Přejít na obsah
Plavidla.cz

Dunaj


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 346
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Konecne jsme se vymotali z nekonecnych kanalu a spluli jsme prvnich 20km Ryna do perfektni mariny s moc fajn lidmi.Ryn je nadherny,tady nahore i stejne rychly i majestatni jako Dunaj,parada...hlavne plavebni komory maji obvykle obri rozmery,jsou mirne a maji pojizdne plovaky,pidikomory na kanalu byly silene zradne diky tomu,ze nemely zadny bocni jez,ale proud prochazel primo komorami a tvoril viry,ktere spolehlive rozmotaly lod.Pred nami je ted jeste 190km Ryna,pak 384km Mohanu,171km kanalu MD a budeme na Dunaji. Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z 210km Ryna na odbocku do Mohanu nam jich po dnesku a kousku ze vcerejsku zbyva 105,pod druhou komorou me Ryn mile prekvapil,frceli jsme 16 az 19kmhod,na opusteni proudu vsak staci pouze jeden motor,coz na Dunaji nelze, je kazdopadne nadherny a majestatni jako Dunaj a jsem rad,ze ho nemusime dlabat proti proudu... Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano,ted nas ceka asi 380km protiproudu Mohanu,kde je vsak 37komor,Mohan tedy nebude zadna divocina,predstavuji si ho jako horni Labe...tech 210km Ryna jsme spluli za 2,5dne,je bohuzel podstatne vic uhoupany nez Dunaj,pravdepodobne i proto,ze je vyrazne melci,Ryn ma hloubku od 3 do 7metru,Dunaj i na volnem toku ma vsak take od tech 2,5,ale klidne az do 16 metru a na prehradach samozrejme i pres 30 metru,doprava velkych lodi by mohla byt srovnatelna,i kdyz Ryn bude v tomto ohledu zrejme vitezem.Ryn je krasna majestatni voda,ale za Dunaj bych ho nikdy nevymenil.Proti proudu do zatoky jsme frceli kousek na oba motory 6,9kmhod,po proudu pak stabilnich 14 az 15kmhod a dlouhy usek pod komorou uz v Nemecku 18 az 19kmhod,rychlostne jsou tedy obe reky stejne,na Dunaji je vsak pro lod citelnejsi ta cca 3x vetsi masa vody,proto jeste nahore ve Francii ci naopak dole v NL bylo mozne kdykoliv opustit proud pouze s jednim motorem...


Ta Francie byla misty moc pekna,ale v drtive vetsine jsme pluli jen divocinou proti regulovanemu proudu prave pres ty nesmyslne zradne komory z roku 1905 az 1911.Byly celkem male,jejich rozmery byly 4msirky,20m delky,zdvih klidne 6 az 8 metru a v komorach i pod nimi se tvorily silne viry,protoze vyrovnavaci bocni jezy byly na LaMeuse,nikoliv na LaMarne,kde jezy byly nahrazene komorami a stav lodi tomu presne odpovidal,vsechny byly orvane jako samice a jedna penichette dokonce plula s ulomenym prednim celenem,ja jsem skrtnul prepakovanim rizeni s naslednym poskozenim drzaku,ale dopadlo to porad dobre,nebudeme tam mit dalsi krizek s fotkou a kytickou...kazdopadne je trapne,ze jsem si na takovem potucku poskodil lod pred velkymi vodami.

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mame za sebou prvnich 124km moc hezkeho Mohanu,stojime kvuli tankovani a nakupu v Lidlu v Miltenbergu a lije jako z konve...Mohan podle predpokladu diky prehradam tece cca 1kmhod,coz je paradni,plujeme proti proudu rychlosti 8,3kmhod za 35,7 litru na 100km,krome jedne komory vyuzivame male samoobsluzne komory pro sporty a misty mam stejny pocit z najeti do takove minikomory jako z nazouvani ponozky na nohu.Mezi zdmi komory a fendry zbyva na kazde strane do 10cm,fendry museji delat svoji praci, jinak by to s nasi delkou ani neslo,protoze vjezd i vyjezd byva navic vyoseny,samostatnou kapitolou jsou komory slouzici zaroven jako rybi prechod se schodistem,kde je nutne nechat lod na zlute oznacenem useku,jinak by doslo k narazu do schodu pri plavbe proti proudu,pripadne by lod nasedla pri plavbe po proudu...kazdopadne Mohan je dalsim nej nej po Dunaji a LaMeuse,jen je skoda,ze se opet ochladilo i prsi,ale plavba na teto klidne civilizovane vode bez zdrzovani nema chybu.Do Bamberku na kanal MD zbyva cca 250km a snad i zbytek reky bude tak pekny jako dosud.

