř prázdné nádrže během plavby proti proudu a bez jakéhokoliv zásahu do plynových přípustí se během chvilky oba motory zvedly o 200 otáček a rychlost plavby se zrychlila o 1km na 9km/hod. Proto nařízení o E10 od 1.1.2024 mě celkem zamrzelo,tankovat budu pravděpodobně jen v Rakousku,kde byl a snad i bude benzín E5,a to jak do auta tak i do lodě. Sračku E10 tady tankovat nebudu. Hezký nový rok. Upraveno 23. Leden 2024 uživatelem zdenek2013 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Popeye Odesláno 18. Leden 2024 Sdílet Odesláno 18. Leden 2024 To je dobrý nápad, nevěděl jsem že v Rakousku se ještě dá koupit E5. Mám to tam kousek tak děkuji z typ. Jinak, dnes jsem četl na netu že pumpy EuroOil ještě někdy dodávají benzín i bez biosložky. Když jsem si stáhl jejich aplikaci Srdcovka tak jsem našel že v Chotěboři na EuroOilu aktuálně mají Natural BA 95 s 3,6% biolihu BA 98 SUPER+ s 0,4% biolihu. O víkendu si tam zajedu natankovat tu 98, nevím jak dlouho bude v nádrži , tak ať mi to nesežere gumové těsnění. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kosak Odesláno 19. Leden 2024 Sdílet Odesláno 19. Leden 2024 Na ten eurooil pozor, hodnoty biosložek se mění podle toho, co zrovna přijede v cisterně. Občas jsem tam chytil 95 třeba s 0% a pak několik týdnu klasicky 5%. Nicméně se to vždy objeví v jejich aplikaci, řidič cisterny když doplní tanky na pumpě, tak následně odevzdá protokol, kolik a čeho nalil a podle toho se to zaktualizuje. Diesel maj stabilně bez biosložek a aditiv, takže diesel nejlépe tankovat jenom tam a aditiva si dolít do nádrže sám. Teď koukám do appky na mojí nejbližší EO a mají zrovna 95 s 0% biosložky. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 20. Leden 2024 Sdílet Odesláno 20. Leden 2024 (upraveno) pro Popeye: v Německu v roce 2019 měli na pumpách stojany s levnější E10 a o trošku dražší E5,tak předpokládám,že to bude podobné i v Rakousku,ale ověřím to až pojedu tankovat na levnější benzínku mimo hlavní trasu,což mám cca 12km...dám pak vědět,ale nebude to hned,mám v Priusovi skoro plnou ,tedy 36litrů,což je na cca 800-850km. Pokud je ve Vojkovicích u Židlochovic pumpa EuroOil,tak mi tam obsluha sdělila,že ten jejich lepší benzín bude i nadále E5,i když na stojanu už měli nalepenou cedulku E10,tak nevím...jinak do Židlochovic to mám dál než na pumpu do Rakouska,brával jsem tam palivo občas na cestě z Brna. Upraveno 20. Leden 2024 uživatelem zdenek2013 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzam Odesláno 23. Leden 2024 Sdílet Odesláno 23. Leden 2024 poptával jsem u Mercury a motory stříkačky od roku 2006 by neměly mít problém ani těsnění ani hadice, problém je doba skladování benzínu E10, tam je doba skladování 2 měsíce od výroby, takže benzín vypustit. Já na zimu tankuji 100 a ta používá jiné biosložky. Jinak padlo i doporučení používat aditiva. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 27. Leden 2024 Sdílet Odesláno 27. Leden 2024 Můj starej Mercury EFI 60hp s tím problémy nemá. Bo líh sem tam občas přidával, kvůli vodě v palivu. (když jsem blbec zapomněl zavřít nádrž . A to až v poměru 50% . Jinak fyzika je neúprosná .. voda a benzín se nesmíchá ALE voda a líh se smíchá a benzín a vodnatej líh se taky smíchá a spálí . Tohle funguje v pohodě . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se