mario1p Zveřejněno 8. Srpen 2018 Sdílet Zveřejněno 8. Srpen 2018 Zdravim a poprosil by som o radu jedna sa o motor 2 takt Evinrude 70 ... na volnobeh ide, na sucho ide (s chladenim hadicou) ale akonahle sa vrtula ponory do vody, a hodi sa rychlost motor zhasne. Proste dopor vody ho zbrzdi a skape. Co to moze byt? filter palivovy vymeneny, sviecky vymenene, vsetko vizera v poriadku. NEcviete od coho sa mam odpichniut?Dakujem za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 8. Srpen 2018 Sdílet Odesláno 8. Srpen 2018 Nejspíš chudá směs, něco přicpaného, nejspíš hlavní tryska. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mario1p Odesláno 8. Srpen 2018 Autor Sdílet Odesláno 8. Srpen 2018 Len prave smrdi benzin a vizera to ako keby ho preplavovalo lebo potom aj tecie benzin von. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 8. Srpen 2018 Sdílet Odesláno 8. Srpen 2018 Tam to máš napsat rovnou a všechno najednou. To je jak u blbejch. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jahoďák Odesláno 9. Srpen 2018 Sdílet Odesláno 9. Srpen 2018 Měl jsi rozebranej karburátor? .. vše vyčistit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 9. Srpen 2018 Sdílet Odesláno 9. Srpen 2018 (upraveno) Taky to může být jen blbě seřízený volnoběh. Seřizuje se s vrtulí ve vodě a se zařazenou rychlostí. Jestli to někdo seřídil "na hadici", tak to zákonitě ve vodě zařazením chcípne. Upraveno 9. Srpen 2018 uživatelem Lubor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mario1p Odesláno 9. Srpen 2018 Autor Sdílet Odesláno 9. Srpen 2018 dakujem za rady vyskusam... david ospravedlnujem sa ze som nenapisal to rovno len myslel som ze to su take zakladne veci co hned kazdy robi a az ked to nefunguje sa pyta na fore. Ak v kazdom pripade dakujem proste uz ma napadlo ci to nemoze byt zapalovanie blbe, ale este vysksuam ten volnobech vo vode nastelovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 9. Srpen 2018 Sdílet Odesláno 9. Srpen 2018 (upraveno) štelovat volnoběh se zařazenou rychlostí a ve vodě? To jako vážně?Nikdy jsem nepozoroval tak zásadní rozdíl abych to takto musel dělat.Nenapsal jsi, jak se motor do tohoto stavu dostal. Jestli to začalo najednou, nebo se to postupně zhoršovalo, nebo jsi ho po letech vytáhl z garáže, nebo to tak koupil....Podle toho, že píšeš, že se ti přeplavuje karbec, bych tipoval, že nezavírá plovák (jestli tam něco takovýho je.... přiznávám, že ten motor neznám). :)Začni kompletním vyčištěním a kontrolou karbecu.Jaký je to chcípnutí po zařazení? Motor ztrácí otáčky až chcípne, nebo je to jako když odpojíš zapalování? Jde mi o to jestli jít po elektrice, nebo po palivu.Chcípne i když zařadíš rychlost s vrtulí na suchu? Upraveno 9. Srpen 2018 uživatelem Zdenda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 9. Srpen 2018 Sdílet Odesláno 9. Srpen 2018 Je to 70HP, nemá to víc karburátorů? Víš jak to seřizovat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 9. Srpen 2018 Sdílet Odesláno 9. Srpen 2018 štelovat volnoběh se zařazenou rychlostí a ve vodě? To jako vážně?Nikdy jsem nepozoroval tak zásadní rozdíl abych to takto musel dělat.No, já to zjednodušil. Pokud se sešteluje podle manuálu (správné otáčky a bohatost), tak se pak jen zkontroluje jestli po zařazení rychlosti ve vodě nechcípne. Mne napadlo, jestli to neseřídil nějaký motorkář "na ucho" na neutrál. Pak by problém být mohl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 9. Srpen 2018 Sdílet Odesláno 9. Srpen 2018 Jestli 70tka, tak tříkarbec. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mario1p Odesláno 9. Srpen 2018 Autor Sdílet Odesláno 9. Srpen 2018 (upraveno) no je to trojkarburatorovy motor. a skusim to popisat vsetko naraz Kamarat kupil lod s motorom, ze vraj ktory je servise, predajca mu ho ukazal na sucho napojeny na hadicu, pridal naplno a motor isiel. Doniesol domov, dali na vodu volnobeh ide pekne bez problemov, startuje sa klucikom a je tam elektormagneticky sytic, takze nastartuje, necha sa chvilu zahriat. Hodi sa rychlost a zhasne, hodi sa spiatocka a zhasne. vytiahne sa z vody noha, ked sa postupne pridava zhasne, ked sa rovno vytne ide ako blazon. Lenze samozrejme so syticom neda sa hodit rychlost. Ked odpojim