Přejít na obsah
Plavidla.cz

Spalovací motor Johnson 5hp 4t


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 158
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Neber to blbě, ale každej malej motor, kterej je na prodej, tak byl ježděn pouze na sladké vodě a každej byl jako záložák na plachetnici...

Realita však bývá taková, že většinu těhle motorů honily pod plným na gumáku a sem tam i v Chorvatsku. Většina takto prodávaných motorů plachetnici neviděla ani z dálky.

Věřit takovýmto inzerátům se nedá. Lepší je se na ten motor zajet podívat a až na místě okouknout stav. Ne každej prodejce je solidní a do inzerátu může napsat cokoli. Naopak motor, kterej vypadá na fotkách bídně a v inzerátu je popisován jako nic moc stav může na tom být mnohem lépe a mít mnohem méně nalítáno, než ten z toho fešáckýho inzerátu.

Upraveno uživatelem Olin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  Citovat
Neber to blbě, ale každej malej motor, kterej je na prodej, tak byl ježděn pouze na sladké vodě a každej byl jako záložák na plachetnici...

Realita však bývá taková, že většinu těhle motorů honily pod plným na gumáku a sem tam i v Chorvatsku. Většina takto prodávaných motorů plachetnici neviděla ani z dálky.

Věřit takovýmto inzerátům se nedá. Lepší je se na ten motor zajet podívat a až na místě okouknout stav. Ne každej prodejce je solidní a do inzerátu může napsat cokoli. Naopak motor, kterej vypadá na fotkách bídně a v inzerátu je popisován jako nic moc stav může na tom být mnohem lépe a mít mnohem méně nalítáno, než ten z toho fešáckýho inzerátu.

Neberu to špatně každá rada dobrá a v tomhle asi.mate pravdu určitě bych se jel podívat ale bude to můj první tak se ptám co a jak na co si dát pozor asi stejně když to uvidím tak uvidím jen vizuální stav jestli bude možnost vyzkoušet uvidíme škubnutí na první by bylo fajn

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  Citovat
Risk to je vždycky. Jde o to, jak velký. Nechat si předvést, ale ne v sudu, ale na lodi na vodě. Jak staruje, řadí, chladí, kouří, jak jde do otáček.

Tak jako ja první majitel prvního spalovacího motoru asi poznám.prd ðŸ˜ðŸ˜

 

Jinak návod v angličtině a němčině a klíč prý na svíčku se šroubovák jestli je jako nářadí tak je i nářadí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  Citovat
Je-li návod a svíčák, tak nejspíš kradený nebude. Tak už jen, proč je tak obroušená vrtule. Na plachetnici by to bylo dost velký umění. Sundej ho o litr nebo dva.

tak jsem to popletl pry nebyl na plachetnici to asi jiny :D

 

psal mi sms mel jako zalohu na motoraku na rece ja motor nevyuziji prodavam lod koupil jsem ho za 16 za 14 vam ho necham

 

takze je uz po nekom takze ted bych byů 3 ti majitel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no sundej ho možná i o 3-4 litry . Johnsona jsem mě , ty pruhy na krytu motoru znamenají počet válců . Jinak ale to opotřebení vrtule vůbec neznačí že ten motor byl na plachetnici,ale spíš že valil každou sezonu všude možně . Já mám na 60 hp již 3 rok vrtuli co tu loď honí 200 hodin ročně a je úplně černá . Tohle jak je na foto znamená že s tím jezdili do zblbnutí a možná ještě v půjčovně . Na sladkou vodu nevěř . Pan Sečka co tu prodává motory to tvrdí stále,ale je to kravina . Jinak pokud ti někdo dá záruku 0,5 roku ,, tak to znamená že to je záruka na skryté vady ,, no a to je ze zákona , to ti dávat nemusí . Na druhou stranu moc jiných šancí nemáš .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

než koupit olítanou vránu za 10-14tis a pak do toho dalších min.5 tis naládovat a modlit se,aby vše fungovalo a nemusel jsi místo plavby neustále něco řešit ,mi přijde rozumnější si pořídit funglovku 2,5hp za 18-23 tis a máš klid se zárukou,jen budeš mít poloviční výkon,ale ono těch 5hp také vzduchem nelítá... Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

