Přejít na obsah
Plavidla.cz

Stavba vodního kluzáku HASTY HYDRO


yannick

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 592
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Dám tam 6-8hp se stitkem 5 hp

no nějako tak sem si to myslel , jen pro Tvoje info co mám z SPS a kontrol co jsem měl loni ,, tak vše co klouže je podezřelý zejména se štíkem 5 hp , bo normálka je pouze číslovka , pak pokuty jdou do správního řízení a je to bez vyjímky 50-100 tis . A na Lipně , tam je to vždy na udání . Nechci tě zbytečně strašit , ale jedno jestli máš 6 hp nebo 150 ty pokuty jsou stejný a mezi komorama na Labi a Vltavě jim neujedeš . Zkus to spíš jen s 5 kou a nebo si míst pokut registruj normální lod .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://img22.rajce.idnes.cz/d2202/14/14643/14643686_dbb96982172cf2089e37c0ac05846419/images/IMG_20180123_180111.jpg

http://img22.rajce.idnes.cz/d2202/14/14643/14643686_dbb96982172cf2089e37c0ac05846419/images/IMG_20180125_221912.jpg

http://img22.rajce.idnes.cz/d2202/14/14643/14643686_dbb96982172cf2089e37c0ac05846419/images/IMG_20180126_015038.jpg

http://img22.rajce.idnes.cz/d2202/14/14643/14643686_dbb96982172cf2089e37c0ac05846419/images/IMG_20180126_015121.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Yannick , tak ty tady veřejně dáváš že na nepřihlásitelnou loď dáš 8 hp motor a přečísluješ ho na 5 .. čéče to chceš mimo pokuty ještě přijít o papíry ?? hele chápu nadšení ale ?? ?? máš rozum ? u nás těch webu je po skrovnu a tady to čtou lidi i z SPS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tahle diskuse u mne opět vyvolává otázku jak SPS pozná, že motor má výkon větší nežli 5HP. Zákon nepoužívá termín "Jmenovitý výkon", jak by bylo správně, ale "Maximální výkon", což už není vůbec jasné co je tím myšleno. Já si pod tímto pojmenováním např. představuju maximální výkon, kterého je motor obecně či za daných okolností schopen. Dokonce bych si i dovedl představit, že se jedná o maximální okamžitý výkon, který používám.

Ani jedno z toho se nedá vyčíst ze štítku motoru. Maximální výkon motoru se dá zjistit jenom na brzdě. Maximální výkon při daných okolnostech (vrtule, teplota, směs...) se objektivně zjistit nedá, stejně tak aktuální výkon, na který zrovna jedu.

To, že si pod tímto termínem SPS představuje údaj na štítku je jen jejich výklad. A nic na tom nemění fakt, že jinou možnost nemají. Dovedu si představit velmi diskutabilní situace. Např. starý motor 8HP už vůbec nemusí mít takový výkon a jeho reálný výkon může být třeba okolo 5HP. Když na něj dám nevhodnou vrtuli, tak z něj ani těch 5HP nedostanu. Takže jedu s motorem o maximálním výkonu 5HP a ať mi někdo dokáže, že je to jinak. To jsou základní principy práva ne nějaké švejkování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore pravděpodobně se domníváš že poříčáci a SPS jsou na hlavu padli a nepoznaj že někdo klouže má tam buxnu 2 x takovou a bude to 5ka . No klido až přijde 50 tis pokuta ze správního řízení tak jim toto pak vysvětluj :D Pánové ta osmička je stará tak to má jen 5 hp :-) . U nás to maj tak že - klouže ?? nemá číslo na lodi ? jdem se na něj podívat . Mám to přímo ok policajtu,co mně loni několikrát kontrolovali . Jedna policejní lod - Pionner s 90Hp dokonce vyjížděla na vrcholy zatáček aby ji ostatní neviděli ,vytáhli dalekohled , a jak něco zmerčili plný plyn a bylo . Než jsem se otočil a stihl zareagovat měl jsem je u lodi .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu to připomíná debaty blahé paměti u vyhlášky č.80 o používání bezpečnostních pásů. Stálo v ní " že řidič a osoby vedle něho jsou povinni za jízdy mimo obec připoutat se těmito pásy". Oblíbená diskuze byla, že jsem se chtěl někde během jízdy připoutat. Někdy to prošlo, někdy ne. Jenže - když se udělal z policajta blbec a on radši mávnul rukou, tak to nebylo moc adresné. Aut je moc a s dotyčným se už asi nepotkáš a když, tak v tom množství na tebe za nějakou dobu nejspíš zapomene. Na vodě je to mnohem více o tom, že si tě budou určitě pamatovat a jednou ti to dají pěkně sežrat.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já netvrdím, že zaměstnanci říční policie jsou padlí na hlavu. Na hlavu jsou padlí tvůrci zákonů, a my (občané a kontrolní orgány) se v tom pak plácáme. Jde o to, že všichni se zákonem musí řídit a pokud je zákon nejasný, pak není na policistovi či zaměstnanci SPS, aby si ho vykládal podle svého citu či odhadu.

