fenit Zveřejněno 22. Květen 2010 Sdílet Zveřejněno 22. Květen 2010 kluci, potrebujem poradit rychle Yamaha 25hp, 2-takt, ked ho natocim, odspodku by mala vytekat voda, co chladi hlavy. Len tam mi tam kvapka, asi je to ucpane a asi v polovici nohy, kde je vyfuk oproti su dve diery kade pravidelne vyteka voda. Je to chladenie na nohu alebo je ten vrch ucpany? Zoberem to na vodu, lebo som nemal moznost na suchu moc pridavat plyn a ked tomu dam plny, mohol by to ten prud vody prerazit? Diky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 23. Květen 2010 Sdílet Odesláno 23. Květen 2010 Nejpravděpodobněji máš vadný impeller ,popř.celé vodní čerpadlo.je umístěné v dolní části nohy.Ahoj Bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 24. Květen 2010 Sdílet Odesláno 24. Květen 2010 pokud teče voda z otvorů v noze ( je to přepad vody z bloku, ne jen chlazení nohy ), pravděpodobně je jen ucpaná dírka kontrolky – zašťourej v ní drátkem při natočeným motoru. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiřina Odesláno 26. Květen 2010 Sdílet Odesláno 26. Květen 2010 Lodní motor se bez vody vůbec nesmí startovat. Nebo se mýlím? Všechny motory, co jsem měl rozdělané měly uvnitř hromadu bordelu. Hlavně ty, co jezdily na moři. Rozebrat, vyčistit, vyměnit impeler a zkontrolovat termostat. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viktor Odesláno 6. Červen 2010 Sdílet Odesláno 6. Červen 2010 Zdravím všechny foristy.Jsem nově zaregistrovaný pacient z Ostravy a hned začínám prosbou o pomoc.Koupil jsem malou kajutovku s druhé ruky bez dokumentace.Ihned po koupi nastal problém s pronikáním vody do oleje.Po návštěvě servisů v okolí Ostravy mi bylo oznámeno,že se neoplatí oprava,ale když si u nich koupím nový,starý provizorně opraví,abych ho mohl prodat.Po takové nabídce jsem na servisy zanevřel.Motor jsme rozebrali,zístili závadu (neodborně vyměněná vložka válce-proto utopená) . Celá oprava stála cca 7.000 kč.Jedná se o motor Yamaha 50hp 4takt.Protože bych chtěl vyměnit preventivně i vrtulku chlazení prosil bych o nějaký popis,ať zbytečně nehledám ameriku.Naopak můžu posloužit s radou ohledně motoru s tuzemských dílů.Předem děkuji za rady Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bambinone Odesláno 6. Červen 2010 Sdílet Odesláno 6. Červen 2010 Citovat ...Protože bych chtěl vyměnit preventivně i vrtulku chlazení prosil bych o nějaký popis,ať zbytečně nehledám ameriku.Naopak můžu posloužit s radou ohledně motoru s tuzemských dílů.Předem děkuji za radyUrčitou představu lze získat např. na http://www.boats.net . Zde se volí pak např.:= YAMAHA = 4stroke= F60TLR 6C5-1007597 (pro příklad)= LOWER CASING DRIVE 1 zde pod č. 23 je Impeller, čili vrtulka vodního chlazení... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viktor Odesláno 7. Červen 2010 Sdílet Odesláno 7. Červen 2010 Bambinone díky za odpověď,ale očekával jsem odpověď typu: povol ten šroub,prašti do toho kladivem atd. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samoliter Odesláno 7. Červen 2010 Sdílet Odesláno 7. Červen 2010 Ahoj Viktore. Na YouTube napiš: impeler change, a vyhodí ti odkazy na videá, kde se mění impelery. Nebo tam napiš rovnou tohle: Impeller Change Mariner (Yamaha) 4 HP Outboard . samoliter. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viktor Odesláno 8. Červen 2010 Sdílet Odesláno 8. Červen 2010 Tak kluci velký dík,je to skoro na všech forech.Žádné osobní poznatky a vychytávky,jenom odkazy na internet s opravami v laboratorních podmínkách se specialním vercajkem.Nevím jak u vody,Ale přesto dík Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 3. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 3. Říjen 2014 Ahoj, přidávám zkušenost s výměnou impelleru na Parsun 15 HP. Je to jednodušší, než jsem si myslel. Potřeboval jsem jen 10ku klíček na rozpojení řadícího táhla a 13ku ořech na sundání spodní části nohy. Potom taky 13ku na sundání krytu impelleru a pak už jen sundat, nandat nový a složit zpět :-) Není se čeho bát ani v domácích podmínkách pokud nejste úplní strojní antitalenti. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
