Přejít na obsah
Plavidla.cz

Dunaj


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 346
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

L

Tak ono nejvetsi problem nebude v nemcich,ale v tve lodi, respektive ve vlajce kterou mas vyvesenou na zadi :lol:. Bohuzel no, jako oni jsou nadlidi a my jsme untermensch, takze s tim clovek musi pocitat. Sice na zapade to funguje trochulepe, ale na vychode je to jeste horsi. Nenadelas nic :)

Na svoji vlajku jsem pysny a hrdy a zvlastni je ,ze v Rakousku toto nijak nepocituji,ostatne Rakusaci Nemce bytostne nesnasi a naopak Nemci opovrhuji Rakusakama,jak jsem zjistil po rozhovoru s jednema jinak celkem fajn lidma pred 4dny ,kdy jsme popili 3 sedmicky a fajn si popovidali,urcite se nechovali jakkoliv nemecky nadrazene,byli to spravci jedne mariny...

Neznam Prusaky ani ty Helmuty ze zapadu,ale jeden Prusak mi v prvni zatoce za Hrenskem domluvil kotveni,dal jsem mu pivo a prisel se pak zeptat jestli nepotrebuji dovezt pro benzin ci na nakup a tady se drtiva vetsina chova pratelsky,bohuzel az na ty 2 dementy,z meho uhlu pohledu jsou to obycejna prasata a rad bych veril tomu,ze jde o vyjimky...uvidim jak to bude dal,po Nemecku nas ceka jeste 39km do Bamberku,pak 171km kanal MD a 250km nemecky Donau.

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu fotku z Dunaje mi dnes poslal Christian,ze nam dnes vypluli naproti,je to nafocene kousek nad nasi marinou,pluji do Schlogenu,kde budou cekat a kde by jsme meli byt za 7az9dnu a pri pohledu na tu bozskou krasu nejak nechapu co delam tady,proc jsme vlastne proplouvali nudne Holandsko,misty hnusnou Belgii,nekonecnou Francii a 2x Nemecko...tento vylet mi dal hodne zkusennosti,ale ta nejvetsi je,ze uz nechci nikdy opustit Dunaj,nic se mu nevyrovna,maximalne tak priblizi.

Celou cestu vezu klubovou vlajku na pridi,ve skrini peclive uskladnene mame klubove mikiny,v Nemecku jsem nakoupil nejake darecky a hodne piti,bude to tedy urcite velmi narocne setkani a moc uz se na ty uzasne lidicky tesim...

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsme v marine Furth za 8,.euro asi 10km pred Norimberkem,do Kelheimu na Donau zbyva 121km,celkove asi jeste 480km,Nemci se chovaji velmi pretelsky na brehu i na vode samozrejme na par vyjimek a vzdy pri kotveni nekdo prijde pomoci,coz je moc hezke,ale nastesti kdyz zrovna nefuci to neni potreba...

Kanal Main-Donau je stejne nudny jako jine kanaly,ale ty 2 dny to uz v pohode vydrzim,blizkost milovaneho Dunaje me nabiji energii,je uz za humny,za sebou mame pres 3tis km,tak tech 121km je malina...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamaradi za posledni 3 dny upluli proti proudu Dunaje 70km,jsou dnes v marine Au v Hornim Rakousku,my jsme za stejne 3dny poskocili o 155km,evidentne si uzivaji vytlacnou velmi loudavou plavbu se svymi v8 a hlavne nikam nespechaji,se svymi rychliky by klidne Schloegen zvladli za den,takto jeste nejsou ani v polovine,my by jsme ve Schloegenu meli byt za 5 az 6 dnu...


