Přejít na obsah
Plavidla.cz

2T lodní motor nestartuje


Doporučené příspěvky

Podle návodu jde sytič vytáhnout až po otočení doprava. Je taky možné, že někdo při zazimování motor těžce ulil, a jak se otočí, tak se uleje nejakYm olejem. To by i odpovídalo modrému kouři, co zmiňuje.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 216
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Našel jsem nějakou diskusi nad stejným problémem a tam někdo citoval z manuálu, že se má knoflík pootočit, vytáhnout a zvolna vrátit (zasunout). Nastartovat a knoflíkem postupně otáčet zpět jak se motor zahřívá a zvyšuje otáčky. Pokud nenaskočí, vytáhnout knoflík, zvolna vrátit zpět (zasunout) a znovu startovat.

Podle mne by mělo být možné dalším zatažením za knoflík zabránit zdechnutí motoru ve chvíli kdy sice naskočil, ale vzápětí se chystá chcípnou.

Je to prostě pumpička, která tam pere benzín. Jako u žigulíka, kde se při studeném startu opakovaně šlapalo na plyn, aby akcelerační pumpička v karburátoru motor nakrmila bohatou směsí potřebnou pro studený start.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle návodu jde sytič vytáhnout až po otočení doprava. Je taky možné, že někdo při zazimování motor těžce ulil, a jak se otočí, tak se uleje nejakYm olejem. To by i odpovídalo modrému kouři, co zmiňuje.

Na rozkrese se nějaká kulisa (pozice 29), která by mohla přenášet tahací pohyb na membránu vstřikovače. Jestli je přirezlá ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle návodu jde sytič vytáhnout až po otočení doprava. Je taky možné, že někdo při zazimování motor těžce ulil, a jak se otočí, tak se uleje nejakYm olejem. To by i odpovídalo modrému kouři, co zmiňuje.

Myslíš jako že by byl rybníček u klikovky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle návodu jde sytič vytáhnout až po otočení doprava. Je taky možné, že někdo při zazimování motor těžce ulil, a jak se otočí, tak se uleje nejakYm olejem. To by i odpovídalo modrému kouři, co zmiňuje.

Myslíš jako že by byl rybníček u klikovky?

Třeba. Tohle je těžké odhadnout, není anamnéza co kdy tomu motoru provedl. Většina motorů chcípne na "péči" majitele.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba motoru nic není a jen nedostává správný postup startovaní. Vzpomínám jak jsme jako kluci trávili celá odpoledne na poli startováním motoru v letadýlku. A přitom ho stačilo jen přiměřeně "Ochlastat" ne "Uchlastat" a mohl běžet na třetí protočení. Museli strávit startováním několik víkendů, nežli jsme na to přišli....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se opět hlásím. :-)

 

díky upozorněním, že se má kolečko sytiče vytáhnout jsem začal více zkoumat ten mechanismus pod

ním a opravdu ty zpříčené plasty, se po oškrabání a namazání vazelínou

hýbou i když celkem ztuha, ale výsledek je, že to kolečko jde asi 2 cm vytáhnout.

 

Jehlu volnoběhu jsem nechal na 2ot. po nějaké době zkoušení různých poloh s "novým sytičem" začal motor trochu blafat(ale naděje to byla veliká:-),

když bylo kolečko vytaženo, nechal jsem jej být a zkoušel štelovat jehlu volnoběhu, nakonec motor bez chcípání naběhl v poloze jedné otáčky,

 

myslel jsem už, že mám vyhráno, ale nezdál se mi zvuk motoru, hlavně ty velké vibrace.

Po chcípnutí vypínačem jsem vyšrouboval svíčky....

 

http://img25.rajce.idnes.cz/d2503/14/14640/14640535_eef6664849f25cb74e81830ee167cdea/images/svic.jpg?ver=0

 

video chodu motoru:

 

 

 

Je dost jasné, že motor běží pouze na jeden válec, nejde ten spodní.

Jiskru hážou obě svíčky (dnes jsem zakoupil nový pár a s těmi se to chová stejně)

Takže je vyloučena chyba svíčky.

Svíčka v nefunkčním válci je mokrá od benzínu...

 

Na co mám kouknout teď ?

