Přejít na obsah
Plavidla.cz

Stavba vodního kluzáku HASTY HYDRO


yannick

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 592
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Zatím jsem si vypsal jaký materiál bude za potřebí na hrubou stavbu do které nepočítám zatím lodní motor moskva 10 HP a ovládání motoru. Zde vypíšu jaky materiál budu potřebovat. :1 Přímočará pila, 2 Pásová bruska, 3 Lepidlo Soudal 66A, 4 Karosářský tmel, 5 nerez vruty do dřeva, 6 vodě odolná překližka 10 mm 244x122cm, 7 vodě odolná překližka 6 mm 244x122 cm, 8 spotní latě 2x (bok kluzáku) d224Xv4Xš3 cm, 9 horní latě 2x d234Xv2Xš2 cm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta překližka 10mm je zbytečná. Kup místo ní 8mm a dno budeš mít pevný až až a ušetříš tím váhu. Možná by stačila i 6mm, ale to už by bylo pevnostně na hraně, jelikož tam není moc výztuh. Z důvodu motorizace (ještě vysvětlím) se potřebuješ dostat na co nejniší váhu. Místo Soudalu ti bude postačovat běžné PU lepidlo, nebo ještě lepší je epoxid. Epoxidu budeš potřebovat tak 3kg. Každopádně je třeba polaminovat alespoň hrany páskou, čímž zajistíš pevnost a nepropustnost spojů. Zbytek epoxidu použiješ na tmelení a nátěr trupu. Na autotmel rovnou zapomeň, protože se ti pořádně nespojí ani s překližkou, ani s epoxidem.

Teď k tý motorizaci. Pokud koupíš Moskvu, tak bude náhoda, kd,ž ji seženeš i s papírama. Jelikož se jedná o motor nad 5hp, tak musí být i člun na papírech a ty musíš mít papíry taky. Pokud tohle nebudeš splňovat, tak to bude, jako když budeš jezdit bez řidičáku s bezpapírovým autem. Jak je to s papírama, se teď rozepisovat nebudu.

Takže aby si kluzák moh provozovat legálně, tak buďto byrokracie a nebo motor do 5hp. S 5hp tohle bez problému taky dostaneš do kluzu, nepotřebuješ k tomu žádnej doklad a hlavně to bude legální. Protože je 5 koníků relativně málo, tak je ale dobrý šetřit každý kilo. Zjednodušeně čím víc kilo, tím menší rychlost.

Víc ti ale poví Viky, kterej postavil minimosta a jeden člun podobné velikosti, ale vlastní konstrukce:



P.S. Snad se Viky nebude zlobit, že šířím jeho videa....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj papíry na loď mám na neomezeny výkon. Ale láká mě si postavit tento hydroplán ale 5 HP je prostě málo. Tak že udělám to že motor stejně nebude mít lodní kryt motoru a dostane nový štítek Evinrude 5 HP. Myslím že to nikdo zkoumat nebude zda to má 5 hp nebo 10 hp. Upraveno uživatelem yannick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

auto tmelů je tři pr dele. On to ve videu dělá epoxykytem, ten si ukvrdláš z pryskyřice a nějakého plnidla - třeba jemných pilin, nebo klouzku. Jinak celá ta stavba je loďokonstrukčně poněkud podivná. Tlustá překližka a žádné výztuhy. Takovéhle kluzáky na daleko větší výkony se stavěly z 3-5mm. Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

bezne pouzivam voděodolnou obalovou překližku, sezene se 6mm a 9mm v rozmeru 250x125cm.

Ohledne dna clunu bych silne doporucil precist si tohle: http://muskokaseaflea.ca/bb/index.php?topic=1615.0

Zjistis, ze to nevyztuzeny dno Hasty Hydro je vlastne jeden z nejhorších napadu.


Jinak vzhledem ke konstrukci nemaji Seaflea obecne v CR sanci na legalni prihlaseni (nesplnujou ani nejzakladnejsi konstrukcni minimum pro kategorii D), takze používat na nich nelegalne silnejsi motory je prakticky jedina sance. Nicmene uz se mi doneslo, ze prislusniky ricni policie setkani s mym clunem (http://muskokaseaflea.ca/bb/index.php?topic=1495.0) znacne rozladilo prave z duvodu pouziti evidentne silnějšího motoru, takze zas tak uplne bez rizika to není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se ti doneslo... Vasrpolicajt mi řek přímo: jó ten malej člun jse viděl pod komorou, ale jesli si frajer myslí, že mu sežereme, že ten dvouvál je pětka, tak se mýlí. To bude minimálně osmička!