váš souhlas mu peníze s případným léčením olítané vrány neušetří , záleží na co to potřebuje a jak má těžkou loď



zatracovaná (funglovka se 6 mth) Yamaha F2,5hp mi jde ve výtlaku na 1/2 plynu ,tedy s velkou výkonovou rezervou i pod komorou proti proudu Dunaje s malým polyetylenovým tendrem (celkový výtlak do 150kg), žádným trápením bych to rozhodně nenazýval,spolehlivou zábavou a perfektním přibližovadlem každopádně ano a rozhodně ten minimotůrek dělá na vodě menší kravál než Vikiho Parsun 5hp na překližkovém plavidle v klidném úseku Dunaje u Hamuliakova,ale proti gustu...

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

třeba nemá potřebu s uřvanou pětkou si něco dokazovat a potřebuje ten motor jen jako tiché šťouchadlo,ne každý má ambice na kravál kolem vody


při mých dnešních zkušennostech jsem vděčný za své rozhodnutí si na svoji loď instalovat pouze funglovky,proud řeky nečeká a spolehlivost všech 3 motorů od Yamahy je příkladná,co víc si přát...na FT9,9 už je asi 340mth,na FT25 asi 170mth a na tom prckovi jen 6,4mth,ale je to YAMAHA ,proto jsem prodal zánovní SuzukiDF2,5 a pořídil do té ušlechtilé šedé rodiny i malého sourozence a nelituji toho,Yamaha je bohužel o 4kg těžší než DF,ale je zcela jinde hlukem a překvapivě i spotřebou,používám malý motůrek pouze jako pohon tendru,jiné využití pro něj nemám


Viki, nic proti tobě nemám,jen jsem loni na Dunajparty nemohl kvůli tvému hlučnějšímu nářadí dospat na břehu opici...

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to samozřejmě ano,pokud bude v top kondici,ale dostat do takového stavu motor,který sloužil jako pluh bude stát nějaký peníz,bude s největší pravděpodobností potřebovat nový nakopnutý propeller,možná i vytlučená gufera v převodovce,možná i hřídel,samozřejmě oleje,svíčky,řemen a takový motor má smysl pro zkušeného kolegu,nikoliv pro začátečníka odkázaného pravděpodobně pouze na servis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, takhle Michalovi neporadíte...I když v tomto případě se radí dost těžko, každý máme trochu jiné zkušenosti se starším motorem. Já jsem měl dva zánovní a měl jsem asi štěstí, třetí byl už nový a teď půjdu zase do novýho i když to bolí peněženku. Taky mám dilema, jestli 4T mercury anebo evinrude E-Tec (50-60 Hp). A teď prosím o radu...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 20 let Johnson 4k 2v 2takt koupil jsem ho 2 roky starej od končícího rybáře v Německu za 100 DM a za celou dobu jsem mu dvakrát vyměnil deci oleje v noze,jednou svíčky a simerink kolem výstupní hřídele. A když vidím startování novejch 4T motorů co maj okolo mě tak se musim smát protože můj chytne vždycky na první a to i když tam je po zimě starej benzín. Tak nevím kde je teda výhoda novýho motoru za nesmyslný peníze 😯
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže když to shrnu, tak ten motor z inzerátu je krajně podezřelej.

Evidentně nesloužil jako záložní. Pro mě je takovej prodejce automaticky nedůvěryhodnej a nic bych nekoupil.


Co se týká starších motorů, tak je to jako se vším. Vždycky je tam riziko. Ten kdo tomu nerozumí může snadno naletět. Na druhou stranu je to možnost jak dost ušetřit.

Lodní motory nejsou zrovna hitem modernizace. Takže kolikrát je 10 let starej motor úplně stejnej, jako novej v prodejně.

Diskuzí na téma jetý značkový vs. nový neznačkový za stejný peníze je tu hromada, tak nemá cenu to znova otevírat.


Rozhodnout si to musí každej sám. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...
TOPlist