Dnesnim tankovanim 100 litru jsem doplnil maximalni stav na 210litru a predpokladam,ze to bylo posledni tankovani do lode v letosni sezone,protoze po dopluti se uz budeme zdrzovat jen kolem mariny,pripadne pri nizkem stavu vody preplujeme v rijnu do Tullnu,navic nechci zbytecne protiproudem Dunaje zatezovat polatany drzak druheho motoru...naposledy jsem tankoval pred 312km ve Vendenheimu,coz bylo pred Strassbourgem jeste ve Francii,spotreba tedy vychazi na 32 litru,dlouhodoby prumer z Tynce nad Labem az sem pak na 28,8litru na 100km...

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ten proud je super, to je pohoda i proti proudu. Sem si myslel, ze to potece vic. Kazdopadne snad jiz nebudou dalsi problemy. S tim pocasim je to pakarna, taky mam trochu obavy, jak bude dal, protoze sice loni to byl extrem, ze bylo furt slunicko a teplo, ale zase kdyby melo staloe chcat, tak to taky neni zadna hitparada. Jinak jaka byla hloubka v Rynu?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim, jestli sem nekde prehledl, ale kolik uz mate napluto?

Celkova delka plavby bude 3.523km,mame uz pres 2.800km a pred nami neco pod 700km...dnes me nejaky Helmut se starym vrakem celkem pekne nasral pod samoobsluznou minikomorou,snazil se me behem manevrovani predjet do komory,kterou obsluhovala moje zena...vynadal jsem mu co se do nej veslo a jeste blbe cumel,samozrejme mi vzal idealni uhel vpluti,tak se fendry celkem nadrely,nastesti ke skodam nedoslo,ale takovou prasecinu bych zrovna tady necekal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsme si privstali a v 6.15 uz jsme vyplouvali z Wurzburgu,nocovali jsme u mola asi tak maximalne o 20% lepsiho nez je na Probostaku,odpoledne jsem se ptal kolegu co a jak a nevedeli,rano v 6,10 vsak pricupital vyberci a chtel za to nic bez jakehokoliv zazemi 12,.eur,tak jsem zaskripal zubama a podal 100eurovku,chvili neco mlel a nechal nas odplout,nemel po ranu nazpet a jeste ze tak,platit za polorozpadle molo bez niceho takovou sumu by me netesilo,ale nabidl jsem mu ze slusnosti pivo,ktere odmitl...Wurzburg je plavebne zajimavy hlavne diky starobylemu mostu,do ktereho je naimplantovana moderni zdymadlova technika bez jakehokoliv vyrazneho poruseni historicke stavby.Zastavili jsme na obed v Markbreitu a za chvilku pofrcime dal... Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Helmuti maji zrejme jine skoly nez my,vratil jsem se v marine k lodi a nejaky trouba s hooodne letitou plachetnici ji nacpal snad na centimetr vedle me tak,ze mi vyskocil na protejsi strane fendr a hrozilo poskrabani lode o molo,na moji vytku reagoval,ze je to jeho zaplacene misto,ale stejne tak jsem za misto platil i ja,musel to odtlacit kus na vodu,abych mohl vyjet a vyvazat se u jineho mola,jsou to prasata,stacilo par minut pockat o 4metry vedle a domluvit se,ale zrejme to prasactvi maji v krvi,Rakusak by neceho podobneho co predvedl ten dement vcera pred komorou ci ten dnesni hadrnik ,schopen nebyl,Skobcak vsak zjevne kdykoliv ano...na Dunaj nam zbyva 5-6 dnu plavby vcetne MD kanalu,pak asi 250km po nemeckem Donau a budeme v Rakousku,konecne. Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...