Přejít na obsah
Plavidla.cz

Z náhon Volvo Penta sx - vypadávání rychlosti


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 65
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Tak abychom se vrátili k tématu. Díky skromným indiciím těch co vědí víme už i my, že převodovka řadí přesuvníkem pohybujícím se na šnekovitě drážkované horní hřídeli nohy. Mechanismus je udělaný asi tak, že čím větší je přenášený kroutící moment, tím větší je přítlačná síla na kuželovou spojku a tím ze zvyšuje přenositelný moment.

U takového mechanismu si už dovedu představit, že dojde k rozpojení a opětovnému spojení i při vyšších otáčkách, aniž by to bylo slyšet.

Vidlička řazení podle mne nemá šanci zatížené spojení uvolnit (vyřadit při tahu), nezdá se mi tedy, že by problém způsobovalo špatné seřízení táhla řazení. Vidlička jen podá přesuvník k mírnému záběru a ten se pak pomocí šneku a síly motoru utáhne do plného záběru. K uvolnění podle mne může dojít až když je přenášený moment malý a vidlička řazení přemůže přítlačnou sílu šneku. Netuším, při jakých otáčkách to je.

Tuto nohu jsem možná někdy viděl na nějaké lodi, nikdy jsem s ni ale nejel ani jí nerozebíral. Jen se dohaduju.

Kdybych to řešil u své lodě, v první řadě bych si sehnal servisní manuál a přeci jen zkontroloval mechanismus řazení. Kdyby to dle očekávání nepomohlo, pak bych kouknul do horní části nohy a zjišťoval stav, vůle, opotřebení a poškození.

A teď do mně, napovím:

"Další amatér co radí jak opravovat něco co nikdy neviděl"

"Kdybys nebyl debil, tak bys věděl, že jsou tam předepsané vůle, které musíš vymezit speciálníma podložkama, nemůžeš jen tak vyměnit nějaký díl"

"bez přípravku to akorát zkurvíš"

"další chytrák co si koupí čínský díly a pak bude brečet, že se mu to rozbilo"

"co sis to koupil za šrot, chtěl jsi ušetřit a teď vysolíš balík za opravu"

.......

:-)

Tak vidíš,tak jsi si odpověděl sám.Tak aspon vidíš ,že máš nedřív načerpat vědomosti a potom radit a né psát rovnou nesmysly a pak mne rovnou urážet.Ani já si nedovolím něco radit,když jsem si ten problém sám na lodi nevyzkoušel,jen na okraj za těch 40 let praxe jsem se s tím jak je popisováno,ještě nesetkal, ale lidi mnohdy závadu popisují dosti zbrkle a problém je někde jinde,proto sem navrhl,že mohu přijet na Slapy a závadu diagnostikovat,ale dotyčný neodpověděl,ani nezabučel,tak as patří mezi ty mnohé,kteří chtějí jenom tahat rozumy,ale hlavně aby je to nestálo ani kačku,ale já se musím taky nějak živit a zásadní rady zcela zdarma po šparných zkušenostech již nedávám.

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, koukám že se to tu trochu rozjelo :)

Další pokus: sundal jsem propeler a vše je v pořádku i unašeč . Zkusil jsem tedy obvyklí postup, nohu až dolu 4000 ot. a zas vypadla rychlost, Snížil jsem otáčky na 3tis a začal jsem trimovat nahoru že se podívám dozadu to už loď skoro stála(samozřejmě se mnou jela přítelkyně) a když jsem měl nohu skoro nahoře, tak se to chytlo otáčky šli dolu jak propeler začal zabírat, přidal jsem zase na 4tis a znovu to vypadlo, tak druhý pokus na 2tis a trim nahoru a zase když byla noha skoro nahoře záběr a loď jede. Připadá mi jako když jde noha nahoru jako kdyby se zkracovalo táhlo řazení a zařadilo to, ale to je jen moje domněnka. Zkusil jsem to vytočit i na zpátečku a to šlo skoro do 5tis a nic se nestalo... Zítra zkusím sundat kryt od převodu táhla na noze a podívám se jestli je tam vše ok..

Chlapče píšeš tu dost nesmysly!! Zařazená zpátečka a při tom 5000 ot.!!! Pokud by se ti točil propeler tak při těch otáčkách by jsi zajel pozpátku pod vodu!!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.........Tak aspon vidíš ,že máš nedřív načerpat vědomosti a potom radit a né psát rovnou nesmysly a pak mne rovnou urážet.....bootcentrum

S urážkou jsi tady opět začal Ty a já jí neopětoval. Já jsem svými dedukcemi, byť ne přesnými, posunul rozbor problému o kus dál na rozdíl od Tebe, který jsi nic konkrétního nenapsal.

