Přejít na obsah
Plavidla.cz

2T lodní motor nestartuje


Doporučené příspěvky

Tak jsem na to opět trochu koukl...

 

odmontoval jsem kryty na válcích...

 

zde je pohled na kroužky horního pístu, kde vše funguje:

 

http://img25.rajce.idnes.cz/d2503/14/14640/14640535_eef6664849f25cb74e81830ee167cdea/images/hornipist.jpg?ver=0

 

zde je pohled na kroužky pístu ve spodním nefunkčním válci:

 

http://img25.rajce.idnes.cz/d2503/14/14640/14640535_eef6664849f25cb74e81830ee167cdea/images/spodnipist.jpg?ver=0

 

 

Laicky tam rozdíl nevidím, zkoušel jsem na kroužky mačkat, moc nepruží, ani v jednom válci, ale zase nejsou volné....

 

Tak, že by to bylo to gufero na klice dole....?

 

Docela bych ho rád zkusil vyměnit, ale musím se přiznat, že u lodního motoru nevím jak přesně na to.

Na staré 2t motorce mám podobné zásahy vyzkoušené, přístup ke guferům je celkem jednoduchý.

Ale tady budu muset odmontovat celý blok motoru... abych se k němu dostal?

 

Mohl by mi někdo přiblížit postup při rozebírání?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 216
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Na pístu žádné zásadní rýhy? Když pootočíš setrvákem tam a zpět, píst se pohne hned, bez vůle na ojnici?

Blok je přišroubovaný zespodu vany a nohy šesti šrouby. Obr. najdeš v odkazu co jsem dal výš, pod driveshaft housing assembly. Vytahnes ho i s částí výfuku, tak se nediv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žádných zásadních rýh jsem si, alespoň v tom viditelném prostoru nevšiml.


Zdá se, že na ojnici vůle není, jediná znatelná je v pístních kroužkách... jak jsou napnuté ve válci tak jsou mírně volné v pístech,

ale je to téměř neznatelné, při pohybu klikou je to trochu cítit a na těch kroužcích a pístu i vidět....


Kouknu na ty obrázky. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak se mi nezdá, že by vadné gufero úplně vyřadilo válec, to by muselo být na hadry. Uvidíme. Možná se přibližujeme k zapalování. Koukal jsem na rozkres, ale nevím jestli ke správnému motoru. Vypadalo to, jako by tam byla 2 identická čidla, dvojité zapalování a dvě indukční cívky. Pokud by to tak bylo, tak by to šlo "překolíkovat". Myslím prohodit pozice čidel a přepoji, pak vyzkouošet. Pak prohodit zapalování, pak indukční cívky. Chce to dělat systematicky a vždy zaměňovat jen jednu komponentu. Třeba se rozjede vadný válec a ten dobrý umře...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen mi táhne hlavou, jestli jsem nezapomněl na

nějakou pitomost, proč to nejde. Aby si nerozebral půl motoru zbytečně.

Nevím, jestli koukám na správný rozkres, ale tam co koukám jsou planžety pod oběma klikovkama a ne že klikovka rozděluje sání směsi jak tu někdo psal.

Nejde ta vložka s planžetama otočit? Tím by se vyloučila jejich případná vada.

 

Začínám si myslet, že to bude nějaká prkotina...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na tom odkaze boats.net se mi motor najít nepodařilo,

ale již dříve se mi ho podařilo najít zde:

 

http://www.crowleymarine.com/mercury-outboard/367.cfm?mdl=5G3O3O

 

Tady ještě přidávám foto pod karburátorem, kde jsou umístěny planžety:

 

planzety.jpg?ver=0

podkarb.jpg?ver=0

tesneni.jpg?ver=0

 

 

tady je pohled na cívky

 

civky.jpg?ver=0

 

 

Kde na motoru bych měl hledat ty čidla?

Upraveno uživatelem gepr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen mi táhne hlavou, jestli jsem nezapomněl na

nějakou pitomost, proč to nejde. Aby si nerozebral půl motoru zbytečně.

Nevím, jestli koukám na správný rozkres, ale tam co koukám jsou planžety pod oběma klikovkama a ne že klikovka rozděluje sání směsi jak tu někdo psal.

Nejde ta vložka s planžetama otočit? Tím by se vyloučila jejich případná vada.

 

Začínám si myslet, že to bude nějaká prkotina...

Jak by se měla ta vložka s planžetama otočit? Nevím jak to myslíš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkušení radí, tak jen šoupu nohama. :)

Jen bych doporučil, než začneš velkou rozborku, tak bych změřil tlaky ve válcích. Měřák mají snad v každym normálnim servisu.

Taky by bylo dobrý vyloučit problémy se zapalováním. Je fajn, že svíčka hází jiskru, ale hází jí i za chodu? Hází jí ve správnou chvíli?


Být tebou, tak to vezmu do nějakýho ochotnýho autoservisu. Ideálně někam, kde je automechanik.... ne ti dnešní vyměňovači. Prostě něco, kde dělaji starý auta.


Jestli ti to prodejce nakopnul "na sprej" a neškytalo to, tak to snad bude nějaká prkotina.

I když víš jak.... on nejspíš bere někde v itálii utopený lodě a podobný "poklady". Tohle mu tam mohli přihodit zadarmo za to, že je zbavuje vraků, který by jinak museli za peníze likvidovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dolní svíce je mokrá. Jiskru venku háže na první pohled stejnou. Večer zkusím kouknout pod ten setrvák, jen musím sehnat 18tku vořech na golu.


Pokusím se ty čidla prohodit, pokud to půjde. Cívky jsem už prohazoval, bez změny.


Zítra snad budu mít půjčený měřák komprese.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak by se měla ta vložka s planžetama otočit? Nevím jak to myslíš...

Otočit nepůjde, není symetrická. :-(

Ale od pohledu vypadá v pohodě, pokud není nějaká planžeta přilepená. Otázkou je co ta těsnění, ale opět, musela by být na hadry, aby to úplně vyřadilo jeden válec. Tohle příčinou nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dolní svíce je mokrá. Jiskru venku háže na první pohled stejnou. Večer zkusím kouknout pod ten setrvák, jen musím sehnat 18tku vořech na golu.

 

Pokusím se ty čidla prohodit, pokud to půjde. Cívky jsem už prohazoval, bez změny.

 

Zítra snad budu mít půjčený měřák komprese.

Koukám na obrázek ignition na odkaze co jsi poslal. Jsou tam i fotky některých dílů. Vypadá to, že čidlo je tam jen jedno.

Mám v hlavě neurčitou informaci, že existují víceválcové motory, jejichž zapalování pálí 2x za otočku. Dalo by se to snadno ověřit vyndáním obou svíček a zkouškou jejich jisker současně.

Pokud nebudou pálit na střídačku, tak by to mohla být další nápověda.

Pak by bylo třeba zkontrolovat, kolikrát to za otočku pálí.

Kdyby to bylo jak uvažuju, tak by to pálilo jen jedenkrát za otočku a třeba by mohl být mechanický problém na setrvačníku. Bude tam něco, co aktivuje čidlo a v případě výše by tam ty "aktivátory" musely být dva. Kdyby jeden chyběl, pak by sice obě svíčky házely jiskry, ale jen jedna ve správném okamžiku. Druhá by jí házela při pístu v dolní úvrati.

 

Je to hodně smělá hypotéza založená ně několika stupních neověřených domněnek. Ale zatím si nedovedu vysvětlit jak jinak by to fungovalo s jedním čidlem a dvěma indukčníma cívkama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...