Přitom ten motor není ani o chlup větší, než můj 5ph Johnson.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svuj první gumák s motorem jsem kupoval od člověka, co pracoval na povodí. Dali jsme řeč i na pětikoňky a "jako pětikoňky".

říkal, že u říční policie a u povodí nejsou žádní pitomci. Poznaji ty motory už na dálku. Na nějaký štítky prý nenaletí. Minimálně to poznají podle nohy.

říkal, že je otázkou času, než dostanou pokyn zabývat se i těma 5XS. Prej je jim jedno na co maji majitelé papíry (jako že 5Hp). Neuplatňuje se to, ale maji možnost nařídit změření výkonu. Pak ať si majitel mává lejstrem jakym chce. Klidně si může škodu vymáhat po prodejci v občanskoprávním sporu. Podle mě ale bez šance, protože se všeobecně ví, že ty matory jsou silnější a i prodejci to na svých stránkách uvádí.


Sorry za tu odbočku. Myslel jsem to tak, že pouštět se do stavby něčeho, co legálně nesmí na vodu, je v dnešní době zbytečnej hazard. Takže za mě kila dolu a na prdel lehkou pětikoňku 2T. Takže místo silný překližky dát výztuhy a profily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to z obalovky klidně zbouchal. Větší motor bych na to ani nedával. Pro jednoho dospěláka nebo pro smráďata by postačovalo i do těch 5hp. Jen to není kluzák, o čemž je toto vlákno.


A co vlastně nesplňujou tyto čluny, aby šly legalizovat? Nedá se udělit výjimka, jako u aut?

Upraveno uživatelem Olin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Volnej bok je trochu problém a pak nejaky pravidla na nepotopitelnost... ale to nevim presne.


Jinak ta obalovka nejde moc dobře ohnout kolem pride, coz je docela limit na tyhle kratoucky konstrukce. Musel bys pouzit něco tenkyho (jako 4mm), ale to uz se myslim v obalovce moc nesezene.


Proc to není kluzak s 5HP? To musí stacit ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslel ten Glenův Pee Wee, že není čistokrevnej kluzák jako třeba minimost.

Jinak ta obalovka jde taky pěkně ohnout. Na kačeně jsem tuhle zapoměl zvednout kormidlo a když jsem do ní znovu nastupoval, tak jsem svojí vahou ohnul list kormidla z 6mm obalovky na necelých 60cm dýlky pomalu o 90°. List není laminovanej, pouze natřenej 1200 epoxi a přežil bez újmy.

Když ale potřebuju při ohybu překližce pomoct, tak napařuju pod igelitem parním čističem a pak to jde líp.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za vaše názory moc si toho vážím. Dnes jsem dovezl horní a spodní latě jak jsem psal. Akorát je musím ještě zaříznout na požadovaný rozměr a ty horní latě vzít pod úhlem 40 stupňů. Zatím budu spoje příspěvky vkládat jen tady na toto forum. Kluzák jinak nebudu používat na každodenní brouzdání po Vltavě a ta 5 HP je prostě malá proto musím použít jak píši silnější motorizaci 8-10 hp ale motor musí vzledově vypadat i velikostně jako 5 HP. Pokud byste o něčem věděli za přijatelný peníz tak určitě dejte vědět. Ale to už předbíhám protože motor budu řešit až to bude postavený a to bude tak až v prosinci. Jinak řeším kde sehnat na jihu čech vodě odolnou překližku 10 mm a 6 mm rozměry min . 244 cm x 122 cm jediný odkaz kde jsem jí našel je zde : https://www.sailor-shop.cz/preklizky/preklizka-okoume-combi-vodovzdorna-2500x1220-mm-305-m./ Cena 10 mm je 1644 Kč , cena 6 mm je 1482 Kč + pošta. Fotky budu vkládal až začne samotná stavba kluzáku a to bude tak za 2 týdny zatím furt sháním potřebný materiál.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prave ze je. Není moc hezka (i když Drevotrust mi dodal celkem peknou ve srovnani s jinejma), ale vydrzi. 6mm koupis tak za 300 az 400 za desku, jak kde, 9mm kolem 500.


Dej si na kluky ale pozor, jednou mi dovezli foliovanou a musel jsem cekat par dni navíc nez naskladnili tu spravnou. Ale vozej to z Rakouska, takze u tebe by zasobovani mělo bejt lepsi nez na pobočce v Koline. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...