Nějak nechápu tvou přítomnost zde. Každýho hned zaškatulkuješ mezi neználky, amatéry, nebo vypočítavce, co tu jen shánějí informace zadara. Rady zadarmo dávat nechceš, tak proč tu seš? Snažíš se tu parazitovat a shánět tu zákazníky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, koukám že se to tu trochu rozjelo :)

... Zítra zkusím sundat kryt od převodu táhla na noze a podívám se jestli je tam vše ok..

Zřejmě bude existovat nějaký manuál na správné seřízení (úhly, vůle, krajní polohy...). Chtělo by to získat ho, jinak asi nepoznáš, jestli je to OK nebo ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim Bootcentrum, zkoušim to nejdřív vyřešit sám než budu někoho otravovat... V létě jste mi dělal setrvák, takže už jsem Vám nějaký peníze taky dal :)

Navíc otázku jestli to dělá i na zpátečku jste mi položil vy, když jsem Vám volal že tahle závada vznikla a při zpátečce jsem měl vytrimováno nahoru což táhlo záď nahoru. Budu rád když se na to přijedete podívat a jestli zjistíte že jsem jen blbec kterej neumí vytrimovat nohu ,tak se tady všem omluvím za to, že jsem jim sebral čas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci se vměšovat svými neodbornými názory, ale nějak to na mě dělá dojem, že Ti ten otáčkoměr neukazuje správně. Vím, že to není odpověď k tématu ale už jsem se s tím setkal když jsem si koupi loď a taky jsem řešil a řešil než jsem zjistil, že mi otáčkoměr ukazuje blbě a od toho se zprvu odvíjely mé dost nevěrohodné dotazy. Když popisuješ, že jdeš do kluzu ve 4000ot/min tak to vypadá trochu divně. A taky jízda vzad na 5000 ot/min :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je úplně možný že otáčkoměr neukazuje správně, ale nebude to odchylka v tisících.... V kolika myslíš že by se tam měla vyhoupnout 2,5t loď s 5,0l motorem ?

Psal jsem že to bylo necelích 5tis a samozřejmě jsem tak nepřejel celou přehradu ale jen jsem to vytočil což nebyla žádná závratná rychlost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.........Tak aspon vidíš ,že máš nedřív načerpat vědomosti a potom radit a né psát rovnou nesmysly a pak mne rovnou urážet.....bootcentrum

S urážkou jsi tady opět začal Ty a já jí neopětoval. Já jsem svými dedukcemi, byť ne přesnými, posunul rozbor problému o kus dál na rozdíl od Tebe, který jsi nic konkrétního nenapsal.

Nějak nechápu tvou přítomnost zde. Každýho hned zaškatulkuješ mezi neználky, amatéry, nebo vypočítavce, co tu jen shánějí informace zadara. Rady zadarmo dávat nechceš, tak proč tu seš? Snažíš se tu parazitovat a shánět tu zákazníky?

Tady na více tvých odpovědích a radách jde znát,že ač tomu nerozumíš a přesto radíš/ mnohdy nesmysly/ a tím taky múžeš zpusobit více škod než užitku,tak se nad tím laskavě zamysli. K tvojí osobě se nebudu dále vyjadřovat,nebot je to ztráta času!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim Bootcentrum, zkoušim to nejdřív vyřešit sám než budu někoho otravovat... V létě jste mi dělal setrvák, takže už jsem Vám nějaký peníze taky dal :)

Navíc otázku jestli to dělá i na zpátečku jste mi položil vy, když jsem Vám volal že tahle závada vznikla a při zpátečce jsem měl vytrimováno nahoru což táhlo záď nahoru. Budu rád když se na to přijedete podívat a jestli zjistíte že jsem jen blbec kterej neumí vytrimovat nohu ,tak se tady všem omluvím za to, že jsem jim sebral čas.

Bohužel si to nevybavuji ,poškozené setrváky byly ve více připadech-foto lodě by hodně napovědělo.

čemu říkáš-vytrimování nahoru-?Představ si,že nohu lze zvednout ze spodní polohy o cca 40 stupnů.Při té zpátečce jsi mněl nohu tudíž o cca kolik stupnů zvednutou?Máš tam propeller bez poškození a nebo neodborných oprav?Jaký výkon motoru?Lod je typu cuddy nebo cruiser?

