Přejít na obsah
Plavidla.cz

Dotaz


Doporučené příspěvky

U dvoutaktu se distribuuje směs do spalovacího prostoru vlastním pístem přes klikovou skříň a přepouštěcí kanály, čtyřtakt má v hlavě ventily pro sání a výfuk. Tento základní rozdíl na jejich provoz v čR a Chorvatsku nemá vůbec žádný vliv. :D
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky je rozdíl, zda se jedná o moderní dvoutakt nebo starší, klasické provedení. Lubor popsal starší provedení, kde bych hlavně chtěl podotknout, že takový dvoutakt potřebuje do benzínu přimíchávat speciální olej na mazání motoru, který se pochopitelně s benzínem ve válci spaluje.

Problém však nastane s povinným přimícháváním biosložek do benzínu, neb s takovým benzínem se olej nesnese - nepromíchá se.

Moderní dvoutakty, které se již pro lodní pohony nabízí, mají již přímé vstřikování a slibuje se o 30% vyšší účinnost a tím i úspornost oproti klasickým 4T motorům se vstřikováním.


Jinak starší dvoutakt je velmi spolehlivý hlavně v tom, že je to velmi jednoduchý stroj s karburátory. Větší pozornost vyžaduje na zazimování, neb klika v oleji prostě nepalve a ve vlhku hrozí přireznutí pístních kroužků ve válci.

V legislativě již přihlášených motorů na SPS 4T a 2T nehraje žádnou roli.

Upraveno uživatelem banjoales
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moderní dvoutakty, které se již pro lodní pohony nabízí, mají již přímé vstřikování a slibuje se o 30% vyšší účinnost a tím i úspornost oproti klasickým 4T motorům se vstřikováním.

Ano, slibuje se, ale v reálném provozu je měrná spotřeba srovnatelná....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...