nastesti vse podstatne na Lydii funguje,klic c.8 na ulomenem drzaku motoru plni svuj ucel,tak by jsme to meli dotahnout do zdarneho konce.Za ty vice jak 3tisicovky km a asi cca 400 motohodin mam vsak na lodi uz ted dost pripravene prace na novou sezonu,ulomeny drzak po narazu je jasny ukol vcetne nove plastove desky vymenou za drevenou, velky servis na obou motorech bude samozrejmosti,navic bude nutna oprava dieseloveho topeni,ktere chvilku funguje a nasledne spadne do error,zacala v silnych destich rosit lukna,tedy kompletni rozebrani,zakazkova vyroba noveho tesneni a pretesneni sikaflexem doma v teple,budu menit puvodni teakove bortlajsny za modre pryzove z estetickych duvodu,poopravim pravdepodobne po teto sezone antifouling ,protoze bouchancu par obdrzel,kompletni vycisteni a prelesteni lode delam na kazdou sezonu,vymena sroubku v drzacku reflektoru a jeho srovnani bude otazka par minut ,nafukujici se deska kuch.linky v miste za vodovodni baterii bude opravena seriznutim a opetovnym zalakovanim vodou namahaneho mista v zadni casti,vyroba novych kotevnich kufru u calounice a pripadne vymena poskrabane a jiz popraskane kozenky na 4 polstarich za 6 sezon take bude jen o odvozu a dovozu k calounici a snad by Lydia po teto ozdravne kure mela byt opet ve 100%-ni kondici perfektne pripravena na novou sezonu,coz toto vse samozrejme budu resit az po ukonceni sezony letosni,ale je to pravdivy vycet nutnych servisnich ukonu po teto dlouhe plavbe...


Ledkove reflektory na pridi mi neskutecne poslouzily ve francouzskych tunelech,bohuzel poslouzily i jako prvni naraznikova cast lode pri obcasnem skrtnuti pridi v komorach,kdy diky turbulencim od velkych lodi jsem nebyl schopen tuknuti zabranit,nejaka ohleduplnost se na evropskych vodnich cestach zrovna nenosi,proto budu rovnat jejich drzacky,nastesti vse podstatne jako rizeni,motory,palivovy system,elektrika,vodovodni i odpadni system,lednicka,atd. vse funguje krome topeni bez jakychkoliv problemu a plavbyschopnost lode za ty 2,5mesice kazdodenniho provozu nezaznamenala jedinou zavadu,coz je skvele,uvedeny servis je dusledek havarie ci kosmetika,ale nic podstatneho nebylo nastesti zatim potreba resit...

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vcera 20.7. po 3.176km a 69plavebnich dnech z celkovych 77 dnu na lodi jsme se v 16.51hod konecne vplavili v Kelheimu do Dunaje,ktery zde v hornim toku pripomina vetsi Labe a ani jeho proud zde jeste neni silny,nam znamy Dunaj zrejme zacne az v Passau po soutoku s Inn,i kdyz dnes v Regensburg celkem tekl a na cca hodinu jsme zvysili rychlost,potrebujeme dnes zdolat 97km,zatim mame 54,2 a cekame na komoru Geisling,kazdopadne uz jsme skoro "doma"...


Zvladli jsme pohodovych 78km a vyuzili parkovaci molo dalby pod komorou Straubing,po dlouhe dobe jsme si uzili nadherny den na vode bez problemovych komor,s koupanim pod Walhallou v neopakovatelne scenerii Dunaje i jsme asi 5x poradne zmokli,jedna prutr byla temer nepruhledna a ani sterace nebyly schopne pomoci,zitra opet potrebujeme uplout pres 70km,coz by nemel byt problem,protoze dalsi komora je az za 90km a dalsi den do Schloegenu nam zbyde cca 50km...