knoki Odesláno 4. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 4. Říjen 2014 Citovat Zdravím všechny foristy.Jsem nově zaregistrovaný pacient z Ostravy a hned začínám prosbou o pomoc.Koupil jsem malou kajutovku s druhé ruky bez dokumentace.Ihned po koupi nastal problém s pronikáním vody do oleje.Po návštěvě servisů v okolí Ostravy mi bylo oznámeno,že se neoplatí oprava,ale když si u nich koupím nový,starý provizorně opraví,abych ho mohl prodat.Po takové nabídce jsem na servisy zanevřel.Motor jsme rozebrali,zístili závadu (neodborně vyměněná vložka válce-proto utopená) . Celá oprava stála cca 7.000 kč.Jedná se o motor Yamaha 50hp 4takt.Protože bych chtěl vyměnit preventivně i vrtulku chlazení prosil bych o nějaký popis,ať zbytečně nehledám ameriku.Naopak můžu posloužit s radou ohledně motoru s tuzemských dílů.Předem děkuji za radyFakt tam byla orig. vložka? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 5. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 5. Říjen 2014 Nebudu zakládat nové vlákno ale prásknu dotaz sem, Otázka se týká zabudovaných motorů mercruiser a chlazení těchto motorů. Jde mi o to zda "domeček" termostatu u uzavřeného (dvouokruhového) chlazení je stejný jako u otevřeného (jednookruhového) chlazení. Jen je zaslepen přívod z nohy a samozřejmě propojení je přes výměník - schema propojení mám jen mě zajímá ten "domeček" Děkuji za odpovědi. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 5. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 5. Říjen 2014 ten domeček je samozřejmně uplně jiný!!Přívod vody z nohy nemuže být nikdy a v žádném případě zaslepen - čím by jsi chtěl chladit výfukové potrubí!!!bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 6. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 6. Říjen 2014 Pardon, špatně jsem se vyjádřil, samozřejmě, néééé zaslepen přívod z nohy ale vstup do domečku, ten přívod z nohy je do výměníku :).Takže celé těleso termostatu je odlišné, určitě víš bootcentrum jaký díl tam při uzavřeném okruhu patří ? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 6. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 6. Říjen 2014 Jistě,že to vím!!Samozřejmně musí obsahovat termostat a má jen jeden výstup,dle použitého výměníku.bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 6. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 6. Říjen 2014 No jasně, na obrázku jsem ho také viděl, tak mě už nenapínej a napiš co ta sranda stojí ať se můžu rozhodnout zda výměník co jsem sehnal použiji na úpravu chladicího systému na uzavřený okruh, nebo jestli si z něho udělám ohřev vody do boileru :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 6. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 6. Říjen 2014 No,nevím co jsi viděl kde na obrázku,ele tak by jsis to dokázal dle toho obrázku asi vyrobit sám,ne???Ale jediný dodávaný originál,kompletní sada pro dvojí okruh chlazení - a ted se podrž- má katalogovou cenu 60.009,-kč plus DPH.Pokud chceš ušetřit,mohu ti poradit jak si to udělat "zadarmo",pokud máš základ,tj,vhodný a dostatečný výměník! Bud osobně nebo po telefonu!bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 6. