Přejít na obsah
Plavidla.cz

laminátový kýl


oshurty

Doporučené příspěvky

V pátek jsem se po 6-ti týdnech vrátil z HR a čtu první vlákno a nestačím se divit... Oshurty, prosím tě nech si poradit, vymýšlíš fakt p....y. Mám už 7let 4m RIB (normální, ne s laťkovou podlahou) a vím jaké jsou rázy na vlnách a co to musí vydržet. Navíc RIB člun je navržen pro skluový režim, kterého se slabým motorem nikdy nedosáhneš. A jestli to máš na pojíždění na rybníku, tak proč RIB????? Za dva měsíce budu taky penzista, od mládí jsem kutil, vymýšlel jsem a vytvářel ledacos, ale toto fakt ne.


A jestli chceš fakt laminovat, koukni na YouTube.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přátelé děkuji, přivedli jste mě svými radami zase na správnou cestu. RIB jsem zavrhl, po debatě s TAURUSEM začínám přemýšlet o nafukovacím kýlu. 6e se svou váhou a s malým motorem člun do skluzu nedostanu, je mi jasné, denně jsem na Ebayi a koukám po motorech... zatím se kloním k dvoutaktu dvouválci, značek je na výběr několik, stáří v průměru 10 roků (můj cenový strop je 500€). dokonce jsem zahlídl i za 100 € DVA DDR motory, Forelle, 7,5HP, dvoutakt. asi na ně pojedu podívat, přes zimu bych snad jeden zprovoznil. Nevíte jak je to s legislativou? smí se ještě vůbec používat???

Dvoutakt se mi zamlouvá víc jak 4T, přijde mi jednodušší a má i lepší ? průběh točivého momentu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S mým Zodiac Zoom 310 s 6PS čtyřtaktním Tohatsu se obvykle do kluzu dostanu i ve dvou lidech i s nádrží na 10 litrů a troškou věcí v tašce. Vážím lehce přes osmdesát, manželka méně (přesnou váhu zde z důvodu osobní bezpečnosti nemohu uvádět). Proti větru to jde s obtížemi, nejlépe to jde dolů po velké vlně ale to spíše na moři že. Podlaha klasická překližková ze čtyř dílů, dole pak nafukovací kýl. Žádné extra vychytávky ani kolečka. Jo a ještě vozím dvoukilovou rozkládací kotvu, tu mám napevno uvázanou k zrcadlu asi na osmimetrovém špagátu a dva nenasákavé lodní polštářky a jedno sedací lehátko. Takže vlastně sumasumárum je toho docela dost.

 

polštářky: https://www.awn.de/catalogsearch/result/?cat=0&q=AWN+Silikon+Kapok-Kissen

sedačka: https://www.awn.de/comfort-seat.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak přátelé, byl jsem se podívat na ty DDR motory, a musím říct, že měly cenu tak šrotu _ kousnutý, bez svíček, zaprášený... hrůze. kdyby je nechal za cenu šrotu (za 20€ ) tak jsem je možná vzal. ještě že jsem měl co k vyřizoání v TP, pak už to bylo jen kousek přes kopec, takže mě těch pár km nezruinovalo

našel jsem ale jeden Mercury ( https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/aussenborder-mercury-7-5-ps/932441623-211-5124) pán mi napsal, že je sice asi 20 roků starý, ale používaný pouze jako manipulační na plachetnici, je to dvou takt, dvouválec , 7,5 PS, za 250 € pro mě lákavá cena....., ta vzdálenost pro mě není trága, o 100 km dál mám příbuzné, tak bych to mohl spojit....

čekám na Vaše názory...

Upraveno uživatelem oshurty
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Nevíte jak je to s legislativou? smí se ještě vůbec používat??? ...

Bez registrace se mohou provozovat pouze motory do 5HP, tam je jedno, jak jsou staré. Silnější musejí být registrované na SPS a to včetně člunu, na kterém jsou provozované. Motor a člun půjdou přihlásit, jen pokud mají CE certifikát nebo mají doklad o předchozí registraci u nás nebo jiné zemi EU. K svému člunu bys CE certifikát měl mít. Když si budeš chtít přivézt třeba ten starý Mercury 7.5HP z Německa, budeš potřebovat kromě ověřené kupní smlouvy ještě doklad o odhlášce z německého registru, jinak ti jej na SPS nepřihlásí. A pokud v Německu registrovaný nebyl, potom se u nás už přihlásit ani legálně provozovat nedá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou registrací ohledně výkonu jsem byl z výše uvedeného dost překvapen. Na stránkách SPS je uvedena povinost od 4kW, t.j. asi 5,5HP. Nikdy jsem se o to nijak nestaral, mám lodě které registraci a technickým prohlídkám jednoznačně podléhají. Buď jak buď jsem nikdy neviděl číslo na pramicích a pod. s motory přes pět koní, o technických prohlídkách nemluvě. Není tam nějaká výjimka ohledně velikosti lodi nebo něco v tom smyslu?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...