Přejít na obsah
Plavidla.cz

2T lodní motor nestartuje


Doporučené příspěvky

Kroužky tam jsou, prasklé nejsou, tak na špatnou kompresi moc nevěřím

taky typuju, že mechanicky to bude v pořádku. Pak ještě není zkontrolované to gufero. Ale třeba se dneska ukáže, že to pálí nesmysly a bude jasno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 216
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Gepr: pokud to s tím motorem myslíš vážně, asi by se vyplatilo pořídit toto:

https://www.wholesalemarine.com/seloc-service-manual-mercury-outboard-1965-1989/

Měl jsem identický manuál pro svůj Mercury 500 (mimochodem zrovna ho někdo prodává v bazaru) a ten manuál byl skvělý. Našel jsem tam vše potřebné.

Jestli se rozeběhne, tak to s ním asi myslet vážně budu.. ale uvidí se. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak abych se dostal k tomu dnešku,


změřil jsem tu kompresi, v obou válcích stejná... 6bar asi to tedy nebude nejlepší hodnota, ale v obou stejná...


dále jsem si našel horní úvrať spodního pístu, nalepil kus bílé izolepy na setrvačník v místě značky na bloku... nepoznám to okem tedy úplně přesně,

ale svíčka v nefunkčním válci pálí zhruba v poloze horní úvrati,

stejně v horní úvrati pálí i svíčka v prvním funkčním válci.


Vždy jsem svíčku přikládal k válci v místě rysky, bylo tedy celkem dobře vidět míhající se bílou značku v momentu jiskry... samozřejmě to není úplně přesné...


Každá svíčka pálí jednou za otáčku ... značky horní úvratě jsou na setrvačníku zhruba 180 stupňů od sebe, v podstatě naproti sobě. Takže každou půlotáčku dojde k zapálení

střídavě v jednom a následně v druhém válci.....


Skoro jako by to bylo v pořádku???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Ty svíčky, jestli pálí současně zkusím už fakt zítra. Dobrou noc. :-)

V každém případě ještě zkoukni setrvačník, jestli na něm bude poznat místo, kterým spouští čidlo. Jestli je tam na vnitřním obvodě nebo v ploše pohybující se nad čidlem třeba nějaká proluka, nebo nálitek, magnet... zda jsou dva proti sobě a zda jsou stejné. Nevím, z jakého směru čidlo snímá. Může to být v jeho horní části, kde má výstupek, nebo i směrem shora.

Tady je ještě vnitřek setrvačníku, bohužel žádné místo co by mohlo spoštět čidlo nevidím....

 

 

http://img25.rajce.idnes.cz/d2503/14/14640/14640535_eef6664849f25cb74e81830ee167cdea/images/setrv.jpg?ver=0

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsem se svou teorií v háji. Nechápu, jak může jednotka ovládat 2 cívky, když má jen jedno čidlo. Jedině že by se čidlo chovalo jako přepínač který sepne v místě horní úvratě 1. pístu a rozepne v místě horní úvratě 2. pístu (nebo obráceně). Buzené by to pak mohlo být třeba dvěma magnety opačné polarity.

Prosím Tě, jestli budeš ještě sundávat setrvák, koukni jestli tam najdeš něco čím je to čidlo buzené, nesnáším když něčemu nerozumím.

Podle toho pokusu to fakt vypadá, že to pálí jak má. Ještě zbývá možnost, že je ten předstih hodně ujetý, ale to by se dalo zjistit jen tím stroboskopem. Když jsem seřizoval starý motor, tak jsem to udělal nahrubo tak jako Ty teď a když jsem to pak kontroloval stroboskopem, tak to nebylo nijak výrazně mimo. Pokud jsi to takto zkontroloval, tak by to běžet podle mne mělo.

Cívky jsi prohazoval, tak kvalitou jiskry to taky nebude.

Co ten rybníček co zmiňoval David. Tedy totálně uchlastaný spodní válec, nebo třeba i voda v něm? Zkoušel jsi motor sklonit, jestli něco nevyteče?

Teď je podle mne na řadě to gufero.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Tady je ještě vnitřek setrvačníku, bohužel žádné místo co by mohlo spoštět čidlo nevidím....

Aha, já celou dobu předpokládal, že v rotoru bude těch magnetů plno, že budou budit cívky napájení a že čidlo bude spouštěné něčím samostatným. Teď je to jasné, magnety tam jsou jen dva a to už si dovedu představit jak to může fungovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsem se svou teorií v háji. Nechápu, jak může jednotka ovládat 2 cívky, když má jen jedno čidlo. Jedině že by se čidlo chovalo jako přepínač který sepne v místě horní úvratě 1. pístu a rozepne v místě horní úvratě 2. pístu (nebo obráceně). Buzené by to pak mohlo být třeba dvěma magnety opačné polarity.

