Přejít na obsah
Plavidla.cz

koroze závěsného motoru


Doporučené příspěvky

prosím o radu - na elektrické noze jsem měl přidanou nerezovou ploutev kormidla a během 3 sezon mi koroze dost poškodila lak motoru,na nový spalovák jsem ploutve dal také,opět nerezové,ale již přes PVC podložení a ejhle,problém se začíná objevovat malými zatím asi 3-4 puchýřky kolem šroubu,můžete mi prosím někdo sdělit,jak tento nešvar odstranit? pokud to nevyřeším,budu muset vyměnit nerez za obyčejný plech,případně tvrzený plast...


nemáte s tím někdo zkušennost? děkuji předem za případnou radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Mildo,na e-motoru jsem anodu dával,ale nepomohlo to,dokud tam nebyly nerezové ploutve vše bylo v pořádku,teď na novém motoru po cca 10 dnech ve vodě po montáži už to začíná zlobit,a to jsem je namontoval přes umělou hmotu...moc díky za snahu poradit,jinak přídavné ploutve jsou provozně super.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Patrne jsi vytvoril neumyslne galvanicky clanek, kde probiha elektrolyticka koroze. Mela by pomoci vhodna anoda nebo preruseni clanku spojenim. Me probiha clanek mezi motorem a trim klapkami a nezamerne jako anoda funguji nerez matky sroubu klapek - zreznou za cca 2 dni a denne je na nich dalsi vrstva rzi. Coz je idealni, pokud to odnese spojovaci material za par kacek. Jinak prave k zamezeni elektrolyticke koroze na samostatnych kovovych prvcich jsou casti motoru vodive pospojovany (i dratem) a jako konecny svod funguji jeho anody. Jakmile pobliz motoru bude ve vode kov, vytvori se clanek.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měl bych tedy kouskem drátu spojit nerezovou podložku motoru u zrcadla s těmi nerezovými ploutvičkami,nebo mám pouze prodloužit k ploutvím drátkové tovární propojení motoru?


jinak anody motoru fungují ,během dvou-tří dnů je na nich taková bílá krupice


Marty,mnohokrát ti děkuji za radu,ještě dnes to propojím s drátkem u motoru,snad to pomůže

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna jsem se Zdenku nevyjadril uplne presne, preci jen mi prazi na hlavu poledni slunce v hr. Galvanicka koroze vznika tak, ze pri vodivem spojeni dvou kovu jeden funguje jako katoda - ten uslechtilejsi - a ten druhy jako anoda - ten mene uslechtily, pricemz tento je prave prednostne napadan korozi. Na tomto principu funguji pridane anody na motoru, ktere hraji funkci nejmene uslechtileho materialu, ktery pak je nejvice napadan korozi, v podstate hraje roli materialu k odpisu.Jestli ma ten motor anody, jako ze by urcite mel mit, mela by je koroze prednostne napadat i nyni, protoze voda je obdobne jako propojujici drat vodiva, jen mene. Pripada mi zvlastni, ze by postup byl tak agresivni, protoze na lodich bezne galvanicky clanek vytvari i jine kovove prvky pod vodou, jako treba zebriky. Napada me - mas vhodny material osazenych anod pro pouzivane prostredi (horcik / zinek / hlinik)?