ten sytic motor ani nenastartuje. Vymenil sa filter, vycistili sa karburatory. zvacsil sa trochu volnobeh, ale aj tak ked sa zaradi ryhclost sekne rana a zhasne motor. Ked som skusal co nahodou nie je zadreta noha, nie je lebo noha s vrtulou resp vrtula sa toci normalne hodim ryhclost vyberem sviecky a tocim nohou ulne lahko cize noha nie je pridreta. vycistene karburatory, ihly chodia normalne nie su pridrete. vymeneny filter. Nastaveny volnobeh (bez roblemov) tlaky motora na vsetkych valcov rovnake a dobre. Motor zhasne po zaradeni rychlosti pripada mi to ako keby neaky odpor a zahltilo ho. A po case zacne smrdiet benzin ako keby ho preplavovalo, ale hladiny su dobre a tricky vycistene. Proste neviem kde by mohla byt zrada a steloval som uz vela motorov dvojtaktov ale motorkovych a aj z vodneho skutra ale toto proste je pre mna zahada co neviem lebo takyto lodny motor robim prvy krat. Preto hladam radu. Napada ma este hlavna membrana na podtalkovm cerpadle ci nahdou pri volnobehu ked ide na sytic tak ide na sytoc, ked sa daju plne otacky tak memrana staci ale pri tych priemrnych otackach mebrana nestaci dodavat palivo. A tym ze sa to stale startuje tak zacne preplavovat lebo stale sa zaina sytic. Alebo ci nahdoou to CDI zapalovanie je je neako chytene, ze predzapal nepresunie a motor pri zatazeni zhasne. Ale stale mi to pripada ze je niekde problem skor v benzine ako v elektrike, ale netusim :( Tak dakujem za vsetky rady a navody vsetkym Upraveno 9. Srpen 2018 uživatelem mario1p Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 9. Srpen 2018 Sdílet Odesláno 9. Srpen 2018 Co takhle rok výroby by nebyl?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mario1p Odesláno 9. Srpen 2018 Autor Sdílet Odesláno 9. Srpen 2018 rok vyroby je 93 ... ono je to starsi motor ale ze dobry ukazoval aj video ako chodil pred tym ako ho odstavil (len da sa verit?) a preto ci je to len v nastaveni a volaka hovadina alebo nieco pokazene ? Alebo som len lajbavy v tom ja :( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
raschi Odesláno 10. Srpen 2018 Sdílet Odesláno 10. Srpen 2018 Ten sytič je předpokládám přívstřik (prime), nikoliv klapka v sání (choke), tedy válec s páčkou, ke kterému vede ovládací el.vodič, vstupem je palivová hadička za čerpadlem a výstup hadičky do všech karburátorů. V jaké poloze je ta páčka? Musí být rovnoběžně s podélnou osou válce. Pokud by byla páčka napříč, tak by byl stále otevřený (ruční ovládání pro případ startování bez elektřiny).Odpojením sytiče máš na mysli odpojení od elektřiny nebo odpojení palivové hadičky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 10. Srpen 2018 Sdílet Odesláno 10. Srpen 2018 …. takze nastartuje, necha sa chvilu zahriat. Hodi sa rychlost a zhasne, hodi sa spiatocka a zhasne. vytiahne sa z vody noha, ked sa postupne pridava zhasne, ked sa rovno vytne ide ako blazon. Lenze samozrejme so syticom neda sa hodit rychlost. Ked odpojim ten sytic motor ani nenastartuje.Moc tomu nerozumím. Chtělo by to přesněji popsat ty projevy a okolnosti. Např. zda ta zkouška na suchu probíhá se zařazenou rychlostí a co je to že "sa rovno vytne a ide jako blazon"? Lze plynule regulovat otáčky, nebo buď zhasne nebo jde na max. otáčky? Když "ide ako blazon" má při tom výkon? Nebo se spíše dusí a výrazně kouří? Jak byl seřízený volnoběh? Byly při čistění karburátorů vyndány šrouby bohatosti? (pozice 15)https://www.boats.net/catalog/evinrude/outboard-by-year/1993/ve70elets/carburetor-70-models-onlyMají ty šrouby všechny karburátory?Jak byly po vyčištění seřízeny karburátory vůči sobě?………Já bych to viděl jako klasiku, kdy odstavením motoru došlo k vyschnutí karburátorů a zalepení něčeho zaschlým olejem. Následné čištění buď nebylo úspěšné, nebo došlo k rozštelování základních hodnot. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 10. Srpen 2018 Sdílet Odesláno 10. Srpen 2018 Psal jsi, že nemáš zkušenosti s lodníma motorama.V ovládací skříňce je tzv. výtrhová pojistka, která vytažením pojistky ukostří drát a ten deaktivuje zapalování. Pak je tam spínač neutrálu (buď v ovládací skříňce, nebo v motoru), který nedovolí startovat se zařazeným kvaltem. Pokud by ty dráty byly někde prodřené či blbě zapojené, mohlo by to dělat divné věci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 10. Srpen 2018 Sdílet Odesláno 10. Srpen 2018 Jinak dvoutakt vždycky po zhasnutí smrdí benzínem a dokonce dělá na vodě duhovou hladinu, protože se vypíná zapalováním. Po vypnutí se ještě trochu dotočí a prožene do výfuku nespálené palivo. Není tam žádný tlumič. