Přejít na obsah
Plavidla.cz

2T lodní motor nestartuje


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 216
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Možná ano. Odšroubovat, na dvou místech proti sobě s citem vyklínkovat dřevěnými klínky proti bloku motoru. Nesmí dojít k deformaci! Nepoškodit cívky a vedení pod setrvákem.

Pak klepnout menším kladívkem razantně někde na setrvák v místě, kde to nemůže nic poškodit. Předpětí a vibrace z úderu by to mohly uvolnit. Ne do toho třískat jak do kovadliny, jeden razantní úder kladívkem menší velikosti, aby to zazvonilo.

Případně se dá klepnout i do hřídele, ale přes nástroj, který musí být na konci zakulacený, aby zapadl do zápichu a nemohlo dojít k jejímu rozklepání. Když to nepůjde, raději od toho a pídit se jaký by šel použít stahovák. Vyfotit, ukázat. :-)

Pozor, kladivo je pro motor velké nebezpečí, musí se na to jít s rozumem a citem!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

říkal jsem si, že když by byl předstih hodně mimo, tak už pak záleží na maličkostech, jestli se směs zapálí (drobné netěsnosti, rozdíly ve vyplachování jednotlivých válců, výkon indukční cívky....). Tak mne napadl stav, při kterém maličkosti hrají u jednoho válce do plusu, u druhého do mínusu.....

Jsem hodně zvědavý na zjištění kolik jisker to teda hází. Pokud je čidlo na kulise pro změnu předstihu, tak switch box nebude nic sofistikovaného, co by nějak měnilo předstih podle otáček. Bude to spíš jen elektronický spínač, který buď funguje, nebo ne....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem moc nepokročil...

 

povolil jsem šroub nahoře na setrvačníku, zkoušel jsem to dřevěnými klínky

odrazit ho od bloku motoru, prostříkával jsem to při tom ze shora sprejem na zrezlý šrouby.... ale ani se to nehlo.

Zkusil jsem upravit a použít jeden stahovák, co jsem si kdysi vyrobil na rozklížení karterů na

motoru u Jawy 250, ale ten se nakonec ohnul.

 

http://img25.rajce.idnes.cz/d2503/14/14640/14640535_eef6664849f25cb74e81830ee167cdea/images/01STAH.jpg?ver=0

http://img25.rajce.idnes.cz/d2503/14/14640/14640535_eef6664849f25cb74e81830ee167cdea/images/02seshora.jpg?ver=0

 

ještě to mám tenhle tříramenný:

 

http://img25.rajce.idnes.cz/d2503/14/14640/14640535_eef6664849f25cb74e81830ee167cdea/images/01stah2.jpg?ver=0

 

Mám z toho trochu strach, když jsem s ním naposledy stahoval kolečko z ojnice na primárním převodu u motoru jawy,

tak dlouho nic, ale najednou to vyletělo asi 4 metry do dálky. Jestli vyletí ten setrvačník podobně, tak to možná nadělá

paseku, při jeho váze. Dnes jsem se ještě bavil s jedním známým a ten mi říkal, že když podobným stahovákem stahoval

setrvačník u nějaké krosky tak se prý mírně zdeformoval a časem mu uvnitř popraskaly magnety....

 

Ještě se nad tím budu muset zamyslet....:-)

 

Tady je ještě fotka CDI:

 

http://img25.rajce.idnes.cz/d2503/14/14640/14640535_eef6664849f25cb74e81830ee167cdea/images/03cdi.jpg?ver=0

 

Ty dvě nálepky jsou tam ode mně, jen jsem si značil kam byl zapojený chcípák z píny...

 

Dříve jsem ho moc nezkoumal, ale když na něj tak koukám, zdá se mi, že tam asi nebude původní, ale možná se pletu.

 

 

 

Jinak vám všem moc děkuji za příspěvky....

Upraveno uživatelem gepr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se stahovákem se pracuje tak, že to šponuješ šroubem a když je to už hodně předepnuté, tak do šroubu udeříš kladivem. V tu chvíli by to mělo odskočit. Samotný stahovák to nemusí stáhnout. Dělal jsi to tak?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím stahovákem co drží setrvák na obvodu bych se taky bál. Ne kvůli vyletění, ale kvůli deformaci setrváku. Jestli jsou u středu setrváku dvě díry se závity, tak by neměl být problém vzít kus silnějšího železa, udělat do něj 3 díry a použít ho jako ten Tvůj slabý. Ten středový šroub zbrus tak, aby nepoškodil závit klikovky. Pořádně to našponuj a klepni do středovýho šroubu. Musí to odskočit.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi to nedalo,

 

zkusil jsem namontovat znovu stahovák vyrobený z pásoviny.