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 6. Říjen 2014 Chlapi, to mne zajímá. Co je dostatečný výměník? Když bude moc výkonný - mohlo by to být taky špatně? Pohrávám si taky s myšlenkou na dvouokruhové chlazení. Měl bych doma mít asi všechno krom výměníku. Originál jsou dost drahé, tak jsem přemýšlel jestli by nešel použít deskový nerezový. Nebo je to blbost? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 6. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 6. Říjen 2014 Cenu celého KITu vím, to není žádná levná záležitost, Výměník jsem sehnal celkem slušný, Jak jsem se díval na zapojení asi by to šlo vymyslet i s původním domečkem termostatu po určitých úpravách, budu na to mít celou zimu, tak když bych měl cestu stavil bych se v černošicích, samozřejmě po předchozí domluvě po tlf. Asi nemá cenu vymýšlet něco co už někdo vymyslel :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 7. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 7. Říjen 2014 Citovat Chlapi, to mne zajímá. Co je dostatečný výměník? Když bude moc výkonný - mohlo by to být taky špatně? Pohrávám si taky s myšlenkou na dvouokruhové chlazení. Měl bych doma mít asi všechno krom výměníku. Originál jsou dost drahé, tak jsem přemýšlel jestli by nešel použít deskový nerezový. Nebo je to blbost?Deskový i nerezový lze samozřejmně taky použít. Motory Volvo vyráběné do r.1994 mněly rovněž standartně deskový výměník,vnitřek z bronzu a obal s moře odolné slitiny AL.Velikost cca 20x20x10cm - to jen pro info.A to až do výkonu 170HP. bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 7. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 7. Říjen 2014 Tak to je pozitivní a nejspíš se o to pokusím. Deskové výměníky mám nějaké k dispozici. Vlastní termostat by měl zůstat stejný nebo na jinou teplotu? Ještě teda musím sehnat expanzní nádržku. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 7. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 7. Říjen 2014 Citovat Tak to je pozitivní a nejspíš se o to pokusím. Deskové výměníky mám nějaké k dispozici. Vlastní termostat by měl zůstat stejný nebo na jinou teplotu? Ještě teda musím sehnat expanzní nádržku.Dává se teplejší - cca 75-80 st.Expanzka otevřená-stačí jakákoliv plast.nádoba,ale výměník musí mít přetlakové víčko a tprve nad ním to jde do expanzky a při chladnutí musí být možný návrat kapaliny zpět do okruhu! bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 7. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 7. Říjen 2014 Takže teoreticky už to mám také zvládnuté i s původním domečkem termostatu :) , teď už jen teplejší termostat, přetlakové víčko na výměník - asi použiji z nějakého automobilového chladiče a expansku plastik také z nějakého auta. Nebylo to až zas takové dráma jak to na první pohled vypadalo :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 7. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 7. Říjen 2014 pokud výměník umístíš tak, aby se sám odvzdušnil, stejně jako motor, do expanzky nebo do motoru ( výměník někde dole), může být klidně bez víčka. ZATO EXPANZKU UDěLEJ PRŮTOčNOU - NA DVě HADICE. Větší někam dolů k oběhovce, ideálně do přívodu oběhovky od výměníku, slabší naopak do nejvyššího bodu vody v motoru - většinou kolem termostatu Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 7. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 7. Říjen 2014 Citovat pokud výměník umístíš tak, aby se sám odvzdušnil, stejně jako motor, do expanzky nebo do motoru ( výměník někde dole), může být klidně bez víčka. ZATO EXPANZKU UDěLEJ PRŮTOčNOU - NA DVě HADICE. Větší někam dolů k oběhovce, ideálně do přívodu oběhovky od výměníku, slabší naopak do nejvyššího bodu vody v motoru - většinou kolem termostatuPřesně takto mi to popsal i kamarad automechanik, jsem rad , že to mam teď i potvrzené Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se