Víš alespon rozměry propelleru?

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady na více tvých odpovědích a radách jde znát,že ač tomu nerozumíš a přesto radíš/ mnohdy nesmysly/ a tím taky múžeš zpusobit více škod než užitku,tak se nad tím laskavě zamysli. K tvojí osobě se nebudu dále vyjadřovat,nebot je to ztráta času!

 

bootcentrum

Zase jen obecně napadáš a kritizuješ. Přečti si znovu celé vlákno raději 3x, zamysli se, vyspi se, vychladni a pak zkus reagovat na některou z mých podle Tebe špatných rad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim Bootcentrum, zkoušim to nejdřív vyřešit sám než budu někoho otravovat... V létě jste mi dělal setrvák, takže už jsem Vám nějaký peníze taky dal :)

Navíc otázku jestli to dělá i na zpátečku jste mi položil vy, když jsem Vám volal že tahle závada vznikla a při zpátečce jsem měl vytrimováno nahoru což táhlo záď nahoru. Budu rád když se na to přijedete podívat a jestli zjistíte že jsem jen blbec kterej neumí vytrimovat nohu ,tak se tady všem omluvím za to, že jsem jim sebral čas.

Bohužel si to nevybavuji ,poškozené setrváky byly ve více připadech-foto lodě by hodně napovědělo.

čemu říkáš-vytrimování nahoru-?Představ si,že nohu lze zvednout ze spodní polohy o cca 40 stupnů.Při té zpátečce jsi mněl nohu tudíž o cca kolik stupnů zvednutou?Máš tam propeller bez poškození a nebo neodborných oprav?Jaký výkon motoru?Lod je typu cuddy nebo cruiser?

Víš alespon rozměry propelleru?

 

bootcentrum

No nechce se mi věřit, že bych si nepamatoval někoho, komu jsem v létě ( tj. skoro včera) dělal setrvák.

Nevím, jaký má přesně motor, ale předpokládám, že při výměně setrváku musel motor ven a to i s tzv. couplerem (unašeč, spojka) a ten měl v pořádku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten vadný coupler se dá trochu poznat bez demontáže i tak, že (při vypnutém motoru) se zařadí rychlost a jde s vrtulí otáčet (sice většinou ztěžka, ale jde) a zároveň vidím, že se společně s ní otáčí i hřídel a motor "stojí".

Pokud by tomu takto bylo, tak bych shodil "Z" a to samé vyzkoušel = točit při zařazeném kvaltu buďto vrtulí nebo na druhé straně hřídelí. Pokud by se obě spolu točily, tak může být urvaný ten coupler, pokud ne, tak je problém v "Z".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten vadný coupler se dá trochu poznat bez demontáže i tak, že (při vypnutém motoru) se zařadí rychlost a jde s vrtulí otáčet (sice většinou ztěžka, ale jde) a zároveň vidím, že se společně s ní otáčí i hřídel a motor "stojí".

Pokud by tomu takto bylo, tak bych shodil "Z" a to samé vyzkoušel = točit při zařazeném kvaltu buďto vrtulí nebo na druhé straně hřídelí. Pokud by se obě spolu točily, tak může být urvaný ten coupler, pokud ne, tak je problém v "Z".

Jenom tě chci ubezpečit,že kdyby se utrhla zavulkanizovaná spojka /coupler/ při uváděných 4000 ot.motoru,tak po druhé,by byl rád kdyby se točila vrtule pouze na volnoběh,jistě by znova a opakovaně nedosáhl znovu 4000 ot.! Taková je skutečnost a to bez dalších diskuzí,vemte si z toho laskavě ponaučení!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bootcentrum neřeš to, jak vidět, nemá to smysl. Když holou rukou dá větší krouťák než pětilitr + otáčky, není co řešit.

Já napsal:

Ten vadný coupler se dá trochu poznat bez demontáže i tak, že (při vypnutém motoru) se zařadí rychlost a jde s vrtulí otáčet (sice většinou ztěžka, ale jde) a zároveň vidím, že se společně s ní otáčí i hřídel a motor "stojí"

 

Píšu tady nebo někde jinde, že holou rukou otáčím motorem ?

Pokud ne, tak proč ta ironie.

Tak mě neser a zkus taky někdy poradit. Né, jako je u tebe zvykem, že padne dotaz, ty nereaguješ, ale čekáš, až někdo něco napíše a pak hodíš jedovatou slinu.