Věděl jsem že tu spustím reakce. :-)

Jak se zachová "poříčák", když zastaví letící lodičku s 5HP motorem, na které bude motor původně 5HP, štítky OK, ale evidentně upravený, vyladěný a z jízdy bude zřejmé, že musí mít alespoň 8HP. Vyjádří policajt majiteli obdiv jak si šikovně motor vytunil a nechá ho jet i když je jasné, že není do 5HP? Jsem si jistý, že se najde plno těch, kteří budou tvrdit, že byl porušen předpis. Pak by ale museli obráceně na vodách, kde je zakázána jízda s výkonem nad 10KW tolerovat lodě s motorem štítkově silnějším, které evidentně jedou v režimu do 10KW.

Možná je nešťastné, že jsem tuto polemiku rozjel tady, kde se bavíme o 5HP, což je hranice pro řízení bez papírů. Spíše jsem ten rozpor měl směřovat k těm vodám s omezením výkonu motoru do 10KW, tam je to ještě absurdnější a nesmysl pochopitelnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě můžeš přelepit maximálně 6ku na 5ku, protože jsou 4-6 Hp většinou stejné (pokud nejde o starší dvouválce). Ale osmička má uplně jiný tvar, mohutnější nohu, to přece poznáme všichni, včetně policie už na dálku. Taky zvuk dvouválce o něčem vypovídá. To snad jen kouzelník p. řepa udělá z 15ky pětku.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..... Pro policii ale bude směrodatný údaj výrobce na motoru.......

To je pointa. Já tvrdím, že zákon nemluví jednoznačně o údaji na štítku.

Pokud si sepíšu všechny možné argumenty, proč asi zákonodárce nedovoluje na určitých vodách provoz s motorem nad 10KW, tak všechny splním i pomalou jízdou s motorem o jmenovitém výkonu mnohem vyšším.

Raději to uzavřeme, ani to sem moc nepatří a plno lidí nezajímá takovéto teoretické filozofování, ale spíše jak strávit na vodě čas bez nepříjemností.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore, je fajn, že nad zákony přemýšlíš. Kéž by takových bylo víc a ideálně v zákonodárných kruzích.


Asi není lehký najít hranici mezi hledáním schůdné cesty a švejkováním. To, co popisuješ, by v případě sporu skončilo u správního soudu. V případě nejasností se ovšem rozhoduje také tzv. v duchu zákona. Takže jestli zákonodárci chtěli zakázat "výkonné" motory na některých vodách, tak je podle mě dost malá šance, že bys to uhrál na slovíčkách typu okamžitý, maximální nominální, maximální reálný atd.

Samozřejmě existuje tenká hranice. Například když bude mít starou, vyběhanou a blbě seřízenou "desítku" a ve zkušebně prokáže, že maximální výkon toho motoru je opravdu jen 5 kobyl, tak by pravděpodobně i vyhrál. Ale to už to taháme hodně krkolomně.

To, co jsi (tuším, že jsi to byl ty) kdysi někde popisoval s vestavěnym motorem na bubláka a ať mi prokážou, že jsem plul na větší výkon...... to podle mě nemá reálnou šanci na úspěch. To byla určitě jen nadsázka.

Každopádně než se nechat tahat po soudech, věnovat tomu čas a energii (a peníze), tak je podle mě v tomto případě lepší sklopit uši a najít legální cestu.

Registrace, registrace v zahraničí, certifikát uznávaných klubů apod.


Třeba na certifikát švédskýho klubu provozuju svůj motorák 140hp já. údajně je uznávaný, ale zatím mě nekontrolovali, tak nevím. Je to ne úplně příjemná loterie. Letos z jara bych chtěl udělat technickou a nechat to už na našich papírech. Budu mít klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubor -Zdenda , chlapi co mám info z SPS a Police - tedy tý poříční tak tyto teorie jsou pouze dobrý k tomu aby borec co chce jezdit jak nemá dostal flastr 50-100 tis . Nic proti , klidně si vykládejte zákony po svém ,, jako že 8 hp má 5 a na 10 Kw vodě pojedu se 100 hp na "jedničku" a podobně .Flastr je 50-100 tis . Pak si samo sebou Yannick hrdinně cvakne 50 tis za tu dřevostavbu a bude , jistě bude spokojen . Přijde mi jen že každý ať to zkusí . Nic proti , každý svého štěstí strůjcem , třeba to dobře dopadne .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uz jednou jsem tu psal, nevidim v tom veterána ani jeho renovaci


veteran je veteran

Naprosto s tebou souhlasím. S veteránama to má společné pouze to, že tato stavba i technika stavby vychází z plánů z poloviny minulého století. Takže se jedná vlastně o repliku skutečnýho veterána. Jen ten Věterok bude možná z nějakejch sedn-osmdesátek, takže už taky vlastně veterán.

Pokud někdo postaví přesnou repliku východoněmeckého mahagoňáku s motorem Wartburg ze šedesátých let, tak sem taky nebude patřit?

Pokud by se jednalo o stavbu za použití moderních technologií, materiálů, designu, tak není o čem mluvit. Tento výtvor je však naprosto nerozeznatelný od původní předlohy, takže možná i mezi ty veterány svým způsobem patří. Snad jediné, podle čeho je poznat, že se jedná o stavbu ze současnosti, tak jsou vruty PZ2, které jsou však na trhu taky pár desítek let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...