Pavel 444 Zveřejněno 4. Září 2018 Sdílet Zveřejněno 4. Září 2018 Dobrý denJsem amatér takže moje otázky mohou vypadat jednoduše.Jaké jsou hlavní rozdíly mezi dvoutaktním čtyřtaktním spalovacím lodním motorem a jaký to má vliv na provoz v čR a Chorvatsku ? Děkuji Pavel Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 5. Září 2018 Sdílet Odesláno 5. Září 2018 U dvoutaktu se distribuuje směs do spalovacího prostoru vlastním pístem přes klikovou skříň a přepouštěcí kanály, čtyřtakt má v hlavě ventily pro sání a výfuk. Tento základní rozdíl na jejich provoz v čR a Chorvatsku nemá vůbec žádný vliv. :D Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
banjoales Odesláno 5. Září 2018 Sdílet Odesláno 5. Září 2018 (upraveno) Taky je rozdíl, zda se jedná o moderní dvoutakt nebo starší, klasické provedení. Lubor popsal starší provedení, kde bych hlavně chtěl podotknout, že takový dvoutakt potřebuje do benzínu přimíchávat speciální olej na mazání motoru, který se pochopitelně s benzínem ve válci spaluje.Problém však nastane s povinným přimícháváním biosložek do benzínu, neb s takovým benzínem se olej nesnese - nepromíchá se.Moderní dvoutakty, které se již pro lodní pohony nabízí, mají již přímé vstřikování a slibuje se o 30% vyšší účinnost a tím i úspornost oproti klasickým 4T motorům se vstřikováním. Jinak starší dvoutakt je velmi spolehlivý hlavně v tom, že je to velmi jednoduchý stroj s karburátory. Větší pozornost vyžaduje na zazimování, neb klika v oleji prostě nepalve a ve vlhku hrozí přireznutí pístních kroužků ve válci.V legislativě již přihlášených motorů na SPS 4T a 2T nehraje žádnou roli. Upraveno 6. Září 2018 uživatelem banjoales Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 5. Září 2018 Sdílet Odesláno 5. Září 2018 Moderní dvoutakty, které se již pro lodní pohony nabízí, mají již přímé vstřikování a slibuje se o 30% vyšší účinnost a tím i úspornost oproti klasickým 4T motorům se vstřikováním.Ano, slibuje se, ale v reálném provozu je měrná spotřeba srovnatelná.... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel 444 Odesláno 5. Září 2018 Autor Sdílet Odesláno 5. Září 2018 Děkuji všem za diskuzi. Máte někdo nějaký názor na čínský dvoutaktní motor SAIL 40 HP r.v. 2011 nejetý (cca 10 motohodin).Je to dobra, středně dobra nebo špatná volba. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
raschi Odesláno 5. Září 2018 Sdílet Odesláno 5. Září 2018 Pokud ten motor už dříve nebyl registrovaný v čR na SPS (nebo v obdobném registru v jiné zemi EU), tak nepůjde přihlásit (karburátorové 2T motory nesplňují emisní požadavky na nově registrované motory) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se