Já netvrdím na 100%, že je to ten coupler, ale dal jsem jen tip, který zabere 1 minutu: se zařadí rychlost a jde s vrtulí otáčet (sice většinou ztěžka, ale jde) a zároveň vidím, že se společně s ní otáčí i hřídel a motor "stojí"

Upraveno uživatelem knoki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten vadný coupler se dá trochu poznat bez demontáže i tak, že (při vypnutém motoru) se zařadí rychlost a jde s vrtulí otáčet (sice většinou ztěžka, ale jde) a zároveň vidím, že se společně s ní otáčí i hřídel a motor "stojí".

Pokud by tomu takto bylo, tak bych shodil "Z" a to samé vyzkoušel = točit při zařazeném kvaltu buďto vrtulí nebo na druhé straně hřídelí. Pokud by se obě spolu točily, tak může být urvaný ten coupler, pokud ne, tak je problém v "Z".

Jenom tě chci ubezpečit,že kdyby se utrhla zavulkanizovaná spojka /coupler/ při uváděných 4000 ot.motoru,tak po druhé,by byl rád kdyby se točila vrtule pouze na volnoběh,jistě by znova a opakovaně nedosáhl znovu 4000 ot.! Taková je skutečnost a to bez dalších diskuzí,vemte si z toho laskavě ponaučení!

 

bootcentrum

Mě ubezpečovat nemusíš, jen sebe, protože jinde píšeš, že se tazatelům nedá věřit a sám si to musíš vyzkoušet.

Vzhledem k tomu, že jsi o generaci starší a já ctím starší lidi (toto myslím naprosto vážně), tak se k tobě vyjadřovat nebudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bootcentrum neřeš to, jak vidět, nemá to smysl. Když holou rukou dá větší krouťák než pětilitr + otáčky, není co řešit.

Já napsal:

Ten vadný coupler se dá trochu poznat bez demontáže i tak, že (při vypnutém motoru) se zařadí rychlost a jde s vrtulí otáčet (sice většinou ztěžka, ale jde) a zároveň vidím, že se společně s ní otáčí i hřídel a motor "stojí"

 

Píšu tady nebo někde jinde, že holou rukou otáčím motorem ?

Pokud ne, tak proč ta ironie.

Tak mě neser a zkus taky někdy poradit. Né, jako je u tebe zvykem, že padne dotaz, ty nereaguješ, ale čekáš, až někdo něco napíše a pak hodíš jedovatou slinu.

Já netvrdím na 100%, že je to ten coupler, ale dal jsem jen tip, který zabere 1 minutu: se zařadí rychlost a jde s vrtulí otáčet (sice většinou ztěžka, ale jde) a zároveň vidím, že se společně s ní otáčí i hřídel a motor "stojí"

Pokud coupler říkáš gumě ve vrtuli, tak cos napsal je celý blbost. Když zařadíš a točíš za vrtuli ( sem zvědavej čím, když ne holou rukou) a vidíš, že se zároveň točí i hřídel a motor stojí, tak to tou gumou,tedy couplerem, nebude, ať je vadnej nebo ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bootcentrum neřeš to, jak vidět, nemá to smysl. Když holou rukou dá větší krouťák než pětilitr + otáčky, není co řešit.

Já napsal:

Ten vadný coupler se dá trochu poznat bez demontáže i tak, že (při vypnutém motoru) se zařadí rychlost a jde s vrtulí otáčet (sice většinou ztěžka, ale jde) a zároveň vidím, že se společně s ní otáčí i hřídel a motor "stojí"

 

Píšu tady nebo někde jinde, že holou rukou otáčím motorem ?

Pokud ne, tak proč ta ironie.

Tak mě neser a zkus taky někdy poradit. Né, jako je u tebe zvykem, že padne dotaz, ty nereaguješ, ale čekáš, až někdo něco napíše a pak hodíš jedovatou slinu.

Já netvrdím na 100%, že je to ten coupler, ale dal jsem jen tip, který zabere 1 minutu: se zařadí rychlost a jde s vrtulí otáčet (sice většinou ztěžka, ale jde) a zároveň vidím, že se společně s ní otáčí i hřídel a motor "stojí"

Pokud coupler říkáš gumě ve vrtuli, tak cos napsal je celý blbost. Když zařadíš a točíš za vrtuli ( sem zvědavej čím, když ne holou rukou) a vidíš, že se zároveň točí i hřídel a motor stojí, tak to tou gumou,tedy couplerem, nebude, ať je vadnej nebo ne.

Ne ve vrtuli, ale tady pozice č.26 : http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-47701916-21-6656.aspx

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...