Přejít na obsah
Plavidla.cz

Stavba vodního kluzáku HASTY HYDRO


yannick

Doporučené příspěvky

Ahoj lidi potřebuji poradit. Dnes jsem se pustil do ovládáni motoru namontoval jsem na motor rampu pro lana na jedny straně lano připevnil přes karabiny protáhnul přes kladky ,volant a na rampu . Ale když zatočí doleva tak se lano začne povolovat na jedny straně a když zatočí na druhou stranu tak by to lanko chtělo zase povolit o nějaký kus protože je našponovaný a nejde zatočit . Co s tím ???
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 592
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Já myslím, že změny objemu vzduchu v takhle malým prostoru jsou nepodstatné. Ale prostě je lepší mít ty plováky při usklanění alepoň trochu větrané, aby se při případném drobném průsaku zabránilo hnilobě překližky.


Už mi začíná být docela k smíchu, jak tohle vlákno zaplevelujeme diskuzema o ho.ně....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neměla by tam spíš být dírka někam do prostoru trupu? Ty změny objemu vzduchu podle teploty jsou velký a pokud by to bylo opravdu těsné, síly na plášť plováku mohou být dost velké a třeba prohýbat na větších plochách překližku. Když vezmu v létě petku, vyvětrám jí na sluníčku, zavřu a dám do chladné vody, tak se určitě zdeformuje.

Do trupu bych to určitě neotevíral, plováky mají při nehodě zabránit potopení člunu. Při zaplavení trupu by se naplnily i plováky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psal jsem dírka a myslel opravdu jen malinkou odvzdušňovací, kterou by se dutina nezaplavila, nebo by to trvalo velmi dlouho.

Ještě k tomu tlaku při změně teploty. Pokud by plovák byl skutečně těsný, pak se při změně teploty či atmosferického tlaku bude viditelně nafukovat či propadat. Pokud těsný nebude, tak bude místo propadnutí nasávat tou netěsností to, co zrovna bude na vnější straně v tom místě. Typicky k tomu dojde při položení sluníčkem rozpálené hnědé lodě na vodu. Bude-li netěsnost pod čarou ponoru, cucne si to vodu. Ta odvzdušňovací direčka mi přijde hodně výhodná.

Pokud to bude na počátku těsné, tak se neustálým nafukováním a propadáním pláště někde nějaká prasklinka dřív nebo později vytvoří. Podle zákona schválnosti pod čarou ponoru....

Nepodceňoval bych to. Síly na plášť uzavřené nádoby po změně teploty obsahu jsou veliké. To vůbec není mimo téma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je právě ono pokud by ty vypustaky byli dole tak tak začne určitě minimálně prosakovat voda už jenom proto že to drží na vrutech.
V zasade s tim nemam problém. Napadl mne jedinej důvod, a to ten, ze vypustnej sroub dole je nejpravdepodobnejsi místo kde to zacne tyct dovnitř a takze jsem ochoten uznat, ze mit sroub nahore je moznost, jak to resit.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zátky na plovácích mě netlačí, i když to, že jsou nahoře a chromované je poněkud podivné. čemu se divím je, že nevidím zátku na trupu, osobně bych použil klasický špunt k kombinaci s jednosměrným ventilem tak, jako je tomu například u gumových člunů. Samovypouštění během jízdy pracuje velmi dobře, je to jednoduché a přitom vysoce funkční.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je právě ono pokud by ty vypustaky byli dole tak tak začne určitě minimálně prosakovat voda už jenom proto že to drží na vrutech.
V zasade s tim nemam problém. Napadl mne jedinej důvod' date=' a to ten, ze vypustnej sroub dole je nejpravdepodobnejsi místo kde to zacne tyct dovnitř a takze jsem ochoten uznat, ze mit sroub nahore je moznost, jak to resit.[/quote']

Pokud se něco správně utěsní/přilepí něčím k tomu určeným, nehrozí průsak. Ostatně tohle řešení se používá téměř u všech plavidel a nevidím důvod, proč jej nepoužít. Ovšem uznám-li dopředu to, že to udělám špatně, pak je doopravdy něco špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chápu, že nikdo nemá rád teorie. Ale tady je aplikace teorie pro praxi dost jednoduchá. Ten uzavřený prostor má na plášti hrany, kde se dvě jeho plochy sbíhají pod úhlem třeba 90 stupňů. Pokud se ty plochy budou změnou tlaku uvnitř prohýbat a vzdouvat, což se určitě budou, fyziku nikdo neoblbne, pak bude styčná plocha namáhána změnou polohy spojených ploch i o několik úhlových stupňů a v tom spoji to prostě postupně začne praskat. Teda vlastně jen do vzniku první trhlinky, která už umožní vyrovnání tlaků vně a uvnitř plováku se všemi negativními důsledky nepředvídatelného místa kde k tomu dojde a tím dalších důsledků jako je třeba pravidelné nacucnutí vody do plováku při spuštění lodě na vodu chladnější nežli vzduch (což bude vždycky). čím víc o tom přemýšlím, tím důležitější je podle mne odvzdušnění plováku udělané na vhodném místě. :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bylo potřeba vymyslet jak to předělat co nejlépe a efektně. První zkušební úprava hrazdy fungovala suprově otáčení šlo provádět v celém rosahu bez povolování lan. Jediné co bylo potřeba vymyslet bylo jak to celé ještě nějak vizuálně upravit.

IMG_20180307_110423.jpg

Upraveno uživatelem yannick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nakonec jsem se rozhodl že to zkrátím ty ramena a spodní výstuhy uřežu a pokud by se to kroutilo tak ty výstuhy nechám na vařit. Co se však ukázalo že se to vůbec nekroutí tak že to půjde i bez nich.

IMG_20180307_175303.jpg

IMG_20180307_173138.jpg

Upraveno uživatelem yannick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...