Nejsem ale takovy odbornik, mozna bych zkusil dotaz na nekoho, kdo ruzna reseni videl / zkousel. Protoze pokud by anody motoru nebyly funkcni, stale bude nejaka kovova nejmene uslechtila cast hrat funkci anody. Ale jeste me napada - ty myslim mas velke najezdy mth, ze? Tz. mozna pozorujes jev, ktery se vetsine nestane z duvodu mensiho najezdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marty děkuji mnohokrát,anody fungují jak mají,ale ke změně na motoru došlo pár dní po montáži nerezových dokormidlováků,zkusím to za chvilku propojit na anody motoru a pohlídám to,přinejhorším ty ploutvičky někde na Dunaji zdemontuji,nechci poškodit nový motor...letos odhaduji roční nájezd tak na cca 220-250mth, 120mth už máme letos za sebou
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rad bych, kdyby to pomohlo. Melo by se to poznat na vetsim ubytku na anodach, ty to uz urcite znas, jsou jako by rozezrane. Hlavne je nicim neosetrovat, jen at ubyvaji. Jinak receno, anody by mely absorbovat ubytkem dalsi kov a jeho reakci ve vode. Tusil jsem, ze mas vetsi najezd mth, to bude dalsi duvod vyraznejsiho projevu. Vetsina z nas zde takove mth rocne nema ani vzdalene. Ale teleso motoru by rezivet ani tak nemelo, jednak neni z klasicke oceli, ale s primesi horciku a hliniku, jednak se vyrobce kocha, ze dava 5 vrstev laku (to uz bych bral v dnesni dobe setreni s rezervou). Na druhe strane, prave koukam na brehu na ty stale fungujici jugoslavske Tomosy a rikam si, ze bych s tim ani nevyjel. Jenze kdyz jsem koukl pod dekl, konstrukcne je to Jawa 20, takze kdyz uz neco selze ( moc moznosti neni), oprava kladivem + kleste a a sroubovak. Ja uz ted s sebou taham i diagnostiku, a to uz trochu postrada smysl klidu. Zatim nastesti nebyla potreba. Jenze kdyz mi vloni zasvitila kontrolka poruchy motoru a nejblizsi servis mel mechanika na nacteni zavady za tyden (dalsi podvod site Yamahy), tyden jsem mel brouka v hlave. Pak se z toho ukazalo velke mnozstvi vazeliny mezi kontakty jednoducheho spinace neutralu, branici proudu. Nejsem si jist, zda v tomto ohledu vyvoj jde spravnou cestou. Kdyby takhle cestovali Zikmund s Hanzelkou, nejspis by nepotrebovali pas, protoze by neprejeli hranice. Ted budu jiste pranyrovan za deklasovani technickeho pokroku a zpatecnictvi, mozna i pokrytectvi, ze si uzivam nove techniky. Tak predem na obranu: mam Jawu 250 rv. 1954, a Kawasaki W800, rv. 2012. Jizdni vlastnosti nesrovnatelne, jiste. Ale ta prvni ma puvodni lak, reznouci jen v miste mechanickeho poskozeni. Ta druha mela mikro korozi ve svarech uz z vyroby nova. Duvod - nepouzita zakladovka a finalni nastrik spatne chytajici na uhlik vystupujici ze svaru ramu. Zadny zaklad, stal by prece par $ navic. Vyjadreni vyrobce: 10 let svar vydrzi i rezavy a na vice se motorka zivotnosti dnes proste neuvazuje.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marty,zcela ti rozumím,také nejsem zastáncem zbytečně složitých technologií a na lodi to platí více než kde jinde,snad i proto jsem při výběru hlavního motoru zvolil místo rychlé a pro výtlak ne zcela vhodné Yamahy F40 s řídící jednotkou a vstřikováním raději poctivou karburátorovou klasiku Yamahu FT25,navíc je to tlačný motor s redukovaným převodem ideální pro výtlak a konstrukčně je tento dvouválec téměř identický jako ověřená skvělá Yamaha FT9,9 ,dokonce ta F40 byla o 2.400,-Kč levnější než pracovní tlačák FT25,což není rychlý motor,ale vytlačí loď asi i do střechy...


snad mu ta moje dnešní kůra pomůže a přestanou mu nerezy dělat problémy,anody mu mizely už teď celkem udatně a po propojení s nerezovými doplňky by se jejich opotřebení mělo ještě zrychlit,na to tam však jsou...


na lodi trávíme dost času,na předposlední cestě jsme spotřebovali 99,5mth,upluli 540km a propálili 200 litrů benzínu včetně silného protiproudu, letos už jsme dělali 2 servisy (20+100mth) na FT25 a do konce sezony bude určitě potřeba další,možná už zimovací...


přeji ti hezké léto v HR ,moc děkuji za rady a za odkaz,kde jsem se dočetl o nutnosti propojení doplňků s motorem,tak to snad bude fungovat,Davidův příspěvek to vystihuje přesně a věřím mu,je to opravdový námořník a dobrý chlap,zastavil se k nám na loď v Libotenicích,popili jsme ,pokecali a bylo to moc fajn,jen to kotvení je tam vyřešené nešťastně bokem na proud,teklo to tehdy moc (místo 35m3 byl průtok 330m3) a celou noc šplouchla voda pod kýlem,bouchaly do nás petlahve i větve ,chtělo se mi z toho šplouchání pořád čůrat a moc jsme se nevyspali...

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...