 

Jinak moc děkuji, bez rad, zde na fóru bych se nedostal ani sem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče sytiče, podle toho jak jeho funkci chápu já, nemá smysl jakkoli laborovat s jeho polohama. Prostě pootočit, čímž se mírně pootevře hlavní klapka. Pak zatáhnout a zvolna vrátit, čímž se vstříkne trochu benzínu do sání. Pak startovat. Pokud to nestartuje, tak znovu vstříknout. Pokud se to přežene a motor uchlastá, párkrát protočit s plně otevřeným plynem, případně vyndat svíčky a vyvětrat.

To že to nakonec nastartovalo podle mne nebude až tak změnou polohy volnoběžné trysky, ale změnou procedury, konečně se pohnulo s obohacovačem.


Ty zvuky jsou drsný.

Píšeš, že motor evidentně jde na jeden válec a že obě svíčky hází jiskru.

V první řadě ověřit toto tvrzení. Při běžícím motoru odpojit svíčku válce co údajně nejde. Pokud se na chodu vůbec nic nezmění, pak skutečně válec nejde.

Pak bych zkusil na fajfku vadného válce připojit jinou svíčku a kouknout, jestli skutečně hází jiskru za chodu motoru.

Dalším krokem by mělo být ověření, jestli tu jiskru hází kdy má. To bude problém, netuším jak to udělat bez stroboskopu. Nejlépe ho někde půjčit, ještě lépe s osobou, co s ním umí. Já ho mám, ale psal jsi, že Kralupy jsou pro Tebe daleko, takže Praha bude asi nastejno.


Je to ale dost divné a indicie naznačují, že by problém mohl být vážnější. V lepším případě třeba nedochází ke správné distribuci směsi kvůli závadě na planžetových klapkách v sání (možná jsou i na klikovce), v horším případě válec nemá kompresi. To by stálo za ověření paralelně s laborováním se zapalováním. Takový manometr by leckdo v okolí mohl mít.


Jsme zase u toho manuálu. Potřebujeme vědět, jak je udělané zapalování. Kde a kolik je čidel, čím jsou spouštěné indukční cívky...

Pak zkontrolovat, jestli to je správně zapojené, zkontrolovat polohu čidel...

Vždycky se snažím na prvním místě hledat banální závadu typu že je něco uvolněné, prodřené, zpuchřelé, zatuhlé atd...

Pak hledat, jestli se v tom někdo nepohrabal a neudělal tam nějakou nesmyslnou změnu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem tedy ještě zkusil během chodu motoru vytáhnout fajfku na tom spodním válci, motor běží dál stejně, vůbec na vytažení fajfky nereaguje.

Zkusil jsem ještě jiný kabel k svíčce, také nepomáhá.


Ta komprese na půl otáčku se mi zdá být téměř stejná... možná na druhou o malinko menší, ale nedokážu to až tak přesně určit.


Tím asi končí mé možnosti a další vybavení nemám...


Poprosil bych, jestli bych to mohl někomu z vás dovést.


Jsem od Týna nad Vltavou, do té Prahy bych to měl určitě blíž.


Kdy mohu motor přivést?


Díky moc. Jirka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě by ses mohl podívat na planžety, jsou pod přírubou, co je na ní karburátor. Jestli jsou celé, doléhají a nejsou přilepené. Poslední možnost je gufero dole na klice.

Všechny obrázky najdeš na www.boats.net , jen pozor občas mají špatně popis pozice.

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusil jsem prohodit cívky, je to pořád stejné.


Už jsem konečně pochopil, kde jsou ty planžety. Pod karburátorem je víko, to když sundám tak jde vytáhnout, taková podélná trojúhelníková konstrukce

a v ní jsou dvě řady planžet.

Planžety jdou otevírat, i tak jsem je pročistil. těsnění pod nimi ... nic moc stav, ale jiné nemám... vše jsem pročistil a vrátil zpět.


Motor se chová bohužel pořád stejně...


Takže mi tedy zbývá už jen ta poslední možnost? Gufero na klice ...dole?


Nejsem bohužel automechanik... tak asi úplně dobře nechápu souvislosti....


... znamená to tedy, že díky vadnému guferu je do válce přisáván vzduch...

válec netěsní a tudíž nedojde k dostatečnému stlačení paliva a proto nedojde k zapálení??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

gepr: omlouvám se, jestli jsem Ti dal naději, že můžu poskytnout víc než radu. Na osobní pomoc s řešením problému si netroufám a nechtěl bych tomu věnovat čas. Promiň. Kdyby to byl můj motor, tak bych se v tom vrtal, ale takhle ne.