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamaradi zrejme nevydrzeli cekat dalsi den ve Schloegenu a vypluli nam vice naproti,cekaji na 2257km v marine Hofkirchen,coz je 64km pod nami jeste v Nemecku,bohuzel je tady u nas na 2321km mlha jak mliko,tak cekame na mozne vypluti,snad se mlha brzy zvedne a bude mozne kopnout do vrtule,64km nam zabere 5az6 hodin plavby bez komor,protoze dalsi komora Passau je az 90km pod nami nad soutokem s Inn... Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Posunuli jsme se uz vcera na Walsee,kde jsme se od obeda koupali a odkud nas za chvilku ceka posledni plavebni den naseho dlouheho vyletu fdo domovske mariny,Dunaj se vyblbnul uz na jare,je ted klidny,cisty,vonavy a modry.Na soutoku s Inn byl take celkem v pohode,zrychlil nas jen na 16kmhod.Kazdy den vyplouvame kolem 8hod,tedy podstatne driv nez kamaradi,kteri nas vsak vzdy kolem obeda nekde dohoni,stejnou trasu vsak propluli za 75litru,my za 15...navic pod Linz v samoobsluzne marine zcela zbytecne za nas dali do kasicky 27,.eur,ktere vsak uz predesly vecer zaplatila moje zena,coz jsem se dozvedel az vcera vecer zde na Walsee,kam od nas pripluly dalsi 2 lode a opet uz nekolikaty vecer v rade se slavilo,snad uz posledni oslavy budou u nas zitra v marine,kde bude grilovacka a snad i party na plazi.Pejsci uz jsou z cesty maximalne utahani,Nellynka kazde rano minimalne hodinu fnuka uz vice jak tyden a dosazeni cile pravdepodobne uvitaji vice nez my.Mariny zde v Rakousku stoji 20,.eur a dnesni noc byla poslednim takto placenym stanim.Na Walsee vsak nocovani v marine neni vubec nutne,bezne se nocuje na jezere na kotve,ale my jsme samozrejme byli radeji se svymi...

Dnesni den je 75plavebni z celkovych 83dnu na lodi,Garmin v cili ukaze 3.586km,a to je asi vse.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci dekuji,bylo to velmi poucne,ale do tech vsemoznych prdeli bych uz z milovaneho Dunaje znovu nikdy neodbocil...jinak dnes mi bylo mistni autopujcovnou odmitnuto pujceni nejakeho skokana na cestu domu pro nas automobil z duvodu me jine statni prislusnosti,a to tam telefonovala rodila mluvci,zrejme ta radobynadrazenost funguje i tady,nastesti ne v nasi marine...

Vyresil jsem to taxikem z Mikulova,kdyz jim ceska eura nevoni...bude tady asi za 3 hodiny.

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uplynul týden od našeho návratu,loď je vyklizená a uklizená po dlouhé cestě,doma samozřejmě hned po návratu odešla pračka,tak jsem frčel pro novou,dnes jsem byl na otočku v marině na kukačku a pro nějaké věci,zpátky jsem raději jel na Hollabrunn a Laa an/d Thaya,protože mikulovský přechod byl díky MSGPmoto ucpaný na půl hodiny a užil jsem si na lodi zase chvilku pohoupání,které mi doma chybí,ten týden nemohu usnout,postel je proti spaní na lodi jako truhla...

Dunaj byl dnes po deštích hodně zakalený a jsem rád,že jsme ho z spluli když byl čistý,voňavý a modrý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...

O víkendu kamarád Herbert našel ve své Zille v prostoru palivové nádrže 3 užovky !!!

(Zille je speciální dřevěná pramice na Dunaj vážící cca 1 tunu)


Pobyt v marině je pro nás po dlouhé cestě přímo ozdravný,únava z cesty je dávno pryč,zbyla jen zkušennost ,vzpomínky a cca 5 tis fotek,s Lydií vyplouváme jen minimálně,většinou plujeme těch cca 600m na pláž na tendru,snažím se nezatěžovat protiproudem zatím stále nemocný držák motoru,stav vody Dunaje střídavě klesá a stoupá podle srážek a zatím to vypadá,že nebude nutné odplouvat do Tullnu kvůli nakládce a snad to tak bude i v říjnu...

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

V nádrži jsem měl ještě benzín natankovaný v Německu,konkrétně BA95E10 starý cca 2 měsíce,proto jsem včera vyjížděl v protiproudu Dunaje toto palivo nevhodné na nutnou zimní odstávku a nahradil jsem ho rakouským BA95 bez biosložky a pár okamžiků po dolití během ustálené plavby bez změny výkonů se otáčky na obou motorech zvedly na otáčkoměrech o cca 200 ot/min a rychlost stoupla o cca 0,7-1,0km/hod na stejném úseku,který jsem včera plul nahoru ke komoře a dolů k mostu za den celkem 8x,tedy potřebných cca 30km pro uvolnění místa v nádrži...