Prosím Tě, jestli budeš ještě sundávat setrvák, koukni jestli tam najdeš něco čím je to čidlo buzené, nesnáším když něčemu nerozumím.

Podle toho pokusu to fakt vypadá, že to pálí jak má. Ještě zbývá možnost, že je ten předstih hodně ujetý, ale to by se dalo zjistit jen tím stroboskopem. Když jsem seřizoval starý motor, tak jsem to udělal nahrubo tak jako Ty teď a když jsem to pak kontroloval stroboskopem, tak to nebylo nijak výrazně mimo. Pokud jsi to takto zkontroloval, tak by to běžet podle mne mělo.

Cívky jsi prohazoval, tak kvalitou jiskry to taky nebude.

Co ten rybníček co zmiňoval David. Tedy totálně uchlastaný spodní válec, nebo třeba i voda v něm? Zkoušel jsi motor sklonit, jestli něco nevyteče?

Teď je podle mne na řadě to gufero.

Do toho spodního válce benzín jde když z něj vyndám svíčku a zatřepu s ní o dlaň, tak z ní cáká benzín...

 

Že by se nějak ulejval jenom jeden, čím by o mohlo být?

 

Přes zimu jsem v noze měnil impeler v chlazení, voda po naběhnutí motoru i na jeden válec z horního odtoku vytéká... při tom jsem snad nemohl způsobit vnik vody do válce, nebo snad jo?

 

čím se vlastně ten předstih seřizuje?

 

Pokud je komprese v pořádku... i tak může být gufero špatné tak, že válec neběží?

 

No mám hodně otázek, já vím.... díky za odpověď...

Upraveno uživatelem gepr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S předstihem a stroboskopem si hlavu nelámej. Ten je stavitelnej spolu s plynem a jeho nastavení se dělá změnou délky ovládacího táhla. To neměn!

Dolní válec by se mohl uchlastávat přetékajícím karbecem. To by do něj teklo rovnou.

Na gufero nevěřím.

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus natočit motor s vyndanou svíčkou 2. válce. Sleduj co z něj bude lítat. Měla by to být spíš mlha, nežli sprcha. Pozor na požár, naplive to okolo a stačí jiskra třeba od vedle visící fajfky a budeš hasit.

Třeba se tím motor vyvětrá a pak poběží...

Na gufero taky nevěřím, jedině snad kdyby tam vůbec nebylo. Nevím, jestli třeba může vystřelit nějakým zpětným zápalem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...čím se vlastně ten předstih seřizuje?..

jak píše David, koncovkami na táhle ke kulise čidla. Pak tam jsou ještě na přepákování dorazové šrouby pro min. a max. Pro seřízení stroboskopem jsou na setrvačníku ty značky. Až motor poběží, tak Ti půjčím lampu na kontrolu.

Nech to teď jak to je, není důvod, aby to bylo nějak špatně, pokud se to hýbe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně se do tohoto nastavení neser. Už nevím jak jinak to napsat.

Uvědomte si, že ten motor někdy chodil a tím, že někde stál se jaksi rozštelovat nemohl.

Tedy pokud má kompresi, kruhy v pořádku a pálí tam kde má, zbývá pouze a jedině karbec nebo špatný postup startu.


Víc asi už nevymyslíte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam doma Johnsona a ten ma nejenom spatny gufero ale i spatny lozisko na klice. To pod setrvakem. Při nizkejch otáčkách mi jeden valec vůbec nejede a seřídit volnobeh je prakticky nemozny. Když to nejak nastavim, aby to startovalo, tak to zase je uchlastany když se prida plyn. Zere to jak tank, když uz se to hejba.


Ten ovšem pali oběma svickama najednou 2x za otáčku, takze se to dalo prohazovat do aleluja nez jsem zjistil ze zapalovanim to není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O stroboskopu píšu několikrát já jako o nástroji pro přesné zjištění hodnoty a vždy v kontextu "kontrola" či zjišťování co to dělá. Naposledy takto:

...Až motor poběží, tak Ti půjčím lampu na kontrolu.

Nech to teď jak to je, není důvod, aby to bylo nějak špatně, pokud se to hýbe.

Kde říkám jinými slovy totéž co Ty, nechat to být jak to je.

 

Dotaz:

...čím se vlastně ten předstih seřizuje?..

Jsem pochopil jako zvídavost a ne záměr vrtat se v tom. Odpověděl jsem co se tam dá štelovat a pro jistotu dodal "Nech to teď jak to je".

