Přejít na obsah
Plavidla.cz

chlazeni


fenit

Doporučené příspěvky

kluci, potrebujem poradit rychle Yamaha 25hp, 2-takt, ked ho natocim, odspodku by mala vytekat voda, co chladi hlavy. Len tam mi tam kvapka, asi je to ucpane a asi v polovici nohy, kde je vyfuk oproti su dve diery kade pravidelne vyteka voda. Je to chladenie na nohu alebo je ten vrch ucpany? Zoberem to na vodu, lebo som nemal moznost na suchu moc pridavat plyn a ked tomu dam plny, mohol by to ten prud vody prerazit? Diky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
Zdravím všechny foristy.Jsem nově zaregistrovaný pacient z Ostravy a hned začínám prosbou o pomoc.Koupil jsem malou kajutovku s druhé ruky bez dokumentace.Ihned po koupi nastal problém s pronikáním vody do oleje.Po návštěvě servisů v okolí Ostravy mi bylo oznámeno,že se neoplatí oprava,ale když si u nich koupím nový,starý provizorně opraví,abych ho mohl prodat.Po takové nabídce jsem na servisy zanevřel.Motor jsme rozebrali,zístili závadu (neodborně vyměněná vložka válce-proto utopená) . Celá oprava stála cca 7.000 kč.Jedná se o motor Yamaha 50hp 4takt.Protože bych chtěl vyměnit preventivně i vrtulku chlazení prosil bych o nějaký popis,ať zbytečně nehledám ameriku.Naopak můžu posloužit s radou ohledně motoru s tuzemských dílů.Předem děkuji za rady
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  Citovat
...Protože bych chtěl vyměnit preventivně i vrtulku chlazení prosil bych o nějaký popis,ať zbytečně nehledám ameriku.Naopak můžu posloužit s radou

ohledně motoru s tuzemských dílů.Předem děkuji za rady

Určitou představu lze získat např. na http://www.boats.net . Zde se volí pak např.:

= YAMAHA

= 4stroke

= F60TLR 6C5-1007597 (pro příklad)

= LOWER CASING DRIVE 1

zde pod č. 23 je Impeller, čili vrtulka vodního chlazení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 years later...

Ahoj, přidávám zkušenost s výměnou impelleru na Parsun 15 HP. Je to jednodušší, než jsem si myslel. Potřeboval jsem jen 10ku klíček na rozpojení řadícího táhla a 13ku ořech na sundání spodní části nohy. Potom taky 13ku na sundání krytu impelleru a pak už jen sundat, nandat nový a složit zpět :-)

Není se čeho bát ani v domácích podmínkách pokud nejste úplní strojní antitalenti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  Citovat
Zdravím všechny foristy.Jsem nově zaregistrovaný pacient z Ostravy a hned začínám prosbou o pomoc.Koupil jsem malou kajutovku s druhé ruky bez dokumentace.Ihned po koupi nastal problém s pronikáním vody do oleje.Po návštěvě servisů v okolí Ostravy mi bylo oznámeno,že se neoplatí oprava,ale když si u nich koupím nový,starý provizorně opraví,abych ho mohl prodat.Po takové nabídce jsem na servisy zanevřel.Motor jsme rozebrali,zístili závadu (neodborně vyměněná vložka válce-proto utopená) . Celá oprava stála cca 7.000 kč.Jedná se o motor Yamaha 50hp 4takt.Protože bych chtěl vyměnit preventivně i vrtulku chlazení prosil bych o nějaký popis,ať zbytečně nehledám ameriku.Naopak můžu posloužit s radou ohledně motoru s tuzemských dílů.Předem děkuji za rady

Fakt tam byla orig. vložka?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebudu zakládat nové vlákno ale prásknu dotaz sem,


Otázka se týká zabudovaných motorů mercruiser a chlazení těchto motorů. Jde mi o to zda "domeček" termostatu u uzavřeného (dvouokruhového) chlazení je stejný jako u otevřeného (jednookruhového) chlazení. Jen je zaslepen přívod z nohy a samozřejmě propojení je přes výměník - schema propojení mám jen mě zajímá ten "domeček"


Děkuji za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pardon, špatně jsem se vyjádřil, samozřejmě, néééé zaslepen přívod z nohy ale vstup do domečku, ten přívod z nohy je do výměníku :).