Dunaj je v normálu,čistý,studený...loď vyndáme letos o trochu dříve,potřebuji opravit držák motoru po letním bouchanci na De La Marne au Rhein nad Nancy.

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

12.září jsme přepravili loď na zimoviště,teď na ní už makám tak,aby byla zase na novou sezonu připravena jako princezna,sezona sice pro nás zkončila o trochu dřív,ale ničeho nelituji,letos toho bylo více než dost...nicméně poprosím zkušenější o radu - držák motoru chci nechat vyrobit z nerezové vyztužené "krabice" místo původní vodovzdorné překližky,která shnila za 5 sezon a ptám se na možné nebezpečí koroze motoru právě při použití nerezu,nemáte někdo zkušennost? díky


odvozem lodě začal zimní režim návštěv v Rakousku,kamarádi mi moc chybí,pojedeme za nimi znovu už tento týden na jeden den,bohužel oni si na lodích toho sami moc nedělají,vše pro ně zajišťuje firma Mayer Agsbach,tak mi s použitím nerezu na nový držák motoru moc neporadili...

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...

První měsíc zimní odstávky utekl jako voda,na lodi jsou opravené všemožné drobné bouchance na trupu po letošní dlouhé plavbě,motor už opět visí na novém nerezovém držáku zatím bez vymezovacích a aretačních podložek pod jeho horním rámem a zatím bez opětovného uložení kabeláží,nová průvlačnice levoboku a aretační podložky jsou ve výrobě, v říjnu mě ještě čeká kompletní servis motorů a kompletní zazimování lodě.

Opravu topení,drobné opravy čalounění a přetěsnění lukny udělám někdy v průběhu zimy a zbytek drobností potřebných na sezonu dokončím až na jaře tak,aby nová sezona nebyla rušená nutnými opravami,protože v sezoně 2020 nás čeká společná plavba po Dunaji až na srbské hranice.

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...

Motory dostaly top servis po 500mth včetně seřízení ventilových vůlí a znatelně ztichly,Yamaha by měla tento servisní krok zahrnout do plánu oprav klidně už po 300mth,nikoliv až po 500mth.

Loď je kompletně zazimovaná,lukna je rozebraná na prvočinitele,dostane další vyrovnávací sklo pro eliminaci "konstrukčního rybníku",který držel vodu a zatěžoval tak při dešti zbytečně těsnění,po úpravě do roviny by už voda měla okamžitě odtékat,navíc bude kdykoliv rozebiratelná pro případný okamžitý servis navíc bez nutnosti odvrtávání nýtů.Po dokončení lukny se hned pustím do demontáže a odvozu do opravy topení, na jaro pak zbyde "jen" kompletní naleštění a pár drobností.

Abych se nenudil,tak do interieru auta se na zimu nastěhovala myš,šla na zapomenuté vlašské ořechy,marně se jí snažíme lapit už týden,tak snad to klapne dnes v noci...

V Rakousku jsme nebyli od 12.září díky drobné pojistné události na rodinném autě,které teprve čeká v příštím týdnu servis a snad se povede návštěva koncem listopadu s následným zimním režimem pravidelných návštěv.Přeji všem hezkou a hlavně rychle ubíhající nadcházející zimu.

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomáši,jak jsem uslyšel motory "tichošlápky" po servisu,viděl jsem se opět na vodě a jsem rád,že práce na lodi ubývají podle plánu,nechávat vše na jaro jsem nemohl,velmi šikovný kamarád od nerezu totiž dostal k 50.-tým narozeninám výpověď z práce kvůli zrušení celé jejich firmy a netuším,kde se bude nacházet,proto jsem rád za nový držák motoru,který jsem načechral na Marně i za novou průvlačnici,kterou jsme roztrhli na dva kusy v plavební komoře na kanálu M-D poté,co nás nesmyslným výkonem k odplutí z komory "zmasilo" odplouvající švýcarské pasažírácké čuně...


zima snad uteče jako voda,za chvilku zase bude slunovrat,pak jen musíme nějak přečkat ty nepříjemné 2-3 měsíce a zase budeme finišovat s přípravami na sezonu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...