 

údery kladivem do šroubu nepomáhaly...

na obvodu setrvačníku pásovina mirně přečnívala, tak jsem to

od spodu střídavě jedna a druhá strana vytloukl ven.

 

Takhle to pod ním vypadá:

 

 

http://img25.rajce.idnes.cz/d2503/14/14640/14640535_eef6664849f25cb74e81830ee167cdea/images/01.jpg?ver=0

http://img25.rajce.idnes.cz/d2503/14/14640/14640535_eef6664849f25cb74e81830ee167cdea/images/02.jpg?ver=0

http://img25.rajce.idnes.cz/d2503/14/14640/14640535_eef6664849f25cb74e81830ee167cdea/images/03.jpg?ver=0

http://img25.rajce.idnes.cz/d2503/14/14640/14640535_eef6664849f25cb74e81830ee167cdea/images/04.jpg?ver=0

 

 

Ty svíčky, jestli pálí současně zkusím už fakt zítra. Dobrou noc. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sakra, co je to tam za značky na obvodu setrváku! To musí být něco na kontrolu předstihu stroboskopem.

Kousek pod těmi značkami je na bloku motoru ryska, určitě to bude sloužit pro to nastavení předstihu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V nastavení předstihu chyba na 100% nebude. To by neběžel vůbec. Navíc je tu předstih průběžně nastavovanej v docela velkém rozsahu podle otevření plynklapky. Tedy buď dolni válec má špatnou směs, nebo jeho svíce pálí úplně někde jinde. To tu ale diriguje zapalovací jednotka.. Prvni hrnec běží, to je podstatné.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Ty svíčky, jestli pálí současně zkusím už fakt zítra. Dobrou noc. :-)

Udělej si na setrvačníku bílou značku horní úvratě druhého válce ještě naproti těm originálním a zkoušej zapojené svíčky přiložit k bloku u té původní protiznačky. Sleduj kdy se ukáže jiskra (jiskry). Mělo by to jít poznat v jaké poloze setrvačníku to pálí.

Pokud budou pálit obě současně, 2x za otočku vždy poblíž horní úvratě pístů, pak podle mne problém v zapalování není.

Pokud budou pálit na střídačku, každá u "své" značky, tak taky ne (ale pak bych absolutně nechápal jak to ten switch dělá...)

Pokud budou pálit obě současně 1x za otočku u značky horní úvratě prvního válce, nebo pokud jednička bude pálit u své značky a dvojka někde mimo, tak bychom konečně měli konkrétní závadu. Pak by se dalo např. zkusit nasadit setrvačník bez klínku o 180st. pootočený. Pokud by se rozeběhl druhý válec a první umřel, tak by to vyloučilo mechanický problém ve válci 2.

 

V každém případě ještě zkoukni setrvačník, jestli na něm bude poznat místo, kterým spouští čidlo. Jestli je tam na vnitřním obvodě nebo v ploše pohybující se nad čidlem třeba nějaká proluka, nebo nálitek, magnet... zda jsou dva proti sobě a zda jsou stejné. Nevím, z jakého směru čidlo snímá. Může to být v jeho horní části, kde má výstupek, nebo i směrem shora.

 

Na fotce se sundaným setrvačníkem při pohledu shora je vpravo nahoře vidět nějaký nepřipojený drát. Co to je?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak se trochu asi budu muset připravovat na horší variantu závady a to vadné CDI, že jo?....

Bude to chtít udělat rekapitulaci všech pokusů po těch dnešních. Pak nás to někam nasměruje.

Ještě ale není vyloučena ta mechanická závada na válci 2! Chtělo by to ten manometr, nebo alespoň palec na díru po svíčce a porovnat jak jednotlivé válce s tím palcem prdí. :-))))

Na všech fotkách vypadá motor uvnitř v pohodě.

 

Co ten mechanismus předstihu, funguje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo mimochodem, svojí první loď jsem kupoval v Týně nad Vltavou v roce 2005. Byl na ní Mercury 500 z roku 1975 (2T 50HP čtyřválec). Sloužil skvěle, jen byl hrozně hladový. Byli jsme s ním i 3x na moři. Musel být nahrazený, protože ho legislativa na několik let vyřadila z provozu. Prodal jsem ho za babku, dneska bych si ho nechal jako veterána nebo prodal za mnohem víc.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...