 

čteš moc rychle. :-)

Ke štelování předstihu tu nikdo nesměřoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně mír chlapy. :-) Vážím si každé vaší rady. Na předstih sahat nebudu.


Snad jsem ten karburátor zas až tolik nerozšteloval. :-) Jen jsem ho vyčistil a párkrát otočil tou volnoběžnou jehlou... a právě až po tom otáčení to vlastně poprvé chytlo...

jakmile jsem točil zpět, tak to opět nechytalo. Takže ta jehla volnoběhu na to určitě nějaký vliv také měla.

(to i přes to, že jsem se někde doslechl, že se dá přeplavování karburátoru ovlivnit přihýbáním té vidličky,

co na ni tlačí plovák a co pak otvírá kuželový ventil(trysku) od membránového čerpadla) Pořád si říkám, že na takové zásahy je čas a

jsem opatrný.. ostatně se snažím co nejvíce vyzjistit a ptám se tady. :-)


Zkusím večer jak radil Lubor toto:

--------------------------------------

LuborSuper uživatel

Re: 2T lodní motor nestartuje


Zkus natočit motor s vyndanou svíčkou 2. válce. Sleduj co z něj bude lítat. Měla by to být spíš mlha, nežli sprcha. Pozor na požár, naplive to okolo a stačí jiskra třeba od vedle visící fajfky a budeš hasit.

Třeba se tím motor vyvětrá a pak poběží...


--------------------------------------------------


No a trochu mě děsí příspěvek od viky_cz:


--------------------------

Ja mam doma Johnsona a ten ma nejenom spatny gufero ale i spatny lozisko na klice. To pod setrvakem. Při nizkejch otáčkách mi jeden valec vůbec nejede a seřídit volnobeh je prakticky nemozny. Když to nejak nastavim, aby to startovalo, tak to zase je uchlastany když se prida plyn. Zere to jak tank, když uz se to hejba.

-----------------------


Moc jsem tomu při předchozích pokusech nevěnoval pozornost....


Měl jsem ze začátku benzín v petláhvy připojené přímo do čerpadla a teď si zpětně vzpomínám,

že v ní bylo asi čtvrt litru benzínu a za ten asi minutový běh motoru na jeden válec to těch 1/4 litru spálilo....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná bude stačit seřídit hladinu v plovákové komoře, nebo vyměnit jehlový ventil. Dobré by bylo někde sehnat karbec na vyzkoušení a pokud by to bylo stejné, tak pak jít po tom guferu, což se mi zdá být čím dál méně pravděpodobný. Ještě bych zkusil, zvednout plovák a fouknout do přívodu paliva, zda těsní jehlový ventil. Další možnost, propouštění ventilu je netěsnost plováku. Tu vyzkoušíš tak, že samotným plovákem jednoduše zatřepeš. Pokud se z něj ozývají nějaké zvuky, tak se do plováku dostalo palivo, čímž se zvětšila hmotnost a pak blbě dovírá ventil, čímž dojde k přeplavení plovákové komory a následnému ulejvání motoru. Tím, že je motor na stojáka, tak to přeplavení samozřejmě odnese nejvíc spodní válec.


Nemůže tam být taky jiný čerpadlo, který moc tlačí? Originál nedává téměř žádný tlak. Pokud by ale bylo nějaký, co určitý tlak dá, tak by mohlo přetlačit jehlový ventil a dojde taky k ulejvání.


Ještě mě napadlo vzít nějakou petku s palivem, dát jí výš, než karburátor a pustit benzín samospádem. Pokud za nějakej čas benzín sám proteče, tak je jasný, že je problém kolem plováku, nebo ventilu.


Bejt člověk u toho motoru a chvíli se v tom šťourat, tak ho to napadne dřív. Takhle, když to ale člověk nevidí, tak mu ledasco unikne...

Upraveno uživatelem Olin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...6 by měl zavírat přívod paliva když je plováková komora plná

(zkoušel jsem jeho těsnost a těsní)....

Závada jehlového ventilu byla vyloučena.

 

Co membrány palivové pumpy. Ty jsou asi rozpohybované změnami tlaku v sání. Kdyby byla membrána prasklá, nebo netěsnila, tak by se mohlo dostávat palivo do difuzoru tudy.

 

Nejdřív bych se ale soustředil na to, jestli není spodní válec fatálně ulitý. Pokud ano tak to z něj dostat a pak teprve zjišťovat, jestli se to bude opakovat a případně hledat důvody.

 

Nic ne"seřizovat", když není k dispozici manuál a správné hodnoty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...