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mario1p Odesláno 10. Srpen 2018 Autor Sdílet Odesláno 10. Srpen 2018 (upraveno) raschi ---- ano to je priami vstrek do karburatora presne ako pises, a je rovnobezne s podelnou osou. Ale ked som rozobral tu membranku tak to vizera ze vtedy moze elektormagnet kmitat s tou membrankou a ked je kolmo na os toho valca tak nekmita ta membranka aspon podla rozobrateho sami to tak javi.Lubor ---- ano je t oako popisujes nedovoli startovat so zaradenym kvaltom, tak to je vsetko v poriadku tam. Co sa tyka toho karburatora a srobu, tak ani jeden karburator nema ten srob bohatosti. ziadne sroby an karburatore nie su, jedine napevno zasrobovane trisky, vsetky vycistene. karburatory voci sebe sa daju stelovat len v podstate otaracia klapak, nic ine sa neda stelovat ziadny srob na stelovanie na karburatore nie je ani volnobeh ani bohatost zmesy.Tak popisem presne, ked ide volnobeh, motor ide relativne dobre, ked sa zaradi rychlost na suchu tak ide akonahle sa ponory do vody zhasne motor zadusi ho. Ked nezaradim rychlost a mechanicky pohybujem s klapkami karburatora tak motor ide do otacok. cize motor sa bere normalne, problem je ten ze zaradi sa rychlost a zhasne vo vode..... ako keby odpor vody ho zahltil, lenze vacsie otacky sa neozu volnobezne nastavit lebo ked by sa hodila rychlost to sekne a aj by sa mohlo rozsypat noha.... A co sa tyka toho vypinania tak ano aj duhova hladina zostane... Upraveno 10. Srpen 2018 uživatelem mario1p Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 11. Srpen 2018 Sdílet Odesláno 11. Srpen 2018 (upraveno) Možná by ses měl líp podívat, protože na obrázku karbecu je šroub volnoběhu na levém boku nahoře, kousek za osou klapky. A je u všech tří.Bez seřizování byly nejpozději v roce 1989. Upraveno 11. Srpen 2018 uživatelem david Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mario1p Odesláno 11. Srpen 2018 Autor Sdílet Odesláno 11. Srpen 2018 (upraveno) UZ je to vyriesene, problem vyrieseny. Tie sroby naozaj neboli. motor podla kodu 93 rok a karburatory bez srobov takze asi zo starsieho modelu. Problem bol ten , ze ten kto to skladal pred tym a cistil karburatory, tak pod triskami co ide ihla plavaku na obrazku co poslal Lubor su oznacene cislom 12 chybali tie silonove podlozky 0,8mm a tym padom aj ked boli nastavene plavaky tak to preplavovalo a zahlcovalo. isiel som podla obrazku presne a prisiel som na to takto Takze vyriesene, dakujem vsetkym za pomoc !!! motor ide ako hodinky aj pridava v odpore vsetko super. Cize ked isiel na plny vykon ked podlozky nebolo nezahlcovalo lebo benzin stohlo spalit a nepreplavil sa. a ked isiel pomalsie sa prehltil a zdochol. Este raz DAKUJEM !!! Upraveno 11. Srpen 2018 uživatelem mario1p Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
raschi Odesláno 11. Srpen 2018 Sdílet Odesláno 11. Srpen 2018 Gratuluji! U Evinrudu u mé předchozí lodě zase v karburátoru chybělo těsnění hlavní trysky vůči spodku (poz. 18 na nákresu), takže nechtěl jít na plný plyn, protože místo paliva z plovákové komory přisával falešný vzduch.Ještě k funkci toho sytiče - není to pumpa, takže membrána tam nekmitá. Tlak benzínu na vstupu sytiče je od palivové pumpy a elektromagnet pouze otevírá ventil a pouští natlakovaný benzín přímo do hrdla karburátoru. Páčka v poloze napříč ten ventil zablokuje v otevřené poloze. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mario1p Odesláno 11. Srpen 2018 Autor Sdílet Odesláno 11. Srpen 2018 raschi ... dakujem za vysvetlenie toho sytice, myslel som ze je to elektormagneticke kmitanie nie len ventil. Takze dakujem. A ano je to tak ze pusta benzin rovno ka skrtiacu klapku . No v kazdom pripade kazda podlozka ma svoju funkciu i ked by sa to dalo aj bez podlozky vymysliet ale potrebuju zarabat a davaju vseliake "kurvitka" :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.