Když to ve válci nechytá, tak je to buď tím, že tam není správná jiskra ve správnou chvíli, nebo tam není zapalitelná směs. Zapálitelná znamená správný poměr vzduchu a benzínu a správně stlačená. Je divné že by do jednoho válce šla správná směs a do druhého ne, když to má jeden karburátor. Proto Tě David směřuje k těm planžetám a ke guferu. Kdyby to někde přisávalo vzduch, nebo nedovíralo, tak by se kvalita směsi změnila a ta by pak nemusela chytat.


Vzhledem k těm zvukům bych se já teď soustředil na zjištění (vyloučení) nějaké vážné závady v problematickém válci. Prasklý píst, pístní kroužek ...

Lecos se dá zjistit i bez vybavení.

Odmontuj kryt startovacího mechanismu. Měla by tam být nějaká středová matka. Vezmi gola klíč a budeš točit motorem. Nejdřív ale odpoj svíčky, ať Ti to nezláme ruku, kdyby to koplo.

Odšroubuj svíčky a koukni do válců, jestli tam není něco na první pohled špatně jako prasklý píst, záseky na horní ploše pístu, kus nějakýho volnýho materiálu .... Poslouchej dírama pro svíčky jaké se z válců linou zvuky když točíš motorem.

Na setrvačník si označ pozice kdy jdou jednotlivé písty ze spodní do horní úvratě.

Našroubuj svíčku do dobrého válce, otáčej motorem, vnímej odpor při chodu pístu nahoru a poslouchej zvuky. Mělo by to syčet jak při pohybu nahoru netěsnícími kroužky uniká tlak z prostoru nad pístem. Pak zase když jde píst dolu, tak to bude nějak syčet. Naposlouchej to a pak jdi na vadný válec. Pokud tam bude nějaký zásadní problém, tak se to bude projevovat výrazně jinak.

Pak by to chtělo najít rozkres jak je to s těma planžetama. Jestli jsou jen v tom sání pod karburátorem, nebo ještě u klikovky. Měl jsem Mercury 50HP. ten byl čtyřválec se dvěma karburátory, takže jako 2 tyhle motory. A ten měl planžety na klikovce. Jestli se sací potrubí u Tvého pod planžetama rozdvojuje a do každé větve jde jedna strana planžet, pak by na klikovce už planžety nebyly.

Další jednoduchý test co se dá udělat je při vyšroubovaných svíčkách ucpat díru palcem a startovat. Kdyby jeden válec výrazně netěsnil, asi poznáš rozdíl. Hlavně při pomalejším otáčení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, klika u dvoutaktů je dělaná tak, aby přez jeden kanál přisála směs a přez druhý natlačila do válce. Při vadném guferu se tlak v klikové skříni rozhodí a pak se přisává míň směsi a zároveň ta směs uniká i kam nemá. Taky si to přisává vzduch. Pak je směs moc chudá na to aby se zažehla.

To že by to mohlo být gufero jsem ti psal už před několika dny na JI viz: (Re: 2T lodní motor nestartuje

0

Příspěvekpon 02. dub, 2018 19:14


Tipnul bych na spuchřelé gufero na klice.

Bez záruky....)


Další co mě napadá je hluboká rejha ve válci, kolem který uniká směs zpět do klikové skříně. Ta by mohla být způsobená vypadlou ségrovkou, co zajišťuje pístní čep, nebo prasklým kroužkem.

Upraveno uživatelem Olin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě se dá sundat dekl výfukových kanálů, kde je vidět na kus pístu a pístní kroužky. Přitlačením na ně zjistíš, jestli nejsou prasklé - musí pružit.

Dekl je na boku bloku, při pohledu od svíček vlevo. Nebo dekly na přefukovacich kanálech, ty jsou vpravo a i jednodušší montáž a uvidíš totéž.

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejvíc by bylo potřeba vědět, jak a kdy fungoval naposled, případně co se mu stalo. Jenže o tom se taktně mlčí.

Loni na podzim jsem motor koupil od jednoho dovozce, byl prý na lodi jako záložní. Dostal jsem se na zkoušení v sudu, až letos.

 

Před pár týdny jsem dovozci psal email s tím, že jsou s motorem problémy, nereaguje.

Tak se to snažím vyřešit, než se s někým dva měsíce bez úspěchu dohadovat. Radši bych jezdil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel ho jen startovacím sprejem a naběhl a zavrčel, Přepsání motoru na SPS proběhlo dle domluvy bez problémů. no tak jsem mu prostě věřil...

měl kolem baráku spoustu lodí, ale žádnej sud s vodou jsem nikde neviděl....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...