Takže celé těleso termostatu je odlišné, určitě víš bootcentrum jaký díl tam při uzavřeném okruhu patří ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jasně, na obrázku jsem ho také viděl, tak mě už nenapínej a napiš co ta sranda stojí ať se můžu rozhodnout zda výměník co jsem sehnal použiji na úpravu chladicího systému na uzavřený okruh, nebo jestli si z něho udělám ohřev vody do boileru :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No,nevím co jsi viděl kde na obrázku,ele tak by jsis to dokázal dle toho obrázku asi vyrobit sám,ne???

Ale jediný dodávaný originál,kompletní sada pro dvojí okruh chlazení - a ted se podrž- má katalogovou cenu 60.009,-kč plus DPH.

Pokud chceš ušetřit,mohu ti poradit jak si to udělat "zadarmo",pokud máš základ,tj,vhodný a dostatečný výměník! Bud osobně nebo po telefonu!

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, to mne zajímá. Co je dostatečný výměník? Když bude moc výkonný - mohlo by to být taky špatně? Pohrávám si taky s myšlenkou na dvouokruhové chlazení. Měl bych doma mít asi všechno krom výměníku. Originál jsou dost drahé, tak jsem přemýšlel jestli by nešel použít deskový nerezový. Nebo je to blbost?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cenu celého KITu vím, to není žádná levná záležitost, Výměník jsem sehnal celkem slušný, Jak jsem se díval na zapojení asi by to šlo vymyslet i s původním domečkem termostatu po určitých úpravách, budu na to mít celou zimu, tak když bych měl cestu stavil bych se v černošicích, samozřejmě po předchozí domluvě po tlf. Asi nemá cenu vymýšlet něco co už někdo vymyslel :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  Citovat
Chlapi, to mne zajímá. Co je dostatečný výměník? Když bude moc výkonný - mohlo by to být taky špatně? Pohrávám si taky s myšlenkou na dvouokruhové chlazení. Měl bych doma mít asi všechno krom výměníku. Originál jsou dost drahé, tak jsem přemýšlel jestli by nešel použít deskový nerezový. Nebo je to blbost?

Deskový i nerezový lze samozřejmně taky použít. Motory Volvo vyráběné do r.1994 mněly rovněž standartně deskový výměník,vnitřek z bronzu a obal s moře odolné slitiny AL.Velikost cca 20x20x10cm - to jen pro info.A to až do výkonu 170HP.

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  Citovat
Tak to je pozitivní a nejspíš se o to pokusím. Deskové výměníky mám nějaké k dispozici. Vlastní termostat by měl zůstat stejný nebo na jinou teplotu? Ještě teda musím sehnat expanzní nádržku.

Dává se teplejší - cca 75-80 st.Expanzka otevřená-stačí jakákoliv plast.nádoba,ale výměník musí mít přetlakové víčko a tprve nad ním to jde do expanzky a při chladnutí musí být možný návrat kapaliny zpět do okruhu!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže teoreticky už to mám také zvládnuté i s původním domečkem termostatu :) , teď už jen teplejší termostat, přetlakové víčko na výměník - asi použiji z nějakého automobilového chladiče a expansku plastik také z nějakého auta.

Nebylo to až zas takové dráma jak to na první pohled vypadalo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud výměník umístíš tak, aby se sám odvzdušnil, stejně jako motor, do expanzky nebo do motoru ( výměník někde dole), může být klidně bez víčka. ZATO EXPANZKU UDěLEJ PRŮTOčNOU - NA DVě HADICE. Větší někam dolů k oběhovce, ideálně do přívodu oběhovky od výměníku, slabší naopak do nejvyššího bodu vody v motoru - většinou kolem termostatu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  Citovat
pokud výměník umístíš tak, aby se sám odvzdušnil, stejně jako motor, do expanzky nebo do motoru ( výměník někde dole), může být klidně bez víčka. ZATO EXPANZKU UDěLEJ PRŮTOčNOU - NA DVě HADICE. Větší někam dolů k oběhovce, ideálně do přívodu oběhovky od výměníku, slabší naopak do nejvyššího bodu vody v motoru - většinou kolem termostatu

Přesně takto mi to popsal i kamarad automechanik, jsem rad , že to mam teď i potvrzené

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...
TOPlist